Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin lähiöistä asuinkelpoisimmat

Vierailija
30.11.2013 |

Olen asunut lapsuuteni 18 vuotiaaksi asti eräässä Suomen pahamaineisimmassa lähiössä (ei pääkaupunkiseudulla) ja vanhempani asuvat siellä edelleen. Paikka on mielestäni mukava ja jos asuisin sielläpäin vieläkin voisin hyvinkin kuvitella muuttavani sinne takaisin. Asun kuitenkin Helsingissä ja ennakkoluulot tämän kaupungin lähiöitä kohtaan ovat suuret. Tällä hetkellä majailen kantakaupungissa ja olen ahkerasti osallistunut hitas-asuntojen arvontoihin, mutta ei ole tärpännyt.

Haluaisin ostaa oman asunnot mutta kantakaupungissa ne maksavat ihan liikaa. Lähiöissä taas olisi kivoja tilavia asuntoja "edullisesti" .

Olisiko siis täällä tavallisia lähiössä asuvia ihmisiä jotka voisivat suositella hyvää asuinpaikkaa edullisilta alueilta? Toiveena olisi lyhyt matka metrolle, kauppakeskus tai iso marketti lähellä (S-ryhmän) ja kerrostaloalue, en ole rivari-tyylinen ihminen ollenkaan, enkä siis omakotiasujakaan. Millaisia ovat Myllypuro ja Mellunmäki esimerkiksi? Olisivat sijainniltaan otollisimmat.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä käydä kävelemässä noissa lähiöissä ja vähä nuuskia :) Olen oikeastaan käynyt Helsingin lähiöistä kunnolla vain Heikinlaaksossa, Kannelmäessä, Käpylässä, Mellunmäessä, Vuosaaressa ja Viikissä. Erityisesti Puotila vaikuttaa kivalta, metroasemakin on hieno ja Itis lähellä. 

Vierailija
2/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 20:21"]

Asun Arabianrannassa ja täällä ärsyttää ostarin kulmalla härdäävät deekut ja nuoremmat narkit (jossain on kai joku asuntola?), molempia on runsaasti. Alueella olevien amisten nuoret valuvat laahustaen ja röökiä poltellen niin ettei ohi pääse. Kesällä on festarit joka viikonloppu  niiden kerhotalolla, muuten ei haittais mutta siellä on usein joku ihme trubaduuri joka soittaa kaikkea tylsää. Ero esim. Kurviin on huomattava, suurin osa on syntyperältään suomalaista. 

Kontulassa voisi olla mukavakin asustaa, hyvät liikenneyhteydet ja uusi ostarikin.

[/quote]

Heh, asumme varmaan samassa talossa. Trubaduuri kuuluu ja näkyy parvekkeellemme hyvin. Ei se kyllä mua häiritse, eikä myöskään ne opiskelijoiden bileet (viime yönä oli taas). Oikeastaan mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa arabianrannasta. Ostarin deekutkaan ei häiritse, eikä niitä ole paljoa, toisin kuin jossain Kontulassa tai Itiksessä. Jos haluaisin täyttä hiljaisuutta,  muuttaisin maalle. Kiva, kun on elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan Puotilaa. Itis, metro ja Prisma ovat kävelymatkan päässä. Sitä en tosin tiedä, miten paljon hitas-asuntoja täällä on, kun rakennuskanta on suurimmaksi osaksi alkuperäistä.

Vierailija
4/17 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 09:49"]

Mä ehdotan Puotilaa. Itis, metro ja Prisma ovat kävelymatkan päässä. Sitä en tosin tiedä, miten paljon hitas-asuntoja täällä on, kun rakennuskanta on suurimmaksi osaksi alkuperäistä.

[/quote]

Ihmettelin, ettei kukaan ole ehdottanut Puotilaa, mutta joku sentään! Puotila on tosi kiva ja rauhallinen paikka asua. Isona plussana yksi Stadin parhaista kuppiloista, Pikkulintu.

Vierailija
5/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noissa kummassakaan nyt oikeasti ole mitään vikaa kyllä elo on paljon rauhattomampaa kantakaupungissa lopulta.

Vierailija
6/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Arabianrannassa ja täällä ärsyttää ostarin kulmalla härdäävät deekut ja nuoremmat narkit (jossain on kai joku asuntola?), molempia on runsaasti. Alueella olevien amisten nuoret valuvat laahustaen ja röökiä poltellen niin ettei ohi pääse. Kesällä on festarit joka viikonloppu  niiden kerhotalolla, muuten ei haittais mutta siellä on usein joku ihme trubaduuri joka soittaa kaikkea tylsää. Ero esim. Kurviin on huomattava, suurin osa on syntyperältään suomalaista. 

Kontulassa voisi olla mukavakin asustaa, hyvät liikenneyhteydet ja uusi ostarikin.

Vierailija
7/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalo <3

Vierailija
8/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noista kahdesta Myllypuroon. Asun itse täällä. Täällä on todella omaleimainen ja kaunis maisema verrattuna moneen harmaampaan lähiöön, taloja on väljästi ja pihat isoja. Alueen keskuksessa ei edes mene autoteitä vaan muodostuu jännästi kävelyteistä. En oikeastaan tiedä mitä täällä myöhään iltaisin tapahtuu, mutta vaikea kuvitella että täällä joutuisi paljoa pelkäämään verrattuna johonkin Kontulaan ja Itäkeskukseen. On täällä alkoholistien asuntola, mutten edes muista milloin juopot olisivat viimeksi ottaneet ylipäätään jotain kontaktia muhun, saati sitten että olisin joutunut oikeasti pelottaviin tilanteisiin (heidän tai kenenkään muunkaan kanssa). Tämä on meiningiltään aika tälläinen kuollut mummolähiö. Ja onhan Myllypuro viime vuosina saanut todellisen "faceliftin" uuden ostarin myötä. Meidän oman ostarin lisäksi Itis ei ole kaukana ja myös Viikissä on Prisma. Sanoisin että näiltä seuduilta tuskin paljoa mukavampia kerrostaloalueita löytyy.

Vierailija
9/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellunmäessä ei ole isoa S-ryhmän markettia. Ostarilla on Alepa, mutta koko ostarikin käsittääkseni puretaan ja tilalle tulee kerrostaloja.

Vierailija
10/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellunmäen metroasemalla keikkuvat juopot. Myllypurolla on hieman kiusallinen leima, mutta pientaloalueet ovat rauhallisia.

Vierailija
11/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki ei ole todellakaan ansainnut huonoa mainettaan. Muutimme kesällä kantakaupunkiin (saimme kapungilta suuremman asunnon) Itä-Helsingistä ja ikävöin edelleen takaisin. Itä-Helsingissä on luontoa, mutta myös kaikki palvelut ihan lähellä :) Pidin tosi paljon. Kantakaupunki on rauhattomampi kuin Itäkeskuksen Marjaniemen puoli! Mitä moni ei uskoisi :)

Vierailija
12/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen myös Herttoniemi. 

Vierailija
13/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuro on kaunis lähiö, siistiytynyt parin viime vuoden aikana melko tavalla. Kehän toisella puolella on myös Kivikko ja Kurkimäki jossa ainakin omistusasunnot ovat edullisia ja rauhallisia. Räkälöitä ei ole ollenkaan sekä Kontulan, Itiksen, Mellunmäen ja Malminkin palvelut ovat muutaman kilometrin päässä.

Vierailija
14/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin tulossa ehdottamaan Myllypuroa, asun itse täällä ja kiva on :)

Vierailija
15/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut Vuosaaressa koko ikäni ja viihtynyt todella hyvin.

Itse en kuitenkaan ikinä muuttaisi Meri-Rastilan puolelle vaan vanha Vuosaari on minun paikkani, Rastila varsinkin :)

Vierailija
16/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän markettia täältä ei löydy, mutta melko lyhyen bussimatkan päästä kyllä. Laajasalo on paikan nimi ja tämä on asumistani lähiöistä ollut paras. Etenkin lapsiperheelle paikka on taivas; täällä on palvelut kunnossa, turvallista ja useampi bussi kulkee Herttoniemeen. Ihmiset ovat mukavia ja aktiivisia, löytyy mm. paikallista mammaryhmää, ruokaosuuskuntaa ja kaikenlaista vapaaehtoisvoimin pyörivää juttua. Ostarilla sijaitseva K-kauppa on helmi, kuvaavaa on että otin Plussakortin vasta kun tänne muutimme.

Bussilla 5-20 minuuttia Herttoniemeen (riippuu, missäpäin asuu). Löytyy merta, liikuntavaihtoehtoja (mm. kuntosali, tenniskentät, urheiluhalli, beach volley-kenttä, yli 4 uimarantaa parin kilsan säteellä..) jne.

Vierailija
17/17 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuro varmasti sulle paras tai ehkä Puotila? Prisma on varmaan tarpeeksi iso. En kyllä ole kummassakaan itse asunut, mutta Kontulassa ja Mellunmäessä kyllä. Mellunmäki on ihan kivaa aluetta, mutta palveluita ei ole nimeksikään, mitä nyt yllättävän huonosti varusteltu K-market, Alepa, joka kohta joutuu maan tasalle ja Valintatalo. Jos muita palveluita kaipaa, niin pitää melkein mennä Kontulaan. Siellä kyllä löytyy melkein kaikkea tarvittavaa, mutta sakki on masentavaa. Siis ei nyt mitään ihmeempiä häiriöitä, mutta jos yhtään ympärilleen katsoo ostarilla, niin huomaa, että ohi kulkee toinen toistaan kurjemman näköistä porukkaa. Ruuhka-aikaan toki normaaleja ihmisiäkin ympäröiviltä pientaloalueilta, mutta masentavaa enimmäkseen. Ei se tietty asiointia haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi