Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä näkee että joku on varakas jos sitä ei ulkoisesti esittele mitenkään?

Vierailija
25.09.2020 |

Ei ole merkkilaukkuja, kalliita autoja tai hulppeaa asuntoa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että logomerkkikamaa et luultavasti heiltä löydä. Voit verrata vaikka Sofia B ja Niko R-A, joilla kaikessa on logo tai merkki isolla.

Vierailija
42/62 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ne todella rikkaat esittelevät omaisuuttaan kuten montako autoa tai asuntoa heillä sattuu olemaan. Semmoinen omaisuuden esittely viittaa yleensä nousukasmaisuuteen. Tuskinpa Bill Gatesilla on mitään tarvetta ostella kaikkea kivaa vain leveilläkseen. Rahan puolesta Nalle Wahlroos olisi voinut jo hyvin vetäytyä työelämästä ja nauttia eläkeputkesta.

Minusta ei tarvitse olla mikään Nalle tai Bill Gates ollakseen Suomessa rikas. Jo esim. Miljoonaomaisuus riittää. Ja siis ei se, että vauraudesta kertoo tarvitse tarkoittaa sitä, että se näkyisi, jos ei siitä sanoisi. Eli ei kaikki rikkaat osta kalliilla, vaikka kertovatkin esim. omistavansa miljoonan tai useampia sijoitusasuntoja. Ei siis esitellä omaisuutta, mutta kerrotaan siitä muille silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaskii pitää autossa takavalot päivälläkin päällä.

Vierailija
44/62 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yli 100000€ ylimääräistä tilillä, mutta silti saalistan iltaisin Alepasta -60%-tuotteita.

Joskus olen miettinyt, että jos on oikein paljon rahaa ja varallisuutta, sanotaanko nyt vaikka useita miljoonien eurojen anettovarallisuus ja yksistään likvidiä rahaa satoja tuhansien arvota, ni n olisiko silloin, jokin moraalinen velvollisuus käyttää rahaa niin, että tulisi jättää halvimmat tuotteet sekä rahasta nipottaminen muille.

Tällaista olen joitain kertoja aattelehtinut erityisesti silloin kun lukee tai olen lukenut, joistain näistä huomattavan omaisuuden kerränneistä tai sitten paljossa "vain" sellaisen perineitä, jotka käyttävät huomattavan määrän varojaan erilaiseen verosuunnitteluun ja pyrkimykseen minimoida ja välttää mahdollisimman paljon veroja.

Kun luulisi, että jos on useiden miljoonien omaisuus ja edellä kerrotulla tavoin likvidiä rahaa (tai rahaksi helposti muutettavaa) varallisuutta, niin olisi myös varaa maksaa verojakin.

Ja voisi unohtaa julkitulot, joissa valittaa miten Suomessa ei kannaa yrittää ja miten täällä ei kukaan saa oikeasti rikastua ja vaurastua, vaan pitää maksaa tuloistaan veroja  

Mutta nyt kuulen jo korvissani, kuinka minun kerrotaan olevan vain kateellinen, joka ei omaa miljoonien omaisuutta.    

Vierailija
45/62 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tule ikinä ymmärtämään tätä perisuomalaista tapaa että varakkuus täytyy piilottaa niin hyvin ettei sitä kukaan arvaa. Miksi ihmeessä sitä varakkuutta sitten hankitaan jos ainut ilo on sen piilottelu? Tuottaako tiliotteen nollien laskiminen orgasmeja vai mitä ihmettä?

Minulla menee ihan kivasti ja enkä ole ikinä sitä salaillut. Enkä myöskään ole tuonut asiaa erityisemmin ilmi. Minulla ei ole öky-Rolexia ranteessa mutta pieni Cartier löytyy. Jos joku sen tunnistaa niin ihan ok, mutta mieltäni en sillä asialla paina suuntaan tai toiseen. Minulla on sijoituksia, käsilaukkuja ja mukavia lomareissuja. Niistä kysyttäessä kerron kyllä asian laidan mutta en missään nimessä kuvittele olevani niiden takia parempi ihminen.

Mutta se varakkaan feikkailu pienituloiseksi tai pienituloisen feikkailu varakkaaksi. Mitä ihmettä? Niitä en ole vielä pystynyt käsittämään. Kyllä täytyy olla aika helkutin huono itsetunto jos kuvittelee että pankkitilin saldo suuntaan tai toiseen nostaa ihmisistä jollekin tasolle.

Ei kai pointti olekaan varakkuuden piilottelu, mutta kun kaikille ei tuo iloa merkkilaukkujen ja merkkivaatteiden ostelu, kellot tai autot tms. Ja lomareissuistakin varakas voi puhua lopulta aika samoin kuin keskituloinen, eli kertoa vaikka lomakohteessa löytämästään kivasta kahvilasta tai ihanasta auringonlaskusta, tai miten pääsi vihdoin näkemään jonkin kiehtovan nähtävyyden. Vaikka olisi asunutkin paremmassa hotellissa, niin ei se ehkä kuitenkaan ole niitä asioita, joista olisi kerrottavaa muille. Nimenomaanhan varakkaille ne paremmat hotellit eivät ole mitään kovin erikoista. Ei tuossa ole kyse siitä, että häpeilisi tai peittelisi mitään, vaan keskittyy niihin asioihin, jotka oikeasti tuovat sisältöä elämään. Ja keskittyy asioihin, joista oikeasti pitää, eikä pointtina olekaan se, että pitää näyttää tai todistaa muille mitään.

Vierailija
46/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tule ikinä ymmärtämään tätä perisuomalaista tapaa että varakkuus täytyy piilottaa niin hyvin ettei sitä kukaan arvaa. Miksi ihmeessä sitä varakkuutta sitten hankitaan jos ainut ilo on sen piilottelu? Tuottaako tiliotteen nollien laskiminen orgasmeja vai mitä ihmettä?

Minulla menee ihan kivasti ja enkä ole ikinä sitä salaillut. Enkä myöskään ole tuonut asiaa erityisemmin ilmi. Minulla ei ole öky-Rolexia ranteessa mutta pieni Cartier löytyy. Jos joku sen tunnistaa niin ihan ok, mutta mieltäni en sillä asialla paina suuntaan tai toiseen. Minulla on sijoituksia, käsilaukkuja ja mukavia lomareissuja. Niistä kysyttäessä kerron kyllä asian laidan mutta en missään nimessä kuvittele olevani niiden takia parempi ihminen.

Mutta se varakkaan feikkailu pienituloiseksi tai pienituloisen feikkailu varakkaaksi. Mitä ihmettä? Niitä en ole vielä pystynyt käsittämään. Kyllä täytyy olla aika helkutin huono itsetunto jos kuvittelee että pankkitilin saldo suuntaan tai toiseen nostaa ihmisistä jollekin tasolle.

Ei kyse ole suomalaisesta omaisuuden piilottelusta vaan ihan maailmallakin vain äkkirakastuneet ja rahasta seonneet leveilevät omaisuudellaan. Paremmissa piireissä ei vain ole tapana näytellä mikä on minun ja mitä omistan. Tämä on kirjoittamaton sääntö. Ei kuulu hyviin tapoihin leuhkia ja puhun nyt kansainvälisellä tasolla. Yksikään oikeasti varakas ja järkevä ei kävele kadulla minkkiturkki päällä kaulalla timanttikorut.

Vierailija
47/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä et voi päätellä, että ihmisellä on rahaa. Osa rahoittaa omaa kulutustaan velalla, luotolla, osamaksuilla, pikavipeillä.

Toisaalta taas ne, joilla on rahaa käyttävät sitä järkevästi.

Vierailija
48/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetut

Björn Wahlroosilla on hirveät hampaat.

Vierailija
49/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan työttömäksi luuseriksi (olen kuullut puhuttavan), sillä asun vaatimattomasti pienessä kylässä 29m2 yksiössä, en omista autoa ja matkustan junalla ulkomailla reppureissaten. Ihmiset eivät tiedä että minulla on miljoonaomaisuus. Vaatteet ostan kirpparilta.

N29

Vierailija
50/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii niin, että miten itse muuttaisin elämääni jos miljoonia helähtäisi yhtäkkiä tilille? Irtisanoutuisin töistä ja käyttäisin ikani miten huvittaisi. Ostaisin vielä hienomman kämpän kotikaupungistani, kauemmas en lähtisi. Ehkä ostaisin sen auton jota en ole kokenut tarvitsevani, on siitä joissakin tilanteissa hyötyä vaikka enimmäkseen se makaisi parkissa käyttämättömänä.

Kyllähän sen sitten kalliista kämpästä ja ilman työtä olemisesta pystyisi ynnäämään että varakkuutta on. Toki olisi mahdollista, että joku sugar mama kustantaisi minulle kaiken eli en itse olisi varakas oikeasti.

Vierailija
51/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään varakas ihminen ei asu ongelmalähiöissä neukkukuutiossa. Miksi kaduttaa itseään?

Millaisia ihmisiä kuvittelet asuvan sijoittajien ostamissa uusissa yksityisen puolen asunnoissa? Siellä sitten pönöttää hyvässä seurassa omistusasunnon ostanut 🙄

Vierailija
52/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetut hampaat.

Kaikki kamat hyvää laatua, vaikka niitä ei ole paljon.

Ei. Raha ei tuo hyvää makua (laatu) eikä järkeäkään (jos ei hoida hampaitaan, ei hoida hampaitaan).

Vierailija
53/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpilla lienee rahaa, silti tukka on mitä on.

Vierailija
54/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt lapsuuteni akateemisessa perheessä, jossa rahasta oli aina tiukkaa. Ruokaa ja vaatteita oli, mutta ostokset tehtiin siellä, missä oli tili. Ylimääräistä ei paljon ollut, kasvoin hintatietoiseksi ja en haaveillut kamasta. Työuran alku pienipalkkaisessa työssä ja lapsen kanssa oli niukkaa elämää.

Nyt keski-iän jälkipuoliskolla hyvin palkatussa työssä bonuksineen ja osakepalkkioineen on viime vuosien aikana päässyt kertymään miljoonan säästöt ja sijoitukset. Puolisollakin on keskimääräistä paremmat tulot. Elämme toisaalta huolettomasti - ei tarvitse miettiä voiko jotain tehdä tai ostaa rahan puolesta. Kyllä voi, sitä mitä me haluamme. Emme tosin haaveilekaan muskeliveneistä, uusista autoista tai huviloista. Toisaalta emme pidä haaskaamisesta - asioita ostetaan tarpeeseen. Siinä tulee välillä hassu pihiys eteen.

Ulkoisesti elämme hyvin samalla tavalla kuin työuran alussa pienituloisina opintovelkaisina. Tarkkasilmäinen huomaisi varmaan, että sellaisen arjen tarkkuuden lomassa näkyy huoletonta, spontaania rahankäyttöä tai asioiden tekemistä niin, että oikeasti ei tarvitse käydä keskustelua siitä, onko johonkin varaa.

Vierailija
55/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
56/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei mistään huolitellusta ulkonäöstä ainakaan kuten joku luuli yllä.

Tiedän varakkaita ja ovat ihan tavallisen nälöisiä. Yksi pukeutuu suorastaan ryysyijin ja kerran näin hänet kadulla, kuluneet vanhat tuulipuvun housut valuivat niin, että persvako näkyi. Muut luulivat varmaan pultsariksi tms.

Näin se menee. Itse sanoisin että katseesta ja olemuksesta. Köyhällä on alistettu katse kun taas rikkaalla itsevarma katse, sama mitä sanot niin mun elämä ei riipu sinusta-katse ja olemus.

Minulla ei ole valtavvia määriä rahaa mutta minulla on Jumala, eli tuo katse ja olemus ei riipu aina rahastakaan. Raamatussa sanotaan "viisauden varjossa on niin kuin rahan varjossa".

Vierailija
57/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän aika tavallista elämää. Käyn töissä, Auto on 6 vuotta vanha pikkuauto, harrastukset halvat. Harrastuskavereista kukaan tuskin arvaa että rahasta ei ole pulaa. Ulkoisesti pukeudun normaalisti, vaatteet ostettu mistä milloinkin aina tokmannista ja lidlstä alkaen.

Ette arvaisi kaupassa että olen miljonääri. Joskus olen kaupassa shortseissa, joskus veryttelyhousuissa ja joskus puku päällä ja kaikkea siltä väliltä...

Suomeksi. Mistään et voi tietää kuka on varakas ja kuka ei...

Vierailija
58/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei mistään huolitellusta ulkonäöstä ainakaan kuten joku luuli yllä.

Tiedän varakkaita ja ovat ihan tavallisen nälöisiä. Yksi pukeutuu suorastaan ryysyijin ja kerran näin hänet kadulla, kuluneet vanhat tuulipuvun housut valuivat niin, että persvako näkyi. Muut luulivat varmaan pultsariksi tms.

Näin se menee. Itse sanoisin että katseesta ja olemuksesta. Köyhällä on alistettu katse kun taas rikkaalla itsevarma katse, sama mitä sanot niin mun elämä ei riipu sinusta-katse ja olemus.

Minulla ei ole valtavvia määriä rahaa mutta minulla on Jumala, eli tuo katse ja olemus ei riipu aina rahastakaan. Raamatussa sanotaan "viisauden varjossa on niin kuin rahan varjossa".

Ja sitä paitsi rahat voi menettää.

Vierailija
59/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakas, vaikka minua työkaverit luulevat sellaiseksi. Osaan vain käyttää rahaa ja säästän ja sijoitan kaiken ylimääräisen. Monesti kuulen työkavereideni tuhahtelevan, että "Sinä oletkin rikas, joten sulla on varaa ollakin vapaalla", vaikka oikeasti tuloni ovat noin tonnin luokkaa kuukaudessa, koska vetelehdin mieluummin kotona 4 päivää viikosta ja loput 3 töissä. Elän vain halvasti ja säästän kaiken mitä jää ja siitä olenkin poikinut muutaman tonnin puskurin ja muutaman tonnin sijoitukset. Varallisuuteni on siis huomattavan pieni, vaikka elämäni sinänsä vaikuttaakin "varakkaalta" työkavereideni silmiin. Erona on vain se, että he tuhlaavat kaiken saamansa heti ja itkevät rahattomuuttaan puoli kuukautta. Nyt tavoitteenani on säästää omistusasuntoon, jotta pääsen tästä vuokranmaksuhelvetistä pois ja pääsen maksamaan rahaa omaan taskuuni.

M25

Vierailija
60/62 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta tapasin yhden Suomen rikkaimmista ihmisistä kun hän kävi työpaikallani kokouksissa. Oli pukeutunut hyvin vaatimattomasti, kulki villapipo päässä. Mutta poistuessaan pyysi aina tilaamaan taksin.