Kuinka pahasti kroppa kärsinyt raskaudesta vaikka...
...paino olisi palannut ennalleen? Eli raskauden myötä tulleita kiloja ei nyt lasketa mukaan. Siis kuinka pahaa jälkeä uuden elämän tuottaminen on saanut aikaan, missä iässä, monesko raskaus?
itselläni kolmesta ekasta palauduin loistavasti, ei arpia ei mitään. Kuopus sai aikaan sitäkin pahempaa tuhoa, koko maha repesi järkyttäville arville ja vuodenkin kuluttua synnytyksestä on maha kamala pömppö, jos vähänkään turvottaa tai en tosissani yritä vetää vatsaa sisään, näytän siltä kuin olisin raskaana viikolla 20-25.
Ja ikää itsellä 33
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 21:41"]
Mulla takana yksi raskaus ja meneillään toinen, joka jää viimeiseksi.
En voi sanoa, että keho olisi jotenkin kärsinyt ensimmäisen raskauden aikana. Mieleen tulevat seuraavat muutokset: Jos pidän läppäriä sylissä ja se vähän lämpiää, häpyluun liitokseen vihloo. Mahassa on hieman enemmän löysää kuin ennen raskautta. Oikean jalkaterän lihaksisto ei ole oikein palautunut ekasta raskaudesta, jalkaholvi on laskeutunut, joka aiheuttaa virheasennon polveen. Pitäisi kuntouttaa terveeksi. Rinnat ovat pehmeämmät kuin ennen raskautta.
Katsotaan, mitä tämä toinen tuo tullessaan. Toivottavasti ei mitään pahoja seuraamuksia.
[/quote]
Niin, ja ensimmäisen lapsen sain 31-vuotiaana, nyt olen 33.
Hermopinne raskausaikana, yhä puolen vuoden kuluttua synnytyksestä n. 5x5cm kokoinen tunnoton alue vatsalla. Si-nivelissä yhä kipua. 30v. Eka raskaus oli.
Tissit roikkuu kuin tyhjät nahkarukkaset ja täynnä arpia. Pömppövatsassa hieman raskausarpia ja sektiohaava, jonka jäljiltä maha roikkuu toispuoleisesti. Alapään repeämien ompelujälki vaikeuttaa yhdyntää. Alle 30v. olen, esikoinen 3v.
Mulla onneksi ollut pienet raskausmahat (4x) ja sellainen kudostyyppi että palaudun nopeasti. Viimeisen synnytyksen jälkeen olin jopa laihempi kuin raskauden alkaessa, painoa tuli kaikkineen 3,5kg.
Tähän saakka kropasta ei juurikaan ole huomannut mitään mutta nyt 50+ ja salitreenin jäljiltä kiinteytyneenä näen itse tuon raskausmahan alueen - sellainen päärynänmuotoinen pehmeämpi nahka-alue vatsassa. Tuskin sitä muut edes huomaa kuin itse:) Ei arpia tms. kuin 1 toisessa rinnassa.
Mulla takana yksi raskaus ja meneillään toinen, joka jää viimeiseksi.
En voi sanoa, että keho olisi jotenkin kärsinyt ensimmäisen raskauden aikana. Mieleen tulevat seuraavat muutokset: Jos pidän läppäriä sylissä ja se vähän lämpiää, häpyluun liitokseen vihloo. Mahassa on hieman enemmän löysää kuin ennen raskautta. Oikean jalkaterän lihaksisto ei ole oikein palautunut ekasta raskaudesta, jalkaholvi on laskeutunut, joka aiheuttaa virheasennon polveen. Pitäisi kuntouttaa terveeksi. Rinnat ovat pehmeämmät kuin ennen raskautta.
Katsotaan, mitä tämä toinen tuo tullessaan. Toivottavasti ei mitään pahoja seuraamuksia.