~* LOKAKUISTEN PERJANTAI*~
Kommentit (24)
Käytiin nimittäin tuossa välissä kunnon tivolireissu koko perheellä, kaupassa ja vielä mun mummin luona.
Ihan ekaksi, ettei unohdu: CAMELOTille kotihoidontuesta. Eli kyllä se vaikuttaa, jos on useempi lapsi. Vauvasta saat ä-loman loputtua sen hoitorahan ja sitten miehen tulojen mukaan mahdollisesti hoitolisän. Lisäksi saat vanhemmasta lapsesta 84,09 , jos hän on alle 3-v ja jos on yli 3-v (mutta alle kouluikäinen) saat 50,46. Minä saan täyden kotihoidontuen ja noista kolmesta (kaks alle 3-v ja yks 7-v) mulle on käteen jäänyt 477¿ eli minusta ihan kivasti. Nyt se sitten laskee, kun poika lähtee kouluun ja vanhempi tyttö täyttää ensviikolla 3v. Ja tosiaan ä-loman ajalta voit saada esikoisesta sen hoitolisän 168,19 , jos miehesi tulot ei oo isot.
Epidruraalista oli vielä puhetta. Eli minun kokemuksien mukaan se ei yleensäkään pidennä synnytystä, vaan päinvastoin voi jouduttaa sitä. Ponnistuvaihetta voi kyllä pidentää, jos annetaan liian myöhään. Mutta tosiaan lähellekään kaikki äidit ei osaa / pysty olemaan rentona avautumisvaiheessa ja vaikka kuinka supistaa, niin paikat ei aukea jos koko ajan jännittää (Täällä yks just tätä sorttia). Ja sitten, kun saan epiduraalin ja voi olla rentona, niin paikat aukeeki ihan yhtäkkiä. Se halvaantumisriski on jotain aivan aivan vähän, reilusti alle prosentti enkä tiedä kenenkään siihen siis halvaantuneen. Itse laittaminen riippuu tosi paljon lääkäristä. Mulle eräs mieslääkäri laittoi niin näppärästi, että en ehtinyt edes huomata koko asiaa ja sitten taas toinen joutui kolmesti yrittämään ennenkuin onnisti.
Tosiaan tivolissa käytiin ja oli toooosi hauskaa, varsinkin lapsilla. Siellä kyllä tuntui joka toinen vastaankävelevä nainen olevan raskaana ;) Ilmeisen hedelmällinen vuodenvaihde ollut täälläpäin.
Liitoskivut alkaa pikkasen vihoittelemaan.. toivottavasti eivät liiaksi.
Nyt pakko lähtee ruuan laittoon.
Mianni 26+6
Toivottavasti menee läpi, tarjottiin reilusti alakanttiin... Voidaan kyllä korottaa sitä, kunhan vaan kukaan ei osta sitä nenämme edestä!
Pitäkää peukkuja että saadaan se!
Meidän pitää olla tästä asunnosta poissa ennen elokuun loppua - kiire siis tulee ostaa jo tyhjillään oleva asunto!
Eikun pakkaamaan.... Tässä unohtuu koko raskaus ihan tyystin ;)
-lupicaia 29+5 tai jotakin
Tosi huumaa onkin. Viisi tuntinen shoppailukierros äidin kanssa aamulla, sitten ruuan laittoa, pyykin pesua ja vaatehuoneen siivousta ja kun mies tuli puol seitsemän aikaan kotiin kalasta niin patistin sen vielä imuroimaan ja keräämään kaikki roskat ym esineet lattialta. Sit vielä tyttö untenmaille ja hoh mikä väsy. Masu on ihan kova. Nyt mä yritän sinnitellä ja katsoa vielä sinkkuelämää kun en ole näitä jaksoja jostain syystä koskaan nähnyt.
SYNNYTYKSESTÄ vielä. Tosi kiva että aiheesta puhutaan, mutta mä en kyllä tosiaan suosittele, että te ensisynnyttäjät mietitte NOIN paljon sitä h-hetkeä tai suunnittelette sen tarkasti etukäteen. Mun mielestä on just tärkeätä, että luottaa henkilökuntaan, eikä usko/kuuntele/lue kaikkia juttuja mitä synnytyksistä ja/tai esim. puudutuksista sanotaan. En tarkoita mitä tällä palstalla on kirjoitettu vaan ylipäätään " huhupuheita" ja alan artikkeleita. JOkainen meistä kokee sen niin eri tavalla ja varmasti kaikki ollaan samaa mieltä siitä, että ei voi kukaan tietää, mitä siellä tapahtuu, kuinka nopeasti, koska, millä tavalla jne. En siis tosiaan sano tätä pahalla vaan kannustuksena! Kun kaikki me ollaan erilaisia ja reagoidaan kipuun ja näin myös kivunlievitykseen eri tavalla. Tää on vaan mun mielipide!
TSEMPPIÄ Lupicaialle asunnon tarjoukseen! Toiv. menee läpi jo " tingityllä" hinnalla. Meillä kävi tontin kanssa aikanaan niin, että tarjottiin ihan piruuttaa reippaasti alihinnalla ja läpi meni että rysähti ja vuosi ollaan asuttu jo valmiissa talossa sen tontin päällä!!
(.):ssa hiljaista edelleen. Vauva potkii, mutta vaisummin ja vähemmän kuin ennen ja alemmas kuin ennen. Olisikohan kaveri kääntynyt perätilaan?? AIna kun meinaan soittaa nvlaan, että potkuja ei tunnu, niin tunnen potkuja mutta ovat ne olennaisesti muuttuneet. Vkoja kasassa miltei 32 (vai 31, äh, en pysy kärryillä) joten olisikohan se syy? Onko muilla vastaavaa havaittavissa??
Mä tuhlasin tänään ostosreissulla pelkästään itseeni, meikkeihin , vaatteisiin ja kenkiin enenmmän kuin vuosiin yhteensä...;) Ei ole edes huono omatunto kun tiedän, ettei taas ole varaa sitten jos ja kun jään hoitovapaalle keväällä. Eikä olla miehen kanssa ostettu 1,5v mitään itsellemme tai toisillemme joten nyt se oli sallittua. Ostin myös suoristusraudan, kun mun parturi saa mun hiukset aina sillä niin hienosti! Nyt menen hammaspesulle ja sit sänkyyn katsomaan telkkua. Syksyllä ei taas voi sängystä katsoa, joten nyt pitää nauttia siitä;)
Hyvää yötä lokamasuille ja ajatelkaa - kohta on jo elokuu!!!!!!
Nazu ja vauva2
Onpas ihana, kun on perjantai. Miten sitä voikin odotella joka viikko yhtä paljon.Käyn siis ma-pe virka-aikana töissä, joten on onneksi viikonloput aina vapaata. Tällä viikolla on kuitenkin alkanut tuntua, ettei jaksais enää olla töissä ja varsinkin kun on niin hiljaista niin aika matelee. Mulla on enää kolme viikkoa ja kaksi päivää töitä ja sit lomalle ja jatkumona äippälomalle. Senkun vielä jaksais.
Joku kyseli yksi päivä, että onko muita toimistossa työskenteleviä ja täältä löytyy. Vähitellen alkaa tuntua tuo kahdeksan tunnin istuminen aika hankalalta. Työtuolista ei meinaa enää löytyä sellaista asentoa, jossa jaksais istua. Mulla on keskiselkä ja hartiat todella kipeät aina työpäivän jälkeen ja joskus tuntuu vielä häntäluun alueellakin.
Liikunnasta: Mä olen aikaisemmin harrastanut salitreeniä ja spinningiä. Salitreenit on jäänyt jo vuosi sitten, kun kyllästyin siihen samaan punttejen nosteluun ja olinkin harrastanut sitä jo liian monta vuotta. Spinning on lemppariharrastukseni, mutta jätin sen pois kolmannella kuukaudella kun tuli niin kova paineentunne pyllyyn ja pylly muutenkin aivan tosi kipeeksi. Pyöräilyn olen jättänyt kokonaan pois, koska olen kuullut että pyöräily saattaa aiheuttaa napanuoran pyörimistä vauvan kaulan ympärille. Joku lokamasu kyselikin muistaakseni eilen täällä, että miksi pyöräilyä ei suositella joten tämä on se syy. Harmittaa kyllä, kun itse pidän spinningistä, maastopyöräilystä ja ihan muuten vaan pyöräilystä..Mutta kerkeäähän sitä ensi keväänä ja kesänä.
Tänään lähden töiden jälkeen hakemaan pinnasänkyä. Ostan käytetyn sängyn, koska haluan itse sitä fiksailla ja laitella. Se on kuulemma koivunvärinen, joten aion hioa ja maalata sen valkoiseksi ja hankkia jotain verhosysteemejä. Ihanaa laitella vähän itsekin eikä ostaa kaikkea valmiina. Niin ja vaateostoksista sen verran, että eilen kävin alessa kattelemassa ja löysin hm:stä aivan ihania vaatteita. Ostin neidille ns. kyläilyvaateita sellaisen kietaisupaidan ja housut, jotka oli jotain ihanan pehmeetä kangasta ja punaset sekä farkut ja villapaidan. Tais lähteä mukaan yksi potkupukukin.
Rentouttavaa viikonloppua!
Ale-80 ja neiti 27+1