Onko kotisi aina esittelykunnossa
Tarkoittaen sitä, että kuka tahansa voi kylään tulla milloin vain.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tulla. Ottaa päähän, kun jotkut eivät sitä tajua. Vaatteet on jossain sohvalla, sänky petaamatta, viikon tiskivuori. Ihmettelen näitä, joilla oikeesti on koti koko ajan sellainen, kuin siellä ei olisi viime siivouksen jälkeen edes oltu.
Miksi niitä astioita ei voi pestä säännöllisesti?
Mä en itse koe tarpeelliseksi pestä astioita joka päivä tai tehdä mitään muutakaan siivoukseen liittyvää. Asia tulee esille aina, kun joku naapuri tms on tuppaamassa sisälle ja on oltava niin, kuin ei edes tajuaisi, että sillä on jo se jalka oven välissä. Niin ja kyllä mä ne tiskaan säännöllisesti joka perjantai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tulla. Ottaa päähän, kun jotkut eivät sitä tajua. Vaatteet on jossain sohvalla, sänky petaamatta, viikon tiskivuori. Ihmettelen näitä, joilla oikeesti on koti koko ajan sellainen, kuin siellä ei olisi viime siivouksen jälkeen edes oltu.
Mä en itse koe tarpeelliseksi pestä astioita joka päivä tai tehdä mitään muutakaan siivoukseen liittyvää. Asia tulee esille aina, kun joku naapuri tms on tuppaamassa sisälle ja on oltava niin, kuin ei edes tajuaisi, että sillä on jo se jalka oven välissä. Niin ja kyllä mä ne tiskaan säännöllisesti joka perjantai.
Eikö astiat lopu kesken, tule hajuja, kärpäsiä, tai tarvitse hinkata kovasti kun liat ovat jo kovettuneet?
Kyllä on, ei kotini välttämättä kiillä puhtautta mutta kerään ylimääräiset kamat pois joka päivä ja pidän sekä keittiön että vessan siistinä. En voi sietää likaista keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö astiat lopu kesken, tule hajuja, kärpäsiä, tai tarvitse hinkata kovasti kun liat ovat jo kovettuneet?
:) Ei lopu astiat kesken. Laitan ne aina likoamaan niin kuumaan veteen, kuin raanasta tulee ja aloittelen jonkun ajan päästä. Ei ole kärpäsiä tullut. Hajusta en tiedä, kun ei ole hajuaistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siistiä on aina, koska emme siivoa vieraita vaan itseämme varten. Sänky pedataan aamuisin, tiskikasoja ei kerrytetä ja vaatteille on omat säilytyspaikat, ei kasoja tuoleilla. En usko, että vieraamme välittäisivät yhtään sotkuista, ystäviemme luona on yleensä aika sekaista. Itse en vaan sekasorrossa viihdy.
Kylään ei siltikään saa tulla milloin vain, vaan ne sovitaan etukäteen. En jaksa päivittäin sosialiseerata, vaan haluan viettää aikaa yksin rauhassa kotona, jos en ole sopinut muuta.
Onko pidetyille vaatteille oma säilytyspaikka tai erillinen kaappi?
On erillinen rekki pidetyille henkarivaatteille sekä kaksi lipastonlaatikkoa, missä käytössä olevaa olohousua, villasukkaa, yöpukua yms. Kaappiin menevät vain puhtaat.
Mä ooon rakentanu kaiikista juomistani kaljatölkeiiistä ja viinapulloista sellaisia torneja seinieeen vieriiin, ehkä - tai sitten en.
Vierailija kirjoitti:
Mä ooon rakentanu kaiikista juomistani kaljatölkeiiistä ja viinapulloista sellaisia torneja seinieeen vieriiin, ehkä - tai sitten en.
Mä oliiisin ehkä joskus haaveillut että sen sijaaan se olisi sellainen kirjahylly sen sijaaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi tulla kylään ihan milloin vain, mutta ei kotimme silti ole 24/7 tiptop.
Siivoan aina aamuisin ennen kuin lähdemme eli lasten sotkut pois, astiat koneeseen, pikaimurointi jne. Kotiin on sitten aina kiva tulla töistä/ asioilta. Iltaisin en todellakaan jaksa puunailla, vaan silloin harrastellaan, tehdään ruokaa ja otetaan rennosti.
Loistavaa 💐❤️
On. Ylläpito siivoamme joka päivä.
Ei kai nykypäivänä enää kukaan tuppaudu kylään sopimatta? Saati nyt korona-aikaan??
Ja vastauksena ap kysymykseen: Ei ole.
Perussiisti.
Voi olla vaatteita sängyllä tai lehtiä pöydällä mutta keittiö ja vessat aina ok. Siivoan keittiön samalla kun ruoka valmistuu ja laitan ruokailun jälkeen tiskit koneeseen.
Aina saa tulla käymään
Meillä on aina ihan riittävän siistiä ja meille saa tulla ja tuleekin harva se päivä joku perheenulkopuolinen - vähintään joko lukiolaisen tai peruskoululaisten kavereita. Harvoin on koti ihan tip top mutta ei täällä mitään salattavaakaan ole. Silloin tällöin toinen naapureista saattaa myös ilmestyä ovelle jonkun asian kanssa ja kutsun hänet sisälle ettei tarvitse kuistilla jutella.
Ystävät ja sukulaiset yleensä soittavat etukäteen, sopiiko tulla. Heille sitten laitan jotain tarjottavaakin. Teinien kaverit ja naapuri saavat kahvia halutessaan sekä sitä mitä muutenkin olisi ollut pöydässä juuri silloin.
Missä on murresana miul,minuu?
Keskissuomessa on mä.