Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvalla oltava harrastus

Vierailija
29.11.2013 |

Kohta 8 kk vauva, jaksaako katsella äitiä päivät pitkät vai pitäisikö keksiä jokin harrastus? Mikä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kerran viikossa vauvakerhossa ihan vain sen takia, että pääsen joskus täältä neljän seinän sisältä näkemään muita ihmisiä. Kerho kestää kaksi tuntia, mutta kun on aamulla vielä uniaikaan, en viitsi repiä vauvaa hereille kesken kaiken. Ollaan kerhossa sitten vain jälkimmäinen tunti. Siellä on monilla vanhempiakin lapsia mukana ja mekkala on melkoinen, joten vauva lähinnä tuijottaa kauhistuneena sitä menoa ja meininkiä. Toisaalta ihan hyvä, että näkee muitakin vauvoja, ja hän on ruvennut hymyilemään iloisesti, kun joku konttausikäinen tulee käsi ojossa pöllimään tuttia. Kai se johonkin sosiaalisuuteen kasvattaa, kun näkee joskus muitakin kuin äidin ja isän.

Vierailija
2/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen harrastukset on ajanvietettä kotona ilman aikuiskontakteja tylsityville äideille! Vauvatkin yleensä viihtyvät niissä, mutta eivät todellakaan tarvitse niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse ajattelet?

Vierailija
4/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse ajattelet?

Vierailija
5/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kait. Mun poika harrasti siinä iässä kuulantyöntöä ja miekkailua.

Vierailija
6/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se hyvä olla.

Vierailija
7/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laskuvarjohyppyä.

No, eiköhän pöydänjalkojen jyrsiminenkin ihan riitä.

Vierailija
8/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä haluaisi vielä viedä vauvaa harrastuksiin, mutta tuntuu että monella on muskaria/vauvauintia/perhekerhoa ym. Eli kaipaako vauva jo lisää virikkeitä?

-ap

Vierailija
9/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:24"]

En välttämättä haluaisi vielä viedä vauvaa harrastuksiin, mutta tuntuu että monella on muskaria/vauvauintia/perhekerhoa ym. Eli kaipaako vauva jo lisää virikkeitä?

-ap

[/quote]

Ei kaipaa.

Vierailija
10/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni meni puolivuotiaana ratsastuskouluun. 8 kk ikäisenä aloitteli jo estehyppyä.

Vierailija
11/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva jaksaa kyllä, itse en jaksanut tuijotella vauvaa päivät pitkät.

Vierailija
12/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Vierailija
13/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olitkin vakavissasi. Vauvaharrastukset ovat siksi, että hänen kanssaan kotona oleva vanhempi ei menisi seinille. Vauva ei niitä kaipaa.

Vierailija
14/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vauva tietenkään kaipaa, mut äidit kaipaavat. Siksihän sinne mennään, että näkisi muitakin ihmisiä, osaa jokainen ihan yksikseenkin lastansa loruttaa. Ja onhan niissä vauvoilla usein aivan hervottoman hauskaa, omani ovat nauraneet itsensä tikahtumispisteeseen muskareissa ja vauvajumpissa. Mut ei nämä kehityksen kannalta ole mitenkään tärkeitä.

Vierailija
15/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa muskaria tai jotain tanssia tms. Meillä on 9kk vauva, ja harrastetaan kahdestaan vauva-tanssia sekä muskaria, ja mies käy vauvan kanssa lisäksi vauvauinnissa joka sunnuntai. Vauva tykkää kovasti kaikista, ja edullisiakin ovat kaikki muut paitsi uinti.

Ohjattu toiminta sopii meille, koska itse en oikein keksi vauvalle tarpeeksi tekemistä kotona, enkä osaa/jaksa lorutella hirveästi itsenäisesti. Sovittu ohjelma myös katkaisee kivasti päivää, tulee lähdettyä ulos ja tavattua muita ihmisiä.

Vierailija
16/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vauva harrastuksia kauheasti kaivanne, mutta voi niissä olla silti hauska käydä. Me aloitettiin muskari vauvan ollessa vähän alle 7 kk – sillä ajatuksella, että eipä oikein huvittaisi, mutta vauvan olisi varmaan hyvä päästä näkemään muita vauvoja. Kävikin sitten niin, että minä innostuin muskarista aivan valtavasti! Vauva oli siellä ekat pari kk lähinnä ujon ja hämmentyneen oloinen, mutta nyt hänkin on selvästi alkanut tykätä.

Suosittelen siis kokeilemaan, voitte yllättyä iloisesti. Kannattaa aloittaa jostain "helposta", kuten juurikin muskarista tai perhekerhosta.

Vierailija
17/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uintia, muskaria, sormiväritaidetta, jumppaa ym. ym. Kai sillä vauvalla täytyy olla mahdollisimman monta harrastusta, muutenhan sitä luultaisiin vähän ... hm ... yksinkertaiseksi. Kirjaime ja numerot myös kehiin, että oppii laskemaan ja lukemaan mahdollisimman nuorena. Saa sitten äiti kehua, miten älykäs lapsi hänellä on.

Vierailija
18/18 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:17"]

Kohta 8 kk vauva, jaksaako katsella äitiä päivät pitkät vai pitäisikö keksiä jokin harrastus? Mikä?

[/quote]Kyllä te olette jo auttamattomasti myöhässä - vauvauinti ja äiti-vauva-jooga olis pitäny aloittaa ja kuukausia sitten. Eipä tuu sunkaan lapsestas yhtään mitään, kun et ole ymmärtänyt tarpeaksi ajoissa aloittaa oikeisiin 'piireihin' ja harrastuksiin tutustuttamista. Sääli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä