Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotisi aina esittelykunnossa

Vierailija
25.09.2020 |

Tarkoittaen sitä, että kuka tahansa voi kylään tulla milloin vain.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kyllä ole... Kotona on lapsia ja eläimiä ja mulla on muutakin tekemistä ku puunata paikkoja päivittäin.

Vierailija
2/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla. Ottaa päähän, kun jotkut eivät sitä tajua. Vaatteet on jossain sohvalla, sänky petaamatta, viikon tiskivuori. Ihmettelen näitä, joilla oikeesti on koti koko ajan sellainen, kuin siellä ei olisi viime siivouksen jälkeen edes oltu.

Vierailija
4/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi tulla kylään ihan milloin vain, mutta ei kotimme silti ole 24/7 tiptop.

Siivoan aina aamuisin ennen kuin lähdemme eli lasten sotkut pois, astiat koneeseen, pikaimurointi jne. Kotiin on sitten aina kiva tulla töistä/ asioilta. Iltaisin en todellakaan jaksa puunailla, vaan silloin harrastellaan, tehdään ruokaa ja otetaan rennosti.

Vierailija
5/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on. Semmosta perussiistiä, että tavarat on paikoillaan eikä ole vaatekasoja ym. Sängyt on pedattu ja tiskit koneessa. Ei olla mitään superihmisiä, mutta melkein yhtä helppoa on laittaa tavarat paikoilleen kun jättää lojumaan.

6/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei voi tulla kuka tahansa eikä milloin vain. Minä päätän koska saa tulla ja kuka saa tulla.  Kotini ei ole hollitupa eikä tällä ole mitään tekemistä siivoamisen tai susustuksen kanssa.

Vierailija
7/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustuskunnossa? Ei meidän koti ole edustuskoti, se on asumista ja meitä varten.

Jos joku tulee ja täällä on sotkua niin mitä sitten?

Vierailija
8/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää vanha sananlasku              talo elää tavallaan,vieraat saapuu ajallaan.

Vierailija
9/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on. Tervetuloa vaan kylään.

Vierailija
10/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koti aina tip top 24/7, mutta ei, meille ei silti voi tulla kylään milloin vain. Tykkään olla ihan vain perheen kesken. Nautin siististä kodista ja siivoaminen rentouttaa minua. Kuopuksen jälkeen sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja koti oli pitkän aikaa puolison varassa. Voin todella huonosti pitkään masennuksen pahimman kohdankin jälkeen ennenkuin sain kodin taas todella kuntoon. En haluaisi asua niin että avaisin kaapin ja siellä olisi jotain sotkussa tai roskiskaapissa olisi jotain valumia...

Vierailija
11/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole, eikä tarvikaan olla. Se on minun kotini, eikä mikään edustustila. Jos joku haluaa tulla kylään, niin siitä on ilmoitettava vähintään pari päivää, mieluummin jo viikkoa aiemmin. Yllätysvierailulle ei minun kämppääni todellakaan tulla.

Vierailija
12/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siistiä aina. Kylään voi tulla, ollessani kotona.

Kodin pitäminen perussiistinä on helppoa. Ei todellakaan rasita!

En siivoa vieraita varten, vaan itseäni varten.

Vierailija
13/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä on aina, koska emme siivoa vieraita vaan itseämme varten. Sänky pedataan aamuisin, tiskikasoja ei kerrytetä ja vaatteille on omat säilytyspaikat, ei kasoja tuoleilla. En usko, että vieraamme välittäisivät yhtään sotkuista, ystäviemme luona on yleensä aika sekaista. Itse en vaan sekasorrossa viihdy.

Kylään ei siltikään saa tulla milloin vain, vaan ne sovitaan etukäteen. En jaksa päivittäin sosialiseerata, vaan haluan viettää aikaa yksin rauhassa kotona, jos en ole sopinut muuta.

Vierailija
14/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perussiistiä on, kuten joku edellä sanoi, tiskit pantu koneeseen ja sängyt pedattu. Viikkaamatonta puhdasta pyykkiä voi olla läjäpäin parisängyn päällä, kun asunnossa ei ole kodinhoitohuonetta. Mitään suunnatonta slaagia ei pitäisi kenenkään yllätysvieraan saada.

Vierailija
15/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelykunnossa on oltava silloin, kun on pistänyt asunnon vaikkapa hiljaiseen myyntiin. Siihen jos tulee halukas ostajaehdokas, ei ole kauaa aikaa odotella, et herrasväki viitsii siivota. Osa niistä voi olla myös lomien aikana booking-kohteita, joten siinä tapauksessa ainakin on oltava ajallaan siivottuna.

Ei sellaista mitenkään kodiksi tietenkään voi kutsua, mutta täytyyhän tuon olla aika yleistä:

https://www.openmarket.fi/myymassa/hiljainen-myynti-on-hienovaraisempi-…

Vierailija
16/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Tänne ei voi tulla kuka tahansa eikä milloin vain. Minä päätän koska saa tulla ja kuka saa tulla.  Kotini ei ole hollitupa eikä tällä ole mitään tekemistä siivoamisen tai susustuksen kanssa.

Kuulostat mukavalta ihmiseltä. Ei taida olla tunkua vieraista?

Vierailija
17/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Miul o aina puhdasta, ku imuroin ja tiskaan päivittäin. :) Kuka tahansa ei voi tulla noin vain sisään, ku miul o lapinkoira ja se kyl käy helposti päälle, ku puolustaa miuu ja kotii. Veljen vaimo ja lapset ku tuli kylään, nii sain pidellä koiraa kiinni, että ei hypi. Ei hän ole ilkeä tai pure, mut hyppii päin, ja se voi olla usealle pelottava kokemus. M25

Vierailija
18/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilykunnossa ja esittelykunnossa on eri asia.

Vierailija
19/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistiä on aina, koska emme siivoa vieraita vaan itseämme varten. Sänky pedataan aamuisin, tiskikasoja ei kerrytetä ja vaatteille on omat säilytyspaikat, ei kasoja tuoleilla. En usko, että vieraamme välittäisivät yhtään sotkuista, ystäviemme luona on yleensä aika sekaista. Itse en vaan sekasorrossa viihdy.

Kylään ei siltikään saa tulla milloin vain, vaan ne sovitaan etukäteen. En jaksa päivittäin sosialiseerata, vaan haluan viettää aikaa yksin rauhassa kotona, jos en ole sopinut muuta.

Onko pidetyille vaatteille oma säilytyspaikka tai erillinen kaappi?

Vierailija
20/55 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä ei aina ole mutta silti voi kylään tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi