Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis oikeastiko pitäisi ottaa töitä vastaan 80km päästä?

Vierailija
30.11.2013 |

Mihin tällä pyritään? Onko tarkoituksena saada enemmän väkeä pois työttömyysturvalta karenssin avulla vai mitä?

3h työmatkat ovat kohtuuttomat varsinkin perheellisille ihmisille. Se tarkoittaa, että lasten pitäisi olla 11h päiväkodissa ja miten sellainen voi olla kenenkään etu? Ja näissä työmatka-ajoissa ei huomioida sitä, että esim. se linja-auto harvoin pääsee lähtemään omasta pihasta eikä se yleensä pysähdy työpaikan eteen eli aikaa menee myös pysäkeille kulkemiseen.

Mitä järkeä tässä on?

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:14"]

Se on niin hassua, että joillekin ihmisille se työllistyminen nyt on aina niin vaikeaa. Ja jos on pelko joutua töihin, tekaistaan aina uusi lapsi, että saa olla kotona 3 vuotta.

Toiset on päässeet aina töihin, eivätkä ole montaa päivää elämässä työttömänä olleet.

Ymmärrän tämän ketjun jälkeen tosi hyvin, miksi jotkut ovat pitkäaikaistyöttömiä. Tuolla asenteella heidän lapsensakin on pitkäaikaistyöttömiä jne.. sukupolvien työttömyysputki. Kun ei sitä voi ja vali vali, kun se on niin vaikeaa ja vali vali ja ei se oo kivaa ja vali vali.

Isäni esimerkiksi otti työpaikan vastaan 270km päästä ja asui siellä viikot työmaaparakissa. Nykyajan palstamammojen miehen varmaan viilailisi ja kiillottaisi kynsiään manikyyrissa ja tuhahtaisi, että "hyh hyh, en mihinkään työmaaparakkiin lähtisi ja siellähän joutuisi tekemään töitäkin"

[/quote]

Joillekin tuntuu olevan vaikeaa lukea täältä ne jutut joissa kerrotaan pitkistä työmatkoista...miksi se on niin vaikeaa? Eikö itsetunto kestä? 

Vierailija
162/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:23"]

Ne upporikkaat veronkiertäjät ei olekaan täällä keskustelemassa. Joidenkin työttömien vali-vali -asennetta täällä ihmettelee eniten keskituloiset, jotka ensi kouluttautuvat  perse ruvella monta vuotta, hankkivat työpaikkansa ja ovat valmiita sen vuoksi uhrautumaankin, esim. hankkivat niillä alkuvaiheen pienillä tuloilla sen auton, joka mahdollistaa työssäkäynnin, pitävät omia lapsiaan hoidossa, maksavat kaikesta maksimimaksut  ja tienaavat nykyään toki kohtuullisen palkan mutta maksavat siitä myös veroina jopa 35-40% -  ja mitään Bahaman verojärjestelyitä tai pääomatuloja ei ole olemassa. Ei kauheasti huvita lukea valitusta siitä, että onko mun oikeasti pakko tehdä töitä ja eikö mulle maksetakaan ikuisesti täällä kotona olemisesta ja enhän mää nyt voi töihin mennä, kun ei ole ajokorttia ja kukas sen auton mulle sitte maksaa.... Juu, ihan itse on maksettu ajokortit ja autot ja etsitty työt ja muutettu työpaikkojen perässä, jotta nyt ollaan tässä. Miksi mun pitäisi maksaa ne vielä sullekin?

[/quote]

Jos veroprosentti on 35, on palkka tosi hyvä eikä saa mitään vähennyksiä. Minulla on ihan kohtuulline palkka ja veroprosentti ilman vähennyksiä 26. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa ymmärtää tätä!! Eikö siellä 80 kilometrin päässä ole tänä päivänä joukko omiakin työttömiä, jotka voitaisiin työllistää sinne lähemmäksi?? Jos siis niitä työpaikkoja nyt on pilvin pimein täyttämättä??

Mitä järkeä, että kaikki suhaavat edestakaisin pitkiä matkoja??

Vierailija
164/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kerran valittu vuorotyöhön, 45 km matkan takia. Minulle sanottiin suoraan, että minut valittaisiin, jos asuisin paikkakunnalla. Oli kyllä unelmatyöni ja palkka oli silloiseen koulutustasooni nähden hyvä, varsinkin kun oli vuorotyö. Sanoin kyllä, että aion hankkia asunnon heti kun saan töitä, mutta kovasti väitteli että ko. paikkakunnalta on vaikea saada asuntoa. Eikä sekään tieto auttanut, että olin vastaavassa työssä, joka tosin oli päivätyö, edellisenä kesänä 4 kk kulkenut samaa matkaa ja ajokorttikin oli ja isäni, joka ei itse tarvinnut autoa kun hänellä oli työpaikka 300 metrin päässä, oli luvannut, että saan auton käyttöön silloin kun on yövuoro ettei busseilla pääse niin kauan kuin saan asunnon. Mutta ei. No onneksi sain toisen päivätyön aika pian sen jälkeen. Asunnon sain myös lpian, joten ei todellakaan ollut maalaistytön vaikeaa saada asuntoa siitä kaupungista. Mutta tuossa oli kyseessä vuoden sijaisuus, tai ensin lyhempi, mikä sitten pitentyi. Olen tästä varmaan tänne kirjoittanutkin, tuo toinen työ oli juuri se, missä lyhyen haastattelun jälkeen kysyttiin, onko sinulla kiireitä tänään. Kun sanoin, että ei ole, vaan ihan työnhakureissulla olen, haastattelija sanoi, että mitä jos jäisit tänne saman tien. Eli työt voi alkaa tosi nopeasti joskus! Mutta silloin olin nuori ja perheetön, joten ei tarvinnut ajatella ketään muuta.

Vierailija
165/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, täällä osa - myös minä - kertoo omia kokemuksiaan pitkistä työmatkoista. Silti osa haukkuu myös nämä lusmuiksi. Mitä ihmettä noiden päässä liikkuu? Olisi mielenkiintoista tietää, mitän noin hölmöt tekevät työkseen, kun ei ymmärrettä lukemaansa? Jos minä käyn pitkää työmatkaa ja ymmärrän, ettei se joltain perheelliseltä onnistu, jos vaikka puoliso reissaa paljon, mikä tilanne meillä on joskus ollut, miten se tekee minusta lusmun? Minä sain kuitenkin silloin pätkiä kotikunnasta, helpompaa se oli kaikille osapuolille. Osa näistä kriitikoista voisi vähän nyt pysähtyä hetkeksi ajattelemaan lukemaansa, niin se herne ei pyörisi niin kovaa että voisi ehkä hetken osata ajatellakin. Tajuatteko te miten naurettavia kommentteja osa kirjoitttaa haukkuessaan työssäkäyviä lusmuksi? 

Vierailija
166/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuulemma muutetaan työpaikkojen perässä entistä enemmän. Kyllähän tuon olen itsekin huomannut. Monikin tuttu on muuttanut ja tämä tilanne, että naiset käyvät töissä jopa niin kaukana, että pitää olla kaksi asuntoa, on yleistynyt todella paljon. Entisajan miehet eivät olisi missään nimessä siihen suostuneet kuin aniharvat. Joka luulee, että ennen muutettiin enemmän, nyt sait sivistykseesi yhden tiedon lisää: Se on väärä luulo. Se taas, että miehet kulkivat ennen viikot savotoissa oli paljon yleisempää kuin nykyään ja se oli yksi syy siihen, että naisten oletettiin hoitavan kotia. Joitain naisia tiedän 70-80-luvulla kulkeneen jopa silloisen Neuvostoliiton puolella, tunnenkin pari sellaista. 

Vierailija
167/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:01"]

Pointtina olikin se, että kyllä sen työmatkoihin tarvittavan kotteron voi pienituloinenkin hankkia.

[/quote]

Hankintahinnan lisäksi tulevat maksettaviksi - niin kuin tiedät, kun sinulla auto on - vuosittaiset vakuutukset ja ajoneuvovero, polttoaineeseen kuluvasta rahasta puhumattakaan. Ja jos tämä vanha kottero on diesel, niin kai siitä vielä maksetaan se dieselverokin (minulla on bensakoneellinen ja vuoden vanha, joten en tiedä.)?

Vakuutuksista sen verran, että jos ostaa ensimmäisen autonsa ja lähtee bonukset nollatasosta (vai alle nollatasosta?), niin auton pitäminen on huomattavasti kalliimpaa kuin esimerkiksi minun kaltaiselleni, jolla on täydet bonukset. Facts of life.

[/quote]

Mutta näinhän sitä on muutkin tehneet.

Minä ja mieheni olemme ostaneet aikoinaan kumpikin halvat autonräppänät. Asuimme vuokralla ja muutimme lopulta sinne, missä oli helpoin työllistyä. Pikku hiljaa siitä on kerätty varallisuutta ja bonuksia.

En ihan oikeasti ymmärrä tätä työttömien mammojen valivalivalitusta. Töitä ei haluta ottaa vastaan, kun sitä ei tarjota ihan vierestä. Mitään ei haluta tehdä sen eteen. Silti vingutaan tulevan eläkkeen pienuutta ja sitä, että avustuksia koko ajan pienennetään.

Eläke karttuu vain tekemällä töitä. Töiden eteen pitää nähdä vähän vaivaa ja kulujakin siitä tulee. 

Mutta onko nämä valittajat juuri sitä pullamössösukupolvea, jotka haluavat heti 10 000 kuukausipalkan ja helpon duunin ja se pitäisi olla alle 100 metrin päästä kotoa ja saikulla pitäisi saada olla 2 kuukautta täydellä palkalla.

Voi valivalivalivali, jos mammat joutuu töihin.

Vierailija
168/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:01"]

Pointtina olikin se, että kyllä sen työmatkoihin tarvittavan kotteron voi pienituloinenkin hankkia.

[/quote]

Hankintahinnan lisäksi tulevat maksettaviksi - niin kuin tiedät, kun sinulla auto on - vuosittaiset vakuutukset ja ajoneuvovero, polttoaineeseen kuluvasta rahasta puhumattakaan. Ja jos tämä vanha kottero on diesel, niin kai siitä vielä maksetaan se dieselverokin (minulla on bensakoneellinen ja vuoden vanha, joten en tiedä.)?

Vakuutuksista sen verran, että jos ostaa ensimmäisen autonsa ja lähtee bonukset nollatasosta (vai alle nollatasosta?), niin auton pitäminen on huomattavasti kalliimpaa kuin esimerkiksi minun kaltaiselleni, jolla on täydet bonukset. Facts of life.

[/quote]

Mutta näinhän sitä on muutkin tehneet.

Minä ja mieheni olemme ostaneet aikoinaan kumpikin halvat autonräppänät. Asuimme vuokralla ja muutimme lopulta sinne, missä oli helpoin työllistyä. Pikku hiljaa siitä on kerätty varallisuutta ja bonuksia.

En ihan oikeasti ymmärrä tätä työttömien mammojen valivalivalitusta. Töitä ei haluta ottaa vastaan, kun sitä ei tarjota ihan vierestä. Mitään ei haluta tehdä sen eteen. Silti vingutaan tulevan eläkkeen pienuutta ja sitä, että avustuksia koko ajan pienennetään.

Eläke karttuu vain tekemällä töitä. Töiden eteen pitää nähdä vähän vaivaa ja kulujakin siitä tulee. 

Mutta onko nämä valittajat juuri sitä pullamössösukupolvea, jotka haluavat heti 10 000 kuukausipalkan ja helpon duunin ja se pitäisi olla alle 100 metrin päästä kotoa ja saikulla pitäisi saada olla 2 kuukautta täydellä palkalla.

Voi valivalivalivali, jos mammat joutuu töihin.

[/quote]

valivali itsellesi, aika harva täällä on kai ilmoittanut olevansa työtön. itse esimerkiksi kysyin, että mikä on ratkaisu lastenhoitoon, jos asutaan Seinäjoella ja toinen saa töitä Vaasasta ja toinen Tampereelta. En kuitenkaan asu Seinäjoella, minulla ei ole pieniä lapsia enkä ole työtön. Sen sijaan asunnon hankintaan on vaikuttanut se, että työpaikkakunnalle ei halvoista lähikunnista aamuksi (nykyään) pääse. Samalla kun käsketään ottaa töitä mistä vaan, pitäisi asua omistusomakotitalossa - minulla ei onnistu, kun ei voi montaa omistusasuntoa olla, ei riitä palkka.  

Vierailija
169/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:24"]

Sekä huollot, mitä vanhempi auto, sitä enemmän huoltoa varsinkin kun ajetaan paljon. Veljelläni kirjaimellisesti särkyi vanha auto tien päälle lopullisesti, kun oli ajettu paljon. Meni korjauskelvottomaksi. Ei koskaan kolaroitu ko. autoa, se vain tuli elinkaarensa päähän. Osat levisi. Eikä veljeni ole mikään levoton kuski. 

[/quote]Toisaalta uuteen autoon on "pakko" teettää kalliit huollot, jotta takuu säilyisi ja ettei auton arvo romahtaisi. Vanhaan riittää että vaihdat moottoriöljyt silloin jos / kun huvittaa.

[/quote]

Höpö höpö. Meillä tehdään vain kilometrihuollot ja on kaksi autoa, joista toinen ostettu uutena, toinen vähän käytettynä. Autoihin jo pelkään hintaan on mennyt minun kahden vuoden palkka, mutta elämä on valintoja, joissa ei joskus ole mitään  järkeä. Ei tämä ratkaisu mitenkään luontoystävällistä ole, mutta minkäs teet kun julkiset kulkevat Suomen halki sivusuunnassa vähän miten sattuu. Jonnekin pääsee hyvin, jonnekin taas ei ollenkaan. 

Vierailija
170/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:04"]

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että millanen matka? Itse en uskaltaisi ihan millä tahansa kotterolla ajaa nykyistä tosi pitkää työmatkaani, kun matkasta on melkoinen siivu seudulla, jossa ei huoltiskoitakaan ole varhaisaamulla auki. 

[/quote]En minäkään muuten uskaltaisi, mutta kun nykyään on kännykät keksitty.

[/quote]

Huom. minulla on auto ja erittäin pitkä työmatka ja sen takia myös kakkosasunto.

Mutta, mihin soitat aamuvarhain jos auto leviää? Kuuluuko kännykkäsi joka paikassa? Hätäkeskusasia ei auton särkyminen ole. 

Vierailija
171/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole köyhyyksissäni koskaan saanut hankittua ajokorttia joten tuollainen autonostorumba jää kokonaan laskuista kun ei toimeentulotuella oikein ajokortteja maksella.

Vierailija
172/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 21:53"]

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että millanen matka? Itse en uskaltaisi ihan millä tahansa kotterolla ajaa nykyistä tosi pitkää työmatkaani, kun matkasta on melkoinen siivu seudulla, jossa ei huoltiskoitakaan ole varhaisaamulla auki. 

[/quote]

Huom. minulla on auto ja erittäin pitkä työmatka ja sen takia myös kakkosasunto.

Mutta, mihin soitat aamuvarhain jos auto leviää? Kuuluuko kännykkäsi joka paikassa? Hätäkeskusasia ei auton särkyminen ole. 

[/quote]Autoni ei ole maastoauto, liikun vain yleisillä teillä enkä ole huomannut ainakaan isoja aukkoja kuuluvuudessa. Mihin soittaisin - riippuu paikasta ja tilanteesta ja kellonajasta. Esimerkiksi: mies, isä, sukulainen, kaveri, työpaikka, taksi, hinausauto. Eipä ole tuollaisia tilanteita tullut. Hätäkeskusta en tietenkään tällaisella häiritsisi.

Vierailija
173/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

No ensin soitetaan sinne, minne ollaan menossa, että nyt myöhästyy. Sitten soitetaan taksi, joka hoitaa tielle jääneen perille. Parhaassa tapauksessa ei tarvita taksia, jos joku sieltä minne ollaan menossa tulee noutamaan sieltä tienposkesta. Tai sitten turvaudutaan apostolinkyytiin. Kun työt on kunnialla saatu päätökseen, aletaan järkkäämään paluukyytiä ja autolle tarvittavia toimenpiteitä. Se on joko korjaamo tai kilvet pois ja paaliin. Jos kakkosvaihtoehto on todennäköisempi, aletaan hommaamaan uutta kotteroa alle.

Sellaista parin sadan ruppusta voi korjailla tiettyyn rajaan asti, jokaisen on itse määriteltävä se raja.

Vierailija
174/177 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat ajatukset on tullu mieleen...

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 20:42"]

Mä en jaksa ymmärtää tätä!! Eikö siellä 80 kilometrin päässä ole tänä päivänä joukko omiakin työttömiä, jotka voitaisiin työllistää sinne lähemmäksi?? Jos siis niitä työpaikkoja nyt on pilvin pimein täyttämättä??

Mitä järkeä, että kaikki suhaavat edestakaisin pitkiä matkoja??

[/quote]

Vierailija
175/177 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa näistä "työllisistä" täällä eivät ole koskaan olleet itse työttömänä ja elävät siinä harhassa, että kyllä halukkaille töitä löytyy, paskat löydy! Jossakin vaiheessa näiden tyhmimpienkin on myönnettävä, että töitä ei vaan ole kaikille, niitä ei vaan ole!

Samoin ylitsepääsemätön asia on ymmärtää sekin, että joku on saattanut juuri ostaa, rakentaa, siis ylipäätään hankkinut talon, sen myyminen ei ole ihan asioiden tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen kun puhutaan työpaikanhankinnasta, että muuttakaa työnne perässä sinne missä töitä on. Ja kun "sielläkin" on jo omasta takaa niitä työttömiä, ei meillä ole missään mitää työpaikkojen Eldoradoa jossa kaikille halukkaille olsi töitä. Koneet ja automatisointi on muuttanut työkenttää niin paljon. Omalla typaikalla oli, silloin kun sinne menin, -90 luvun lopussa jokaisessa vuorossa 14 työntekijää, nykyisin vain 2, repikää siitä sitten esimerkiksi niitä töitä kun trendi on tämä joka paikassa.

Kunpa teistä hyväosaisista jokainen joutui joskus ihan pidemmäksi ajaksi työttömäksi, kyllä muuttuu ääni kellossa ja ymmärrystä löytyy asioille. AIemminkin joku mainitsi näistä työpaikoista joista on pantu satoja ulos, niin niissäkin loslaitetuissa on ollut satoja näitä "jokaiselle löytyy töitä jos vaan haluaa" ja nyt sitten ovat itse siinä tilanteessa ettei sitä vaan olekaan ja mikä surullisinta, valtaosa näistä on jo sillä iällä etteivät myöskään koskaan enää töitä saa! Se on ihan oikein teille ja toivoisin että niin kävisi myös nalle muille vastaaville.

EIkä kaikilla vaan ole yksinkertaisesti varaa hankkia edes sitä halpisautoa, ei vaan ole. SIellä ne kultalusikka suussa syntyneet huutelee ohjeita ja neuvoja kun ei ole koskaan ollut tositilanteessa jossa joutuu miettimään ihan jokaikisen euron kohteen, että selviää edes siihen seuraavaan päivään. Kaikki ei vaan saa esimerkiksi vanhemmiltaan sitä halpaakaan autoa vaan kaikki pitää pystyä hankkimaan itse mitä elämässään tarvitsee.

Saisittekin joskus kokea sen tunteen kun joka hetki pitää miettiä tulevaa, miten selviää välttämättömistä laskuista ja menoista, se ei todellakaan ole mitään hauskaa.

Säälittäviä kusipäitä nämä itsekeskeiset kaikille löytyy tyypit, vailla oikeaa elämänkokemusta siitä arjesta mitä se aika isolle osaa on.

Vierailija
176/177 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

175: Työttömänä on pilvin pimein porukkaa, joka on kuvitellut ettei koskaan jää työttömäksi....ovat ihan ihmeissään kun paikkohin on satoja hakijoita ja jokunen näistä valittelee, että kun on ihan jo kymmenen hakemusta kirjoittanut eikä pääse haastatteluun...nämä ovat juuri niitä, joiden mielestä työn saanti on helppoa. Vielä näyttää tilanne siltä, että noita kärttyisiä kovaäänisiä huutelijoita palkataan, mutta tämä trendi on pikkuhiljaa vaihtumassa takaisin 70-80-luvun tasolle, eli kilttejä ja hiljaisia on alettu taas palkata. Kun noilta huutajilta menee oman erinomaisuutensa kertomiseen melko tovi työaikaa, kiltit ja hiljaiset puurtajat eivät uskalla, vaan he tekevät töitä. 

Vierailija
177/177 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:27"]

Suuri osa näistä "työllisistä" täällä eivät ole koskaan olleet itse työttömänä ja elävät siinä harhassa, että kyllä halukkaille töitä löytyy, paskat löydy! Jossakin vaiheessa näiden tyhmimpienkin on myönnettävä, että töitä ei vaan ole kaikille, niitä ei vaan ole!

Samoin ylitsepääsemätön asia on ymmärtää sekin, että joku on saattanut juuri ostaa, rakentaa, siis ylipäätään hankkinut talon, sen myyminen ei ole ihan asioiden tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen kun puhutaan työpaikanhankinnasta, että muuttakaa työnne perässä sinne missä töitä on. Ja kun "sielläkin" on jo omasta takaa niitä työttömiä, ei meillä ole missään mitää työpaikkojen Eldoradoa jossa kaikille halukkaille olsi töitä. Koneet ja automatisointi on muuttanut työkenttää niin paljon. Omalla typaikalla oli, silloin kun sinne menin, -90 luvun lopussa jokaisessa vuorossa 14 työntekijää, nykyisin vain 2, repikää siitä sitten esimerkiksi niitä töitä kun trendi on tämä joka paikassa.

Kunpa teistä hyväosaisista jokainen joutui joskus ihan pidemmäksi ajaksi työttömäksi, kyllä muuttuu ääni kellossa ja ymmärrystä löytyy asioille. AIemminkin joku mainitsi näistä työpaikoista joista on pantu satoja ulos, niin niissäkin loslaitetuissa on ollut satoja näitä "jokaiselle löytyy töitä jos vaan haluaa" ja nyt sitten ovat itse siinä tilanteessa ettei sitä vaan olekaan ja mikä surullisinta, valtaosa näistä on jo sillä iällä etteivät myöskään koskaan enää töitä saa! Se on ihan oikein teille ja toivoisin että niin kävisi myös nalle muille vastaaville.

EIkä kaikilla vaan ole yksinkertaisesti varaa hankkia edes sitä halpisautoa, ei vaan ole. SIellä ne kultalusikka suussa syntyneet huutelee ohjeita ja neuvoja kun ei ole koskaan ollut tositilanteessa jossa joutuu miettimään ihan jokaikisen euron kohteen, että selviää edes siihen seuraavaan päivään. Kaikki ei vaan saa esimerkiksi vanhemmiltaan sitä halpaakaan autoa vaan kaikki pitää pystyä hankkimaan itse mitä elämässään tarvitsee.

Saisittekin joskus kokea sen tunteen kun joka hetki pitää miettiä tulevaa, miten selviää välttämättömistä laskuista ja menoista, se ei todellakaan ole mitään hauskaa.

Säälittäviä kusipäitä nämä itsekeskeiset kaikille löytyy tyypit, vailla oikeaa elämänkokemusta siitä arjesta mitä se aika isolle osaa on.

[/quote]

No voihan sitä jäädä jonnekkin Kemijärvelle asumaan ja ruikuttamaan, että ei ole töitä enää. Missään nimessä ei voi mennä töihin muualle, eikä missään nimessä ainakaan käyttää työmatkaan aikaa.

Salossakin on tällä hetkellä iso lauma ihmisiä, jotka itkee, että pitääkö mun ihan oikeeasti mennä töihin omalla autolla 40km päähän.

Voi voi voi voi....