Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksuhäiriömerkintä on 250 eurosta kiinni

Vierailija
26.09.2020 |

Tilanne tuntuu niin absurdilta. Tuo on niin pieni summa isossa mittakaavassa. Ei voida antaa lisää maksuaikaa. Ei omaisuutta mitä myydä yhtä laitetta lukuun ottamatta, mutta sitä ei ole kukaan ostanut, vaikka kauan ollut myynnissä. Ja kyllä, etsin töitä koko ajan, mutta ensi viikolla pitäisi olla rahat. Ahdistavaa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty maksamaan 250e lainaa, niin ehkä on hyvä, että päätyy maksuhäiriömerkintään? Sitten et voi enää ottaa uusia lainoja ja itsekkin sanoit, että liian helposti saa lainaa ja se on syy, miksi olet tilanteesi joutunut.

Vierailija
42/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ilkeitä kommentteja täällä :O huomaa et palstan keski-ikä on 50 vuotta ja vahvistaa sen et vanhetessaan monesta tulee kiukkuinen. Toivottavasti musta ei. Tsemppii ap. N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee kärikseen, tulee ehkä 115 euroa oikeudenkäyntikuluja päälle. Tietääkseni jos maksaa pääoman korkoineen, ei mene silti luottotiedot, mutta jos ulosotto pitkittyy, sieltä voi tulla puolestaan merkintä. Suomen Asiakastieto neuvoo.

Paljon pystyisit maksamaan kuussa? Meniskö kk:n ruokarahat siinä? Voisit sitten käydä leipäjonossa ja köyhäillä muutenkin sen kuukauden.

Vierailija
44/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan! Mistä ihmiselle tulee välinpitämätön hällä väliä-asenne raha-asioissa? Vai olivatko jo vanhempasi luusereita? Lapsuudenkodissa opitaan malli, miten raha-asioita hoidetaan. Ovatko äitisi ja isäsi harkitsevia ja säästäväisiä rahankäyttäjiä? Vai ovatko vanhemmat holtittomia rahankäyttäjiä ja tuhlareita?

Tiedätkö aina, paljonko tililläsi on rahaa? Paljonko saat rahaa säästöön kuukaudessa? Tiedätkö tulosi ja menosi joka kuukausi ja laitatko tulosi ja menosi excel-taulukkoon? Maksatko laskusi ajoissa vai vasta muistutuslaskujen ja perintätoimiston kirjeiden jälkeen? Käykö ulosottoviraston vouti koputtelemassa usein ovellasi?

Pieni lapsi oppii elämänhallinnan mallin kotoaan omilta vanhemmiltaan. Jos aikuisella ihmisellä on ongelmia raha-asioiden kanssa, niin hänellä on paljon muitakin elämänhallinnan ongelmia!

Vierailija
45/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko siirrettyä muiden laskujen maksamista?

Vierailija
46/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista vielä, ettei velkoja/perintäyhtiö laitata omia "ylimääräisiä" maksuhäiriömerkintöjä ennen käräjäoikeuden ratkaisua. Esim. Lowellilta taitaa saada 2 v:n merkinnän maksusopimuksesta. Käräjäoikeuden ratkaisusta tulee 3 v:n merkintä.

Vierailija
47/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitupiikki kirjoitti:

Ihmettelen aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan! Mistä ihmiselle tulee välinpitämätön hällä väliä-asenne raha-asioissa? Vai olivatko jo vanhempasi luusereita? Lapsuudenkodissa opitaan malli, miten raha-asioita hoidetaan. Ovatko äitisi ja isäsi harkitsevia ja säästäväisiä rahankäyttäjiä? Vai ovatko vanhemmat holtittomia rahankäyttäjiä ja tuhlareita?

Tiedätkö aina, paljonko tililläsi on rahaa? Paljonko saat rahaa säästöön kuukaudessa? Tiedätkö tulosi ja menosi joka kuukausi ja laitatko tulosi ja menosi excel-taulukkoon? Maksatko laskusi ajoissa vai vasta muistutuslaskujen ja perintätoimiston kirjeiden jälkeen? Käykö ulosottoviraston vouti koputtelemassa usein ovellasi?

Pieni lapsi oppii elämänhallinnan mallin kotoaan omilta vanhemmiltaan. Jos aikuisella ihmisellä on ongelmia raha-asioiden kanssa, niin hänellä on paljon muitakin elämänhallinnan ongelmia!

Sehän olisi hienoa, jos kaikilla olisi sellaiset vanhemmat, jotka opettavat lapsia.. On aika paljon kuitenkin vanhempia, jotka eivät opeta mitään lapsilleensa vaan kuvittelevat, että lapset vaan maagisesti itse oppivat sen jostain hetkessä. Minulla olis tälläiset vanhemmat. 

Vierailija
48/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ollaan päädytty näin ahtaille? Eikö kukaan lainaa sinulle 250 euroa? Lähisukulaiset? Lähipiiri? Kaverit? Mitä jätät kertomatta?

Lainaa ottamalla. Oma vikani, mutta ihan liian helposti lainoja myönnetään vähävaraisille. Isojakin summia. En usko, että kukaan kaveri tai sukulainen pystyisi auttamaan.

Taas olet ulkoistamassa omaa vastuutasi OMASTA elämästäsi....

Häh? Päälauseessa sanoin, että oma vikani. :D menikö ohi?

No eihän se sitten ole sitä, että lainoja myönnetään liian helposti. Niistä ei tarvi välittää ollenkaan. Tarjoavat mitä tarjoavat ja sinä valitset otatko vai et.

Vierailija
49/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit velaksi ja jätit maksamatta? 250e on kuitenkin iso raha. Kannattaisi alkaa arvostaa rahaa enemmän ja jättää turhat ostiskelut/kuluttaminen, jos tuo on mielestäsi pikkusumma.

Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyys

Oletpa epämiellyttävä ihminen. 

t. ohis, joka työskentelee perinnässä

Ikävä ihminen toteamalla tosiasiat? Ok.

Liian monta asiansa ihan itse sössinyttä ja usein muiden hyväuskoisuutta hyväksikäyttämää tapausta tunteneena en vain jaksa antaa kauheasti empatiaa näitä hlöitä kohtaan. Sori.

Tuskinpa ap sen enempää on empatiaa vailla, mutta onko sinun pakko tulla kuuluttamaan erinomaisuuttasi? 

Kituuta sinä vaan siellä matalapalkkahommissa ja ihaile pankkitilisi saldoa, jos se on sinulle ainut nautinto elämässä.

Tuo säästäjäihminen elää todennäköisesti jossain lähestulkoon ilmaisessa asunnossa ja saa siihen asumistukea, jolloin oikeastaan hänen suuret säästönsä ovat lähinnä valtion ansiota. Ei varmaankaan elä pk-seudulla, ellei sitten asu vanhempien kellarissa. Hän ei varmaan myöskään elämässä tee juuri muuta kuin laskee niitä pennosiaan, mikä mielestäni on sisällöllisesti aika köyhää.

Ihmisillä on monenlaisia elämäntilanteita, eikä kaikkea voi hallita.

Vierailija
50/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käräjäoikeudesta, miten nopeasti juttu siellä etenee haastamisvaiheeseen. Kun saat haasteen tiedoksi, siitä on 14 vrk vastausaikaa, jolloin voit myös pyytää lisäaikaa. Jos koko saatava maksetaan, kanne peruutetaan. Toivottavasti asia kumminkin järjestyy muutenkin.

Vierailija
51/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit velaksi ja jätit maksamatta? 250e on kuitenkin iso raha. Kannattaisi alkaa arvostaa rahaa enemmän ja jättää turhat ostiskelut/kuluttaminen, jos tuo on mielestäsi pikkusumma.

Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyys

Sulla on rahantaju hukassa. Miksi sä sitä jemmaat? Raha on maksuväline.

Vierailija
52/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytäkin merkitä varoitukseksi tuollainen, joka ei edes 250e itse aiheuttamaansa laskua viitsi maksaa. Ei tuollainen tule mitään muutakaan maksamaan.

Viitsi maksaa? Olen maksanut kaikki laskut ja siksi tuohon ei ole varaa. Jos en maksaisi mitään, niin eiköhän luottotietoni olisivat menneet jo aikoja sitten...

Niin oletko nyt maksanut laskusi vai etkö ole? Mikään lasku ei mene yhdessä yössä ulosottoon eli aika pitkälti oot vaan kattellu ja jatkanut tuhlaamista. Jos olisit maksanut vaikka vähän kerrallaan et olisi tässä tilanteessa. Ja jos olet kertomasi mukaan kaikki muut laskut maksanut niin eikö olisi kannattanut kysyä vähän maksuaikaa jollekin toiselle laskulle ja hoitaa tämä pois?

Olet oikeassa siinä että on todella tyhmää menettää luottotiedot noin pienen summan takia. En yleensä näin neuvoisi mutta jos et todellakaan saa mistään sululaiselta tai kavereilta lainattua niin korota luottokortin rajaa 500e. Maksat äkkiä pois ja lasket entiselle tasolle. Ja oikeesti, tänä päivänä kukaan ei voi vedota tietämättömyyteen. Pikavipit nyt vaan on typerintä mitä voi tehdä. Sun tapauksessa, siitä huolimatta, saattaisi velan kuittaaminen pikavipillä olla se viimeinen keino. Kunhan ei ole muita katastrofeja odottamassa ja maksat velan heti pois.

Vierailija
53/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytäkin merkitä varoitukseksi tuollainen, joka ei edes 250e itse aiheuttamaansa laskua viitsi maksaa. Ei tuollainen tule mitään muutakaan maksamaan.

Viitsi maksaa? Olen maksanut kaikki laskut ja siksi tuohon ei ole varaa. Jos en maksaisi mitään, niin eiköhän luottotietoni olisivat menneet jo aikoja sitten...

Niin oletko nyt maksanut laskusi vai etkö ole? Mikään lasku ei mene yhdessä yössä ulosottoon eli aika pitkälti oot vaan kattellu ja jatkanut tuhlaamista. Jos olisit maksanut vaikka vähän kerrallaan et olisi tässä tilanteessa. Ja jos olet kertomasi mukaan kaikki muut laskut maksanut niin eikö olisi kannattanut kysyä vähän maksuaikaa jollekin toiselle laskulle ja hoitaa tämä pois?

Olet oikeassa siinä että on todella tyhmää menettää luottotiedot noin pienen summan takia. En yleensä näin neuvoisi mutta jos et todellakaan saa mistään sululaiselta tai kavereilta lainattua niin korota luottokortin rajaa 500e. Maksat äkkiä pois ja lasket entiselle tasolle. Ja oikeesti, tänä päivänä kukaan ei voi vedota tietämättömyyteen. Pikavipit nyt vaan on typerintä mitä voi tehdä. Sun tapauksessa, siitä huolimatta, saattaisi velan kuittaaminen pikavipillä olla se viimeinen keino. Kunhan ei ole muita katastrofeja odottamassa ja maksat velan heti pois.

Lainaa ei koskaan kannata maksaa pikavipillä, varsinkin jos ei ole aikaisempaa lainaa osannut hoitaa. 

54/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitupiikki kirjoitti:

Sehän olisi hienoa, jos kaikilla olisi sellaiset vanhemmat, jotka opettavat lapsia.. On aika paljon kuitenkin vanhempia, jotka eivät opeta mitään lapsilleensa vaan kuvittelevat, että lapset vaan maagisesti itse oppivat sen jostain hetkessä. Minulla olis tälläiset vanhemmat. 

Jos kotona ei ole opetettu niin peruskoulun yläasteella ja ammattioppilaitoksissa ainakin opetetaan ja erityisesti käydään läpi osamaksuluotot ja pikavipit ja mihin niiden ottaminen johtaa. Myös mediassa on jatkuvasti asiasta juttua. Tietämättömyyteen tai ymmärtämättömyyteen on turhaa vedota.

Vierailija
55/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitupiikki kirjoitti:

No hei, turha jeesustella tuohon malliin. Itse selvisin lähes 15 vuotta kotiäitinä perheen pyörityksestä niin että käytettävissä olevaa rahaa 7-henkiselle perheelle oli noin 300-500 euroa kuussa. Siis kun laski mieheltä , lapsilisistä ja mun satunnaisista hanttihommista saadut rahat yhteen laskujen maksun jälkeen. Mielestäni onnistuin pahuksen hyvin, oli jopa 2 kertaa viikossa lähes ilmainen siivooja meillä (kun pyöritin siivousrinkiä).

Mutta sitten tuli työelämään siirtyminen ja avio-ongelmat miehen kanssa. Masennusta piti paikata sillä että vihdoinkin jotain mulle: uudet vaatteet, hiustenpidennykset, oma auto, oma varastotila kamoilleni (joita mieheni "vainosi"), oma harrastus... ja sit pikavippiä kun auto hajoskin tai ei ollut varaa hiustenpidennysten huoltosataseen.

No, nyt mulla on  yli 30 000 euroa aivan sikakallista lainaa, jonka kanssa olen säännöllisesti pulassa. No, onneksi mulla on hyvinkasvatettuja ja säästäväisiä työelämässä olevia lapsia, joilta saan lainaa silloin kun tosi hätä iskee. Niin että pärjään kyllä tämän kanssa. 

Mutta elämäntilanteet siis vaihtelee, vaikka kuinka "osaisi" käsitellä rahaa, niin aina ei vaan kuule halua, kun hetkellinen tyydytys on prioriteettilistalla kaikista korkeimpana, että edes elämänhalu säilyisi...

Vierailija
56/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kitupiikki kirjoitti:

Jos kotona ei ole opetettu niin peruskoulun yläasteella ja ammattioppilaitoksissa ainakin opetetaan ja erityisesti käydään läpi osamaksuluotot ja pikavipit ja mihin niiden ottaminen johtaa. Myös mediassa on jatkuvasti asiasta juttua. Tietämättömyyteen tai ymmärtämättömyyteen on turhaa vedota.

Ei ainakaan minun aikana hirveästi opetettu, ja ei niitä muutamaa laskua matematiikan tunnilla voi sanoa "opetukseksi".

Vierailija
57/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä miettinyt että minkälaisia nämä ihmiset on, kenen mielestä maksuhäiriömerkintä on murhaakin pahempi juttu. Tässäkin ketjussa jo moni on tullut sättimään ja haukkumaan ap:tä siitä ettei osaa hoitaa asioitaan ja on luuseri jne. Eiköhän joka ikinen ihminen tee elämässään virheitä, toisilla ne liittyy raha-asioihin, toisilla sitten johonkin muuhun.

Vierailija
58/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ainoa velka? Ja ilmeisesti käriksessä asti kun maksuaikaa ei enää heru?

Jos on ainoa niin lainaa joltakin.

Jos velkoja on perinnässä muitakin niin sitten anna vaan mennä, koska luottotietojen menetys on väistämättä edessä jos ei tulot radikaalisti nouse.

Vierailija
59/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei siis ole ilman oikeudenkäyntikuluja ulosottoon menevä julkinen maksu vaan laina. Oliko alkuperäinen summa 250, johon tulee nyt oikeudenkäyntimaksu ym. kulut vai kokonaissumma, johon ne jo sisältyvät? Olisi kannattanut neuvotella maksusopimuksesta jo siinä vaiheessa, kun perintäyhtiöltä tuli ensimmäinen lasku.

Kerro vielä meille varoitukseksi, mikä on se firma, joka ei suostu maksusopimukseen? Vai onko sinulla ehkä sittenkin niin iso velka, että tuo 250€ on siitä vain pieni osa?

Miksi ihmeessä sinä hölmö menit maksamaan niitä laskuja, joiden eräpäivän siirrosta olisit joutunut maksamaan 5€ ja jätit maksamatta tuon, johon tulee sekä lisäkuluja että luottotietomerkintä? Maksa aina ensin välttämättömät maksut, mutta jopa sähkö-, vakuutus- ja vuokralaskun maksua voi siirtää pari viikkoa tai jopa kuukausia.

Vierailija
60/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilanne on noin paha, pitää ottaa jokainen sentti jostain.

Mä olen vuokrannut yhtä huonetta virolaiselle työmiehelle, kun lapset ovat isällään.

Myin työkavereille leipää.

Tyhjensin lähimmäisten koteja ja tavarat meni kirppikselle jne.

Nyt käyn 2 krt vkossa viemässä naapuruston 2 veljestä ulos, kun äiti on esikoisen kanssa harrastuksessa. Palkkana olen jo saanut todella paljon kirppistavaraa. Niitä on noin puolikas pakettiautollinen.

Kirppiksellä olen nyt lähinnä vaihtanut.

Omistaja hinnoittelee ja myy, ottaa 50%.

Tämän hetken tilanne :

Virolainen työmies on muuttanut pysyvästi tiettyyn osoitteeseen. En ole valmis ottamaan uutta, plus korona on halventanut markkinoita.

Työpaikalla ei ole oikeastaan ketään. Ei leipämyyntiä.

Olen tyhjentänyt jo niin monen kodin tarpeettomasta, näistä ei juuri mitään enää tule. Pientä kyllä, mutta kiintiöni on 10 banaanilaatikkoa joka kevät ja talvi ja välttämättä en pääse enää siihen.

Tuloja on tällä hetkellä vain tuleva kirppismyynti.

Olen saanut jo etukäteen ns tavaramaksun loppuvuoteen asti ja syyslomalla nämä haetaan ja aletaan myymään. Ja tämän kuorman jälkeen tämäkin mitä luultavammin loppuu.

Teen joulumyyjäisiin myytävää .

Lankoja riittää, mutta lähes kaikki muut ovat loppu.

Ensi vuodeksi riittää tekemistä. Sen jälkeen sekin loppuu.

Nyt pitää keksiä lisää extraa. Ennen, kuin ollaan samassa tilanteessa.

Rahaa pitää aina olla jemmassa jonkin verran. Monta krt on vararahastosta pitänyt ottaa, mutta aina olen saanut takaisin jotain.