Voiko kissan tassusta poistaa luukasvaimen? Onko jollain kokemusta asiasta?
Täällä eläinlääkäri sanoi, että amputointi vain auttaisi.
Otin yhteyttä nettieläinlääkäriin ja hän sanoi, että nyt on kyseessä kissan saattohoito.
Niin kauan kuin se haluaa olla ihmisten parissa, syö hyvin, pesee turkkiaan eikä jää vain yksin johonkin nurkkaan kyyhöttämään niin sen voi pitää elossa.
On vaikeaa tehdä päätös, kun tuo kissa toimii kaikin puolin niinkuin ennenkin paitsi ontuu jalkaansa. Antaa koskea sitä kasvainta tassussaan eikä arista.
Paikallinen eläinlääkäri siis on valmis tulemaan kotiin antamaan kissalleni sen lopullisen un
Kommentit (9)
"Kasvainsairauden hoito voi olla parantavaa, kuten leikkaus, tai sädehoito, tai oireita lievittävää, tai tukihoitoa. Joskus todetaan, että vain saattohoito tai eutanasia on mahdollista kasvaimen leviämisen tai potilaan huonon kunnon vuoksi. Onnistunut hoito perustuu kasvaimen ja sen käyttäytymisen tunnistamiseen. Ajoissa suoritettu riittävän laaja leikkaus on myös aina parempi kuin kasvaimen ”seuraaminen” tai marginaalinen ”edullisempi” leikkaus. Kaikessa lemmikkien syöpähoidossa on noudatettava perusperiaatteita: eläin ei saa kärsiä pahoinvoinnista, eläin ei saa kärsiä kivusta, eikä eläin saa nähdä nälkää. Mitä hoitoa sitten käytetäänkin, lemmikin hyvinvointi on aina etusijalla!"
Etsi tietoa netistä ja sinun sijassasi kävisin vielä kolmannella eläinlääkärillä. Yllä olevan tekstin mukaan kummankin ( jotka olet tavannut) eläinlääkärin näkemykset ovat tässä nähtävissä.
Minulla on ollut kissoja ja niistä yksi kuoli verisyöpään. Se vietiin lopetettavaksi siinä vaiheessa, kun siitä näki, että kuolema oli tulossa. Ei ennen sitä. Tämä oli myös eläinlääkärien näkemys.
En ole kuullut luusyövästä, mutta selvitä asiaa ja voit soitella muillekin eläinlääkäreille ja jutella heidän kanssaan.
Voimia teille kummallekin.
Luusyöpä on tosi kivulias, en antaisi kissan kärsiä. Ei se osaa kertoa kivusta vaan kissakin oikein piilottaa sen. Minusta olisi paras päästää kissa pois vaikka surullista onkin. On itsekästä antaa kärsiä noin pahasta sairaudesta. Ei se ole kissan elämää. Tsemppiä!
Menetin itse kissani jokin aika sitten mutta joskus vain pitää tehdä se vaikea päätös.
Minulla on kissalla syöpä tällä hetkellä, kissa sai kortisonia jne. eli kissa saa tukihoitoa ja oireita lievittävää hoitoa ja hän kyllä nukkuu jonkun verran enemmän kuin yleensä, mutta leikkii, ulkoilee, syö ja juo normaalisti.
Näen että ei hän ole oma itsensä, mutta niin kauan kuin on elämänlaatua ja ottaen huomioon että kissa on hyvä peittämään kurjan olon, niin eläinlääkärin ohjeiden mukaan menään ja viimeinen visiitti on sitten vasta kun vähentää syömistä jne. Joka tapauksessa ei vielä.
Eli koska kissasi ei edes arastele tassua, niin tuskin se on kipeä, jos vaikka luusyöpä tassussa on kipeä. Samoin minun kissallani on luusyöpä, mutta ei arastele paijaamista lantion alueelta tms
Vierailija kirjoitti:
Luusyöpä on tosi kivulias, en antaisi kissan kärsiä. Ei se osaa kertoa kivusta vaan kissakin oikein piilottaa sen. Minusta olisi paras päästää kissa pois vaikka surullista onkin. On itsekästä antaa kärsiä noin pahasta sairaudesta. Ei se ole kissan elämää. Tsemppiä!
Menetin itse kissani jokin aika sitten mutta joskus vain pitää tehdä se vaikea päätös.
En halua kissani kärsivän. Eläinlääkäri sanoi, että jos se toimii, kuten ennenkin; pesee itseään, syö hyvin, pyrkii olemaan ihmisten kanssa eikä kyyhötä jossain nurkassa niin sitä voi seurata ja sen kyllä huomaa, jos se voi huonosti.
Teen kyllä sen päätöksen enkä anna kissani kärsiä.
Eläinlääkäri sanoi, että tämä on nyt saattohoitoa.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kissani kärsivän. Eläinlääkäri sanoi, että jos se toimii, kuten ennenkin; pesee itseään, syö hyvin, pyrkii olemaan ihmisten kanssa eikä kyyhötä jossain nurkassa niin sitä voi seurata ja sen kyllä huomaa, jos se voi huonosti.
- ap -
Siis se lääkäri, joka mystisellä kaukokatseellaan netin ihmeellisestä virtuaalimaailmasta näki kissasi sanoi tämän ja se lääkäri, joka oikeasti näki kissasi sanoi, että sen voi amputoida. Taitaa olla tyyris leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -Siis se lääkäri, joka mystisellä kaukokatseellaan netin ihmeellisestä virtuaalimaailmasta näki kissasi sanoi tämän ja se lääkäri, joka oikeasti näki kissasi sanoi, että sen voi amputoida. Taitaa olla tyyris leikkaus.
Miten sinä päättelit, että kissaa ei ole käytetty lääkärissä? Halusin vain jonkun toisenkin mielipiteen. Tottakai ensimmäisenä vietiin se tämän paikallisen eläinlääkärin luo ja hän lupasi tulla antamaan kotiin eutanasian, kun sen aika on. Että kissa saa nukkua pois omassa kodissaan.
- ap -
Täytyy myös muistaa että syövästä johtuva kunnon romahtaminen ja/tai kivun akutisoituminen voi tulla nopeastikin eteen. Itse lopettaisin kissan melko nopealla aikataululla. Ei ole kiva herätä su-ma välisenä yönä klo 1 huuto-oksenteluun ja mennä jonottamaan päivystykseen kissan kanssa viimeistä piikkiä. Kunnassa taas on kiusallista häiritä keskellä yötä vähäisiä yöuniaan nukkuvia sen takia kun itse ei ole osannut viedä eläintä ajoissa piikille.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myös muistaa että syövästä johtuva kunnon romahtaminen ja/tai kivun akutisoituminen voi tulla nopeastikin eteen. Itse lopettaisin kissan melko nopealla aikataululla. Ei ole kiva herätä su-ma välisenä yönä klo 1 huuto-oksenteluun ja mennä jonottamaan päivystykseen kissan kanssa viimeistä piikkiä. Kunnassa taas on kiusallista häiritä keskellä yötä vähäisiä yöuniaan nukkuvia sen takia kun itse ei ole osannut viedä eläintä ajoissa piikille.
Ymmärrän tämän, mutta kyseessä ei ole syöpä eikä kissa arista yhtään tassuaan. Se luukasvain vaan rajoittaa sen liikkumista. Ehkä kuitenkin pitäisi varautua siitä luopumiseen.
- ap -
Älä, kissa on minulle ainut kaveri.