Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutteko niihin vanhempiin, jotka vihaavat postista tunkevia lelukuvastoja?

Vierailija
30.11.2013 |

Jotka ahdistuvat siitä, että lapset haluavat kaikkea, joululahjalistat ovat kaksimetrisiä ja rahaa on ihan liian vähän? Jotka vihaavat markkinamiesten oveluutta ja kaupallisuuden tunkemista ovista ja ikkunoista?

Minä en. Kerään kaikki kuvastot lapsille pinoon, osan olen jopa päällystänyt kontaktimuovilla, että kestäävät loputonta selaamista ja haaveilua vaikka illalla viimeiseksi sängyssä. Lapset saavat haaveilla vaikka rekka-autollisesta paketteja, limua, karkkia, tonttujen taikaa tai lentämään oppimista. Haaveilua ja unelmointia mahtuu maailmaan.

Heille kuitenkin kerrotaan, että jää ihan yllätykseksi mitä joulupukki tuo. Ei varmaankaan läheskään kaikkea, mutta ihan varmasti jotakin tosi ihanaa.

Lisäksi se Markkinamies ei pistä väkisin ostamaan yli oman tarpeen. Eettiset valinnat tapahtuvat korvien välissä ja jokaisella perheellä on oma arvomaailmansa. Ei ole pakko ostaa yhtään mitään.

- Saavathan aikuisetkin haaveilla! Vuoden lomasta lämpimissä maissa, lottovoitosta, suuresta rakkaudesta, hoikasta vyötäröstä, laulutaidosta, ihanasta ystävästä tai vaikka terveydestä. Ei unelmointi "syö ihmistä", se lämmittää vain sydäntä.

Nih.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin luetaan lelukuvastoja ja minusta suurin osa niistä tulee ihan postina minun (äiti) nimellä, eikä ilmaisjakelumainoksena. Meillä joulupukin toivelistan pitää olla lyhyt 5-10 asiaa eikä silti joulupukki tuo kaikkea. Jo listan tekovaiheessa "torpeedoin" kaikki liian kalliita/ihan älyttömät toiveet ja selvitän tarkkaan mikä olisi se oikeasti ihan ykköstoive ja se ykköstoive pyritään toteuttamaan. Tähän saakka onnistunut. Siis jos 10-v toivoo iPadia, niin sanon jo etukäteen ettei pukki tuo sellaista - toivo jotain mitä pukki voi tuoda -uusi kännykkä voi onnistua tai 120€ maksava Legopaketti (ei mikään iPhone 10-vuotiaalle, vaikka siihen olisi hyvinkin varaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme