Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko sellaista jonka ei ois pitänyt hankkia lapsia?

Vierailija
27.11.2013 |

Minulla kaveri huutaa kolmelle lapselleen koko ajan, joka hetki, jatkuvasti ja isoooooooon ääneen. Minusta hänen ei olisi pitänyt hankkia lapsia ollenkaan.

Näyttää ja kuulostaa siltä, että lapset ovat tälle naiselle vain raiste.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työkaveri. Oikein aina mainosti isoon ääneen sitä miten ei ikinä halunnut lasta, ensimmäinen lapsi oli vahinko ja oli kaksi viikkoa itkenyt, kun selvisi että on raskaana (väkivaltaiselle ja rumalle luuserimiehelle). Päätti tehdä kuitenkin vielä toisen lapsen ensimmäiselle kaveriksi. Lapsiressukat tulevat tarvitsemaan paljon terapiaa jossain vaiheessa, koska heidän äitinsä ei ole edes kovin 'äidillinen' tapaus muutenkaan ja oma napa tulee edelleen ensimmäisenä ihan kaikessa... Kyllä sitä pystytään pilaamaan toisten psyykkinen elämä ilman alkoholia ja huumeitakin.

Vierailija
22/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi "wt perhettä" tulee mieleen. Molemmissa äiti lasten kanssa nykyään yksin, mies lähti lätkimään kun ei jaksanut arkea pienten lasten kanssa. Viikonloput lapsia kustataan pitkin sukulaisia ja kavereita että äiti pääsee viihteelle (lasten kanssa yksin niin rankkaa). Baarista usein löytyy matkaan myös joku isäkokelas lapsille (lapsia molemmilla 3kpl) joka pyörii kuvioissa muutaman viikon tai kuukauden.

Lapset ruokitaan pikaruulla ja eineksillä ellei isovanhemmat ehdi tehdä ruokaa. Äiti ei voi tehdä itse ruokaa koska sekin on niin rankkaa kun on ihan yksin lasten kanssa. Perusasiat kuten vaatteet on kyllä lapsilla kunnossa, se henkinen puoli onkin sitten toinen juttu....

Ainakin yhdessä lapsella molemmissa tapauksissa on monenlaista oppimisvaikeutta ja käytöshäiriötä, itse ajattelen että ainakin osasyynä olisi holtiton äiti ja epävakaa koti. Opintojen edetessä heitä tuskin kukaan juuri pystyy tukemaan, äidit käyneet amiksen eivätkä ole muutamaa tukityöpaikkaa lukuunottamatta tehneet töitäkään.

Lapset ovat jo nyt täysin yhteiskunnan ja toistaiseksi hyväkuntoisten isovanhempien vastuulla, eniten harmittaa tuo lasten lukumäärä, että miksi tehdä kolme ihan peräkkäin. Tai siis tiedänhän minä sen syyn kun äidit ovat kertoneet: kun vauvat on niin söpöjä ja se ehkäsykin on niin hankalaa että mieluummin on ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnetko sellaista jonka ei ois pitänyt hankkia lapsia?"

Jeps, omat vanhempani.

Vierailija
24/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:35"]

"Tunnetko sellaista jonka ei ois pitänyt hankkia lapsia?"

Jeps, omat vanhempani.

[/quote]

Samaa olin tulossa kirjoittamaan. 

Kun katsoo vanhempiani (ja osaa niiden sisaruksista) niin ei olisi isovanhempienkaan pitänyt mennä lisääntymään.

Vierailija
25/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä useita.

Vierailija
26/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. 

Vanhempani.

Vierailija
27/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä keskustelu pitäisi kääntää. Eli, kenelle voisi määrätä piuhojen katkaisun?

Vierailija
28/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:11"] 

Eerikan. Mutta paljon vähemmissäkin tapauksissa lapset todella kärsivät aikuisten vihamielisyydestä, eikä sinnekään perheisiin mikään sossu mene paikalle.

Oma äitini oli minulle paha, vaikka lähinnä huusi, eikä ole tähän päivään mennessä myöntänyt ei itselleen, eikä minulle, että minä koin ettei hän rakastanut minua.

Äitini vaan selittää mulle, että varmasti rakasti. Kun itse tuntee niin. Hienoa, se kun ei vain riitä. 

Kun sen lapsen täytyy myös tietää se. Jos lapsi kiukkuaa teille takaisin kaikesta, se voi olla merkki siitä, että hän ei tajua, että rakastatte häntä. Oletan ap:n ystävän lasten tilanteen olevan mahdollisesti tällainen. 

[/quote]

Entäpä jos lapsen vaisto onkin oikeassa? Jospa tällainen äiti ei rakastakaan? Minä vaistosin lapsena kyllä rakkauden, ja myös sen puutteen. Se, kuka ei rakastanut, olisi väittänyt kysyttäessä juuri noin. Ei olisi voinut myöntääkään. Ja varsinkaan äiti, jonka pitäisi rakastaa.

Sekin puoltaisi, jos itse ajattelisin oman lapseni sanovan noin, en hoitaisi sitä kuten kuvailit. Toihan on kuin "mun sana sun sanaa vastaan, pääasia etten voi jäädä kiinni." Se ei ole se ongelma.

Olen muuten pahoillani lapsuudestasi. Ajattelen, että jos tunnustaa sen, etteivät jotkut ehkä oikeasti sitten rakastaneetkaan, voisiko se olla itselle paremman alku? Itselleni ainakin oli aikoinaan.

Vierailija
29/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Monien palstalaisten kannattaisi ehkäistä tai välttää seksiä kokonaan.

Vierailija
30/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani ja minä itse

Vierailija
31/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani. Luuserialkkis ja parikymppinen läheisriippuvainen teiniäiti. Mutta eihän maalla sopinut 80-luvun alussa tehdä aborttia.

Eräs kolmekymppinen wt-pissisnainen. Kulkee Onneloissa ja vastaavissa Crazy Age -farkuissaan ja Ed Hardy -topeissaan, platinanvaalea purkkatukka tupeerattuna ja yrittää tyrkyttää itseään kaikenmaailman CannonBalleille ym paskasakille. 10-vuotias lapsi viettää viikonloppuyöt yksin. Isästä ei tietoa. Parhaimmillaan menevät kännijatkoille baarilöytöjen kanssa eukon kämpille missä lapsi yrittää nukkua.

Kolmekymppinen rekkakuski, joka pannut ilman ehkäisyä joskus 20+ iässä. Asuu nyt lapsestaan n. 250km päässä, ei minkäänlaista yhteydenpitoa. Harvoin edes muistan että tuolla on lapsi. On siis kaverin sukulainen.

Tätini, 50+ ikäinen wt-akka, juoksee kaiken vapaa-aikansa munan perässä. Lapsensa kaikki enemmän tai vähemmän hunningolla kun ei tämän karheaäänisen ketjupolttajan intresseihin ole koskaan kuulunut äitinä oleminen. Lasten isä muutti ulkomaille vuosikymmeniä sitten eikä sekään luuseri ole yhteyttä pitänyt.

45v mies, koulutettu ja siisti, mutta hylännyt tyttärensä joka on nyt teini. Vissiin joskus antaa rahaa. Käy Thaikkulassa paneskelemassa tyttärensä ikäisiä prostituoituja.

60+ pariskunta, joka kasvatti lapsensa tiukan sukupuoliroolituksen mukaan. Poika pärjää loistavasti, mutta tytär on täysin riippuvainen meisten huomiosta ja antautuu minkä tahansa luuserin hyväksikäytettäväksi jos saa vaan mieheltä ystävällisen sanan tai katseen. Ei osaa sanoa ei, koska yrittää pakkomielteisesti miellyttää kaikkia miehiä. On aivan loppuun ajettu monessakin mielessä, koska omistaa elämänsä miesten passaamiselle. Kelpuuttaa minkä tahansa alkoholistinarkomaaniluuserin, koska ei esim. kehtaa kieltäytyä jos meis pyytää treffeille tai ehdottaa seksiä.

Onhan näitä vaikka kuinka paljon. Enemmän taidan tietää perheitä, joissa isoja vikoja, kuin sellaisia, joissa kaikki olisi edes pintapuolisesti hyvin.

Vierailija
32/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä verrata huutavaa äitä tapaus Eerikaan..

Vierailija
33/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä oman kummilapsemme vanhemmat. Rakastavat varmasti lastaan eivätkä huuda tms. Mutta lapsi on päivä koulussa ja neljänän iltana on harrastus. Usein viikonloppuisin isovanhemmat hakevat hänet suoraan koulusta ja vievät maanantaina kouluun. Seuraavana viikonloppuna toiset isovanhemmat tekevät saman. Käytännössä näkevät lasta pari tuntia arki-iltaisin. Kovasti lasta halusivat ja oli toivottu, mutta aikaa eivät hänen kanssaan vietä. Tarhaikäisenä pitivät hoidossa kl 6.30-17, naureskelivat että koko rahan edestä. Kuuntelin lasta säälien...

Vierailija
34/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ex. Kaksi lasta joista toinen miehelleni. Huutaa, ei jaksa hoitaa edes perushygienoaa, ei kiinnosta onko lapsilla autossa turvavyö (turvaistuimista ei ole kuullutkaan), lapset virikehoidossa ja vkl muualla hoidossa. Tupakoi raskauden aikana tottakai. Raskas ihminen kaikin puolin ja lapset ovat nimenomaan rasite hänelle.

Vierailija
35/35 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lopetti pillereiden syömisen mieheltään salaa. Suhteessa oli mennyt jo jonkun aikaa huonosti ja kaverini ajatteli "sitovansa" miehen itseensä lapsella. Lapsi kun syntyi, tämä nainen valitti jatkuvasti, kuinka ei jaksa olla lapsensa kanssa, kaikki on niin rankkaa yms. Pyöräytti sitten vuoden päästä uuden mukulan tuohon kuvioon. Nyt on vieläkin rankempaa, kun on kaksi pientä lasta, joille pitäisi antaa huomiota. Ihme kyllä, mies ei ole lähtenyt lätkimään. Ei hän kyllä lasten hoitamiseen osallistu, mitä en kyllä ihmettele.