Tunnetko sellaista jonka ei ois pitänyt hankkia lapsia?
Minulla kaveri huutaa kolmelle lapselleen koko ajan, joka hetki, jatkuvasti ja isoooooooon ääneen. Minusta hänen ei olisi pitänyt hankkia lapsia ollenkaan.
Näyttää ja kuulostaa siltä, että lapset ovat tälle naiselle vain raiste.
Kommentit (35)
Minä.
Toi on ikävää, kun huutaa, varsinkin jos se on jatkuvaa. Meillä mies saa hoitaa lapsia, etten mä huutais. Yksin olisin taatusti jatkuvasti huutamassa pahasti :(
Itseni.
Mutta aion olla tästä eteenpäin fiksumpi, enkä hanki tämän yhden lisäksi enempää.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:23"]
Onneksi sinä olet täydellinen ja sun kannattaa tehdä paljon. lapsia.
[/quote]
Ap:n kuvailemia tapauksia on kuule Suomessa taatusti paljon. Et halua myöntää sitä itsellesi? Mietis nyt vähän viime aikoina mediassa esillä ollutta hyvin ikävää tapausta. Oliko ihan ainokainen laatuaan ja poikkeus? Tuskin. Pinnan alla tapahtuu k a i k e n l a i s t a.
Mieheni veli vaimoineen. Vaimo varsinkaan ei hoida lastaan juuri yhtään, isovanhemmilla hoidattavat lapsen.
Uskallattehan hankkia apua, jos tunnette tästä piston sydämessänne? itse hain vauvavuosina. Aina olis hyvä saada apua.
Miksei minunkin, edelleen. Sitä on liian vähän tarjolla.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:30"]
Uskallattehan hankkia apua, jos tunnette tästä piston sydämessänne? itse hain vauvavuosina. Aina olis hyvä saada apua.
Miksei minunkin, edelleen. Sitä on liian vähän tarjolla.
t. 2
[/quote]
Siis olin 3!
Sukulaisissa tiedän, alkoholistivanhempia, jotka eivät hoida lapsiaan. Ja julkkiksissa, näitä joille vain siunaantuu lapsia monen naisen kanssa eikä huolehdita niistä lapsista... uutta parisuhdetta vaan kehiin uudestaan ja uudestaan.
En tunne. Täydellistä vanhemmuutta ei ole olemassakaan, eiköhän me kaikki joskus tehdä virheitä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:27"]
[/quote]
Ap:n kuvailemia tapauksia on kuule Suomessa taatusti paljon. Et halua myöntää sitä itsellesi? Mietis nyt vähän viime aikoina mediassa esillä ollutta hyvin ikävää tapausta. Oliko ihan ainokainen laatuaan ja poikkeus? Tuskin. Pinnan alla tapahtuu k a i k e n l a i s t a.
[/quote]
No kyllä sitä itsekin huusi kun lapset olivat pieniä, eikä muuta keinoa keksinyt. Ilmeisesti ei olisi sitten saanut tehdä noita kahta.
Ja mistä tapauksesta puhut?
Huutamiseen syyllistyn itsekin ja silti koen, että olen ihan hyvä äiti. Äitiyden mittari kun on paljon muutakin kuin se huutaako lapsilleen vaiko ei. Myös äiti joka ei huuda lapsilleen voi olla huono äiti, esim täysin tunteeton ja väliinpitämätön. Tärkeintä kai olisi näyttää hyviä ja huonoja tunteita lapselleen ja mieluusti niitä hyviä enempi. Minä tosiaan herkästi huudan, mutta myös halailen, pusuttelen ja pelleilen lasteni kanssa paljon. Olen enemmän sellainen eteläeurooppalainen kuin perus tasainen suomalainen. Lapset myös räiskyvämpiä kuin suomalaiset noin yleinsä. Tietystikään huutamisesta ei ole mitään taivahan hyötyä ja kyllähän siitä olisi hyvä päästä eroon, mutta vaikka välillä huudankin, niin hyvä äiti koen olevani. Tai oikeastaan TIEDÄN olevani.
Minulla on muutamakin tuttu jotka ovat tehneet lapset vain sen takia kun ne pitää tehdä. Lapset on pistetty hoitoon heti kun mahdollista. Vanhemmat käy pitkiä päiviä töissä, sen jälkeen treenaamassa ja näkevät pieniä lapsiaan aivan säälittävän vähän päivässä. Tuntuu, että lapset ovat kuin "koriste", hyvä olla olemassa, mutta ei niillä mitään tee.
kaikki lesta sukulaiset joilla on yli 16 lasta. Tosin ei ne hankkinu ne on lahjoja
Tunnen.
Yksi lapsi sai alkunsa yrityksestä korjata suhde. Voitte arvata kuinka kävi.. isä jatkoi pettämistään, äiti ratkesti ryyppäämään. Lapsi 24/7 mummolla hoidossa. On off suhde jatkuu.
Toinen tapaus. Nainen hankkiutui väkisin raskaaksi naimisissa olevalle miehelle, vastoin miehen tahtoa. Mies sairastui tilanteesta henkisesti, yritti itsemurhaa. Ovat edelleen yhdessä, mutta nainen ei anna miehen hoitaa lasta (mies erosi entisesti suhteestaan). Lisäksi nainen on myös osoittautunut neuroottiseksi. Ravaa sairaalassa jokaisen näpyn jne kanssa, itse diagnotisoidut refluksiat ym.
Ja joo faktoja on muunneltu, mutta tuon tyylisiä tapauksia tiedän. :(
Valitettavasti. Minulla on sukulaisissa kaksi narkomaania. Heillä on molemmilla lapsia, joita lastensuojelukaan ei ole ottanut pois (tietävät tilanteen). Toivoisin, että ottaisivat, mutta enpä minä sille mitään mahda.
joo tiedän, toisaalta näiden lasten elämään on puututtu ajoissa ja he saivat sijaisperheet.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:27"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä sitä itsekin huusi kun lapset olivat pieniä, eikä muuta keinoa keksinyt. Ilmeisesti ei olisi sitten saanut tehdä noita kahta.
Ja mistä tapauksesta puhut?
[/quote]
Eerikan. Mutta paljon vähemmissäkin tapauksissa lapset todella kärsivät aikuisten vihamielisyydestä, eikä sinnekään perheisiin mikään sossu mene paikalle.
Oma äitini oli minulle paha, vaikka lähinnä huusi, eikä ole tähän päivään mennessä myöntänyt ei itselleen, eikä minulle, että minä koin ettei hän rakastanut minua.
Äitini vaan selittää mulle, että varmasti rakasti. Kun itse tuntee niin. Hienoa, se kun ei vain riitä.
Kun sen lapsen täytyy myös tietää se. Jos lapsi kiukkuaa teille takaisin kaikesta, se voi olla merkki siitä, että hän ei tajua, että rakastatte häntä. Oletan ap:n ystävän lasten tilanteen olevan mahdollisesti tällainen.
Yhden naisen olen tuntenut, joka ei sopinut äidiksi: saattoi hylätä lapsensa useiksi viikoiksi johonkin "kyläilemään". Tykkäsi hegailla ns. joutomiesten kanssa ja ryyppäsi. Kaikki lapset otettiin lopulta huostaan, vanhimmasta lapsesta (joka kärsi hylkäyksistä eniten) tuli rikollinen, muut ovat pärjänneet onneksi hyvin. Nainen kuoli jokunen vuosi sitten, kun jäi kännissä auton alle.
Miehiä, jotka ovat täysin epäsopivia vanhemmaksi, tunnen valitettavasti useita. Pari kotityrannia, pari täysin välinpitämätöntä, pari kieltäjää, useita hylkääjiä.
Kyllä joo esim. tämmönen epävakaampi yh, jolla jäänyt rellestyskausi päälle. Kulkee tuolla pitkin kyliä kaula syötynä, epäsiistin näköisenä ja haisevana. Lapsi on ties kenelle hoidossa.. :(
Minä olen tehnyt kaksi lasta. Nyt kun ajattelen asiaa, mietin, että on aika vastuutonta tehdä lapsia tähän maailmaan. Tänäpäivänä vanhemmat saavat olla yli-ihmisiä saadakseen lapsistaan kunnon kansalaisia. Tarjolla on kaikkea pahaa niinpaljon, että saa olla hyvynkin tasapainossa itsensä kanssa, että pystyy kasvattammaan tasapainoisia lapsia.
kaks kaveria joiden lapset on annettu molemmilla omille vanhemmille "yökylään" yökylä kestäny jo yli vuoden molemmissa tapauksissa. Toinen tytöistä gti tyttönä ryyppää ja rellestää. Pääasia, että hame on lyhyt ja saa pestä autoja tuning showssa. Toinen ryyppäsi pitkään nyt kai asettunut ja saikin jo toisen lapsen...miltä mahtaa ekasta tuntua kun äiti antoi pois ja sai uuden miehen kanssa lapsen muttei ota poikaansa kotiin takaisin.