Teillä kun on niin toimivat ja rakastavat uusperheet, niin
Annatteko perintöä myös puolison lapsille?? Ovatko he yhdenvertaisia omien lasten kanssa? Tai jos vain puolisolla on lapsia, niin missä se raja on lopulta rakkaudessa ja hyväksymisessä täydeksi "perheenjäseneksi" ??
Kommentit (23)
Puolison lapsi on perheenjäsen, ja perintöasiat menevät ihan normaalin perintökaaren mukaan, kuten muissakin perheissä. Mieheni lapsi aiemmasta suhteesta periii hänet ja hänen entisen vaimonsa, meidän yhteinen lapsemme puolestaan perii mieheni ja minut. Lapset siis perivät yhdessä sen yhteisen biologisen vanhempansa, ihan helppo juttu.
Meillä on avioehto, minä omistan meidän asuntomme ja se on minun nimissäni, joten mieheni kuolema ei vaikuttaisi perheen asumisjärjestelyihin. Jos minä taas kuolisin ensin, yhteinen tyttäremme perisi minut. Häntä tuskin haittaisi tippaakaan, että oma isä asuu lesken oikeudella perheemme kodissa. Ei siis mitään ongelmia.
Meillä on yksi yhteinen lapsi ja minulla on myös yksi lapsi edellisest suhteestani, jonka mies on adoptoinut. Eli perintö menee ihan lakipykälien mukaan kummallekin lapselle. Ihan kuin ydinperheessäkin.
Olen adoptoinut mieheni 3lasta, lisäksi meillä on 2 biologisestikin yhteistä lasta. Miehen lasten äiti on kuollut. Eli kyllä, uusperheemme kaikki lapset ovat perimis asioissa samalla viivalla. Vaikka eroaisimme adoptio lapset eivät elämästäni katoaisi mihinkään. Jos joku kysyy, montako lasta minulla on vastaan että 5.