Mikä on kamalin ääni jonka tiedät? Listataan!
Mulla se oli kyllä ehdottomasti mullan kumahdus arkun kanteen. Siitä on jo 15 vuotta kun kuulin mutta vieläkin syksyisin jysähtää yhtäkkiä mieleen. Tyhja ja lopullinen ääni, ei mitään kaunista.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa matala rakenteita värisyttävä basso/kumina. Kun tuolta saatanalta ei pääse edes karkuun, tuntuu että kallo halkeaa. Kaikki aliäänibassolaitteet pitäisi kieltää ihmisten asuntojen lähettyviltä vaikka monet mulkut ihan tahallaan paukuttavat ja värisyttävät autojansa ja mopojansa ikkunoiden edessä.
Saatana kirjoitetaan isolla. Muuten olen kyllä samaa mieltä. Basso on perseestä.
Olen ääniyliherkkä, joten todella monet äänet on kamalia syömisäänistä talojen paalutukseen (tai miksikä sitä sanotaan, kun tuntikausia hakataan sitä paalua maahan), mutta kamalin on edelleen ehdottomasti RIITELY. Etenkin omien vanhempien riitely. Se aktivoi aina avuttoman pikkutytön sisälläni.
Tylsä lyijykynä kahisee paperilla. Vieläkin tulee kauhunsekaisia kylmänväreitä ja tic-oireita kun muistaa ala-asteen ainekirjoitustunnit.
Kirjoittamisesta pidän tänä päivänäkin, tosin vain mustekynällä tai tietokoneella.
Veronika Honkasalo selittämässä patriarkaatin sortoa.
Se puhina, kohina, kitinä, suhina ja ryminä mitä kuuluu pysähtyneistä junista.
Suuren kivitalon (omakotitalo) yläkerrassa heräät yöllä siihen, kun varashälytin rupeaa soimaan. Koko talo kaikaa etkä tiedä, ovatko mahd.varkaat ulko- ovien sisä- vai ulkopuolella.
VR:n kuulutusääni junissa, erityisesti ruotsia lausuessaan.
Ilmahälytys, hälytysajoneuvon ujellus, tykin laukaus, aseen laukaus, kova ääninen raketti.
Moottorisaha, naapurista kantautuva basso, lapsen itku kun oikein kirkuu keuhkot täysillä.
Ilmahälytys saa nykyään ahdistuksen aikaan.
Kynnellä raavitaan peltiä.
Raavitaan lautasta ruokailuvälineillä.
Maiskutus.
Hammaslääkärin pora.
Lehtipuhallin.
Kaikki mahdollinen paskahousuista eli kakaroista lähtevä älämölö. Esim. ilonkiljahdukset on ihan pahimpia.
HSL:n bussien ja ratikoiden pysäkkikuulutukset. Aivan hirveitä. Tekipirteä naisääni kailottaa täysiä korvaasi ja sitten tietysti sama vielä ruotsiksi. 🤮
Hyi hitto..
Kun mamma yrittää saada lapsiaan kuriin hiekkalaatikolla ja siideribasso kaikuu neuvostokuutioiden välissä.
Maaritin ja tyttärensä Jannan määkiminen. 😡
Ihminen on kanta-astuja.