Äh. miten toiset osaa taikoa jouluisen kodin tosta vaan..
vaikka itse kuinka laitan niin ei näytä miltään..! värit ei sovi ja tunnelmaa ei vaan löydy.
Kommentit (6)
Todellakin, karsi pois esiltä kaikki ei-jouluinen.
Ei tarvi vaihtaa jouluverhoja, jos et tykkää. Mutta laita jouluiset pöytäliinat ja sohvatyynyt. Kynttilöitä. Jouluisia kukka-asetelmia. Muutama koriste harkituissa paikoissa.
Joulutunnelmakin syntyy ihmisille eri asioista. Toiselle se syntyy muutamasta harkitusta koristeesta, toiselle lasten tekemistä joulukoristeista siellä täällä, jollekin riittää muutama kynttilä ja himmennetyt valot, joulutunnelmaan.
Itse olen ainakin saanut hyviä vinkkejä meidänlaisen joulutunnelman saavuttamiseen joulublogeista ja -lehdistä :) Sekä ihan Googlekuvahauilla.
Meille ei tule joulutunnelmaa ennekuin tämä normaali sekasotku on siivottu. Itse jopa joskus (tai oikeastaan ainaa) suursiivouksen jälkeen himmennän valot ja ihastelen kotiani, kun se näyttää niin hyvältä :)
Mutta menee muutama päivä ja paluu sekasotkuun.
Joulutunnelman ajattelin "ottaa" siivoamalla taas kunnolla, jolloin meillä ei ole ns. mitään missään. Sen jälkeen punainen pöytäliina ja sohvatyynyt (verhoja ei vaihdeta) ja muutama kynttilä keittiön pöydälle ja valot pois + muutama himmeä jouluvalo, ja tadaa! meillä on joulu.
Mutta, sitä ennen useampi tunti menee siivoukseen..
Nelonen yhtyy viitosen mielipiteeseen :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:31"]
Meille ei tule joulutunnelmaa ennekuin tämä normaali sekasotku on siivottu. Itse jopa joskus (tai oikeastaan ainaa) suursiivouksen jälkeen himmennän valot ja ihastelen kotiani, kun se näyttää niin hyvältä :)
Mutta menee muutama päivä ja paluu sekasotkuun.
Joulutunnelman ajattelin "ottaa" siivoamalla taas kunnolla, jolloin meillä ei ole ns. mitään missään. Sen jälkeen punainen pöytäliina ja sohvatyynyt (verhoja ei vaihdeta) ja muutama kynttilä keittiön pöydälle ja valot pois + muutama himmeä jouluvalo, ja tadaa! meillä on joulu.
Mutta, sitä ennen useampi tunti menee siivoukseen..
[/quote]
Ai useampi tunti...? Mä olen nyt varannut siivoukseen pari viikkoa. Huoh...
Onko teillä liikaa tavaraa? Parhaatkin joulukoristeet hukkuu, jos ympärillä sekamelskaa. Raivaat ihan kaiken turhan pois. Sitten mietit valaistusta, se on tärkeää tunnelman luomisessa. Koristeita ei tarvitse olla paljon, jos ne sijoittaa oikein ja näkyvät. Pähkinöitä kippoon, iso kulollinen mandariinejä jne., nekin toimivat koisteina. Pöydälle punaisia tulppaaneja. Näillä pääsee jo pitkälle:)