Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa pilkkoa sipulia jauhelihan sekaan

Vierailija
24.09.2020 |

Ihmettelette ehkä miten sitten osaan paistaa jauhelihan. Mutta osaan kyllä. Mutta se sipulin pilkkominen... Olisikohan kaupassa valmiiksi pilkottua sipulia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain ja ainostaan valmiiksi pilkottua sipulia pakasteena! En kestä sitä silmien valumista ja niiskutusta sipulia pilkottaessa.

Siltä välttyy kun täyttää lavuaarin vedellä ja pilkkoo sipulin veden alla.

Olen yrittänyt tätä, mutta minun on tosi vaikea mahtua altaaseen ja pidättää hengitystä niin pitkään. Auttaako harjoittelu?

Vierailija
22/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on niksipirkkameininki. Sipuli vettä täynnä olevaan tiskialtaaseen ja aurinkolasit päähän, ja ei kun pilkkomaan! Ei ainakaan häikäise, jos sattuu olemaan tavallista kirkkaampi sipuli, ja valmiin sipulisilpun saa kerättyä vedestä kätevästi vanhoista sukkahousuista tehdyllä haavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terävällä veitsellä ja viillot niin ei silmät vuoda. Ei ainakaan minulla, en enää muista koska viimeksi.

Katso tosiaan videoita, jos et muuten osaa.

Vierailija
24/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on niksipirkkameininki. Sipuli vettä täynnä olevaan tiskialtaaseen ja aurinkolasit päähän, ja ei kun pilkkomaan! Ei ainakaan häikäise, jos sattuu olemaan tavallista kirkkaampi sipuli, ja valmiin sipulisilpun saa kerättyä vedestä kätevästi vanhoista sukkahousuista tehdyllä haavilla.

Täytyy olla polaroidit, jottei vesi aiheuta heijastuksia.

Vierailija
25/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sipulia ole mikään pakko pilkkoa kuin ammattikokki. Ota sipuli ja veitsi ja ala pistää pienempiin paloihin. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
26/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain ja ainostaan valmiiksi pilkottua sipulia pakasteena! En kestä sitä silmien valumista ja niiskutusta sipulia pilkottaessa.

Siltä välttyy kun täyttää lavuaarin vedellä ja pilkkoo sipulin veden alla.

Tosi kätevä niksi hei! Varsinkin, jos haluaa pilkkoa sipulin tosi pieneksi silpuksi.

Vierailija
27/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Philips Onion chef. Hyvä vehje, vihaan sipulin pilkkomista.

28/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako enää mistään sellaisia ennenvanhaisia sipulin pilkkomavekottimia, joissa on vieteri ja mäntää hakataan ylös alas?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
29/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Saako enää mistään sellaisia ennenvanhaisia sipulin pilkkomavekottimia, joissa on vieteri ja mäntää hakataan ylös alas?

Sellaista manuaalisesti hakattavaa ei varmaan enää ole markkinoilla, mutta oikein näppäriä sähkösilppureita on. Esim. Lidlin sauvasekoitinsetissä oli mukana myös silppuri (terineen ja kulhoineen), eikä ollut kallis. Silppurilla voi sitten silputa melkein mitä vaan: pähkinöitä, porkkanoita, persiljaa - ja sipulia. Suosittelen!

Vierailija
30/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus teininä laitoin sipulin aina parissa osassa tehosekoittimeen ja vain pienen hetken surruutin sitä sielä, että ei mene ihan mössöksi, mutta pilkkoutuu. Tästä tietysti tulee hieman enemmän tiskattavaa, mutta toimii hyvin.

Nykyään tuo tuntuisi vaivalloisemmalta kun veitsellä pilkkominen. Kun on elämänsä aikana jo varmasti useamman sata sipulia veitsellä pilkkonut, niin se ei ole homma eikä mikään. Aluksi se tuntui jotenkin hankalalta ja silmät kyllä vuotaa edelleen kun sipulia pilkkoo, mutta siinä on tullut niin nopeaksi, että ei se kauaa silmiä kirvele. 😁

Vierailija
31/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Sellaista manuaalisesti hakattavaa ei varmaan enää ole markkinoilla, mutta oikein näppäriä sähkösilppureita on. Esim. Lidlin sauvasekoitinsetissä oli mukana myös silppuri (terineen ja kulhoineen), eikä ollut kallis. Silppurilla voi sitten silputa melkein mitä vaan: pähkinöitä, porkkanoita, persiljaa - ja sipulia. Suosittelen!

Minulla on kotona uskollisesti palvellut Gerda Multi-Hacker, jota säilytän alkuperäisessä varsin kuluneessa pakkauksessa. Saksalaista laatutuotantoa!

https://www.ebay.com/itm/Gerda-Multi-Hacker-/114332742049?hash=item1a9e…

https://picclick.de/Gerda-Multi-Hacker-114332742049.html#&gid=1&pid=2

Vierailija
32/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen turhake kuin sipulihaarukka. Olen tykännyt, saa pilkottua pieneksi ja nopeasti, ei ehdi aina silmät kirvellä ja voi pilkkoa käsivarren mitan päästä.

Onhan se pakastekamakin kätevää kypsennettäviin ruokiin, eikä pilaannu, mutta itse syön paljon raakana ja tuoretta se pitää silloin olla.

Vierailija
33/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras :-D !! Vedet valui silmistä, vaikken sipulia pilkkonutkaan.

Vierailija
34/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten noilla videoilla ammattikokit vetävät pystyviillot ensin ja vasta sen jälkeen vertikaaliviillot?

Itse teen juuri toisin päin, koska mielestäni sipuli pysyy silloin paremmin kasassa lopullista silppuamista varten.

Vierailija
35/35 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten noilla videoilla ammattikokit vetävät pystyviillot ensin ja vasta sen jälkeen vertikaaliviillot?

Itse teen juuri toisin päin, koska mielestäni sipuli pysyy silloin paremmin kasassa lopullista silppuamista varten.

Siis horisontaaliviillot eikä vertikaaliviillot. Sekoitin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän