Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiihtymisvaiheen maskisuositus

Vierailija
24.09.2020 |

Mitä veikkaatte alkaako kukaan käyttämään maskia kaupassa ym. Kiihtymisvaiheen maskisuosituksen mukaisesti ?

Jotenkin itse epäilen. Aion kyllä käyttää maskia itse.

Kiihtymisvaiheen maskisuositus

Vaihtoehdot

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on edelleenkin SUOSITUS, ei pakko.

Ostakaa, tai olkaa ostamatta. Hakekaa ilmaisia maskeja sieltä, missä niitä jaetaan, tai olkaa hakematta. Käyttäkää, tai olkaa käyttämättä.

Hittojako siihen kukaan puuttuu .. Ei tarvitse tulla liian liki, melkein hanuriin kiinni, eikä kukaan pakota yskimään, tai räkimään kenenkään naamalle.

Tää koko korona -vouhotus on saanu ihmisissä ihan oikeasi kaikkein pahimmat piirteet esille, varsinkin näissä maski -öyhöttäjissä.

Vierailija
42/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota minua peittämään kasvojani jos en halua. Tämä ei ole mikään islam.

Kassajonossa takanasi on maskiton ihminen. Hänellä ei ole mitään oireita. Hän on oireeton kantaja, jonka jokaisen uloshengityksen myöstä sinun hengitysilmaasi leviää miljoonia korona-aerosoleja. Miksen hän käytä maskia sinun suojaksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuljen tuolla rillit päässä, on sula mahdottomuus käyttää maskia, sillä näköttimet melkein samantien huurussa. Eikä ne hengitysongelmatkaan pahoinvointeineen, ja tajunmenetyksineen houkuttele. Joten, en käytä maskia, mukaani kuitenkin saatan ottaa, varmuuden vuoksi.

Hanki semmosia maskeja joista ei mene huuruun!

Itse luin iltapäivälehden vertailun ja tilasin niitä joista testaaja totesi että parhaita silmälasipäiselle.

Kiitos ehdotuksesta, mutten aio osallistua tähän hysteriaan omalla kustannuksellani yhtään tämän enempää. Saa luvan riittää minun osaltani.

Lue: MINÄ voin levittää oireettomana koronaa muihin. Ei koske Minua. Yhteiskunnan pitää hoitaa koronaan sairastuneet. Jos Minä sairastun koronaan, yhteiskunnan pitää hoitaa Minut. Minulla on oikeus vaarantaa muiden turvallisuus, mutta muilla ei ole oikeutta vaarantaa Minun turvallisuuttani. Jos tehohoitopaikoista tulee pulaa, Minut pitää kuitenkin hoitaa ensimmäisenä.

Yhteiskunnan ei ole tähänKÄÄN saakka tarvinnut pitää minusta huolta yhtään mitenkään, eikä tarvitse jatkossakaan. Ole siis huoleti. Minä EN vie sinulta, enkä sinun läheisiltäsi pienintäkään mahdollisuutta saada tarvitsemaasi apua, tai hoitoa.

Et ole tarvinnut sairauden- tai terveydenhoitoa, käynyt koulua, käyttänyt tietä, taloosi ei tule vesijohtoa eikä myöskään mene viemäriin mitään. Haluatko, että jatkan vielä, miten Minä en ole saanut yhteiskunnalta mitäänKÄÄN.

Jatka toki, jos niin haluat. Typeryytesi julkituomista.

En aio edelleenkään vetää minkäännäköstä rättiä naamalleni, eikä muiden tarvitse tehdä sitä minun takiani.

Enkä edelleenkään ole jonottamassa sinulta, tai läheisiltäsi minkään valtakunnan avunsaantimahdollisuutta yhtään mistään.

Vierailija
44/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se maskin käyttö lisääntyy koko ajan, mitä enemmän tartuntoja tulee.

Varmaankin johtui tiistaina ilmoitetuista korkeista tartuntaluvuista.

Jo eilen huomasin bussissa, että maskeja oli ihmisillä enemmän, kuin koskaan tähän asti on ollut.

Kuka tahansa voi olla taudinkantaja.

Käyttämällä maskia, ei levitä tartuntaa muihin ihmisiin pisaroina.

Vierailija
45/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuljen tuolla rillit päässä, on sula mahdottomuus käyttää maskia, sillä näköttimet melkein samantien huurussa. Eikä ne hengitysongelmatkaan pahoinvointeineen, ja tajunmenetyksineen houkuttele. Joten, en käytä maskia, mukaani kuitenkin saatan ottaa, varmuuden vuoksi.

Itse luin iltapäivälehden vertailun ja tilasin niitä joista testaaja totesi että parhaita silmälasipäiselle.

Kiitos ehdotuksesta, mutten aio osallistua tähän hysteriaan omalla kustannuksellani yhtään tämän enempää. Saa luvan riittää minun osaltani.

Lue: MINÄ voin levittää oireettomana koronaa muihin. Ei koske Minua. Yhteiskunnan pitää hoitaa koronaan sairastuneet. Jos Minä sairastun koronaan, yhteiskunnan pitää hoitaa Minut. Minulla on oikeus vaarantaa muiden turvallisuus, mutta muilla ei ole oikeutta vaarantaa Minun turvallisuuttani. Jos tehohoitopaikoista tulee pulaa, Minut pitää kuitenkin hoitaa ensimmäisenä.

Yhteiskunnan ei ole tähänKÄÄN saakka tarvinnut pitää minusta huolta yhtään mitenkään, eikä tarvitse jatkossakaan. Ole siis huoleti. Minä EN vie sinulta, enkä sinun läheisiltäsi pienintäkään mahdollisuutta saada tarvitsemaasi apua, tai hoitoa.

Susta kyllä huomaa, ette oo peruskoulua käynyt. Ja vissiin ravinnottakin jäit lapsena, kun ei vanhemmillas ollu rahaa ruokkia sua ilman äitiysrahaa. Sekin vaikuttaa kehitykseen, myös tohon älylliseen.

Tarvisit kyllä jotain mentaalipuolen hoitoa, mutta onneks yksityisiltä saa, niin ei tarvi olla yhteiskunnan huollettavana. Varmaan hermostolliset oireet koronan jälkeen hoituu myös kivasti yksityisellä, myönnän, oon vähän kade, kun itselläni ei oo varaa moiseen.

Sinähän sen tiedät, kun minut henkilökohtaisesti tunnet, tiedät tarinani jne. joten arviosi perustuu vain, ja ainoastaan faktoihin, eikä vahingossakaan esim. sinun itsesi omassa päässäsi luomiin mielikuviin, joita joillain ihmisillä on tapana luoda, jopa ventovieraista, kun eivät asetu vaadittuun ..

Vierailija
46/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susta kyllä huomaa, ette oo peruskoulua käynyt. Ja vissiin ravinnottakin jäit lapsena, kun ei vanhemmillas ollu rahaa ruokkia sua ilman äitiysrahaa. Sekin vaikuttaa kehitykseen, myös tohon älylliseen.

Tarvisit kyllä jotain mentaalipuolen hoitoa, mutta onneks yksityisiltä saa, niin ei tarvi olla yhteiskunnan huollettavana. Varmaan hermostolliset oireet koronan jälkeen hoituu myös kivasti yksityisellä, myönnän, oon vähän kade, kun itselläni ei oo varaa moiseen.

Sinähän sen tiedät, kun minut henkilökohtaisesti tunnet, tiedät tarinani jne. joten arviosi perustuu vain, ja ainoastaan faktoihin, eikä vahingossakaan esim. sinun itsesi omassa päässäsi luomiin mielikuviin, joita joillain ihmisillä on tapana luoda, jopa ventovieraista, kun eivät asetu vaadittuun ..

No ei, vaan just ite sanoit, ettet oo käyny julkista peruskoulua etkä käytä julkista terveydenhuoltoa. 

Vierailija
47/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nähty että esim. Espanjassa tauti ei leviä kun ihmiset käyttävät maskia - eikö näin?

Minusta on pelottavaa että koronaa kantatava käyttävät maskia, niin että sitä näpelöidään ja sen annetaan kostua. Kyllä se tulee varsinainen bakteeripesäke olemaan ja erityisesti en usko, että nuoret yläasteikaiset osaavat käyttää maskia oikein. Tuo maskipakko koulussa helposti vain saa koronan lisääntymään. 

Lyhytaikaisesta käytöstä aikuisen ihmisen kohdalla, joka osaa huolehtia tarkasti maskin oikeasta käytöstä, on sitä vastoin varmasti hyötyä. Eli kun osataan olla tunnollisesti maskia koskettamatta ja vaihdetaan se heti, jos vähänkään kostuu, niin voisi käyttää maskia kaupoissa yms. yleisötilaisuuksissa. 

Keski-Suomen johtajaylilääkäriki:

Paloneva sanoo suhtautuvansa skeptisesti siihen, osaavatko yläkouluikäiset esimerkiksi toimia oikein maskien kanssa.

– Maski on varmasti ihan hyvä, jos sitä käyttää oikein. Väärin käytettynä sitä koronaa on mahdollista sillä levittää, kun sitä ei saa hipelöidä. Välttämättä nuorilla ei kantti kestä, kun se kutisee ja tuntuu epämiellyttävältä. Kädet pitäisi desinfioida laitettaessa ja pois ottaessa. Tällaisia käytännön ongelmia maskeihin liittyy.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8bed1f31-53a6-406c-8c0d-fded73e9…

Vierailija
48/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kalukukkaron näköiset ei huurruta.

Vierailija
49/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on tarjonnut hyvän uuden tavan mitata ihmisen älykkyyttä. Jos ihminen käyttää sanaa ”hysteria” viitatessaan maailmanlaajuiseen, monelle vakavia oireita ja mahdollisesti pitkäaikaisia haittoja aiheuttavaan pandemiaan, hän selvästi on ihmislajin astetta tyhmempi edustaja.

Hysteria ei viittaa mihinkään rautiin tai pandemiaan vaan ylimitoitettuun suhtautumiseen.

Vierailija
50/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan menomatkalle kertakäyttöisen jonka voi siellä laittaa roskiin. Paluumatkaa varten on kankainen taskussa valmiina. Kotona sitten pyykkikoriin. Zalandosta tilasin 10 kpl kangasmaskia.

Vierailija
51/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on tarjonnut hyvän uuden tavan mitata ihmisen älykkyyttä. Jos ihminen käyttää sanaa ”hysteria” viitatessaan maailmanlaajuiseen, monelle vakavia oireita ja mahdollisesti pitkäaikaisia haittoja aiheuttavaan pandemiaan, hän selvästi on ihmislajin astetta tyhmempi edustaja.

Hysteria ei viittaa mihinkään rautiin tai pandemiaan vaan ylimitoitettuun suhtautumiseen.

Evoluutio eli luonnonvalinta toimii nykypäivänäkin. Varomiseen kykenemättömät poistuvat kierrosta.

Vierailija
52/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan menomatkalle kertakäyttöisen jonka voi siellä laittaa roskiin. Paluumatkaa varten on kankainen taskussa valmiina. Kotona sitten pyykkikoriin. Zalandosta tilasin 10 kpl kangasmaskia.

Ystävä hyvä, ei pyykkikoriin! Varaa itsellesi joku vanha kattila tai asia, joka kestää kuumaa vettä. Jos sinulla on vedenkeitin, kiehauta vesi ja laita astiaan saippuan kanssa. Lisää maski. Maski pitää pestä jokaisen käytön jälkeen. Olisi hyvä, jos maskin voisi pestä muualla kuin asunnossa sisällä eli pihalla tai parvekkeella. Ellei vedenkeitintä ole, laske astiaan niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee ja lisää saippua ja maski. Muista pestä vielä kädet.

Vierailija
53/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, vaan just ite sanoit, ettet oo käyny julkista peruskoulua etkä käytä julkista terveydenhuoltoa. 

Nimenomaan perustuu SINUN OMAAN arvioosi ITSELLESI TÄYSIN VENTOVIERAASTA IHMISESTÄ .. Tuliko sulle missään vaiheessa pieneen mieleenkään, että tuolla ulkona on kokonainen maailma, useita eri maita, ehkäpä en ole syntynyt, enkä elänyt suomessa, kenties olen vastikään muuttanut, ehkä sittenkin vain vierailulla, joka koronan vuoksi venähtänyt tms. ???

Voit toki minun puolestani haahuilla harhoissasi, jos se tekee elämästäsi edes jotenkin siedettävämpää.

Minä en ole tilivelvollinen sinulle yhtään mistään. En myöskään ole koskaan vienyt, enkä tule viemäänkään sinulta yhtään mitään. Minun asiani ovat kunnossa. Onko sinun ?

Vierailija
54/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio eli luonnonvalinta toimii nykypäivänäkin. Varomiseen kykenemättömät poistuvat kierrosta.

Luulen, että he kuolevat hysteriaan.

Vierailija
55/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut potaskaa. Maskissa on nenän kohdalla metallinauha, joka tiivistetään nenän ympärille. Lasin alareunat tulevat maskin yläreunan päälle. Huurtuminen on vähäistä ja ajoittaista. Sitä paitsi on idioottimaista rutista pienestä hankaluudesta verrattuna koronan sairastamiseen tai pahimmassa tapauksessa Long Covidiin.

Hengitysongelmat maskin kanssa on ammuttu jo niin usein alas tieteellisesti, ettei sitä nyt enää kannata levittää kenellekään. Maskikokeita on tehty hapetusmittari sormessa mm. siten, että ihminen harjoittaa rasittavaa liikuntaa. Maskilla ei ole mitään merkitystä hapen saannin kanssa. Ei edes silloin, kun mainitussa kokeessa käytettiin > 10 maskia päällekäin. Tietysti on mahdollista, että ihminen saa psyykkisiä happivajaustuntemuksia maskeista. Ne menevät yleensä ajan myötä ohi.

Olisit edes laittanut linkin todisteeksi.

Vierailija
56/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä, ei pyykkikoriin! Varaa itsellesi joku vanha kattila tai asia, joka kestää kuumaa vettä. Jos sinulla on vedenkeitin, kiehauta vesi ja laita astiaan saippuan kanssa. Lisää maski. Maski pitää pestä jokaisen käytön jälkeen. Olisi hyvä, jos maskin voisi pestä muualla kuin asunnossa sisällä eli pihalla tai parvekkeella. Ellei vedenkeitintä ole, laske astiaan niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee ja lisää saippua ja maski. Muista pestä vielä kädet.

Aivan höpöjuttuja!

Olisit nyt tyytyväinen, että edellinen käyttää maskia ja vieläpä järkevästi.

Tuollaiset aluntavat ystävä hyvä kannattaa jättää kokonaan väliin!

Vierailija
57/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suositus oli sen verran epämääräinen, että en ihan ymmärtänyt mitä sillä tarkoitettiin.

Vierailija
58/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan kaikkia hallituksen suosituksia. Ei tulisi mieleenkään kapinoida, kun näin vakavasta, globaalista asiasta kyse.

Vierailija
59/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttäisit turhaa maskia? Ethän käytä maskia kausi-influenssankaan takia. Korona ei ole lähelläkään niin tappava kuin influenssa.

"Toistaiseksi influenssa näyttää tilastojen valossa tappavammalta taudilta kuin korona"

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/2e9e4a1f-c3a4-4b6e-b70d-fa09e11a5b75

Väite on täyttä tuubaa. Ensinnäkään influenssakuolemien määrästä ei ole mitään faktoihin perustuvaa tietoa. Toiseksi koronan rajoittamiseen on laitettu ennennäkemätön määrä resursseja, toisin kuin influenssan. 

Vierailija
60/66 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ja tulen käyttämään maskia työpaikallani, eli toisen asteen oppilaitoksessa. En ole koskaan sairastanut influenssaa, en ole koskaan ottanut inflenssarokotetta, minulla on ollut ollut flunssa viimeksi noin 15 vuotta sitten ja noroviruksen käydessä läpi koko muun perheen, minulla oli vähän huono olo.

Todennäköisesti jos saisin koronatartunnan, olisin hyvän vastustuskykyni ansiosta täysin oireeton, ja levittäisin sitä tietämättäni opiskelijoihin. Sellaisesta en halua olla vastuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä