Lähetteleekö teinisi sinulle koskaan tekstareita? Millaisia?
Oma tyttöni 13v saattaa tekstailla koulusta esim opettajan kehuista tai jostain mukavasta tapahtuneesta. Aika paljonkin tulee noita muutenvaantekstareita.
Poika 14v jos tekstaa, niin kertoo myöhästyvänsä tai jotain vastaavaa..
Mites teidän muiden teinit?
Kommentit (19)
oi,
ovatpas ajat muuttuneet. parempaan suuntaan minusta! tekstiviestit ja
pikaviestiohjelmat mahdollistavat näköjään vanhempien ja lasten
kuulumisten vaihtoa myös koulu- ja työpäivän aikana. te, joiden lapset
kertovat viesteissä ilo/suru-uutisia, nauttikaa siitä että lapsenne
haluaa jakaa elämään kanssanne! moni noista tekstiviestin aiheista
nimittäin varmasti unohtuisi kertoa suullisesti myöhemmin :)
No omani ei ole vielä teini.. Mutta itse olin viis vuotta sitten vielä 14 ja silloin tekstailin äidin kanssa koulussa tai jossain muualla ollessani. Mitä teet, mitä kuuluu, tehtäiskö tänään jotain yhessä, saako maija tulla meille jne.. Välillä jatkettiin jotain aamuista kinaakin.
Ennen kuin joku ihmettelee tekstauksen määrää niin mainittakoon että äiti oli silloin kotona 1 vee siskoni kanssa. Ei siis työpaikaltaan tsättäillyt kanssani :)
Poika lähettelee kuvia kuten joulupukille kirjoittelisi, mitä milloinkin pitäisi olla ostamassa. Viimeisin viesti on: "Sit ku tuut koulust nii voiks tuoda jaffa ja keksi kiitod"
Kaikkea mahdollista. Yleensä kysyy jotain politiikasta tai historiasta kun on väitellyt koulussa, nuorempi kysyy yleensä lupaa johonkin. Eivätkä tekstaa vaan käyttävät whatsappia.
Mikä kysymys tää on? Tottakai tekstaa ja lähettelee whatuppeja.
Ikää meidän teineillä on 18v ja 15v ja saan päivässä useitä tekstareita: minkä numeron sanut koulussa, minne menee ja koska tulee, saako ostaa mun luottokortilla jotain tai sitten vaan koska tuut jne
Näitä tulee useimmiten:
-"ok"
-"ju"
-"ei"
-"en"
-"tuun 10 min myöhäs"
-"voitko laittaa mun tilille 20e"
-"jään X.lle yöksi, hyvää yötä."
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:15"]
Ikää meidän teineillä on 18v ja 15v ja saan päivässä useitä tekstareita: minkä numeron sanut koulussa, minne menee ja koska tulee, saako ostaa mun luottokortilla jotain tai sitten vaan koska tuut jne
[/quote]
Mita tarkoittaa whatuppeja?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 01:25"]
"Voitko laittaa 20e mun tilille"
[/quote]
Mä saan kans näitä. Monesti sanamuoto on "haluutko laittaa mun tilille".
Viimeisimmät:
- Poika 18 v: Sen saa maksaa
- Poika 15 v.: Tarviin kans muutaman uuden vihon (tosin tämän tuli WhatsAppina)
- Poika 14 v: Myöhästyn taas
Nämä kaikki tältä aamulta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:15"]
[/quote]
Tyttöjä?
"tuu jo" (hakemaan) ja "joo" tai "kohta"
Viestiä tulee iloista, surusta ja hassuista sattumuksista.
Yleisin viesti, paljon mun tilil on? Seuraava viesti on sitten, laitatko rahaa tilille.
oi, ovatpas ajat muuttuneet. parempaan suuntaan minusta! tekstiviestit ja pikaviestiohjelmat mahdollistavat näköjään vanhempien ja lasten kuulumisten vaihtoa myös koulu- ja työpäivän aikana. te, joiden lapset kertovat viesteissä ilo/suru-uutisia, nauttikaa siitä että lapsenne haluaa jakaa elämään kanssanne! moni noista tekstiviestin aiheista nimittäin varmasti unohtuisi kertoa suullisesti myöhemmin :)