Ehdotin eroa itse mutta silti tunnen itseni hylätyksi
Mistä ihmeestä tämä voi johtua?
Huomasin miehen kiinnostuksen lopahtaneen ja pohdittuani asiaa ehdotin eri teille lähtemistä. Voisiko otsikossa esittämäni asia johtua pettymyksestä? Odotinko mieheltä toisenlaista reagointia ottaessani eroasian esille? Ehkä jollain tasolla toivoin, että olisimme voineet korjata asiat - siitäkin huolimatta, että olin itsekin huomannut meidän olevan jossain määrin yhteensopimattomia.
Ajatukseni ovat sekavat ja ristiriitaiset. Tunnen kaipausta, surua, lämpöä, rakkautta, välinpitämättömyyttä ja vihaakin häntä kohtaan, kaikkia näitä yhtä aikaa. Heti eron jälkeen tunsin lähinnä helpotusta mutta nyt jotain ihan muuta. En tiedä, oliko ratkaisu sittenkään oikea.
Kuinka kauan tätä sekavaa oloa kestää?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset tunteet kuuluu eroon. Vaikka sitä on itse halunnut.
Kiitos!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Nuo on ihan normaaleja tunteita erotessa, samoin tunteiden vaihtelut laidasta laitaan, oli sitten kumpi osapuoli tahansa. Tsemppiä, menee kyllä ohi ajan mittaan! Eroamaankaan ei opi kuin eroamalla :)
Kiitos. Kaikkea hyvää sinulle.
- ap
Surussa kuin surussa pitäisi saada elämäänsä se korvaaja mikä lie, joka vie surun/kaipauksen pois taka-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele / lue kirja Suru.
Kiitos vinkistä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut aiheellista puhua miehen kanssa ennen johtopäätöksen tekoa ja eroa? Jotain jäi selkeästi selvittämättä.
Asiasta puhuttiin kyllä ihan juurta jaksain. Mies vaikutti helpottuneelta, kun asia tuli esille.
En nyt kaipaa mitään haukkumista. Viittaan kahteen ensimmäiseen viestiin.
- ap
Haluat sekä olla suhteessa, että et halua olla.
Miten kuvittelit palstan reagoivan? Ilmeisesti toivoit pään silittelyä, jota et kuitenkaan saanut, mikä on oikein.
Enpä nyt jaksa vastata tähän oikein mitään. Paitsi että palsta tuntuu olevan täynnä aleksityymikkoja, jotka eivät ymmärrä että ihminen voi tuntea monenlaisia tunteita samanaikaisesti.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut aiheellista puhua miehen kanssa ennen johtopäätöksen tekoa ja eroa? Jotain jäi selkeästi selvittämättä.
Asiasta puhuttiin kyllä ihan juurta jaksain. Mies vaikutti helpottuneelta, kun asia tuli esille.
- ap
Miten kuvittelit palstan reagoivan? Ilmeisesti toivoit pään silittelyä, jota et kuitenkaan saanut, mikä on oikein.
Enpä nyt jaksa vastata tähän oikein mitään. Paitsi että palsta tuntuu olevan täynnä aleksityymikkoja, jotka eivät ymmärrä että ihminen voi tuntea monenlaisia tunteita samanaikaisesti.
- ap
En vastaa mitään, mutta te olette kuitenkin ihan tyhmiä!
Mitä jos ryömisit takaisin viemäriisi?
Normaaliahan tuo on, olet salaa toivonut että toinen haluaisi taistella sinusta. Mutta toinen onkin salaa halunnut erota, muttei ole itse halunnut tehdä aloitetta. Niin tai näin, kuulostaa siltä että ero oli hyvä ratkaisu.
Mulla on ihan sama! Meidän suhde ei ollut sopiva ja lopulta huomasin kuinka mieskin toivoi eroa. Ehdotin ja sitten sovittiin että erotaan. Piti jatkaa jopa kavereina, mutta en pystynyt. Hän pystyi kyllä ihan iloisesti jatkamaan kaverina jo seuraavana päivänä ilman surun häivää, kun minä podin suuria tunteita. Ensin helpotus, suru, sitten viha kun huomaa kuinka toinen ei välitä minusta ollenkaan ja oli kuin normaalisti ilojnen ja kaikki se rakkaus oli noin vaan ohi. Tämä siis loi vihaa entisestään. Uskon, että kyseessä on pettymys sinun ja minun kohdalla. Mulla ainakin oli suuret odotukset enkä olisi halunnut ketään muuta kuin hänet. Hän oli korvaamaton, mutta en voinut jatkaa kuitenkaan huonossa suhteessa. Kun sovittiin että erotaan ja toinen on naama hymyssä, niin koin vain valtavaa pettymystä mikä sitten johti samanlaisiin tunteisiin kuin sinulla ap. Ja tunteet tosiaan kuuluu eroprosessiin. Turha kenenkään moralisoida miten tuntea oikein.
Ps. Onneksi jo helpottanut. (erosta melkein 2kk), eli kyllä se helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuvittelit eron tuovan?
Ajattelin, että täytyy tehdä jonkinlainen ratkaisu tai muuten jäisimme paikallemme junnaamaan. Tiesin eron tuovan mukanaan vaikeita tunteita, mutta otsikossa mainitsemani asia oli hämmentävä yllätys.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Entinen deittailija kirjoitti:
Olen tullut muutaman kerran jätetyksi. Olen todennut, etten halua olla ihmisen kanssa, joka ei halua minua ja sillä hyvä. Luulisi jättäneiden naisten olleen tyytyväisiä, kun en suuttunut, itkenyt tai huudellut perään.
Vaan kun ovat olleet kovin loukkaantuneita. Minun olisi pitänyt anella heitä takaisin ja kun en sitä tehnyt, en kuulemma ollut koskaan heitä rakastanutkaan. Olen ollut tunteeton seksin perässäjuoksija ja ties mitä muuta.
Outoja on naisten aivoitukset.
Naiset testaa. Jos ei miehestä muuten saa irti mitään.
kyllä noilla testeillä pääsee helposti eroon miehestä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama! Meidän suhde ei ollut sopiva ja lopulta huomasin kuinka mieskin toivoi eroa. Ehdotin ja sitten sovittiin että erotaan. Piti jatkaa jopa kavereina, mutta en pystynyt. Hän pystyi kyllä ihan iloisesti jatkamaan kaverina jo seuraavana päivänä ilman surun häivää, kun minä podin suuria tunteita. Ensin helpotus, suru, sitten viha kun huomaa kuinka toinen ei välitä minusta ollenkaan ja oli kuin normaalisti ilojnen ja kaikki se rakkaus oli noin vaan ohi. Tämä siis loi vihaa entisestään. Uskon, että kyseessä on pettymys sinun ja minun kohdalla. Mulla ainakin oli suuret odotukset enkä olisi halunnut ketään muuta kuin hänet. Hän oli korvaamaton, mutta en voinut jatkaa kuitenkaan huonossa suhteessa. Kun sovittiin että erotaan ja toinen on naama hymyssä, niin koin vain valtavaa pettymystä mikä sitten johti samanlaisiin tunteisiin kuin sinulla ap. Ja tunteet tosiaan kuuluu eroprosessiin. Turha kenenkään moralisoida miten tuntea oikein.
Ps. Onneksi jo helpottanut. (erosta melkein 2kk), eli kyllä se helpottaa.
Kiitos sinullekin. :)
- ap
"Ravintola"an ja reikä pyöreäksi on palstan viisaus. Alapää ohjaa onneen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Ja vastuu on tietenkin puolison. Naisten tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Tuo on ymmärrettävä asia. Mutta ei se, että kirjoittelee jollekin palstalle ja olettaa saavansa vain yhdenlaisia vastauksia, päänsilitystä ja tukea. Se toisaalta on ymmärrettävä asia, että haluaa vain omia näkemyksiään tukevia kommentteja ja myötätuntoa. Mutta pitäisi ymmärtää, ettei tuollainen toive toteudu.
Ehkä kaipaat parisuhdetta, et sitä henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Ja vastuu on tietenkin puolison. Naisten tapa.
En kyllä mielestäni ole syytellyt ketään. Omia ristiriitaisia tunteitani lähinnä ihmettelen.
- ap
Sinua harmittaa se, että teit eropäätöksen eikä mies ollutkaan siitä niin moksiskaan. Ihan normaalia kyllä. Kaikki salaa toivovat olevansa toisen maailman keskipiate ja kun tajuavat että se toinenkin on miettinyt eroa niin harmittaa.
Ei ole enää se voimaantunut voittaja kun tajuaa että molemmat ovat samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaipaat parisuhdetta, et sitä henkilöä.
Voi olla osittain noinkin. Kaipaan kyllä häntäkin.
- ap
Nuo on ihan normaaleja tunteita erotessa, samoin tunteiden vaihtelut laidasta laitaan, oli sitten kumpi osapuoli tahansa. Tsemppiä, menee kyllä ohi ajan mittaan! Eroamaankaan ei opi kuin eroamalla :)