Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko on joulukalenterit valmiina?

Vierailija
30.11.2013 |

Havahduin tänään siihen, että huomennahan on jo 1.12.!!! APUA!

Olin jo aiemmin sopinut pojan (9v.) kanssa, ettei lego joulukalenteria osteta tänä vuonna, vaan samalla rahalla sitten jotain järkevämpää.

Äkkiä iltapäivästä vielä kauppaan josta ostoskoriin lego technic 42005 -monsteriauto. Tämän aion vielä illalla jakaa 24 pieneen pussukkaan ja pussukat Maileg-tonttupojan taskuihin. 1. taskusta poika löytää sitten vielä ohjeet kokoamiseenkin. :)

Mites teillä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenenkään toisen lapse(/i)lla ei ole joulukalenteria vai :-P

Vierailija
2/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä noilla lapsilla on kalenterit. Pojalla (7v.) on joku Skylander(?) kalenteri ja tytöllä (3v.) Hello Kitty. Yhteisenä kalenterina on kaverini ostama arpakalenteri tms. jolla tuetaan Ässien junnuja.

Olisin kyllä halunnut muksuille ihan perinteiset suklaakalenterit (joulupukin tms. kuvalla) mutta ei vain löytynyt. Enkä jaksanut lähteä enää kolmanteen kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mailegin tonttu täälläkin.. Nyt ensimmäiseen taskuun tulee ihan herkkuja, mutta jatkossa kyniä ym. mielusta.

Lisäksi partiolaisten kalenteri ja perheen yhteinen mauri kunnaksen kalenteri.

Vierailija
4/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mennään ihan perinteisellä kuvakalenterilla. Lapsella ikää neljä vuotta.

Vierailija
5/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 22:57"]

Mailegin tonttu täälläkin.. Nyt ensimmäiseen taskuun tulee ihan herkkuja, mutta jatkossa kyniä ym. mielusta.

Lisäksi partiolaisten kalenteri ja perheen yhteinen mauri kunnaksen kalenteri.

[/quote]

Mä olen kanssa tähän asti about viimeiset 5-6 vuotta täytelly tuon Mailegin tonttu-pojan taskuja milloin milläkin herkuilla ja pikkutavaroilla.

Tähän asti siis "oikea tonttu" kävi aina yön aikana tuomassa pikku yllätyksen lapselle tontun taskuun :-)

Nyt ajattelin vähän helpottaa omaa elämääni, kun viime jouluna vihdoin kerrottiin lapselle kuka ne lahjat oikeasti ostaa ;'-)

Joku suklaa kalenteri olis kanssa tosi kiva, muttei käy meidän allergiselle.

-ap

Vierailija
6/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiolaisten kalenteri 5 vuotiaalla, 12-vuotiaalla äänikirja kalenteri ja sitten on vielä Aku Ankan kalenteri.

ja aamulla katsotaan tv2 joulukalenteri

Vierailija
7/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvata. Piti oikein googlettaa tuo Maileg, ja hyi olkoon miten ruma ruipelo ja kalliskin vielä. Onko se hankittu ihan vain siksi, että on kallis ja saa muille päteä? Jos olisin tuon muussa yhteydessä nähnyt jollain, en olisi noteerannut muuten, kuin että onpahan ruma ilmestys (en tietenkään ääneen). En olisi edes tajunnut, että voi olla noin kallis. JOo, olen tyhmä. Anteeksi.

Vierailija
8/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut itselle Benefitin meikkikalenterin, mutta oli loppuunmyyty. Ehkä Lindtin suklaankalenterin käyn ostaan

Vierailija
9/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vielä laittaa lasten kalenterit esille ja kirjoittaa tontun viestit lapsille sekö ne lahjaukset. Tontulta tulee joka päivä suklaan/lelun tms. lisäksi viesti... miten mä olen itseni tähän jamaan laittanut? Isompi (10-v) jp tajuaa, että äiti kalenterin kai laittaa, mutta nuorempi vielä uskoo/haluaa uskoa ihan oikeaan kalenteritonttuun... Liittyy varmaan joulupukin uskomiseen, että jos ei usko, niin ehkä ei saa lahjoja, kun ei ole vielä ihan. Varma mikä on totuus tontuista ja joulupukista.

Vierailija
10/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 23:30"]

Voi helvata. Piti oikein googlettaa tuo Maileg, ja hyi olkoon miten ruma ruipelo ja kalliskin vielä. Onko se hankittu ihan vain siksi, että on kallis ja saa muille päteä? Jos olisin tuon muussa yhteydessä nähnyt jollain, en olisi noteerannut muuten, kuin että onpahan ruma ilmestys (en tietenkään ääneen). En olisi edes tajunnut, että voi olla noin kallis. JOo, olen tyhmä. Anteeksi.

[/quote]

Makuja on monenlaisia! Itse tykkään tosi paljon tuosta tonttukalenterista, enkä todellakaan ole ostanut sitä siksi että pitäisi "päteä"! Omasta mielestäni hinta on kohdallaan. Onhan se hinnakas, mutta elämä on ;-) On se myös laadukas, suurikokoinen ja pitkäikäinen! Itse aikoinaan mietin, että josko olisi tehnyt samantapaisen itse. Sitten laskin paljonko materiaaleihin olisi mennyt rahaa + omaa aikaa tekemiseen ja tämän jälkeen lampsin kauppaan ostamaan valmiina.

-ap

Vierailija
11/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 23:18"]

Partiolaisten kalenteri 5 vuotiaalla, 12-vuotiaalla äänikirja kalenteri ja sitten on vielä Aku Ankan kalenteri.

ja aamulla katsotaan tv2 joulukalenteri

[/quote]

Millainen on äänikirja kalenteri? En ole moiseen ennen törmännyt.

Vierailija
12/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti googlettaa toi Maileg ja todeta, että sitähänhän se minäkin kuolasin, en vaan tiennyt merkkiä/nimeä. Se harmaa poika on niiin hieno. Valitettavasti pienet taskut vaatii täytön joka "yö", enkä halua lisää muistettavia/unohtuvia asioita :) Niinpä päädyin käytännöllisempään ja ostin Ikeasta n.metrin korkoisen pahvisen pukkikalenterin. Se ei yhtälailla hivele silmää, mutta täytin illalla jo puolet luukuista. Niin ja tämä Ikean ei-niin-hieno maksoi lähes yhtäpaljo, kun se hieno-mutta-avotaskuinen-maileg.

Mikä on äänikalenteri?

Vierailija
13/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille saatiin mummulta ja papalta partiolaisten kalenteri ja itse korkkasin omastani jo ensimmäisen luukun korista. Kiitos Kelan tänä jouluna ei kuusen alla ole kuin kuivuneita havunneulasia.

Vierailija
14/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, parikymppisellä sinkulla, on oma Aamulehden ilmaisjoulukalenteri.

Vierailija
15/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa sai ruokakalenterin ja mulla on teekalenteri, molemmat ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
16/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muumikuvakalenteri sekä Aku ankka- ja partiolaistenkuvakalenteri

Vierailija
17/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla kankainen kalenteri jossa on pieniä taskuja, väriltään harmaa ja yläosassa on nalle, lumiukko ja pingviini. Anttilasta muistaakseni joskus ostin muutama vuosi sitten. Kaikki lapset saavat yllätykset samaan kalenteriin, eli jotain pientä, tänään tuli tarrat ja pienet suklaakarkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi