Nyt riitti perhepedissä nukkuminen!
Antakaa vinkkejä miten siirtää 10 kk vauva omaan sänkyyn. En saa enää itse nukuttua joten ei ole muita vaihtoehtoja.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 11:36"]
Meillä ei ole ikinä nukuttua perhepedissä paitsi silloin jos lapsi on sairas.
Niin ei ole tätäkään ongelmaa ettei lapsi suostu nukkumaan omassa sängyssä.
[/quote]
Jahah, vai niin. Mitä sitten? Eri perheillä on eri ongelmat. En usko, että teilläkään elo ihan ongelmatontakaan on.
[/quote]
En ole tuo kenelle kommentoit, mutta sitä sitten, että on ihan hyvä tietää tämäkin puoli asiasta, kun miettii nukkumisratkaisuja ja perhepetiä vs. pinnasänkyä tai jotain siltä väliltä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 11:39"]
Itsepä olette nukkumistapanne valinneet. Helpommalla olisitte päässeet, kun olisitte alusta asti nukuttaneet lapsen omaan sänkyynsä. Nyt sitten kuuntelette muutaman yön ainakin kiukuttelua, mutta kuten sanottu: niin makaa kuin petaa.
[/quote]
No katsos kaikki eivät ole täydellisiä mallivanhempia heti alusta asti.
No minun puolesta lapset saavat nukkua meidän kanssa samassa sängyssä niin kauan kuin haluavat. Tämä ei tietysti kaikille sovi.
Itsepä olette nukkumistapanne valinneet. Helpommalla olisitte päässeet, kun olisitte alusta asti nukuttaneet lapsen omaan sänkyynsä. Nyt sitten kuuntelette muutaman yön ainakin kiukuttelua, mutta kuten sanottu: niin makaa kuin petaa.
[/quote]
Kaikkein helpoimmalla tietenkin pääsee, jos ei hanki lapsia ollenkaan. Niin makaa kuin petaa?
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni/unikoulu/
Tuolta voi saada jotain vinkkejä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 11:36"]
Meillä ei ole ikinä nukuttua perhepedissä paitsi silloin jos lapsi on sairas.
Niin ei ole tätäkään ongelmaa ettei lapsi suostu nukkumaan omassa sängyssä.
Pinnasänky on ollut "sivuvaununa" siinä parisängyn vieressä.
Ja omaan huoneeseen "isojen" sänkyyn lapset ovat siirtyneet n.1,5v.
Toki ovat tulleet joskus viereen jos ovat nähneet painajaisia mutta yl. itse lähtivät pois hetken kuluttua kun oli kuuma ja ahdasta.
[/quote]
Mulla on kymmenen lasta ja sanon vain, että lapset on erilaisia. Mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle. Ja vaikka olisit onnistuneesti opettanut omat lapsesi jo vauvana nukkumaan yönsä heräilemättä omassa sängyssään, se ei kerro siitä että kaikki vauvat ovat tähän opetettavissa.
Meillä on ollut vauvoja jotka ovat nukahtaneet alusta saakka itse sänkyynsä, ja niitä jotka on saatu vasta lähempänä kouluikää nukkumaan omassa sängyssään ilman että tulee viereen. On ollut heitä, jotka on joskus vajaan vuoden ikäisenä opetettu nukkumaan omassa sängyssä, ja heitä jotka ei vaan opettamisesta huolimatta ole oppineet.
Hei te, joilla lapset nukkuu omissa sängyissään, niin pysyykö niillä peitto päällä? Meillä nukutaan perhepedissä, ja saan todella monta kertaa yöllä peitellä lapsia uudestaan, kun pyörivät ja ryömivät. Pelkään, että olisivat sitten kylmissään ilman peittoa ison osan yöstä, jos olisivat omissa sängyissään.
[/quote]
Kiitos! Jälkiviisastelu pelastaa maailman.
Niin tosiaan meidän vauva on ollut syntymästään asti huono nukkuja eikä omaan sänkyyn nukuttaminen toiminut lainkaan. Perhepedissä nukkuminen on ollut enimmäkseen todella positiivinen kokemus ja yöimetykset sujuivat helposti. Vauvan nukkumisongelmista huolimatta olen saanut nukuttua lähes riittävästi koko ajan. Nyt kun vauva on iso ja liikkuu paljon nukkuessaan niin tilanne on toinen.
Vaikka seuraavista öistä tuleekin varmasti vaikeita niin tekisin saman uudestaan.
ap
jollain pitäisi keksiä miksi oma sänky on se paras paikka eikä pelottava mesta missä äitikin on liian kaukana.
ja nukkumaanmenosta ei pidä tehdä hirveää numeroa, sen lapsi vaistoaa heti että mikäs tässä on kun pitää kohkata näin kauheasti ja alkaa tietty vastalauseitten vyöry.
eli nukkumaan kun väsyttää, sinne ihanaan omaan petiin.
meillä oli ongelmana toisinpäin eli nukkui omassa sängyssä n parivuotiaaksi noproblem mutta sitten kun keksi miten sieltä pääsee pois ja vanhempien väliin nukkumaan (lue potkimaan) niin jösses mikä yöelämä siitä alkoi.
Meidän pojan kanssa ei erkkikään nukkuisi perhepedissä kun poika heittäytyy unissaan päälle, potkii ja repii hiuksista ja pyörii kuin tehosekoittimessa!