Tarkoittiko teidän lapsuudessanne "tukka" alapään karvoja?
Meillä tarkoitti (joku tällainen älytön sanavillitys) ja huomaan että vielä nelikymppisenäkin hiukan välttelen tämän sanamuodon käyttöä, ja "hiukset" kuulostaa asiallisemmalta ilmaisulta.
Kommentit (86)
Raikas tuulahdus kolmenkymmenen vuoden takaa. Totta on.
Kyllä. Tukka sanan käyttöä piti vältellä tai alkoi kuulua tirskumista.
Joo, muistan 😁 Oli joku ihmeen villitys 1. - 3. luokilla. Joskus muistuu edelleen mieleen..
Joo, muistan ton. Olen syntynyt -82, kasvoin pk-seudulla.
Kyllä, 80- ja vielä 90-luvullakin.
Tyttö nauroi kun kerroin että kävin parturissa leikkauttamassa tukan, ja kertoi että tukka on sinun munakarvat. Eli tarkoitti 90-luvulla ainakin
Joidenkin mielestä tarkoitti, muistan vieläkin kun minut nolattiin ala-asteella, kun sanoin jotain tyyliin "pitää harjata tukka" tms. Kaikki alkoivat nauramaan ja joku sai naurulta sanottua, että tukka tarkoittaakin alapään karvoja.
Todellakin muistan. Voi sitä häpeää! -77, Itä-Suomi.
Kyllä meillä tarkoitti. Kotona sanottiin aina tukka ja oli opetteleminen ettei vahingossa sitä käytä :D oppi meni perille ja edelleen sanon useimmiten hiukset. Vm 1987
Ei tarkoittanut - missä päin Suomea se on tarkoittanut? Vai onko tuo mainittu käyttö levinnyt jotakin muuta tietä, vaikka jostakin nuorison lehdestä.
Tarkoitti! Turussa vm -87
Olin jo aikuinen kun Naantalista kotoisin oleva kaverini sanoi että heillä oli 90-luvulla muodissa "tukkatörö". Hätkähdin niin että kaveri koki tarpeelliseksi selittää että se on "sellainen ponnari tohon eteen" ja meinasin kuolla nauruun.
Vastaaja nro. 6 vielä jatkaa, että 45v olen ja kaakkois-Suomesta kotoisin.
Kyllä se ainakin Varsinais-Suomessa 1980 luvulla tarkoitti. Nauratti kovasti jos joku tietämätön puhui TUKAN kampaamisesta, letittämisestä tms.
Helsingissä myös ja olen syntynyt -63.
Lappeenrannassa kanssa 90 hujakoilla
Kyllä ja edelleen nyt aikuisena välttelen kyseistä sanaa.
Ei