Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta Usaa paikalla?

Vierailija
27.11.2013 |

Mika osavaltio, ja mika sai sinut tanne lahtemaan? Happy Thanks giving?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA= maa, ei ihminen. Näköjään muutto sinne on tyhmentänyt sinutkin.

Vierailija
2/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:03"]

USA= maa, ei ihminen. Näköjään muutto sinne on tyhmentänyt sinutkin.

[/quote] Niin, ja suomalanen nit-picks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole USAlainen vielä, mutta toivottavast jonain päivänä olen :)

Vierailija
4/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, ei sinusta koskaan mitään USA:laista edes tule. Korkeintaan USA:n kansalainen, mutta se ei ole sama kuin USA:lainen.

Vierailija
5/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perassa lahdin. Kun tutustuttiin niin mies asui taalla, sitten reissattiin kahden maan valilla ja nyt olen asunut Usassa kohta kymmenen vuotta. Asutaan lansirannikolla.

Vierailija
6/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:08"]

3, ei sinusta koskaan mitään USA:laista edes tule. Korkeintaan USA:n kansalainen, mutta se ei ole sama kuin USA:lainen.

[/quote]No eikös tämä nyt käytännössä kuitenkin ole sama asia? Samat oikeudethan minulla tulee olemaan kuin syntyperäisillä jenkeillä. Presidentiksi en siellä tosin voi ryhtyä, mikä tietysti harmittaa...

Vierailija
7/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:09"]

Miehen perassa lahdin. Kun tutustuttiin niin mies asui taalla, sitten reissattiin kahden maan valilla ja nyt olen asunut Usassa kohta kymmenen vuotta. Asutaan lansirannikolla.

[/quote] Sama tarina. :) Rakkauden perassa. Nyt kohta 14 vuotta avioliittoa ja nelja lasta myohemmin! :))

Vierailija
8/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:12"]

[/quote]No eikös tämä nyt käytännössä kuitenkin ole sama asia? Samat oikeudethan minulla tulee olemaan kuin syntyperäisillä jenkeillä. Presidentiksi en siellä tosin voi ryhtyä, mikä tietysti harmittaa...

[/quote] Darn it! Olisin itsekin niin halunnut presidentiksi! ihan totta, samat oikeudet sinulle tulee.

Vierailija
9/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä yksi. Olen tosin nyt käymässä Suomessa. Mies on minullakin amerikkalainen. Naimissa on oltu... kauan, 14 vuotta. :) Asutaan Kaliforniassa. Hyvää kiitospäivää sinne vain kaikille! :)

Vierailija
10/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samat oikeudet joo, mutta kulttuuritaustasi, äidinkielesi etc on eri ja tulee aina olemaan. Kyllä se USA:laisena olo on jotain muutakin kuin se, että sattuu olemaan sen maan passi taskussa.

Vierailija
11/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:25"]

[/quote]

Samat oikeudet joo, mutta kulttuuritaustasi, äidinkielesi etc on eri ja tulee aina olemaan. Kyllä se USA:laisena olo on jotain muutakin kuin se, että sattuu olemaan sen maan passi taskussa.

[/quote]Niin so sehän siinä USA:ssa onkin niin hienoa, että ihmisillä on niin erilaiset taustat. USAn alkuperäisväestöhän on tosiaan vähemmistö (noin 1% intiaaneja) ja kaikilla muilla on sukujuuret muualla... 

Vierailija
12/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme miehini kansa naimisiin New Yorkisa 1965, kaksi lasta. Olemme jaaneet elakkeele nyt ja muutimme pojan lahelle Floridan. Asuimme ennen myös RI ja MA. Siunatua kiitospaivaa

Vierailija
13/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ei näköjään osaa enää suomeakaan. Ompas susta tullut niiiiin usalainen. Kumma juttu kun mun australian sukulainen joka on asunut koko ikänsä siellä kirjoittaa paremmin suomea kun sinä...

Vierailija
14/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:45"]

12 ei näköjään osaa enää suomeakaan. Ompas susta tullut niiiiin usalainen. Kumma juttu kun mun australian sukulainen joka on asunut koko ikänsä siellä kirjoittaa paremmin suomea kun sinä...

[/quote]

*Australia kirjoitetaan isolla

*sanassa niin on 2 i-kirjainta

*ennen joka-sanaa kuuluisi tulla pilkku

T:12

Vierailija
15/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Middleton WI, mies ja minä ollaan täällä olti nyt kymmenen vuotta, takaisin kyllä tullaan vielä. Ei tämä koti ole vieläkään, työpaikka. ihan mukava sellainen mutta Suomi on Suomi, Koti. Vaikeaksi asian tekee, että lapsille tämä on koti. Joko pitäisi lähteä ~5v kuluessa että vanhempi käy alakoulun ja nuorempi pääsisi suomessa suoraan ekalle. Taikka sitten jäädä vieläkin kauemmaksi aikaa. En tiedä, päivä kerrallaan :)

Vierailija
16/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:54"]

[/quote]

[/quote]Tämäkin vielä:

'kun' viittaa aikaan, tässä yhteydessä sinun tulisi käyttää ilmaisua 'kirjoittaa paremmin suomea KUIN...'. Ei ehkä kannattaisi kritisoida toisten kielitaitoja, kun ei ne omatkaan nyt ihan kohdallaan tunnu olevan. 

Vierailija
17/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:26"]

[/quote]

[/quote]Tämäkin vielä:

'kun' viittaa aikaan, tässä yhteydessä sinun tulisi käyttää ilmaisua 'kirjoittaa paremmin suomea KUIN...'. Ei ehkä kannattaisi kritisoida toisten kielitaitoja, kun ei ne omatkaan nyt ihan kohdallaan tunnu olevan. 

[/quote]

Älä ragee, granny.

Vierailija
18/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tyhmaa, loysin forumin ja ajattelen etta kirjoitan. Ei minula ole sukua kenele puhun. Lapset kavi aikoinan suomalaisen pyhakoulun ja osaavat hieman suomea vain

Vierailija
19/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin selvän saan :)

Vierailija
20/27 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]sori nyt lipsahti sormi kakkosen puolelle, minä siis 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän