Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uneksin sosiologin hommista. Päädyin siivoojaksi.

Vierailija
30.11.2013 |

Lukioaikana uneksin, että lähden  yliopistoon ja opiskelen sosiologiaa. YO-kirjoitukset menivätkin ihan hyvin, magnan paperit. Sitten loppui motivaatio. Päätin, että paskaakos tässä, en jaksa enää istua koulun penkillä kuutta vuotta lisää. Menin raskaaseen ruumiilliseen työhön siivoojaksi, ja sillä tiellä ollaan nyt kolmattakymmenettä vuotta. Aina ei voi voittaa, ja yleensä ei koskaan. Ihan okei. Reilusti alle 2000 euroa kuussa puhtaana käteen. Sosiologina olisin tienannut enemmän, mutta se on voi voi...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiologina olisit tuskin saanut edes töitä, että sinänsä ihan hyvä uravalinta.

Vierailija
2/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:38"]

Sosiologina olisit tuskin saanut edes töitä, että sinänsä ihan hyvä uravalinta.

[/quote]

No mutta ovathan nämä annakontulat ja muut julkisuuden yhteiskuntatieteilijät tienanneet ihan hyvin ja menestyneet elämässään. Mutta mitäs siitä. Aika meni ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sosiologeja koulutetaan niin paljon, että pieni prosentti on niitä, jotka ovat todella hyvin menestyneet. Moni on pätkätöissä, työttömänä, eri alojen töissä jne, myös siellä siivoojana.

Vierailija
4/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:44"]

Mutta sosiologeja koulutetaan niin paljon, että pieni prosentti on niitä, jotka ovat todella hyvin menestyneet. Moni on pätkätöissä, työttömänä, eri alojen töissä jne, myös siellä siivoojana.

[/quote]

Toinen yhtä kiinnostava ala oli psykologiksi opiskeleminen. Pääsykoekirjatkin luin, mutta en sitten jaksanut enempää. En jaksanut mennä pääsykokeisiin. Burn-outiksi se kai nykyään luokiteltaisiin, jos liiasta opiskelusta sellaisen voisi saada.

Vierailija
5/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Aloitin itse yliopistossa tänä syksynä vajaa nelikymppisenä, ja fuksien joukossa on monia mua 10 v vanhempia. Että jos oikeasti haluat, niin hankkiudu sisään ensi kevään pääsykokeissa äläkä jää uikuttamaan ja katkeroitumaan.

Vierailija
6/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 01:08"]

Minkä ikäinen olet? Aloitin itse yliopistossa tänä syksynä vajaa nelikymppisenä, ja fuksien joukossa on monia mua 10 v vanhempia. Että jos oikeasti haluat, niin hankkiudu sisään ensi kevään pääsykokeissa äläkä jää uikuttamaan ja katkeroitumaan.

[/quote]

Olenko uikuttanut? Missä kohdassa olen uikuttanut? Näytä se! Olen päinvastoin tyytynyt osaani. Se on kohtalo.

Vierailija
7/7 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka tässä kohtaa: "Aina ei voi voittaa, ja yleensä ei koskaan." Mutta oletkin siis tosi onnellinen valitsemaksi elämään ilmeisesti; hyvä niin. Miksi teit aiheesta aloituksen?