Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksuhäiriömerkintä on 250 eurosta kiinni

Vierailija
26.09.2020 |

Tilanne tuntuu niin absurdilta. Tuo on niin pieni summa isossa mittakaavassa. Ei voida antaa lisää maksuaikaa. Ei omaisuutta mitä myydä yhtä laitetta lukuun ottamatta, mutta sitä ei ole kukaan ostanut, vaikka kauan ollut myynnissä. Ja kyllä, etsin töitä koko ajan, mutta ensi viikolla pitäisi olla rahat. Ahdistavaa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ollaan päädytty näin ahtaille? Eikö kukaan lainaa sinulle 250 euroa? Lähisukulaiset? Lähipiiri? Kaverit? Mitä jätät kertomatta?

Lainaa ottamalla. Oma vikani, mutta ihan liian helposti lainoja myönnetään vähävaraisille. Isojakin summia. En usko, että kukaan kaveri tai sukulainen pystyisi auttamaan.

Taas olet ulkoistamassa omaa vastuutasi OMASTA elämästäsi....

Häh? Päälauseessa sanoin, että oma vikani. :D menikö ohi?

mutta heti sivulauseessa olet sysäämässä vastuuta muille... MIKSI vähävaraisille ei saisi myöntää lainoja. Siksikö että kun SINÄ et osaa huolehtia rahoistasi niin myös muidenkin elämän pitäisi turhaan vaikeutua?

Vierailija
22/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ollaan päädytty näin ahtaille? Eikö kukaan lainaa sinulle 250 euroa? Lähisukulaiset? Lähipiiri? Kaverit? Mitä jätät kertomatta?

Lainaa ottamalla. Oma vikani, mutta ihan liian helposti lainoja myönnetään vähävaraisille. Isojakin summia. En usko, että kukaan kaveri tai sukulainen pystyisi auttamaan.

Ahaa, eli siis ongelma ei olekaan se, että ihmiset ottavat lainaa liian helposti ajattelematta seurauksia (eli että se on maksettava takaisinkin) vaan se, että lainaa annetaan liian helposti, suorastaan tuputetaan.

Täytyypä varoa, ettei kukaan vain pääse lainaamaan minulle rahaa vastoin tahtoani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa yksi pikavippiluuseri. Tietenkään se ei pysty niitä riistokorkoja maksamaan. Sitten on pyytämässä joltain sukulaiselta rahaa. Kun saa rahaa niin hetken päästä on uusi pikavippii ja sitten toiselta sukulaiselta rahaa kerjäämässä. Ei se toiminta lopu niin kauan kuin joku sille antaa rahaa.

Vierailija
24/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit velaksi ja jätit maksamatta? 250e on kuitenkin iso raha. Kannattaisi alkaa arvostaa rahaa enemmän ja jättää turhat ostiskelut/kuluttaminen, jos tuo on mielestäsi pikkusumma.

Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyys

Debiili. Toivottavasti korona korjaa. Ansaitset sen.

Velkaantuneiden elämämsankareiden hyysääjä. Toivottavasti korona korjaa. Ansaitset sen.

Vierailija
25/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on ihan hyväkin asia. Maksuhäiriömerkintä lopettaa velkaantumisen pariin vuoteen ja opettaa rahan käyttöä ilman velkarahaa. Tosin tuo 250€ on nopeasti maksettu ulosoton tms kautta jos sinne asti menee mikäli sinulla on muitakin tuloja kuin tt-tuki tms. Toki tuo summa kasvaa ulosottoon mennessä noin 400€ mutta jos tuloja niin nopeasti maksettu sitä kautta kyllä. 

Tavallaan ikävää mutta toisaalta pääsetpä velkakierteestä eroon kun uutta lainaa et enää saa. 

26/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ota lainaa/maksa osamaksulla muuten kuin tarpeeseen ja vain äärimmäisessä hädässä? Jos silmälasit, tietokone tai puhelin hajoaa eikä pärjää ilman niitä. Mitä muita syitä voi olla?

Vierailija
27/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Päälauseessa sanoin, että oma vikani. :D menikö ohi?

Pyydän vilpittömästi anteeksi, MUTTA olet idiootti.

Häh, enkö muka pyytänyt anteeksi, päälauseessa pyysin....

Vierailija
28/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytäkin merkitä varoitukseksi tuollainen, joka ei edes 250e itse aiheuttamaansa laskua viitsi maksaa. Ei tuollainen tule mitään muutakaan maksamaan.

Viitsi maksaa? Olen maksanut kaikki laskut ja siksi tuohon ei ole varaa. Jos en maksaisi mitään, niin eiköhän luottotietoni olisivat menneet jo aikoja sitten...

Miksi päästit ulosottoon asti. Perintävaiheessa olisi parhaat neuvottelumahdollisuudet.

Itse asiassa ei ole perintävaiheessa edes vielä, mutta en jaksa täällä asiaa vatvoa. Negatiivisia ihmisiä. Menen kävelylle, siitä tulee hyvä fiilis.

Vierailija
29/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytäkin merkitä varoitukseksi tuollainen, joka ei edes 250e itse aiheuttamaansa laskua viitsi maksaa. Ei tuollainen tule mitään muutakaan maksamaan.

Viitsi maksaa? Olen maksanut kaikki laskut ja siksi tuohon ei ole varaa. Jos en maksaisi mitään, niin eiköhän luottotietoni olisivat menneet jo aikoja sitten...

ja taas menee

Vierailija
30/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ota lainaa/maksa osamaksulla muuten kuin tarpeeseen ja vain äärimmäisessä hädässä? Jos silmälasit, tietokone tai puhelin hajoaa eikä pärjää ilman niitä. Mitä muita syitä voi olla?

Esimerkiksi se että rahalle saa osamaksun kuluja parempaa tuottoa jostain muualta. Ostan monesti luotolla juuri tuosta syystä. Jos luoton kustannukset ovat likimain 0, ostan aina luotolla ja sijoitan sen summan tuottamaan minulle rahaa. Pidän toki huolen että kuukausittainen kassavirtani on positiivinen, eli liian paljon näitä ei saa olla yhtä aikaa.

Vierailija
31/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli siis ongelma ei olekaan se, että ihmiset ottavat lainaa liian helposti ajattelematta seurauksia (eli että se on maksettava takaisinkin) vaan se, että lainaa annetaan liian helposti, suorastaan tuputetaan.

Täytyypä varoa, ettei kukaan vain pääse lainaamaan minulle rahaa vastoin tahtoani.

Voi mikä rivien välistä lukija. Ongelmana on monta eri asiaa, totta kai lainan ottaja on siitä aina vastuussa. Olet aika ikävän oloinen ihminen, varmasti yksinäinen. Nyt sinne kävelylle! :)

Vierailija
32/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit velaksi ja jätit maksamatta? 250e on kuitenkin iso raha. Kannattaisi alkaa arvostaa rahaa enemmän ja jättää turhat ostiskelut/kuluttaminen, jos tuo on mielestäsi pikkusumma.

Ongelmahan on tuo, että ap:n mielestä summa on pieni siinä vaiheessa, kun jonkun pitäisi antaa se hänelle anteeksi, tai loputtomasti maksuaikaa. Jos summa on pieni, niin miksi hän itse ei kykene sitä maksamaan? 

On niin helppo ajatella (itsekkäästi), että raha on jotenkin eri arvoista eri ihmisille. 

Vierailija
33/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyys

Oletpa epämiellyttävä ihminen. 

t. ohis, joka työskentelee perinnässä

Ikävä ihminen toteamalla tosiasiat? Ok.

Liian monta asiansa ihan itse sössinyttä ja usein muiden hyväuskoisuutta hyväksikäyttämää tapausta tunteneena en vain jaksa antaa kauheasti empatiaa näitä hlöitä kohtaan. Sori.

Tuskinpa ap sen enempää on empatiaa vailla, mutta onko sinun pakko tulla kuuluttamaan erinomaisuuttasi? 

Kituuta sinä vaan siellä matalapalkkahommissa ja ihaile pankkitilisi saldoa, jos se on sinulle ainut nautinto elämässä.

Vierailija
34/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päästit ulosottoon asti. Perintävaiheessa olisi parhaat neuvottelumahdollisuudet.

Itse asiassa ei ole perintävaiheessa edes vielä, mutta en jaksa täällä asiaa vatvoa. Negatiivisia ihmisiä. Menen kävelylle, siitä tulee hyvä fiilis.

Otathan ap muovipussin mukaasi niin voit kerätä niitä pulloja ja lyhentää sitä lainaasi sitten niillä.

Vierailija
35/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla sitten ole maksuhäiriömerkintä vielä lähelläkään. Päästä perintään ja lupaa maksaa 20e/kk. Reilussa vuodessa maksettu. Jos sitten perinnän kanssa tekemäsi maksusopimuksen rikot, he voivat viedä asian oikeuteen. Oikeuden päätöksen jälkeen perintäfirma jossain vaiheessa vie päätöksen ulosottoon (summa silloin ~500) ja jos et maksa ULOSOTTOmiehen määräämänä päivänä tulee maksuhäiriömerkintä. Eli jos nyt kunnolla mokaat niin aikaa tuohon menee 6-12 kk.

Vierailija
36/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käy jossain kalliissa kahvilassa. se parantaa mieltä. maksa pikavipillä.

Vierailija
37/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Lähipiiri tai sukulaiset eivät lainaa jos lutto on mennyt. Peliriippuvaiselle veljelleni vanhemmat eivät ala enää lainailemaan edes pikkusummaa koska niitä ei makseta takaisin. Itse saisin vanhemmilta ja puolisolta lainaa milloin vain koska olen ennenkin maksanut kaikki centilleen takaisin. 

Riippuu vähän mitä se velka on tullut. Onko päihde ja tai peli ongelmat. 

Vierailija
38/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse olen vähävarainen, mutta en ole ottanut mitään velkoja vaikka on välillä ollut todella tiukkaa.

Vierailija
39/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa epämiellyttävä ihminen. 

t. ohis, joka työskentelee perinnässä

Ikävä ihminen toteamalla tosiasiat? Ok.

Liian monta asiansa ihan itse sössinyttä ja usein muiden hyväuskoisuutta hyväksikäyttämää tapausta tunteneena en vain jaksa antaa kauheasti empatiaa näitä hlöitä kohtaan. Sori.

Tuskinpa ap sen enempää on empatiaa vailla, mutta onko sinun pakko tulla kuuluttamaan erinomaisuuttasi? 

Kituuta sinä vaan siellä matalapalkkahommissa ja ihaile pankkitilisi saldoa, jos se on sinulle ainut nautinto elämässä.

En kituuta, kiitos kuitenkin huolestasi :) Olen sijoittanut ja elän matalapalkkaisuudestani huolimatta mukavaa ja tavallista elämää. Toki en tuhlailekaan, enkä todellakaan ota mitään lainoja tai pikavippejä, mutta ko asioiden puutetta en laskisi kituuttamiseksi.

Viestini pääpointti oli sitä paitsi toivomus, että ap oppisi ymmärtämään rahan arvon ja ottaisi oppia tilanteesta, johon on itsensä ajanut. Se 250e kun ihan oikeasti voi olla aika paljon rahaa, varsinkin silloin kun sitä ei ole ja sitä juuri silloin kovasti tarvitsisi kuten ap nyt. Se ei ap:n tapauksessa todellakaan ole pikkusumma, vaikka hän ei sitä vielä ymmärrä.

Eipä muuta.

Vierailija
40/63 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Pyydä lainaa, vaikka pikkusummia eri henkilöiltä ja maksa takaisin

2. Panttilaina tai myy jotain

3. Kerää tölkkejä

4. Anele lisää maksuaikaa

Jos kyse on 250 eurosta niin kyllä selviät! Olin itse joskus samanlaisessa tilanteessa, kyllä saat asiat järjestymään tavalla tai toisella.

Pummien ohjeita, joilla tähän tilanteeseen on JUURIKIN päädytty.

Zinc

RÖITÄ AP .. röitä !