Uskaltaako Lappeenrantaan muuttaa?
Olisi työpaikka tarjolla, siis vaihtaisin nykyisestä työstä ”länsirannikolta”. Kaunis kaupunki, ehkä vähän hiljaisen oloinen (paljon tyhjiä liiketiloja, varmaan venäläisten katoamisen takia meno hiipunut), mutta USKALTAAKO muuttaa kun niin lähellä rajaa? Jos vihreät miehet marssii yli? Jos miehitetään niin sinne jää talot ja muut ja vakuutus ei korvaa?
Miten Lappeenrantalaiset kokevat kaupungin? Kannattaako muuttaa?
Kommentit (37)
Valtio korvaa menetetyt kiinteistöt, jos rajat siirtyvät.
Venäläisten hyökkäystä suurempi huolenaihe on venäläisten puuttuminen.
Pysyykö ap:n työpaikka pystyssä, kun koko kaupunki on rakennettu venäläisten ostosmatkailun ja lähiseudun paperitehtaiden varaan.
Vaikka ap:n työpaikka ei suoranaisesti liitykkään ostosmatkailuun, niin venäläisten puute heijastuu silti todella moniin aloihin, kun etenkin palveluajojen työntekijät himmailevat omaa rahankäyttöään töiden puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Valtio korvaa menetetyt kiinteistöt, jos rajat siirtyvät.
Ei korvaa! Mistä noin luulet? Force majeure tilassa ei korvaa kukaan, ei vakuutusyhtiö, ei valtio.
Viimeksi saivat hyvityksenä kasan lautoja joista voi rakentaa rintamamiestalon.
Oikeasti on uhka ja vaata ostaa rajan läheltä mitään. Lähtö jos tulee niin sinne jää ja kukaan ei maksa.
Ampuisin ennemmin itseni kuin muuttaisin Lappeenrantaan.
En näkisi "vihreiden miesten" olevan ongelma. Jos heitä on tullaksen niin ennsimmäiseksi he nousevat maihin Hangossa, Turussa ja Ahvenanmaalla.
Uskaltaa. Olen itse harkinnut muuttoa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaa. Olen itse harkinnut muuttoa sinne.
Oletko tietoinen työtilanteesta(surkea)?
Vierailija kirjoitti:
Ampuisin ennemmin itseni kuin muuttaisin Lappeenrantaan.
Olet siis helsinkiläinen :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, jos venäläiset tulevat rajan yli, he pysähtyvät vasta kun Pohjanlahti tulee vastaan, joten on aivan sama missä päin Suomea asut.
Niinhän ne kuvitteli viimeksikin, että kahdessa viikossa Suomi on miehitetty ja antautui.
Venäläinen myy siellä hylkeen lihaa ja venäläistä bensaa ,varastettua tavaraa kirppiksillä . On siellä oikeitakin ihmisiä kuten töissä käyviä . Juutalaisia kulkee vetää rahaa laulamalla kirkoissa ja toreilla suomeksi . Rahankerääjiä siis. Lennot suoraan Milanoon mistä suorat lennot Kiinan Wuhaniin mistä covid levisi. Saimaata saa käyttää veneilyyn ja sehän suomea ja ruotsia laatokkaa myöten . Ryöstöretkeily on syntiä kuitenkin kun kristittyjen on Abrahamin lapsia .
Vierailija kirjoitti:
Vain muu-paikkakuntalainen voi pohtia miehitystä tai uskallusta. Raja vajaan km päässä minulla. Eivät venäläiset ole vielä pyrkineet päiväkahville.
Ookko itse venäläinen ortodoksikirkoista ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän se Viipuri jäi jo rajan taakse, talot ja muu omaisuus meni sen mukana. Että ihan rajapinnassahan tässä ollaan.
Mutta täytyy kyllä sanoa että ei tässä ihan joka päivä tule mahdollista hyökkäystä mietittyä.
Uskaltaako ostaa asuntoa/taloa? Sillä JOS tulisi miehitys niin talo menetetään ja mikään vakuutus ei korvaa. Kiva jäädä velkaa 300000 eikä sitten ole enää sitä taloa...
Karjalan evakoiltakin jäi kaikki. Ja yht´äkkiä kaikki olivat suurtilallisia ja sata lypsävää jäi ryssälle, vaikka oikeasti ainoa omaisuus oli grammari, jokä jäi pöyvälle soimaan.
YouTube Viipurin pommitukset . Teidän pitää korvata myös katolisen kirkon omaisuus mitä varastitte .
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ikärakenne? Jos 90% väestöstä on eläkeläisiä niin tilanne 20 vuoden päästä on mielenkiintoinen.
Romaneja Imatralta Joutsenoon ...
Vierailija kirjoitti:
Vain muu-paikkakuntalainen voi pohtia miehitystä tai uskallusta. Raja vajaan km päässä minulla. Eivät venäläiset ole vielä pyrkineet päiväkahville.
Venäläiset myy grilliruokaa saviesineitä lasia hylkeen lihaa kassoilla ja hoitaa viisumit sekä valvoo Saimaan kanavaa kameroillakin ja myy ortodoksiristejä . Rajan yli menee varastettua tulee laittomia . Imatra on oikea juutalaisten maahantuonti keskus ja riihimäki .
Provo.
Ei kukaan Suomessa oikeasti tänäpäivänä pelkää sotaa. Vaikka vallanpitäjät sitä kovasti yrittävät milloin minkäkin agendan ajamiseen käyttää. Teho vaan alkaa olla nollissa.
Huijaavat taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko itse venäläinen ortodoksikirkoista ??
Ihan luterilainen olen. Samassa paikassa asunut monia vuosia ja ei ole mieleenkään tullut muuttaa kun työkin lähellä. Ja rajamiehet.
Karjalan evakoiltakin jäi kaikki. Ja yht´äkkiä kaikki olivat suurtilallisia ja sata lypsävää jäi ryssälle, vaikka oikeasti ainoa omaisuus oli grammari, jokä jäi pöyvälle soimaan.