Jari Sarasvuon kallion kirkon saarnan analyysi!
Onpa netissä kirjoitus ja analyysi Sarasvuon kohupuheesta. Toi teksti sanoo ettei Sarasvuo oo uskossa vaa eksyttää kirkkokansaa. Aikamoinen analyysi.
http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuotuhlaajapoika.html
Kommentit (30)
en osaa ottaa kantaa noihin raamatun tulkintoihin, mutta ymmärtäisin sarasvuon kirkkoesiintymisen paremmin, jos hän ei olisi esiintynyt raamatun asiantuntijana. kuuntelin puheen netistä, enkä saanut siitä mitään järkevää irti. ihmeellisiä aloituksia, jotka eivät johtaneet mihinkään ja raamattuakin tunetmattomalle outoja tulkintoja vanhan testamentin tapahtumista. tuli kyllä mieleen sanonta "lukee kuin piru raamattu" kun puhetta kuunteli. ihminen, jolla menee jotenkin todella lujaa, selittää jotain puuta heinää ja kirkkokansa kuuntelee. yritin kuunnella jotain opetusta tai syvyyttä puheesta mutta ei siinä ollut mitään.
ihmiset on sekaisin tai karisman kaipuu johtaa epätoivoisiin tekoihin. tai molempia.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:58"]
en osaa ottaa kantaa noihin raamatun tulkintoihin, mutta ymmärtäisin sarasvuon kirkkoesiintymisen paremmin, jos hän ei olisi esiintynyt raamatun asiantuntijana. kuuntelin puheen netistä, enkä saanut siitä mitään järkevää irti. ihmeellisiä aloituksia, jotka eivät johtaneet mihinkään ja raamattuakin tunetmattomalle outoja tulkintoja vanhan testamentin tapahtumista. tuli kyllä mieleen sanonta "lukee kuin piru raamattu" kun puhetta kuunteli. ihminen, jolla menee jotenkin todella lujaa, selittää jotain puuta heinää ja kirkkokansa kuuntelee. yritin kuunnella jotain opetusta tai syvyyttä puheesta mutta ei siinä ollut mitään.
ihmiset on sekaisin tai karisman kaipuu johtaa epätoivoisiin tekoihin. tai molempia.
[/quote]
Olet jyvällä tässä jutussa. Vedätystä sanon minä.
Sama ku mä menisin moskeijaan saarnaamaan.. Suutari pysyköön lestissään.
Sarasvuo tekee kohta "suomisentapsat".
En ehtinyt vielä lukea tuota antamaasi linkkiä, mutta kommentoin sen verran, että ainakin tässä Iltasanomien haastattelussa lukee, että hän on sanonut "Pointtini on, että en itse ole uskonnollinen."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625160713.html
Ei se, ettei ole uskonnollinen, estä puhumasta kirkossa, mutta minä henkilökohtaisesti toivon, että ihmiset löytäisivät kirkosta ja Raamatun sanasta myös sen uskon, mikä on Jumalalla tarjolla. Raamattu on paljon muutakin kun elämäntaidon opas.
Luin alun ja samaa mieltä Paavolan kanssa, ei kuulosta nuo Sarasvuon puheet uskovan puheelta vaan ovat Jumalan pilkkaamista ja eksytystä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:04"]
Luin alun ja samaa mieltä Paavolan kanssa, ei kuulosta nuo Sarasvuon puheet uskovan puheelta vaan ovat Jumalan pilkkaamista ja eksytystä.
[/quote]
Sammoo mieltä!
kukaan ei ole profeetta omalla maallaan,
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:15"]
kukaan ei ole profeetta omalla maallaan,
[/quote]
Eikä Sarasvuo ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:14"]
[/quote]Eiköhän se ole Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo, jolla on lähdössä suhteellisuudentaju lapasesta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:14"]
[/quote]Eiköhän se ole Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo, jolla on lähdössä suhteellisuudentaju lapasesta.
[/quote]
Näinkin.
Itse uskon että Raamattu on Jumalan Sanaa.
Sellainen usko on tullut Raamattua tutkimalla.
Mitä se kertoo Suomen evlut kirkosta että
kutsuvat saarnaajaksi Sarasvuon?
Nykymeno kirkossa sirkusta ja karnevaalia.
Aloituksen linkistä; Jarin puheen aloituksesta tulee esille ihmisen synnin uhma ja kapina Jumalaa vastaan, joka purkautuu siten, että ihminen ei hyväksy Jumalan tekoja, vaan haluaa korjata, ohjata ja neuvoa Jumalaa. Edellä oleva synnin uhma ja kapina on Jumalattoman ihmisen tunnusmerkki, joka on eksynyt sielunviholliseen ansaan, jossa ihminen pyrkii asettumaan Jumalan tuomariksi, koska ihminen on omasta mielestään Jumalaa parempi ja oikeudenmukaisempi.
Toi on kyllä totta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:25"]
En ehtinyt vielä lukea tuota antamaasi linkkiä, mutta kommentoin sen verran, että ainakin tässä Iltasanomien haastattelussa lukee, että hän on sanonut "Pointtini on, että en itse ole uskonnollinen."
Voi olla uskovainen, vaikka ei olisi uskonnollinen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625160713.html
Ei se, ettei ole uskonnollinen, estä puhumasta kirkossa, mutta minä henkilökohtaisesti toivon, että ihmiset löytäisivät kirkosta ja Raamatun sanasta myös sen uskon, mikä on Jumalalla tarjolla. Raamattu on paljon muutakin kun elämäntaidon opas.
[/quote]
Voi olla uskovainen, vaikka ei olisi uskonnollinen.
On kirkko vajonnut alas kun mediapersoobat julistaa omia opejaan kirkossa!
Ei Jari usko raamatun Jeesukseen.