Tarkoittiko teidän lapsuudessanne "tukka" alapään karvoja?
Meillä tarkoitti (joku tällainen älytön sanavillitys) ja huomaan että vielä nelikymppisenäkin hiukan välttelen tämän sanamuodon käyttöä, ja "hiukset" kuulostaa asiallisemmalta ilmaisulta.
Kommentit (86)
Minulla meni jo pää sekaisin:D
Tukka? Meillä päin se kasvaa yläpäässä.
Niin se taisi olla. Vm 74
Tukka hyvin, kaikki hyvin :D
Vierailija kirjoitti:
Joo :D Kauhea tirskuminen, jos joku vahingossa sanoi tukka. Tirskuminen jatkui yläasteella sanalle "panna", aina piti sanoa "laittaa".
Näitä välteltäviä sanoja oli tosiaan, myös ”kumi”, piti muistaa sanoa pyyhkäri ettei vaan kukaan ala nauramaan kun puhuu kortsuista.
Nykyään käytän tukka sanaa välillä mutta vieläkin tulee fiilis, että sanoin jotakin rivoa 😆
Panna sana on toinen, mitä ei missään tapauksessa voinut käyttää.
Ukki sanoi myöhäisteinejä karvaperseiksi.
Sillon ei löukkaannuttu ihan joka kiekaisusta.
Ei se oikeasti tarkoittanut mutta lapset vaan leikki
No joo, ja mun mielestä se oli silloinkin ihan typerä juttu.
En ole ikinä ennen kuullut. Mulle tukka on kyllä aina ollut yläpäässä.
Vuonna -77 kaikki esiteinit Etelä-Pohjanmaan pikkukylällä osasivat ”tukka”-sanan merkityksen lähes ennen kuin kyseiset karvat alkoivat kasvaa.
Meillä ei myöskään voinut puhua penaalista, vaan kynäkotelo sen olla piti.
Tukkaa olen juuri nyt nelikymppisenä yrittänyt alkaa käyttämään.
Siivoilin äskettäin jopa Pupu Tupunasta kaikki panna-verbit ja muutin ne laittamiseksi. Voi luoja.
No ei, mutta joku meidän luokalla keksi että tukka on alapäässä. Pidin asiaa aivan naurettavana.
Tämä joskus vuosituhannen alussa.
Meillä jotkut nauroi Aki Sirkesalon Punatukkainen-kappaleelle :D
Joo! 2000-luvun alussa, kun olin ala-asteella. Ei voinut sanoa sanaa "tukka" ja jos vahingossa sanoi, niin heti tirskuttiin. xD
Suurimmassa osassa Suomea tukka kasvaa kuitenkin yläpäässä. Muilla on sitten käynyt huonompi säkä.
Ei ainakaan Keski-Suomessa -79 syntynyt.
Paikallisesti tai on uudempaa hörhökulttuurin tuotosta, Savossa ei ainakaan ollut, enkä ole aiemmin edes törmännyt tuohon.
Sama juttu mitä ap:lla. Olen kotoisin keski-Suomesta ja syntynyt vuonna 1980. Lapsuudesssa, esiteininä ja luultavasti myös teini-ikäisenäkin sanan "tukka" käyttäminen oli noloa, koska se nimenomaan viittasi alapään karvoihin. Jos äiti vaikka viittaisi hiuksiin sanalla "tukka", oli vastaus jotaikuinkin kiusaantunut huuto EIII! HIUKSET! HIUKSET! Ja edelleenkin jollain tavalla käytän mieluummin sanaa hiukset kuin tukka, vaikka en tietenkään tietoisella tasolla enää yhdistä sanaa tukka häpykarvoitukseen.
Ja kuten joku muukin tuolla kommentoi, sana "panna" viittasi seksiin ja sitä oli noloa käyttää. Koulussa saatettiin irvailla, jos vaikka ope pyysi Pekkaa panemaan kirjan kiinni. "Hahhahhaa Pekka panee". Samoin jos joku käski "panna" jotain, piti aina mahdollisimman selväsanaisesti korjata, että mä LAITAN.
Joo :D Kauhea tirskuminen, jos joku vahingossa sanoi tukka. Tirskuminen jatkui yläasteella sanalle "panna", aina piti sanoa "laittaa".