Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80- ja 90-luvulla syntyneet! Tulkaa kertomaan millaisissa asioissa olette täysin eri mieltä vanhempienne kanssa!

Vierailija
25.09.2020 |

Kerron kohta omia konflikteja ja erimielisyyksiä vanhempieni kanssa. Löytyyköhän yhteisiä/yleisiä asioita? Voi mainita vanhempien ikäluokan myös!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun jälkeen on tehty myös hyvää musiikkia.

Vierailija
2/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok pelata pöytätietokoneella esim. 20 min päivässä ikätasolle sopivia pelejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn keskeinen merkitys elämässä.

M31

Vierailija
4/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä lapsia ei saa nykypäivänä kuljettaa autossa ilman turvaistuinta. Tästä on väännetty monta kertaa eikä mene perille, koska eihän näin tehty 80-luvullakaan.

Vierailija
5/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oikein mietin, niin ei oikeastaan en oikein missään. Vanhempani ovat jokseenkin moderneja ja kykenevät uudelleen arvioimaan asioita muuttuvan maailman mukana. He ovat esim. kastaneet minut, mutta nykyään kumpikin on eronnut kirkosta ja pitävät "pakkokastetta" virheenä.

Vm 87

Vierailija
6/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monista asioista. Isä ehkä on jollain tapaa modernimpi, pohtii asioita enemmän kuin äiti. Äidillä on enemmän sellainen "näin se asia vaan on" asenne ilman, että siinä on hänen mielestään mitään keskusteltavaa.

Esimerkiksi hänen mielestä naisen pitää jäädä kotiin lasten kanssa, isät on sellaisia puolikyvyttömiä huoltajia, ei haittaa vaikka sillä on vaikutusta naisten työllisyyteen, palkkaeroihin yms. Vapaaehtoinen lapsettomuus on täysin hienohelmaista nirsoilua, "ei vain uskalleta tehdä lapsia" tai "halutaan vain nukkua pitkään viikonloppuisin ilman vauvan kanssa heräämistä". Eli siis kaikkien pitää tehdä lapsia, se pitää olla elämän keskipiste. Maidottomat, vegaaniset tai vaikka sokerittomat ruokavaliot on höpötyksiä, jos ei ole allergiaa. "Minä en ala leipomaan juhliin erikseen mitään nirsoiluruokia, on syömättä jos ei kelpaa". Tästä Roope Slmisen tuomiosta oli sitä mieltä, että miksi se nainen on juonut itsensä niin humalaan, lisäsi että ei se tietenkään oikeuta kohtelemaan väärin, "mutta miksi pitää juoda itsensä siihen kuntoon ettei pysty huolehtia itsestään". Samanlaista kommenttia on joskus tullut seksuaalisesta ahdistelusta puhuttaessa, että "mitä voi odottaa jos pukeutuu noin paljastavasti".

Vierailija
7/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että keskituloisenkaan ihmisen ei tarvitse näyttää sitä keskituloisuuttaan jatkuvasti roinaan, romppeeseen ja uusiin vaatteisiin törsäilemällä.  Ja että rahaa saa ja kannattaa säästää muuallekin kuin normaalille pankkitilille, jolla korko on pyöreä nolla.

Vierailija
8/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet. Niistä ei saa lipsua. Kaikki muutkin suvun lapset on kastettu tässä mekossa, tottakai teidänkin lapset kastetaan tässä mekossa. No kun ei heitä kasteta! Niin ei käytetä kastemekkoakaan! Eivät edes ole uskossa, mutta tapauskovaisia, niin kaikkien muidenkin pitäisi olla.

Vierailija
9/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän mielestään lasta piti karaista ja testata kiusaamalla ja härnäämällä, eli henkisen väkivallan käyttö kotona oli ok. Olen tästä täysin eri mieltä.

Vierailija
10/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteet. Niistä ei saa lipsua. Kaikki muutkin suvun lapset on kastettu tässä mekossa, tottakai teidänkin lapset kastetaan tässä mekossa. No kun ei heitä kasteta! Niin ei käytetä kastemekkoakaan! Eivät edes ole uskossa, mutta tapauskovaisia, niin kaikkien muidenkin pitäisi olla.

Joo, nuo. Ja joulua ja juhannusta kuuluu viettää yhdessä ja kaikkien täytyy olla paikalla, vaikkei voisi vähempää kiinnostaa. Äiti kauhisteli, kun "jouduin" olemaan juhannuksen töissä. Itse olin ihan tyytyväinen, ja rahaakin tuli mukavasti. Minua ei kiinnosta juhlapyhät eikä pakkojuhlinta.

Vierailija
11/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monista asioista. Isä ehkä on jollain tapaa modernimpi, pohtii asioita enemmän kuin äiti. Äidillä on enemmän sellainen "näin se asia vaan on" asenne ilman, että siinä on hänen mielestään mitään keskusteltavaa.

Esimerkiksi hänen mielestä naisen pitää jäädä kotiin lasten kanssa, isät on sellaisia puolikyvyttömiä huoltajia, ei haittaa vaikka sillä on vaikutusta naisten työllisyyteen, palkkaeroihin yms. Vapaaehtoinen lapsettomuus on täysin hienohelmaista nirsoilua, "ei vain uskalleta tehdä lapsia" tai "halutaan vain nukkua pitkään viikonloppuisin ilman vauvan kanssa heräämistä". Eli siis kaikkien pitää tehdä lapsia, se pitää olla elämän keskipiste. Maidottomat, vegaaniset tai vaikka sokerittomat ruokavaliot on höpötyksiä, jos ei ole allergiaa. "Minä en ala leipomaan juhliin erikseen mitään nirsoiluruokia, on syömättä jos ei kelpaa". Tästä Roope Slmisen tuomiosta oli sitä mieltä, että miksi se nainen on juonut itsensä niin humalaan, lisäsi että ei se tietenkään oikeuta kohtelemaan väärin, "mutta miksi pitää juoda itsensä siihen kuntoon ettei pysty huolehtia itsestään". Samanlaista kommenttia on joskus tullut seksuaalisesta ahdistelusta puhuttaessa, että "mitä voi odottaa jos pukeutuu noin paljastavasti".

Näillä 55+ ikäisillä on niin kova tarve uskotella itselleen, että perhe-elämä jalostaa. Minusta tuo kertoo nimenomaan siitä kuinka kurjaa, ei ollenkaan itsensä näköistä elämää tämä sukupolvi on elänyt. Luojan kiitos olen aikuistunut 2010-luvulla, enkä 1990-luvulla jolloin oli pakko mennä naimisiin ja tehdä lapsia, vaikkei olisi halunnutkaan. Äitini ei myöskään voi hyväksyä sitä että olen vegaani. 

Vierailija
12/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän mielestään lasta piti karaista ja testata kiusaamalla ja härnäämällä, eli henkisen väkivallan käyttö kotona oli ok. Olen tästä täysin eri mieltä.

Oma isä tekee myös tuota. Kasvatti jo ekasta liitosta lapset eli myös minut sillä lailla eikä ymmärrä kuinka turvaton olo meillä oli kotona ku ei saatu tarvitsevaa rakkautta vaa kiusausta. Nyt tekee tätä samaa taas ku uusi liitto toi lapsen eikä usko ku koitan sanoa mitä vahinkoa raukalle tekee.

Vierailija
13/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ehkä ärsyttää se stereotypinen suhtautuminen kaikkeen, varsinkin miesten ja naisten rooleihin. Miehet on johtajia ja naiset sihteerejä, talkoissa miehet menee tekemään pihahommat ja naiset laittaa sisällä ruokaa ja siivoaa, kaikki miehet huolehtii autojen huollot, kaikki naiset leipoo. Mikä tahansa poikkeama tästä kaavasta on niin outoa ja ihmeellistä!

Hyi helvetti.

Vierailija
14/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et on ok ryypätä pienen lapsen edessä räkäkännit. Ihmettelivät ku sanoin et meillä ei juoda lapsen nähden ku ehkä yksi lasi viiniä ruuan kanssa. Kuulu vaa 'No et siekää traumoja saanu vaikka me juotii'. Ei ollu paras paikka kasvaa kotibileiden keskellä ja itkeä vanhempia olemaan hiljempaa kavereidensa kans et sais nukkua.

Vierailija
15/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini vihaa naisia. "Akat on X" kuuluu useasti hänen suustaan. "Akat on typeriä.", "Akat on just näin tyhmiä että X." tms. Hän näkee naiset oletusarvoisesti stereotyyppisinä hössöttävinä kanoina, juoruajina jne. Paheksuu kaikenlaista "maalaamista", "naaman tahkoamista" jne mutta on itse ekana silmät viiruina kommentoimassa jos jollain on "ihan saatanan leveä perse", "pärstä ku sialla" jne. Me too -liikkeestä kommentoi tyyliin että huomionhakua ja pikkuämmät tyrkyttää itteään perse paljaana ja sitten nostaa metelin kun joku kouraisee, akat on just näin tyhmiä. On miesriippuvainen eli mikä rahansa epäsiisti saapastyhmä denso kelpaa kun se on MIES.

Itse näen naiset ihan ihmisinä ja tunnen fiksuja naisia ja tyhmiä miehiä ja tyhmiä naisia ja fiksuja miehiä.

Vierailija
16/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ja sen sisko käy siivoamassa sen 58v veljen luona kun se erosi vaimostaan. Eno on ihan terve, työelämässä oleva. Ihmettelen eikö osaa siivota, "no kyllä se siellä imuroi ja pyyhkii pölyjä, mutta ei miesten käsillä tule samalla tavalla siistiä". Jaha. Sitten voivottelee että koko viikonloppu meni Pentin luona kun saunakin piti pestä, selkäkin on nyt niin kipeä kun piti kaikki ikkunatkin pestä! Kyllä näkee että ei ole enää naisen kosketusta siinä talossa!

Vierailija
17/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme juo alkoholia lasten läsnäollessa. Ruoan kanssa korkeintaan viinilasilliset. Vanhempani eivät tätä tajua, koska "silloin kun te olitte lapsia te olitte kaikki kesät terassilla mukana"....

Lautasta ei tarvitse syödä tyhjäksi, jos ei jaksakaan. Vanhempani eivät voi käsittää tätä, aina pitää olla pakottamassa.

Kaikki fyysinen väkivalta on meillä ehdottomasti kielletty. Ei siis "edes" niitä pikku luunappeja tai tukkapöllyjä muusta puhumattakaan.

Vierailija
18/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samaistuttava ketju! 😅

Vierailija
19/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini vihaa naisia. "Akat on X" kuuluu useasti hänen suustaan. "Akat on typeriä.", "Akat on just näin tyhmiä että X." tms. Hän näkee naiset oletusarvoisesti stereotyyppisinä hössöttävinä kanoina, juoruajina jne. Paheksuu kaikenlaista "maalaamista", "naaman tahkoamista" jne mutta on itse ekana silmät viiruina kommentoimassa jos jollain on "ihan saatanan leveä perse", "pärstä ku sialla" jne. Me too -liikkeestä kommentoi tyyliin että huomionhakua ja pikkuämmät tyrkyttää itteään perse paljaana ja sitten nostaa metelin kun joku kouraisee, akat on just näin tyhmiä. On miesriippuvainen eli mikä rahansa epäsiisti saapastyhmä denso kelpaa kun se on MIES.

Itse näen naiset ihan ihmisinä ja tunnen fiksuja naisia ja tyhmiä miehiä ja tyhmiä naisia ja fiksuja miehiä.

Eikös tuo muiden ulkonäön ja perseen koon arviointi ole juuri sitä juoruilua, jota äitisi olevinaan vihaa 🤔

Vierailija
20/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo isä on hyvin rationaaalinen (kaiikki suvusssa yliopiston käyneitä tohtoreiita ja professoreita) muttta eipä iskäää kovin usein näe, useiiin autotalliisssa tai töttensä kimpusssa. EN mä ole oiikein saanut mitään varsinaisia neuvoja koskaaan. Iskältä etttä ole rehelllinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi