Mikä on kamalin ääni jonka tiedät? Listataan!
Mulla se oli kyllä ehdottomasti mullan kumahdus arkun kanteen. Siitä on jo 15 vuotta kun kuulin mutta vieläkin syksyisin jysähtää yhtäkkiä mieleen. Tyhja ja lopullinen ääni, ei mitään kaunista.
Kommentit (932)
Kyllä ehdottomasti ilmahälytys.
Rään kirnuaminen. Ja sitten se kun joku vetää nieluun ne räkämassat. YÖÖÖÖÖK. Oksennus tulee kun ajattelenkin.
Onhan niitä monia, mutta tällä hetkellä ärsytyskynnys ylittyy todella herkästi yläkerran naapurin lasten päivittäisestä h*lvetinmoisesta rääkymisestä ja juoksemisesta, yritä siinä sitten keskittyä töihin. Menisivät edes joskus ulos huutamaan, mutta ei..
Lapsena piti laittaa joskus pumpulia korviin (en muista miksi), mutta se ääni oli kamala.
Vierailija kirjoitti:
Huutava idioottivanhempien naapurin typerä lapsi rappukäytävässä. Joka päivä alkaa huudolla ja parkumisella ja jäävät sinne käytävään huutamaan vielä ikuisuuksiksi ihan mun oven kohdalle. Aina toivon että kaatuu portaissa, sen niskat katkeaa ja että huuto loppuu lopullisesti.
Eikö tähän olisi ratkaisu sekin, että itse kaatuisit portaissa ja katkaisisit niskasi, ei tarvitsisi kuunnella enää kuin hengityskoneesi ääntä jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
aura-auto siinä kerrostalon parkkiksella aamuyöstä auraamassa sitä sentin lumikerrosta ja raapimassa asfalttia, peruuttaessa ihana piipitys.
Tuohan on kiva ääni, pääsee lähtemään töihin aamusta auratulta pihalta.
Kamalin ääni, jonka olen kuullut, oli nukutuksessa ollessani pikkutyttö. Nukutusaineen alkaessa vaikuttaa putosin pää alaspäin pimeässä tunnelissa. Samalla kuului inhottava vihlovan viheltävä ujellus. Onneksi ei ole sen jälkeen kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutava idioottivanhempien naapurin typerä lapsi rappukäytävässä. Joka päivä alkaa huudolla ja parkumisella ja jäävät sinne käytävään huutamaan vielä ikuisuuksiksi ihan mun oven kohdalle. Aina toivon että kaatuu portaissa, sen niskat katkeaa ja että huuto loppuu lopullisesti.
Eikö tähän olisi ratkaisu sekin, että itse kaatuisit portaissa ja katkaisisit niskasi, ei tarvitsisi kuunnella enää kuin hengityskoneesi ääntä jos sitäkään.
Mölypennun vanhempi ilmoittautuu yllä. Mitä jos itse opettaisit lapsellesi, ettei rappukäytävässä - tai muuallakaan julkisella paikalla - ole sopivaa huutaa kurkku suorana?
Putinin ääni on ruminta mitä tiedän.
Hai, myö muutettiin teijän naapuriin...
Vierailija kirjoitti:
Suomenruotsin kailotus liikennevälineessä.
Tuo on muuten hirveetä. Ja aina niiden pitää kailottaa täysillä, ihan kuin kuvittelisivat kaikkien ihailevan heidän kieltään. Se kuulostaa kylläkin puhevialta. Yritän aina vaihtaa vaunua kun nuo parkkeraavat itsensä vastapäähän istumaan paikallisjunassa.
Haarukan tai veitsen kirskahdus lautasella
Lapsen kirkumisääni, sellainen todella korkea, riitasointuinen diskantti
Yölliset riitelyn äänet naapurista
Vierailija kirjoitti:
Kynnet pahvia vasten.
Joo sellaista kiiltävää pahvia vasten eww
Hirveän monet äänet ovat hirveitä. Yleensä voimakkuutensa vuoksi, mutta voi olla myös hiljaisempaa ääntä joka rassaa hermoja, esim tinnitus. Kerrostalossa asuessani asuntoni oli kellarin pyykinkuivaushuoneen yläpuolella. Kuivatuskoneen hurina. Meinasin hulluksi tulla!
Entäs tämä landen idyllinen hiljaisuus sitten? Melkein joka päivä taivaalla jyrisevät hornankoneet. Hyvin usein on myös matalalla lentäviä, jotka ylittää torpan kuin olisi tehtävänä poimia sen savupiippu kyytiin. Kuvitelkaa mikä ääni siitä lähtee. Ja miten mökinmuorilta lähtee järki. Karseaa!
Naisen narisevankimeä puheääni. Pääni halkeaa!
Ruotsinsuomalaiset keski-ikäiset naiset uimahallin saunatiloissa. Oj do! Tai sitten nuoret svedumammat jälkikasvunsa kanssa lentokoneessa tai junassa. Pitäkää turvat kiinni 😵