Maksuhäiriömerkintä on 250 eurosta kiinni
Tilanne tuntuu niin absurdilta. Tuo on niin pieni summa isossa mittakaavassa. Ei voida antaa lisää maksuaikaa. Ei omaisuutta mitä myydä yhtä laitetta lukuun ottamatta, mutta sitä ei ole kukaan ostanut, vaikka kauan ollut myynnissä. Ja kyllä, etsin töitä koko ajan, mutta ensi viikolla pitäisi olla rahat. Ahdistavaa.
Kommentit (63)
Miten ollaan päädytty näin ahtaille? Eikö kukaan lainaa sinulle 250 euroa? Lähisukulaiset? Lähipiiri? Kaverit? Mitä jätät kertomatta?
Miksi ostit velaksi ja jätit maksamatta? 250e on kuitenkin iso raha. Kannattaisi alkaa arvostaa rahaa enemmän ja jättää turhat ostiskelut/kuluttaminen, jos tuo on mielestäsi pikkusumma.
Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyys
Pyydä, että joku lainaa sinulle kyseisen summan. Maksuhäiriömerkintä on ikävä haitta.
Missä ajassa saat tuot rahan? Pystytkö säästämään sen seuraavien 2 kuukauden aikana jos ei muuten n iinkäymällä leipäjonossa, keräämällä sieniä ja/tai pulloja?
Koskaan en suosittele pikavippiä, mutta olisiko tämä se mahdollinen vaihtoehto nyt tässä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit velaksi ja jätit maksamatta? 250e on kuitenkin iso raha. Kannattaisi alkaa arvostaa rahaa enemmän ja jättää turhat ostiskelut/kuluttaminen, jos tuo on mielestäsi pikkusumma.
Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyys
Oletpa epämiellyttävä ihminen.
t. ohis, joka työskentelee perinnässä
Vierailija kirjoitti:
Miten ollaan päädytty näin ahtaille? Eikö kukaan lainaa sinulle 250 euroa? Lähisukulaiset? Lähipiiri? Kaverit? Mitä jätät kertomatta?
Lainaa ottamalla. Oma vikani, mutta ihan liian helposti lainoja myönnetään vähävaraisille. Isojakin summia. En usko, että kukaan kaveri tai sukulainen pystyisi auttamaan.
Peset 25 autoa, á 10e.
Zinc
Röi se on mikä kannattaa !
8 päivässä, niin hommat on tehty 3 päivässä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin 30v matalapalkka-alan työntekijä, jolla yli 100t taskussa koska rahantaju ja säästeliäisyysOletpa epämiellyttävä ihminen.
t. ohis, joka työskentelee perinnässä
Ikävä ihminen toteamalla tosiasiat? Ok.
Liian monta asiansa ihan itse sössinyttä ja usein muiden hyväuskoisuutta hyväksikäyttämää tapausta tunteneena en vain jaksa antaa kauheasti empatiaa näitä hlöitä kohtaan. Sori.
Syytäkin merkitä varoitukseksi tuollainen, joka ei edes 250e itse aiheuttamaansa laskua viitsi maksaa. Ei tuollainen tule mitään muutakaan maksamaan.
Joko tuo summa on viranomaismaksu tai sitten alkuperäinen summa on ollut n. 50 euroa ja 200 on oikeudenkäyntikulut. Nämä ovat ehdot että maksu voi mennä ulosottoon. Ja maksuhäiriömerkintä tulee jos ei maksan ulosottomiehen määräämänä eräpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaa ottamalla. Oma vikani, mutta ihan liian helposti lainoja myönnetään vähävaraisille. Isojakin summia. En usko, että kukaan kaveri tai sukulainen pystyisi auttamaan.
Taas olet ulkoistamassa omaa vastuutasi OMASTA elämästäsi....
Kaikki pikavippien ottajat pitäisi merkata johonkin luuserirekisteriin. Miten voi ihminen olla niin tyhmä, ettei tajua niiden korkojen olevat aivan valtavaa riistokusetusta. Eihän tuollaisia korkoja pysty maksamaan kukaan sellainen, joka alunperinkin tarvitsee pikavippiä.
Vierailija kirjoitti:
Syytäkin merkitä varoitukseksi tuollainen, joka ei edes 250e itse aiheuttamaansa laskua viitsi maksaa. Ei tuollainen tule mitään muutakaan maksamaan.
Viitsi maksaa? Olen maksanut kaikki laskut ja siksi tuohon ei ole varaa. Jos en maksaisi mitään, niin eiköhän luottotietoni olisivat menneet jo aikoja sitten...
Kai se lopulta on kiinni vaikka 25 eurosta, kun oikein tiukalle jännitetään se jousi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas olet ulkoistamassa omaa vastuutasi OMASTA elämästäsi....
Häh? Päälauseessa sanoin, että oma vikani. :D menikö ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitsi maksaa? Olen maksanut kaikki laskut ja siksi tuohon ei ole varaa. Jos en maksaisi mitään, niin eiköhän luottotietoni olisivat menneet jo aikoja sitten...
Miksi päästit ulosottoon asti. Perintävaiheessa olisi parhaat neuvottelumahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Debiili. Toivottavasti korona korjaa. Ansaitset sen.
1. Pyydä lainaa, vaikka pikkusummia eri henkilöiltä ja maksa takaisin
2. Panttilaina tai myy jotain
3. Kerää tölkkejä
4. Anele lisää maksuaikaa
Jos kyse on 250 eurosta niin kyllä selviät! Olin itse joskus samanlaisessa tilanteessa, kyllä saat asiat järjestymään tavalla tai toisella.
Ymmärrän tilanteen. Itsellä oli aikanaan homma kiinni kahdesta tonnista, toki sitä velkaa oli enemmänkin, mutta se oli akuutti tilanne. Kaveri lainasi, selvisin.