***ELOisat perjantaina***
Kommentit (58)
Minä meinasin sinua tänä aamuna huhuilla, arvasin oikein...Siellä sitä nautitaan tuhisevasta nyytistä, ihanaa. Elokuisilla 4-0 poikien hyväksi!
Opemamma
Aikamoinen päivä teillä neuvolasta synnärille ja loppuhuipennukseen. Hienoa että kaikki meni hienosti!
Vauvantuoksua toivottaa
tuuli
Paaaaaaaaaaaaaljon Onnea pikkumiesten johdosta!!!!
Saas nähdä saadaanko jalkapallojoukkue kokoon, ennekuin pikkuprinsessat alkaavat ilmaantua!
Jääkiekkoporukasta puuttuu nyt enää veskari ja vasen laitahyökkääjä ;D
eria
Voi hitsi, että aina vaan malttamattomammaksi itse täällä käyn, kun alkaa noita vauvoja tulemaan jo melkein päivittäis-tahtia.. Oikein lämpöiset onnittelut koko pantouflen perheelle pikku-ukkelista!
K.P.H: Kyllä kiinnostaa lohinyytit (vai mikä se nimi olikaan) Kalaa tässä onkin hiukan tehnyt mieli. Että laita linkkiä jos ehdit niin piakoin, ollaan kohta puoliin lähdössä viikonloppuostoksille (tai siis iltapäivällä)
Kiitos myös vinkistä (en muista nickyä) että vartaisiin lihaa voi esikypsentää. Ei oo käynyt pienessä mielessäkään!!!!
Harmi kun Ikea on meiltä niin kaukana ja siellä on aika arvokkaat postituskulut. Pitänee yrittää päästä käymään tuolla kodin anttilassa, lähimpään matkaa 150 kilsaa. Semmosta se on kun täällä peräkylällä asutaan. Kiitos kuitenkin tästäkin vinkistä, ei tarvi nyt ruveta ite askartelemaan!
Jep, mutta palaan taas myöhemmin....
Ikarus
Jippii!! Lisää pieniä poikia!! Paljon onnea Pantouflelle ja perheelle pienen miehen johdosta!! Kyllä pienet pojat ovat ihania :).(missä ne kaikki elokuiset tytöt oikein luuraa...??)
Minä olen edelleen yhtenä kappaleena ja tänään iski paniikki siitä, että tämä varmaan syntyy joskus rv 42 tms. Minulla ei ole mitään synnytykseen liittyviä oireita (paitsi, että kaksi viikkoa sitten olin bongaavinani limatulpan). Mieskin jo tuossa totesi, että synnytettäisiinkö viikonlopun aikana, sillä hänellä on enää yksi viikko lomaa jäljellä ja toivoisi, että voisi jatkaa heti isyyslomalla eikä tarvitsisi käydä välillä töissä. Meillä on myös sukulaisia ulkomailta käymässä, joiden toivoisimme näkevän vauvamme heti tuoreeltaan, joten kohta pitäisi jotain tapahtua.
PARISUHDE. Minä en ole havainnut, että parisuhde olisi mitenkään kärsinyt tästä toisesta raskaudesta. Itseasiassa minusta tuntuu, että mies ymmärtää minua nyt paremmin, kuin esikoista odottaessani. Meillä oli esikoisen syntymän jälkeen muutenkin välillä aika kireät välit, kun molemmat olimme väsyneitä ja ihmeissämme elämänmuutoksesta. Nyt taas tuntuu siltä, että tuo 3,5-vuotiaamme on " kouluttanut" meidät niin hyvin, että MIKÄÄN ei voi tulla meille yllätyksenä :).
Eipä tule nyt muuta mieleeni! Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivokaamme paljon uusia pieniä elokuisia :).
Pepper (38+1)
Alkaa jännittää jo itseäkin, kun näin pikaista toimintaa näkee olevan... Toivottavsti mie pysyn vielä kasassa, koska kaikki vauva-asiat ja siivoukset ovat levällään.
Oikos muuten kenelläkään supsitella mahd. kapeita, vielä edullisiakin sisarusrattaita? Meillä on sekin hankinta vielä tekemättä ja tuo vaunutarjonta laittaa nupin sekaisin. Alkuun ei ajateltu edes sisarusrattaita laittaa mutta kyllä ne taitaa ainakin hetken olla tarpeen. Olen katsellut käytettyjäkin mutta aika kovia hintoja niistä pyydetään. Esimerkiksi yhdet Marco jotain -vaunut olivat hinnaltaan 190 euroa, kun ne uutena maksoivat 230... Vitsit, kun en nyt muista niiden vaunujen nimeä; kiinnostais, onko niistä teillä kokemusta. Ne oli nettikaupasta (jonka nimeä en myöskään muista -että hyvin menee!).
Piti kirjoittaa muutakin mutta neiti heräsi päikkäreiltä ja kaipaa huomiota ja syliä.
Moikka!
Kirjoittelin pitkät tarinat, mutta ne hävis jonnekin hevon #¤¤¤:seen, se jos joku harmittaa, grrr...
Nyt sama lyhyesti; Huomenna tosiaan menemme viikoksi mökille koko perhe, jee jee jee:)Jospa siellä osaisi rentoutua ja levähtää eri tavalla kun kotona, kun täälä aina siivousta, pyykkiä, siivousta, pyykkiä yms. Käytetään koko viikko ilman tunnontuskia kertakäyttölautasia ja suunnittelin ruuatkin niin, et syötäs pari päivää samoja (keittoja, pataruokia) ja mies tykkää grillata, niin iltaruuaksi grilliruokia ja salaattia. Sitä vaan mietin, et toiv. tuolla mun 13 v. pojalla ei käy aika pitkäksi ilman kavereita ja pleikkapeliä, ettei ala siellä sit tappeleen kauheesti... Kun tota murkkuikäoireita alkaa näkymään sillon tällön melko ikävästi8( Äitinä olen sitä mieltä, et hyvää tekee olla välillä erossa noista kaikenmaailman peleistä.
Parisuhteesta; eilen illalla mies oli koko illan niiiin ihanan hellä ja pyyteli kovasti anteeksi käyttäytymistään ja sanomisiaan riidan aikana. Varovasti otti puheeksi, että saatto hänen pahantuulisuutensa johtua siitä, kun tuntee jääneensä ilman vaimonsa huomioo lähiaikoina kun tämä vaan vouhottaa raskautensa ja tulevan vauvan ympärillä...Täytyy yrittää huomioida ukkokultaakin jollain mukavalla tavalla;) Muuten meillä menee ihanasti enkä vois kuvitellakkaan eläväni ilman häntä, tytön syntymä (ikää nyt 1v. 10kk) vain hitsasi meitä lujemmin kiinni toisiimme, ja varmasti tämä toinenkin lapsemmie vaan lujittaa parisuhdettamme. Ainoa " rasittava" tekijä liitossamme on tämä murkkuikään tuleva poikani edellisestä liitosta, jos teissä muita uusioperheessä eläviä, niin varmasti tiedätte mitä tarkoitan; Ei ole aina helppoa elää saman katon alla ei ydinperhe-kokoonpanon kanssa...
Anyway, nyt pakkaamaan ja varmaan tulen viikon päästä katsastamaan teidän kuulumisianne!!! Saa nähdä onko syntynyt sinä aikana paljonkin uusia eloisia;D
raskausviikot 36+6
Hieno homma, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja vaikutat itse jo sopeutuneesi tapahtumien nopeaan kulkuun hyvin, vaikka sinulle ie ehkä annettu kamalan paljon aikaa miettiä, että NYT se sitten syntyy.
Vauvantuoksuiset onnittelut!
hieman jo kateellisena ison mahansa kanssa lyllertävä
Eliisa rv 37+3
PANTOUFLEN PERHEELLE PALJON ONNEA PIKKUISESTA POJASTA!!
Iiihania uutisia todellakin nämä vauvauutiset. Kunpa minäkin pian pääsisin sinne synnärille...
Täällä ei merkkejä synnytyksestä, vauvan pää ei vielä kiinnittynyt eikä limatulppaakaan havaittu.
Ikarus: Grillijutuista :Nakkivartaat tms voisi ainakin olla perheen pienimmille hyvä juttu -> ei tarvi huolehtia lihan kypsymisestä niin paljon. Uusimmassa kaksplus lehdessä niitä taisi olla niin tuli mieleen.
Sitten ollaan kanssa grillattu sellaisia maisseja ja niistä on tullut mun mielestä ainakin hyviä.
peeveli: Meilläkin tulossa ihania omia omenoita oikein runsaasti tänä vuonna :) Harmittaa kun ei pääse mustikoita poimimaan
normaalisti, koska en mä tällä fysiikalla ja tämän vatsan kanssa missään metsässä enää pysty kyykkimään.
Eria: Ihanaa kun pääset pian hoitamaan poikaa ihan kotosalle.
Pitäisi tosiaan niiden ammattilaistenkin siellä aina muistaa kunnioittaa sitä vanhempaa eikä missään tapauksessa lisätä vanhempien taakkaa ikävillä asenteilla tai kommenteilla. Koitappas vielä kestää. Pian on sekin sitten ohi ja me kaikki voidaan jatkaa tätä yhteydenpitoa ihanasti kotoisen vauva-arjen keskeltä.
KÄSITÖISTÄ ja HYVÄNTEKEVÄISYYDESTÄ: Innostuin tekemään sellaista tilkkua eilen hyväntekeväisyyspeittoon. Kun vauvalla on jo tarpeeksi villatakkeja yms tuota pientä kokoluokkaa. Hauskaa ajatella
tekevänsä jotain hyväntekeväisyyttä. Tuleekohan musta enemmän muista välittävä ja pehmeämpi ihminen tän kotona olon ja tulevan vauvan myötä. Kun tuli eilen mieleen jo jonkun " kummilapsenkin" tukeminen, jossain ulkomailla. Siis kun tuntuu siltä, että meillä on kaikkea ihan liikaakin...
NEUVOLAKUULUMISIA:
Olin saanut painon putoamaan! Huh, siis viimeksi oli ilmeisesti turvotuksen ansiosta noussut paino
viikossa n. 1,5 kiloa ja nyt sitten olikin parempi tilanne sen turvotuksen haihtumisen johdosta varmaan.
Muuten kaikki oli taas ihan OK. Sf-mittakin oli 34 cm eli ihan kiva noin keskiverto tulos näille viikoille.
RASKAUSARVET:
Yhyy...mulle on ilmestynyt yhteen kohtaan mahaa pieniä tummia ohuita viiruja eli nyt se vatsa ei enää oikein taida kestää tätä venymistä. Ajattelin jo toiveikkaasti, että tältä säästyisin mutta kun ei niin ei.
Jos maha vaan kasvaa tässä vielä pitkään niin huh mitä sitten tapahtuu...
PARISUHDE:
Meillä mieskin on toivonut vauvaa niin kauan, että on aivan innoissaan ja tosi kiinnostunut. Sisustelee oma-aloitteisesti
vauvanhuonetta ja tuo alennusmyynneistä tuliaisiksi vauvanvaatteita yms ;) Toivottavasti on sitten vauvan hoidostakin kiinnostunut...
Kaiken tämän takia meillä menee tällä hetkellä todella hyvin yhteiselo, vaikka tottakai joskus pikkasen riidelläänkin. Katsotaan
miten sitten kun vauva tulee viemään meidän aikaa.
Pia rv:lla 39
Fetaisat grillinyytit
4 kpl
8-10 kpl (400 g) keitettyjä uusia perunoita
150 g kylmäsavulohiviipaleita
1 rasia (150 g) Charme feta -kuutioita öljykastikkeessa
Tarjoiluun
tilliä, sitruunalohkoja
Leikkaa alumiinifoliosta ja leivinpaperista 4 reilua palaa. Laita leivinpaperipalat alumiinifolioiden päälle. Kerrostele niille viipaloituja perunoita, lohiviipaleita sekä fetajuustoa ja lusikoi öljykastiketta ainesten päälle. Sulje nyytit ja kuumenna grillissä tai uunissa noin 1/2 tuntia. Koristele avatut nyytit tillillä ja sitruunalohkoilla.
vielä loppuun paaaaaaaaaljon onnea Pantoufle vauvelin johdosta,tosiaan on aika poika voittosta mutta meille on 2 ultraajaa veikannu tyttöä et katsotaan nyt kun on synnytystapa-arvio että mitä sillon näkyy ;) nyt ruokalevolle..palailemisiin...:)
Ja perjantaita kaikille! En ole taaskaan muutamaan päivään ollut koneella, joten olen vähän pihalla viime tapahtumista. Mutta muutama pieni poika oli ainakin syntynyt, näin ymmärsin..
Meillä oli tällä viikolla viimeinen lääkärikäynti, ja kaikki hyvin. Lantio vaikuttaisi hyvältä, kohdunsuullakin jo hieman muutosta ja tällä hetkellä " Rusinalla" painoa 2,5 kg. Suurin ilonaihe oli kuitenkin, että masussa oltiin itse hoksattu kääntyä oikeinpäin! Vähän ennen lääkäriä kävikin kyllä melkoinen myllerrys, niin että piti ihan pitää masusta kiinni ja tuntui että kaikki sisuskalut meni sekaisin. Eli olisikohan sitä siinä käännytty.. Itsellä putosi suuri kivi harteilta, eipä tarvitse enää synnytystapaa murehtia.
Parisuhteesta oli ilmeisesti ollut puhetta.. Meillä en ole huomannut suurempaa muutosta suuntaan taikka toiseen. Ainoastaan sen, että masun kasvaessa on itsellä pinna herkemmin kireällä ja voimat vähenee. Ja mies kun on ollut aina melkoisen hellyydenkipeä, ei nyt sitten saakaan omasta mielestään aivan riittävästi silitystä ja rapsutusta.. Saa nähdä, miten käy rapsutusten vauvan syntymän jälkeen..:)
Mitäs sitten vielä. Illalla tulee sukulaisia kyläilemään, joten vähän tässä pitäisi imuroida ja lattioita pyyhkäistä. Vadelmapiirakan sain juuri uunista, joten se riittänee jätskin kanssa. Vähitellen alkaa masu olla sen verran tiellä, että paljon ei jaksa enää puuhailla. Se mitä jaksan saa riittää..
Mutta nyt väistyn löpisemästä ja jätän tilaa muille. Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja voikaahan hyvin! Toivottavasti niitä tyttöjäkin alkaa vähitellen syntyä, ennenkuin pojilla on koko joukkue kasassa...
Terveisin Kumkwatti ja " Rusina" rv36
Pojat tosiaan tuntuvat nyt olevan aika reilussa johdossa... Alkakaas nyt niitä tyttöjäkin pusata ;)
Kuulostipa tuo k.h.p:n ohje herkulliselle ja helpolle. Ite en ole raskauden aikana kylmäsavulohta käyttänyt kun en itse ole nähnyt sitä muuna kuin vakuumipakattuna? Mut varmaan käy mikä tahansa lohi/kala? Kokeilkaapa muuten avokadoa kans perunanyytteihin. On yllättävän hyvää!
Pakastin on saatu sulatettua ja pestyä, nyt pitäis lähteä kauppaan...
Peeveli 36+0
Jopas on nyt poikavoittoista tämä elokuisten porukka.
Jamssa jälleen
se piti vielä lisätä, että hienoa kun Kumkwatinkin vauveli päätti kääntyä oikein päin! Hyvä juttu.
Jamssa
OIKEIN PALJON ONNEA PANTOUFLEN PERHEELLE POIKAVAUVASTA.
hyvä että oli tarkka neuvolantäti ja laittoi sinut sydänkäyrille. raskauksissa asiat etenevät joskus vauhdilla. tänään voi olla kaikki hyvin ja huomenna voidaan joutua hätäsektioon...en halua pelotella ketään, mutta näin se joskus on.
ERIA: mukava kuulla että taateli on pian pääsemässä kotiin. on ollut varmasti raskasta tuo alku, mutta hienosti on poika kasvanut ja ihanaa kun hän on pian kotona kanssanne.
minä olen itse vääntänyt muutamat onnenkyyneleet siitä että meille on suotu viisi ihanaa lasta. meidän osamme on kiittää ja olla hyvin onnellisia kaikesta. ja niinhän me olemmekin!
mukavaa päivänjatkoa kaikille!
myry ja poika 1vk
mä oon käyttäny ihan marinoituja kirjolohisuikaleita,siit tulee makua lisää..oi että alko itteeki tekee mieli..pitää ens vkolla kyllä tehä noita :P
Ode71:
en tiedä kuinka edullisia haet, mutta meille moni suositteli Brioja. Brio twinettejä ainakin löytyy käytettynä, leveys vain 75 cm. Itse ostettiin Brio syskon classicit miehen työkaverilta (vanha malli, mutta käytettynä saattaa löytyä).
VÄHÄN VIELÄ OMAA NAPAA
nälkä on väistynyt ja lähinnä on täysi olo koko ajan, sitten tulee hirveitä väsymyskohtauksia, joihin syöminen sitten auttaa....
Pitkästä aikaa pääsen viestimään ja maailman parhaiden uutisten kera.
Meidän poika syntyi etuajassa 13.7! LA oli 7.8 mutta syntymäpaino oli jo yli 3 kg joten taisi kaveri tietää että nyt kannattaa tulla kun vielä mahtuu.
Synnytys meni hyvin, yöllä klo 3 aikoihin alkoivat supistukset ja lima tulppa irtosi aamuyöstä.Olimme mökillä saaressa mutta ajattelin koko ajan olevan vaan väärästä hälytyksestä kyse joten herätin miehen vasta 9 maissa ja epäilin että ainakin mennään käymään sairaalassa. Anoppi joka on lasten sairaanhoitaja laittoikin meidän matkaan heti ja kun parin tunnin päästä saavuimme Naisten klinikalle oli suppareiden väli vaan 7 min ja kaula auki 4 cm.Illalla klo 20 poika olikin jo syntynyt!
Onnea matkaan teille kaikile muille ja synnyttäneiden palstalla nähdään!
Minik
Lilli viettää tämän loppuajan sairaalassa. Supistelua on ja sitä seuraillaan ja jos ei viikonlopun aikana rupee ite tulemaan (tod.näk ei, koska kanavaa jäljellä 3cm) niin alkuviikosta alotellaan tositoimet. Tosin voi mennä monta päivää kypsytellessä. Varmaan seuraavat terkut sitten kun pikkuihme on maailmassa, tai jos päästään kotona käymään välillä ni sitten taas. Jakelemisia!!!
Kauhusta kankeana Lilli ja vielä enemmän kauhuissaan tuleva isukki...tähän ei ihan pari eväsvoileipää taida riittää...
Hei vaan eloisat! Paljon onkin sitten tapahtunut viime tiistaiaamun jälkeen, jolloin kävin täällä kertomassa, että olin lähdössä neuvolaan verenpainekontrolliin. Samana päivänä meille nimittäin syntyi pieni poika viikolla 38+1!
Aamulla neuvolassa kuunneltiin sydänäänet ja jostain syystä vauvan syke oli aika alhaalla, 110 paikkeilla. Neuvolantäti passitti minut varmuuden vuoksi synnärille sydänkäyrälle, mutta lohdutteli, että todennäköisesti ei ole mitään vakavaa. Kurvailin siitä sitten vähän epätietoisena synnärille käyrälle, jossa sydänäänet todettiin aika alhaisiksi ja epäsäännöllisiksi. Ultran mukaan napavirtaukset olivat kunnossa ja vauva voi muutenkin hyvin ja sisätutkimuksen mukaan paikat olivat jo kolme senttiä auki ja kohdunsuu oli kypsä. Koska sydänkäyrä oli kuitenkin hieman kummallinen, päätti lääkäri, että synnytys käynnistetään saman tien varmuuden vuoksi.
Puoli yhden aikaan päivällä lääkäri puhkaisi kalvot ja aloitettiin supistukset tipalla. Avautumisvaihe eteni ensin melko hitaasti, mutta nopeutui loppua kohden niin että mies meinasi missata koko loppuhuipennuksen, kun poistui kanttiiniin pariksi minuutiksi lisää juomaa hakemaan... Neljän tunnin avautumisvaiheen jälkeen ponnistus kesti kahdeksan minuuttia ja saimme syliimme mitä ihanimman pienen, terveen pojan!:) Painoa pikkumiehellä oli 2950 ja pituutta 50,5 senttiä.
Nyt on koko elämä aivan sekaisin, mutta onneksi onnellisissa merkeissä! Yritämme koko perhe sopeutua uuteen tulokkaaseen ja saada elämää sujumaan tällä kokoonpanolla.
Nyt on pakko mennä hätiin, pikkumies itkee nälkäänsä. Palaillaan myöhemmin, en edes tiedä onko jo muita joita onnitella!!
Onnesta sekaisin,
Pantoufle ja pikku-ukko