Mikä on kamalin ääni jonka tiedät? Listataan!
Mulla se oli kyllä ehdottomasti mullan kumahdus arkun kanteen. Siitä on jo 15 vuotta kun kuulin mutta vieläkin syksyisin jysähtää yhtäkkiä mieleen. Tyhja ja lopullinen ääni, ei mitään kaunista.
Kommentit (932)
Huutopuhe. Oli kieli mikä vain, niin ärsyttää suunnattomasti.
Viikko sitten olin junassa, niin Imatralta Helsinkiin asti joku kailotti Skype-puhelua venäjäksi. Tietty äänet täysillä, nainen toisessa päässä puhui yhtä lujaa ja he vielä hohottivat kaiken aikaa yhdessä. (Tyypille huomautettiin tästä pari kertaa, mutta ei ollut ymmärtävinään.)
Kuuron kissan huuto, naapurista.
Skoonen ruotsi
muzakki esimerkiksi hississä tai kun puhelu juuttuu keskukseen
Moi-operaattorin mainokset
Loma, loma - mainoksen tekomöreä miesääni, tämä on hirvein
Märkien vaatteiden lätsähdys lattiaan pyykkiä ripustaessa.
Naisen nariseva ns. viinabasso, joka on seurausta runsaasta tupakanpoltosta. Ja voi tulla siitä viinastakin. Tämän takia en voi katsoa mitään ohjelmaa, missä esiintyy Hannele Lauri. Hyvä näyttelijä, joo, mutta en vain voi.
Viihteelle kokoontunut nuorisoporukka ja se kiekuminen ja minuutin väliajoin kuuluva raakkuva yhteisnauru. Olen joutunut lähtemään pois citymarketista, kun naispuolinen nuorisoseura oli lähtenyt viikonloppuostoksille. Näin muutamien muittenkin asiakkaitten kasvoilla ilmeen, joka kertoi sietokyvyn rajoilla olemisesta.
Viihdeohjelmien huutotyyli. Miksi juontajankin pitää huutaa? Miksi ylipäänsä pitää huutaa? Eikö äänentoistoa varten ole olemassa mikrofonit?
Amerikanenglanti. Varsinkin keskusteluohjelmissa, hirveätä kuultavaa.
Irakin kieli. Kuulostaa aggressiiviselta.
Pikkulasten äitien ääni, kun he puhuu ikään kuin sille lapselle, mutta kuitenkin ympärillä oleville ihmisille. Teennäisellä imelyyslässyllä kailotettu "No niin nyt lähdetään sinne uimahalliin, kun sinähän osaat jo uida!" Ja voitonriemuinen vilkaisu muihin ihmisiin.
Amerikkalaisissa realityohjelmissa esiintyvien mustien lihavien naisten äänet. Jostain syystä sen hakkaavan monotonisen äänen vain erottaa, vaikka olisi toisessa huoneessa. Kun menee katsomaan, niin aina on oikeassa: musta, jättikokoinen nainen.
Hammaslääkärissä poran vinkuva ääni.
Sähkökitaralla tehty vingutus.
Trumpetilla soitettu kova ja rääkyvä trööt-ääni, yleensä jossain visailuohjelmissa. Trumpetilla voi soittaa kyllä kauniistikin.
Urheiluselostajien selostus. Urheilu ok, selostajat eivät.
Nasaalit laulu- ja puheäänet.
Liidun ääni liitutaululla.
Metallin hiominen ja teräsharjalla harjaaminen.
Yleinen taustahäly.
”Jos sinulla ei ole S-etukorttia, paina Ei S-etukorttia...”
Viritetyn mopon järjetön pärinä. En voi käsittää miten mopopojat itse sitä kestävät, kun itsestä tuntuu että järki lähtee kun sellainen pörähtää ohi.
Elli Haloon ja Maija Vilkkumaan rääkyminen.
Kauheita ääniä on niin monia. Mun inhokit ovat pora ja jonnemopojen pärinä.
Vicky Rosti. Ääni on kuin laattaleikkurin ääni rappukäytävässä.
Hiirien aiheuttama rapiseminen seinien sisässä öisin kun yrität nukkua.
Urheiluauto aamulla, kun itse olisi vielä saanut nukkua.
Suomenruotsin kailotus liikennevälineessä.
Vierailija kirjoitti:
Paperipussien rapistelu leffateatterissa. Miten vaikeata voi olla laittaa niitä irtokarkkeja hedelmä/vihannespussiin?
HEJ! sut on tunnistettu, pidät itseäsi älykkönä ja muita huonompina ! Sulle on ominaista , kun kaikki on aina niin kauheen vaikeeta.Olet ällö !
Purkan lässytys, maiskutus ja kaikenlainen rapistelu.
Koiran haukunta.