Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeastiko pitäisi ottaa töitä vastaan 80km päästä?

Vierailija
30.11.2013 |

Mihin tällä pyritään? Onko tarkoituksena saada enemmän väkeä pois työttömyysturvalta karenssin avulla vai mitä?

3h työmatkat ovat kohtuuttomat varsinkin perheellisille ihmisille. Se tarkoittaa, että lasten pitäisi olla 11h päiväkodissa ja miten sellainen voi olla kenenkään etu? Ja näissä työmatka-ajoissa ei huomioida sitä, että esim. se linja-auto harvoin pääsee lähtemään omasta pihasta eikä se yleensä pysähdy työpaikan eteen eli aikaa menee myös pysäkeille kulkemiseen.

Mitä järkeä tässä on?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 17:22"]

Me asumme kohta paikkakuntaa. Toisella on paikkakunnalla omakotitalo ja toisella vuokra-asunto. Työpaikkakunnalla olen lasten yksihuoltaja ma- pe joten lapsilla ei ole 11 tunnin hoitopäivää vaan 9,5 tuntia. Kotipaikkakunnalla olisin työtön. Matkaa kotiin meillä on täältä n. 4 tuntia.Työkaverit ihmettelee miksi asun vuokraslummissa, kun pitäisi olla se omistus-okt. Meillähän se onkin, mutta en asiasta juuri puhu. Pelkään että minut heivattaisiin pihalle seuraavissa yt:ssä kun laitan lapset matkustamaan. Kirjoilla olemme työpaikkakunnalla.

[/quote]

Meillä tämä sama kohta edessä. Mies saa töitä vain pääkaupnkiseudulta, mutta koko perheellä ei ole varaa muuttaa sinne ja miun työt on täällä. Suunniteltiin että mies vuokraa sieltä halvimman mahdollisimman loukon asunnokseen ja asuu työpäivät siinä. Virallisesti eroamme ja minä saan tuet (ainakin lapsilisän yh-korotukset). Tukirahoilla maksetaan tuon kämpän vuokra. Mutta onpahan molemmilla töitä. Pääkaupunkiseudulle on meiltä matkaa n. 200km.

Vierailija
122/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työskentelypaikkakunnan vuokra-asunnon vuokran saa verovähennyksiin, kun itse on kirjoilla ja myös perhe asuu toisella paikkakunnalla? Mielestäni saa myös matkat perheen luokse tietyin väliajoin, olikohan se jopa kerran viikossa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, Z-junassa meille muille edestakainen matka Helsinkiin maksaa vain 32 e. Miksi sinulle myytäisiin lippu 40 eurolla?

Ja työttömänä tiedät, että olet oikeutettu matkakorvaukseen, joka tuolta matkalta olisi 35 euroa (maksu on 9 e omavastuun jälkeen 20 snt/km). Eli yllättäen "voittaisit" 3 e.

En matkusta usein junalla..koska olen köyhä paskiainen. En tiennyt junalipun hintaa, joten heitin vain jonkun minkä arvelin sen olevan. Muistelin joskus maksaneeni 40euroa mutta näköjään muistin väärin. Älkää viitsikö kivittää minua sen takia. Miksi aina pitää vastata noin kamalan ilkeään sävyyn. Olen ollut työttömänä 3 vuotta, eikä minulle ole oikeasti kerrottu sanallakaan liikkumisavustuksesta. Kuulin siitä oikeasti ensi kertaa täällä foorumilla. Nyt minua tietysti syytetään ja herjataan ties miksi, kun työkkärissä en ole tämmöisestä asiasta kuullut. Olen kyllä kuunnellut kaiken mitä minulle on sanottu ja tarjottu ja ehdoteltu, ei siitä ole kyse. Työhaastatteluissakin olen käynyt kymmeniä kertoja, saamatta työpaikkaa, kun joku siitäkin alkoi minulle huudella... Vastaukseksi olen aina saanut että haastattelussa kävi niin monta pätevää hakijaa.

Voisimme oikeasti kiinnittää huomiota siihen kuinka puhumme toisille tällä palstalla? Hyökkääminen ja haukkuminen ei auta ketään. En minä saa yhtään sen paremmin töitä ilkeilyllä. Päinvastoin...

Vierailija
124/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nuo viralliset veroedut mennä lapsilisän yh-korotuksen edelle.... etenkin jos petos paljastuu eli että mies oikeasti asuu teillä mutta käy vaan viikot töissä, voidaan nuo korotukset periä takautuvasti takaisin. Ette ole ensimmäinen, joka tätä huijausta yrittää.

Vierailija
125/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:23"]

Miksi mun pitäisi maksaa ne vielä sullekin?

[/quote]

Onko sinulla lapsia? Miksi minun, lapsettoman, pitäisi maksaa sinun lapsilisiäsi? Ja kuitenkin joudun sen tekemään, minulta ei siitä kysytä!

Että kaada ittelles vaan.

[/quote]

Mitä sää täällä lapsettomana meitä lapsellisia karehdit? Taitaa kello tikittää, TIK-TAK-TIK-TAK

Vierailija
126/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 jatkaa vielä.

Kävin tuon junalipun hinnan vielä VR:n sivuilta tarkistamassa. Z-junassa lippu Helsinkiin maksaa Lahdesta 24, 15 euroa. Eli yhteensä noin 50 euroa.

Minulle sanottiin äsken erään av-mamman toimesta näin:

"Outoa, Z-junassa meille muille edestakainen matka Helsinkiin maksaa vain 32 e. Miksi sinulle myytäisiin lippu 40 eurolla? "

Hehe, mites nyt näpit asetellaan näppäimistölle ja minkäslaiseen irvistykseen väännetään suu kun voitin tämän matsin. Lippu maksaakin reilusti enemmän kuin alunperin kehtasin tänne heittää :))

Vierailija
127/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 17:56"]

Mitä sää täällä lapsettomana meitä lapsellisia karehdit? Taitaa kello tikittää, TIK-TAK-TIK-TAK

[/quote]

Katos, jo alkaa hermo mennä. Äkkiä se kävikin. :D

Vierailija
128/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä sinä sinkkuna maksat minun lapsilisiäni, että minun lapseni pyyhkivät aikanaan sairaalassa ja vanhainkodissa sun pyllysi, vaihtavat vaippasi ja lappavat velliä suuhun. Ja maksavat työstään myös veronsa. Jos niitä lapsia ei kukaan tee, ei yhteiskuntakaan kauaa pyöri. Jonkun ne työtkin on tehtävä, myös tulevaisuudessa. 

Vierailija
129/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 17:58"]

Outoa, Z-junassa meille muille edestakainen matka Helsinkiin maksaa vain 32 e. Miksi sinulle myytäisiin lippu 40 eurolla?

Ja työttömänä tiedät, että olet oikeutettu matkakorvaukseen, joka tuolta matkalta olisi 35 euroa (maksu on 9 e omavastuun jälkeen 20 snt/km). Eli yllättäen "voittaisit" 3 e.

En matkusta usein junalla..koska olen köyhä paskiainen. En tiennyt junalipun hintaa, joten heitin vain jonkun minkä arvelin sen olevan. Muistelin joskus maksaneeni 40euroa mutta näköjään muistin väärin. Älkää viitsikö kivittää minua sen takia. Miksi aina pitää vastata noin kamalan ilkeään sävyyn. Olen ollut työttömänä 3 vuotta, eikä minulle ole oikeasti kerrottu sanallakaan liikkumisavustuksesta. Kuulin siitä oikeasti ensi kertaa täällä foorumilla. Nyt minua tietysti syytetään ja herjataan ties miksi, kun työkkärissä en ole tämmöisestä asiasta kuullut. Olen kyllä kuunnellut kaiken mitä minulle on sanottu ja tarjottu ja ehdoteltu, ei siitä ole kyse. Työhaastatteluissakin olen käynyt kymmeniä kertoja, saamatta työpaikkaa, kun joku siitäkin alkoi minulle huudella... Vastaukseksi olen aina saanut että haastattelussa kävi niin monta pätevää hakijaa.

Voisimme oikeasti kiinnittää huomiota siihen kuinka puhumme toisille tällä palstalla? Hyökkääminen ja haukkuminen ei auta ketään. En minä saa yhtään sen paremmin töitä ilkeilyllä. Päinvastoin...

[/quote]

niin totta. Minä sain töitä sillä, kun aloin lukea noita ilkeilyjä ajatuksella. Esim. kun joku kirjoitti, että kyllä töitä on katso vaikka mol.fi. Aloin ajatella, että tuokin on saanut töitä, vaikka äly on aika heikoilla kantimilla. Itse tuntoni nousi, kun aloin tajuta miten idioottimaisia kommentteja heitellään. Kun vielä kuulin tutulta (nimettömiä) neuvojalta, millaisia kommentteja "minä en koskaan jää työttömäksi" - tyypit alkoivat heitellä työttömäksi jäätyään, tajusin, ettei ne työpaikat mene läheskään aina parhaille tekijöille, vaan usein palkataan paras suunsoittaja. Onneksi nyt markkinat ovat muuttumassa, aletaan tajuta hiljaisten puurtajien tulos, kun kaikki muut paitsi suunsoittajat on heitetty ulos ja tulosta ei tulekaan enää. Mutta kun sain itsetuntoni nostettua käsitettyäni, että nuo arvostelijat ovat aika yksinkertaista sakkia, sain jonkilaista itsevarmuutta haastatteluihin. 

Minäkin menetin liikkuvuusavustuksen, tiesin kyllä sen olemassaolosta, mutta en tiennyt että jo työttömyysuhan alaisena olisin ollut jo oikeutettu siihen. Siihen pitää olla toki etukäteen päätös työkkäriltä ja laput mukana haastattelussa, niihin pitää sitten ottaa allekirjoitus haastattelijalta tai tulevalta työnantajalta. Jälkikäteen sitä ei saa. 

Vierailija
130/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:00"]

Siitä syystä sinä sinkkuna maksat minun lapsilisiäni, että minun lapseni pyyhkivät aikanaan sairaalassa ja vanhainkodissa sun pyllysi, vaihtavat vaippasi ja lappavat velliä suuhun. Ja maksavat työstään myös veronsa. Jos niitä lapsia ei kukaan tee, ei yhteiskuntakaan kauaa pyöri. Jonkun ne työtkin on tehtävä, myös tulevaisuudessa. 

[/quote]

Ja taas se alkaa. :D Eikös tätä vatvottu jo muutama kuukausi sitten yhdessä pitkässä ketjussa?

Vierailija
131/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:06"]

77 jatkaa vielä.

Kävin tuon junalipun hinnan vielä VR:n sivuilta tarkistamassa. Z-junassa lippu Helsinkiin maksaa Lahdesta 24, 15 euroa. Eli yhteensä noin 50 euroa.

Minulle sanottiin äsken erään av-mamman toimesta näin:

"Outoa, Z-junassa meille muille edestakainen matka Helsinkiin maksaa vain 32 e. Miksi sinulle myytäisiin lippu 40 eurolla? "

Hehe, mites nyt näpit asetellaan näppäimistölle ja minkäslaiseen irvistykseen väännetään suu kun voitin tämän matsin. Lippu maksaakin reilusti enemmän kuin alunperin kehtasin tänne heittää :))

[/quote]

Junalippujen hinnat ei nykyään ole kiinteitä, vaan eri aikoihin on eri hinnat. Lisäksi etukäteen ostettu lippu, jos sen ostaa viikkoa aikaisemmin, on halvempi. Esimerkiksi pendolinossa ensi maanantaina 19.12 maksaa 22,54. eli vähemmän kuin tuo mainitsemasi. Lähijuna, onko tämä sitten Z-juna, pohjoisessa asuvana en tiedä kun siellä on taajamajunat H-junia, maksaa 16,42 jos lähtee 17.41, myös ensi maanantai. Näitä lippuja ei ilmeisesti voi VR:n kautta ostaa, mutta hinnat näkee sieltä. Ruuhka-aikoihin on aina kalleinta. 

Vierailija
132/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:23"]

Ne upporikkaat veronkiertäjät ei olekaan täällä keskustelemassa. Joidenkin työttömien vali-vali -asennetta täällä ihmettelee eniten keskituloiset, jotka ensi kouluttautuvat  perse ruvella monta vuotta, hankkivat työpaikkansa ja ovat valmiita sen vuoksi uhrautumaankin, esim. hankkivat niillä alkuvaiheen pienillä tuloilla sen auton, joka mahdollistaa työssäkäynnin, pitävät omia lapsiaan hoidossa, maksavat kaikesta maksimimaksut  ja tienaavat nykyään toki kohtuullisen palkan mutta maksavat siitä myös veroina jopa 35-40% -  ja mitään Bahaman verojärjestelyitä tai pääomatuloja ei ole olemassa. Ei kauheasti huvita lukea valitusta siitä, että onko mun oikeasti pakko tehdä töitä ja eikö mulle maksetakaan ikuisesti täällä kotona olemisesta ja enhän mää nyt voi töihin mennä, kun ei ole ajokorttia ja kukas sen auton mulle sitte maksaa.... Juu, ihan itse on maksettu ajokortit ja autot ja etsitty työt ja muutettu työpaikkojen perässä, jotta nyt ollaan tässä. Miksi mun pitäisi maksaa ne vielä sullekin?

[/quote]

Kiitos tästä! Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi.

[/quote]

Komppaan.

Tähän vielä lisään, että nämä samat tyypit tulevat itkemään 65 vuotiaina, että miksi yhteiskunta maksaa heille niin pientä eläkettä.

Toisaalta. Ei kai se töissä kannata käydäkään. Elät sossun raholla ja saat asumistuet ja työmarkkinatuen. Kun jäät eläkkeelle, saat takuueläkettä 600 euroa ja taas sossu sponssaa ja saat pitää kaupungin ison vuokra-asunnon, mihin saat asumistukea. Kun et enää pysty itse pitämään huolta itsestäsi, menet vanhainkotiin, mikä on sinulle ilmainen, kun sinulla ei ole tuloja.

Mites me, jotka teemme sitä duunarin työtä 35 000 vuodessa. Maksat kaiken korkeimman mukaan. Asumistukia et saa, töiden takia auto ja parempaa vaatetta. Lapsesi eivät saa 17v jälkeen opintotukea, koska vanhempien tulot liian isot.

Eläke on 1300 euroa kuussa ja et taaskaan saa mitään avustusta. Jos olet palkastasi maksanut oman asunnon, vanhana se pitää myydä, että pääset makaamaan sinne vanhainkotiin sen sosiaaliluuserin viereen, joka on aina ollut vain ottavana osapuolena.

Vierailija
133/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 16:53"]

Mietitäänpä nyt vähän. Minä siis en ole työtön ja minulla on pitkä ja hankala työmatka, mutta hyvä työ ja työpaikka, joten siksi kestän sen. 

Mutta - ajatellaampa tilannetta että saat paikkakunnalta X työn kuukaudeksi, palkka 1500 euroa. Kas, ensimmäinen juna lähteekin klo 9.15 ja bussi 10.00. Ostapa auto. Tuossa tilanteessa tulee todellakin halvemmaksi vaihtoehdoksi ottaa se karenssi. Epäilempä suuresti, ettei monella teistä, joiden mielestä noin pitäisi tehdä, tekisi sitä kuitenkaan tositilanteessa itse. Se on niin nähty, ettei ne hanttihommat kelpaakaan kun itse jää työttömäksi näitä aiempia kriitikkoja ja niitä onkin työttömänä paljon. Tiedän vaikka kuinka paljon "kyllä töitä pitää ottaa mistä saa mitä saa" -asenteen omaavia, joilla mieli on muuttunut heti kun itse jää työttömäksi. Varsinkin kun itse otin töitä mistä sain, niin olen kyllä aukonut nokkaani heille. 

[/quote]

Halvin auto nettiautossa maksaa 200-300e. Kun leima loppuu, ostetaan toinen ja ajetaan siitäkin leima loppuun. Tätä jatketaan niin kauan, kunnes on rahaa kerätty riittävästi talteen. Kun on saatu palkkaa työstä sen verran, että luotto onnistuu pankista tms. laitetaan vähän parempi kulkupeli. Näin olen tehnyt vuodesta 2005, kun palkattoman työharjoittelun takia piti ostaa mikä tahansa ropponen, minkä opintotuella pystyi. Silloin ostin ikivanhan kotteron 300e:n sopuhintaan. Mainittakoon vielä, että taloutta oli rasittamassa kaksi päiväkoti-ikäistä lasta.

Vuonna 2008 ostin ensimmäisen parin tonnin kulkupelin ja viime vuonna pystyin ostamaan jo 5000e:n auton. Päivääkään en ole työttömänä ollut, koska minulle on kelvannut se mitä annetaan ja juuri sieltä missä sitä työtä on, matkasta riippumatta.

[/quote]

Olisikin elämä noin helppoa. Parilla sadalla saat loppuunajetun romun joka hajoaa matkalle ja jonka korjaaminen maksaa helposti satoja tai tuhansia euroja. Täällä on mammoille kaikki niin yksinkertaista ja helppoa että tuskin olette omilla rahoillanne joutuneet ostamaan autojanne. Lisäksi tulevat, vakuutukset, bensa ja autovero.

Vierailija
134/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:00"]

[/quote]

Ja taas se alkaa. :D Eikös tätä vatvottu jo muutama kuukausi sitten yhdessä pitkässä ketjussa?

[/quote]

Niin ja minun perseeni pyyhkii joku ystävällinen maahanmuuttajahoitsu.

Vierailija
135/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 12:54"]

, kun haluat elää juuri turussa ja et halua sijoittaa autoon.

Mitähän tästä tulisi, jos me kaikki muuttaisimme jonnekin utsojen perukoille ja myisimme auton pois ja odottaisimme, että kaipa se joku tekee töitä ja elättää meidät.

[/quote]

Turku nyt ei ole missään Utsjoen perukoilla. Hiukan malttia sinullekin, sinä närkästynyt kaikkien ihmisten tukien maksaja.

Vierailija
136/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saa tuollainen säädös olla, mutta miten todennäköistä tuollaisen käyttöönotto sit on, on eri juttu.

Mä olen ollut muutaman kerran haastattelussa paikkaan jonne olen ihan itse hakenut. Haastattelijan mielestä n. 35 km työmatka yhteen suuntaan on liian pitkä. Olen kyllä kertonut, etten hakisi työtä heiltä jos en olisi valmis ajamaan tuota matkaa, lisännyt että kävin liki 2 v töissä huomattavan pidemmän ajomatkan päässä ja lapsetkin olivat pienempiä silloin, opiskelin 70 km:n päässä 3 vuotta, ja ajoin joka päivä sinne ja kotiin. Eli mulle ei ajomatkat ole ongelma. 

Pari kertaa haastattelija sanoi suoraan ettei ota mua töihin koska mulla on niin pitkä työmatka.

Et haluaisin nähdä jos mut määrätään töihin yli 80 km:n päähän.

Vierailija
137/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 13:43"]

38 jatkaa vielä, että ainakin Turusta on niin surkeat julkiset yhteydet muille paikkakunnille, että matkoista tulisi ihan toivottomat. [/quote]

Jep, ainoastaan Helsinkiin bussit menevät tarpeeksi usein, muuhun suuntaan tekee tiukkaa. Eihän kukaan enää käytä näitä aina myöhässä olevia ja keskelle rataa milloin mistäkin syystä pysähteleviä junia, eihän?

Vierailija
138/177 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin hassua, että joillekin ihmisille se työllistyminen nyt on aina niin vaikeaa. Ja jos on pelko joutua töihin, tekaistaan aina uusi lapsi, että saa olla kotona 3 vuotta.

Toiset on päässeet aina töihin, eivätkä ole montaa päivää elämässä työttömänä olleet.

Ymmärrän tämän ketjun jälkeen tosi hyvin, miksi jotkut ovat pitkäaikaistyöttömiä. Tuolla asenteella heidän lapsensakin on pitkäaikaistyöttömiä jne.. sukupolvien työttömyysputki. Kun ei sitä voi ja vali vali, kun se on niin vaikeaa ja vali vali ja ei se oo kivaa ja vali vali.

Isäni esimerkiksi otti työpaikan vastaan 270km päästä ja asui siellä viikot työmaaparakissa. Nykyajan palstamammojen miehen varmaan viilailisi ja kiillottaisi kynsiään manikyyrissa ja tuhahtaisi, että "hyh hyh, en mihinkään työmaaparakkiin lähtisi ja siellähän joutuisi tekemään töitäkin"

Vierailija
139/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 16:05"]

Minulla on todella pitkä työmatka, liian pitkä päivittäin käytäväksi. Mutta mitä tuohon asuinpaikan valintaan tulee. Jos ajattelen vaikka entistä kotikuntaani, joskus 15 vuotta sitten sieltä pääsi aika hyvin naapurikuntiin töihin. Nyt on bussiyhteydet pienempiin kuntiin lopetettu täysin, vain koululaiskuljetukset hoidetaan, eikä ne mene enää koko reittiä. 

Minä jouduin työmatkan takia ostamaan auton, kun alkoi väsyttää kulkea monella eri julkisella. Varsinkin kun autolla matkassa säästää lähes 2,5 tuntia, kesällä jopa kolme. Sen lisäksi oli myöhästelyt ja jännitys siitä, ehtiikö siihen viimeiseen junaan millä pääsee kotiin.

Olisi ekologisempaa kulkea julkisilla ja myös helpompaa, mutta minkäs teet kun niitä kulkee huonosti. En usko, että olen eläkeiässä enää kovin terve tämän kulkemisen jälkeen. En yhtään tykkää liukkaalla kelillä ajamisesta, vaan pelkään sitä. Silti ajan - vasten tahtoani. Monta tilannetta on nähty ja vain tuurista kiinni, etten itse ole osunut kohdalle kun vaikkapa vastaan tuleva auto pyörii ojaan. 

Työpaikkaruokailusta joku siinä kommentoi, voin kertoa etten oli vuosikausiin pistänyt niihin senttiäkään. Eväitä olen kuljettanut vuosikaudet ja hyvin niillä pärjää. Jos lähtisin syömään kesken työpäivän, päivä pitenisi, koska ruokapaikkoja ei ole työpaikkani lähellä. Eikä se työpaikkakunnankaan asunto ihan työpaikan vieressä ole, mutta kun sain halvalla otin sen minkä sain. 

[/quote]

Mikseiköhän tämä ollut saanut yhtään peukutusta, ennen kuin minä annoin? Tässä tulee hyvin esiin se, millaista on, kun on ihan oikeasti pitkä työmatka ja vaikka on ostettu se auto ja kaikkea. Ei se helppoa ole, av-mammelit, ei se helppoa ole, vaikka miten nälvittekin. Virtuaalista hattua nostan sinulle, kommentoija, ja hyvää jatkoa. Toivottavasti talven kelit ovat sinulle suosiolliset.

Vierailija
140/177 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 13:43"]

38 jatkaa vielä, että ainakin Turusta on niin surkeat julkiset yhteydet muille paikkakunnille, että matkoista tulisi ihan toivottomat. [/quote]

Jep, ainoastaan Helsinkiin bussit menevät tarpeeksi usein, muuhun suuntaan tekee tiukkaa. Eihän kukaan enää käytä näitä aina myöhässä olevia ja keskelle rataa milloin mistäkin syystä pysähteleviä junia, eihän?

[/quote]Minä käytän. On paljon mukavampi kuin bussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä