Mikä on kamalin ääni jonka tiedät? Listataan!
Mulla se oli kyllä ehdottomasti mullan kumahdus arkun kanteen. Siitä on jo 15 vuotta kun kuulin mutta vieläkin syksyisin jysähtää yhtäkkiä mieleen. Tyhja ja lopullinen ääni, ei mitään kaunista.
Kommentit (932)
Purkan mässytys ja purkkapallojen poksauttelu. Ruuan mässytys.
Seksin aikana huutaminen niin että naapurit kuulee (kerrostalossa). Minuuttitolkulla feikiltä kuulostavaa ulinaa.
Kanta-astujat kerrostalossa.
Ovien paukutus kerrostalossa.
Musiikinjumputus kerrostalossa.
Kailotus ja huutonauraminen.
Humalaisen sössötys.
Kun sanoin yhden yön suhteen jälkeen ovella, että sori,
ei mulla ollut kortsuja lainkaan. Rapistelin vain pimeässä
sitä tupakka-askia.
Sen jälkeen alkoi se kaamea mölinä
Huono viulisti ja nokkahuilisti
Ala-asteen joulu- ja kevätjuhlan bändiesitykset
Podcastien ja radio-ohjelmien jinglet
Popcornin ja karkkipussien rapistelu elokuvateatterissa
Mun pomon kähisevää tupakkaääni. Maailman kamalin pomo, ilkeä kiusaaja, ja kun kuulen sen äänen, meinaa oikeasti lentää oksennus. Monesti aamulla kun tulee töihin eikä pomon auto ole parkkiksella, on niin onnellisen huojentunut olo. Kunnes muutaman tunnin päästä se kähinä kuuluu jo kaukaa, kun se vaihteeksi taas huutaa jollekin ja tuntuu, että kutistun ihan pieneksi, mitättömäksi ihmiseksi.
Mikä tahansa matala rakenteita värisyttävä basso/kumina. Kun tuolta saatanalta ei pääse edes karkuun, tuntuu että kallo halkeaa. Kaikki aliäänibassolaitteet pitäisi kieltää ihmisten asuntojen lähettyviltä vaikka monet mulkut ihan tahallaan paukuttavat ja värisyttävät autojansa ja mopojansa ikkunoiden edessä.
Styrox-pakkauksista tuleva kitinä. Saa aikaan kylmät väreet selkäpiihin.
Mässytys ja ryystäminen. Ottaa pattiin kun kiinalaiset kollegamme tunkevat samaan pöytään lounaalla. Piti odottaa että ne meni ensin syömään ja valitsivat pöytänsä.
Herätä aamulla naapurin pienon soittoon! Olipa ärsyttävää.
Televisiojuontajan mäkättävä kälätys, millä tahansa kielellä. Näille tulee jostain syystä kaikille samanlainen nuotti, sellainen oikein kunnon papatus.
Väsyneenä ihan kidutusta.
Ulvilan häke nauhan Jukka S lahden huudot, ne ovat ihan painajaisesta.
Lapsen uhmaraivari kiljunta/rääyntä.
Koiran kynsien rapina lattialla, kun se seuraa joka paikkaan.
Sellofaanin rapina aiheuttaa aina kylmät väreet!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa matala rakenteita värisyttävä basso/kumina. Kun tuolta saatanalta ei pääse edes karkuun, tuntuu että kallo halkeaa. Kaikki aliäänibassolaitteet pitäisi kieltää ihmisten asuntojen lähettyviltä vaikka monet mulkut ihan tahallaan paukuttavat ja värisyttävät autojansa ja mopojansa ikkunoiden edessä.
Tämä! Tuollaiset matalat äänet on sellaisia, joita ei välttämättä edes kuule, vaan ne tuntee. Ja nämä äänet rasittavat valtavasti kehoa eikä juuri tuollaisten ääniaaltojen takia kuulosuojaimilla tee mitään. Äänet ovat myös kehollisesti kuormittavia ja moni ei tiedä siitä. Toisille ne voivat aiheuttaa stressiä, ja jonkun teorian mukaan ääni on yksi suurimpia aggression alullepanijoita.
Mopot ja moottoripyörät ja muut äänekkään moottoriajoneuvot! Hyi saatana, mulla pinna kiristyy joka kerta kun joku revittelee jossakin lähistöllä sitä helvetin menopeliään, luullen että se on jotenkin coolia tai että muut ihailee sitä. Voin kertoo, että kukaan ei pidä siitä eikä ihaile. Odotan jo tulevaisuutta kun kaikki ajopelit on äänettömiä. Voi sitä luksusta, tulis jo. Sähköautot muuten rules, ne on hiljaisia. Haluan itse sellaisen.
Toinen ääni joka on aivan perseestä on naapurien kotibileet kun itse haluaisi olla rauhassa/lukea/nukkua/opiskella/työskennellä. Soitan aina poliisit. Sorry, olen ilonpilaaja ja ylpeä siitä.
Kolmas on herätyskello aamuisin. Saatana, se pistää vihaksi joka kerta. Pidän kyllä työstäni ja lähden sinne mielelläni joka päivä, mutta EN OLE aamuihminen.
Lapsena laitettiin pumpulia korvaan (en muista mistä syystä) - se ääni, mikä siitä tuli!
Kynnet liitutaululla. Melkein jopa liitukin liitutaululla.
Pikkulasten turha rääkynä.
Kaikenikäisten lasten kiljunta/kirkuminen. Mitä korkeampi ääni, sitä todennäköisemmin laukaisee migreenin.
Viritetyt mopot.
Viritetyt autot, joiden pakoputki paukkuu.
Pikkukoirien "haukunta" eli sellainen kimeä jäpitys/räkätys/kiljunta, mikä lienee.
Maiskutus. Viheltävä ässä.