Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen työmatkat ja lasten pettymys..

Vierailija
27.11.2013 |

Mies menee työmatkalle viikoksi, lapset kaipaa ja laskee päivä siihen, että iskä tulee kotiin. Ja miten käy, mies ilmoittaa vaimolle, että jäänkin viikon päätteeksi kaverin luokse vielä yöksi ja ryyppämään, senhän jo tietää. Ja riittääkö edes yksi yö. Miksi minun pitää aina lakaista sirpaleet, sitten kun lapset kuulee että ei riitäkään että laskee ne yöt mitä isin kanssa sopi, vaan lisätäänpä siihen vielä yksi tai kaksi. Ja eipä ole eka kerta!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole eka kerta, niin miksi et jo miehen lähtiessä kysy jääkö vielä viikonlopuksi. Ryyppyreissuja en hyväksy, mutta minusta olisi ihan luonnollista ja hyväksyttävää yhdistää työreissuun kavereiden tapaamista, jos heitä muuten ei ole mahdollista tavata kovin usein. Eli olisi ihan ok, että käyvät vaikka kavereiden kanssa pe syömässä ja saunassa ja mies tulee lauantaina. Mutta näistä tietysti sovitaan etukäteen eikä jäädä vain ilmoittamatta ryyppyreissuille. Onko miehellä kotonakin tapana hävitä perjantai-iltana ryyppyreissuille? Itse en sellaista katselisi.

Oma mieheni matkustaa aika paljon, ja usein matkat venyvät tai muuttuvat kesken kaiken. Piti mennä Saksaan ja Ranskaa, mutta päätyikin asiakkaalle Brasiliaan... En itse asiassa jaksa nykyään edes kovin tarkkaan kysellä mihin menee, riittää että tiedän mihin asti ainakin on pois. Jostain kumman syystä matkat eivät juuri koskaan muutu suunniteltua lyhyemmiksi. Lapset ovat varsin tottuneita muutoksiin, vaikka kyllä välillä pettyvät, jos isä ei pääsekään tulemaan oletettuun aikaan. Meillä ei kyllä useinkaan "luvata" tulla johonkin tiettyyn aikaan, vaan sanotaan tyyliin "isä tulee varmaankin perjantaina". Tylsäähän reissuelämä välillä on ja itsellä enemmän hommaan kun kaikki pitää hoitaa itse, mutta ei se meillä suuri ongelma ole, ollaan totuttu.

Vierailija
2/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ikävöikö ne lapset vai ei, koita päättää. Alkaa vaikuttaa siltä, että asia nyppii vain sinua ja käytät lapsia tekosyynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:53"]

Kun ensi kerralla kertoo jäävänsä kaverille viikonlopuksi, niin kysy, että onko varmakans että jäät, ei muuten, mutta voin pyytää rakastan yöksi viikonloppuna.

Saattaa työreisu lopahtaa jo perjantaina puolilta päivin ja käy kotona viikollakin

[/quote]

Lapsellista.

[/quote]

Olkoot lapsellista, mutta toimii kuitenkin. Sinä tietenkin hyväksyt ukolta sen raskaan työviikon jälkeen ryyppyreisunkin kavereiden kanssa.

Vierailija
4/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt enemmän siltä tuntuu että pikkuvaimo on vetässyt herneet nenään eikä niinkään lapset. Mutta jos olette molemmat aikuisia niin keskustelkaa asiasta ja älä ala mustamaalaamaan ja suurentelemaan asiaa lapsille. Menevät vain hämilleen kun eivät tiedä kenene puolella pitäisi olla. Älkää naiset aina sotkeko lapsia omaan mielipahaanne mukaan.

Vierailija
5/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:53"]

Kun ensi kerralla kertoo jäävänsä kaverille viikonlopuksi, niin kysy, että onko varmakans että jäät, ei muuten, mutta voin pyytää rakastan yöksi viikonloppuna.

Saattaa työreisu lopahtaa jo perjantaina puolilta päivin ja käy kotona viikollakin

[/quote]

Lapsellista.

[/quote]

Olkoot lapsellista, mutta toimii kuitenkin. Sinä tietenkin hyväksyt ukolta sen raskaan työviikon jälkeen ryyppyreisunkin kavereiden kanssa.

[/quote]

Mieheni on kyllä dialogissa päänsisäisen minäni kanssa ja tietää, että repisin pelihousuni, eikä tekisi tuollaista. Se on sitä kunnioitusta, joka on ansaittava.

Vierailija
6/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:04"]

Kyllä tässä nyt enemmän siltä tuntuu että pikkuvaimo on vetässyt herneet nenään eikä niinkään lapset. Mutta jos olette molemmat aikuisia niin keskustelkaa asiasta ja älä ala mustamaalaamaan ja suurentelemaan asiaa lapsille. Menevät vain hämilleen kun eivät tiedä kenene puolella pitäisi olla. Älkää naiset aina sotkeko lapsia omaan mielipahaanne mukaan.

[/quote]

En ole ap, mutta voin kertoa, että lapsetkin osaavat kaivata isäänsä. Ap:n kuvailema tilanne on kovin tuttu myös meidän perheessämme vuosien takaa. Erosin, koska en jaksanut alkoholisoituvan miehen epärehellisyyttä ja tyhjiä lupauksia. 

Vierailija
7/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse uhkausta toteuttaa. Eikös se ukkokin lupaa tulla määräpäivänä kotiin, mutta se nyt vaan sattuu viina maistumaan "kavereiden" kanssa. Luultko tosiaan, että en tiedä mitä siellä komennuksilla ja viikonloppureisuilla tapahtuu. On nääs monen vuoden kokemus asioista, sivusta seurannut ja omakohtaisesti kokenut.

Sitähän sää kysyit, ja selittele sitten lapsille ummet ja lammet isisn reisuista

Vierailija
8/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä asia nyt tarkasti. Mies on erossa sinusta ja lapsista viikon ja silti hänellä ei ole ikävä teidän luokse? Eikö tämä jo kerro oleellisen sinulle? Sinun on syytä keskustella miehen kanssa rauhassa asiat halki - mitä mies luulee avioliiton ja perhe-elämän olevan. Tuo ei ole vastuullisen perheenisän käytöstä eikä sille pysty kukaan mitään järkevää selitystä antamaan

Vierailija
9/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä matkustaa 3-9 pv kuukaudessa, joskus jää yöksi pariksi lomailemaan jos viikonlopun läheisyyteen osuu. Näin teen myös minä työmatkoillani aina kun mahdollista. Meillä tuosta ei tarvitse edes neuvotella, tottakai tuollaisen käyttää hyväkseen kun voi.

Lapset ovat niin tottuneet ettei heille ole väliä tuleeko perjantaina vai sunnuntainan kotiin - saavatpahan nukkua kotonaolevan vieressä pidempään:) Se on aina juhlaa lapsille.

Mulle nuo ylimääräiset lomapäivät on yhtä juhlaa, sen verran tiiviisti eletään muu aika yhdessä. Emmekä ikävöi - lapsethan on tallessa isänsä kanssa kotona! Laatuaikaa!

Tietenkin ap:n mies voisi itse kertoa koska on tulossa kotiin, mutta vaimokin - kun kerran tietää että näin käy voisi valmiiksi lisätä pari päivää siihen miehen reissuun. Silloin lapset ei edes joutuisi odottamaan "ylimääräisiä" päiviä.

Vierailija
10/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyllä nyt haisee kilometrin päähän, että äiti on opettanut lapsia laskemaan niitä päiviä ja tunteja ja minuutteja isin kotiin tulemiseen. Kätevää käyttää lapsia käsikassarana. Voi sitten nenä nyrpeänä miehelle sanoa, että kehtasit sitten noille LAPSILLE taas kerran tuottaa PETTYMYKSEN.

Vierailija
11/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suhteessa ja perhe-elämässä täytyy olla tietty tasapuolisuus. Ei toinen voi olettaa, että lastenhoitovastuu on 7/24 kumppanilla myös viikonloppuisin vaikka olisikin kotiäiti/isä. Puhumattakaan ap:n tilanteesta, jossa hän käy myös itse töissä.

Kotiäiteys/iseys on myös raskasta puuhaa ja mun mielestä viikonloppuna voisi sitten tasapuolisesti hoitaa kotityöt ja lasten kaitsemisen. Silloinhan on muutenkin se paras aika perheen yhdessäololle. Mutta sen lisäksi, jotta molemmat jaksavat, täytyy kummallakin olla tarpeeksi lepoaikaa ennen seuraavaa arkiviikkoa.

Meillä meni aikoinaan siten, että kun lapsi oli vaimon hoidettavana kotona ja minä kävin töissä, että joka ilta töistä tullessani lähdin lapsen kanssa ulos lastenvaunujen kanssa muutamaksi tunniksi, jotta vaimo sai hetken levähtää. Tottakai olin rättiväsynyt kotiin tullessani, mutta en ymmärtänyt, että miksi vaimon tulisi myös iltaisin yksin katsoa lapsen perään? Tämä siis arkiviikolla. Bonuksena se, että minulle syntyi kiinteä suhde tyttäreni kanssa, koska aloitin nuo arkipäivien ulkoilureissut kun tyttö oli vasta kuukauden vanha.

Viikonloppuisin myös vuorottelimme niin, että molemmilla oli omaa aikaa vaikka käydäs salilla, kävelyllä, kaljalla kavereiden kanssa, mutta myös perheen yhteistä aikaa.

Tiedän kyllä, että jopa 2000 -luvulla on Suomessa miehiä, joiden mielestä naiselle kuuluu kotityöt ja lastenhoito, kävipä nainen yhtälailla töissä tai ei. Samat "sankarit" sitten tuntuvat ajattelevan, että heillä on etuoikeus levätä viikonloppuisin. En ymmärrä tätä asennetta nykyaikana.

Kyllä minä ap:n asemassa istuttaisin äijän alas keskustelemaan asiasta ja pistäisin kunnon ukaasit, että jos haluaa suhteen toimivan, niin tasapuolisuutta kehiin. Lapsen kaitsemisvuorot voi jakaa. Ota ap joku kodin ulkopuolinen säännöllinnen harrastus ja käy sinäkin tapaamassa kavereita samassa mittakaavassa kuin ukkosikin.

M44

Vierailija
12/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 meni ulos työpäivän jälkeen vaunujen kanssa useaksi tunniksi antaakseen vaimolle palautumisrauhaa. Erittäin uskottavaa. Entä sitten kun lapsia on tullut useampi? Suoraan ulkoilusta sitten lapset nukkumaan?

Vierailija
13/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:42"]

Mies menee työmatkalle viikoksi, lapset kaipaa ja laskee päivä siihen, että iskä tulee kotiin. Ja miten käy, mies ilmoittaa vaimolle, että jäänkin viikon päätteeksi kaverin luokse vielä yöksi ja ryyppämään, senhän jo tietää. Ja riittääkö edes yksi yö. Miksi minun pitää aina lakaista sirpaleet, sitten kun lapset kuulee että ei riitäkään että laskee ne yöt mitä isin kanssa sopi, vaan lisätäänpä siihen vielä yksi tai kaksi. Ja eipä ole eka kerta!!

[/quote]

Pyydäpä miestäsi kerrankin selittämään asia suoraan lapsille.

Vierailija
14/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos vaimo kertoisi miehelle jo ennen työreissuun lähtöä että sen jälkeen ei jäädä kavereiden kanssa ryyppäämään. Sanot että et enää suostu lohduttelemaan ja peittelemään tällaista käytöstä lapsilta. Kerro kuinka kova pettymys se on erityisesti lapsille kun isä ei tulekkaan silloin kuin luvattu.

Tai sitten ennen miehen reissuun lähtöä ilmoitat että olet sopinut omia menoja siihen kun mies tulee reissusta ja niitä ei sitten voi siirtää. Eli miehen tulee tulla kotiin hoitamaan lapsia eikä jäädä reissuun pidemmäksi aikaa.

Valitse näistä teille paremmin sopiva versio.

Juoko mies muuten paljon ? Onko perheensä kanssa ?

Vierailija
15/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sanoinkin, että en enää selittele mitään. Soittakoon itse lapsille reissusta ja sanokoon, mitä aikoo.. Ja enhän Minä voi miehen työviikon päätteeksi mitään sopia, hulluja puhuisinkin. Siis kun mies on poissa ja minä hoidan lapset, hoitoon viennit, oman työn ja kodin, niin mieshän se ansaitsee raskaan työviikon päätteeksi vielä viikonloppuvapaan, totta kai. Tästä on miehen kanssa ennenkin väännetty..

Vierailija
16/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat soittaa isälle milloin vain kaipaavat häntä. Ja aina kun isä soittaa ja sanoo että matka venyy, niin sanot että ootas hetki...ja annat puhelimen lapselle.

Vierailija
17/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:42"]

[/quote]

Ei ole eka kerta... no ei kaikkeen tarvi suostua ap.

Vierailija
18/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ryyppää eikä jää kavereilleen. Mutta lapsille ei koskaan sanota, että isä tulee sinä ja sinä päivänä. Sitä ennustettavuutta, kun ei ole työmatka saattaa venähtää. Skypellä pidetään yhteyttä joka päivä ja eikä lapset varsinaisesti ikävöi, kun ovat jo niin sopeutuneet tilanteseen ja itseppä olen matkatöitä tekevän valinnut lapsille isäksi.

Vierailija
19/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:57"]

No nyt sanoinkin, että en enää selittele mitään. Soittakoon itse lapsille reissusta ja sanokoon, mitä aikoo.. Ja enhän Minä voi miehen työviikon päätteeksi mitään sopia, hulluja puhuisinkin. Siis kun mies on poissa ja minä hoidan lapset, hoitoon viennit, oman työn ja kodin, niin mieshän se ansaitsee raskaan työviikon päätteeksi vielä viikonloppuvapaan, totta kai. Tästä on miehen kanssa ennenkin väännetty..

[/quote]

Älä väännä tai selitä. Ilmoita ohimennen kun mies on jo ovenraossa menossa työreissuun niin huikkaat puolihuolimattomasti että lauantaina sinulla on sitten menoa että mies tietää olla kotona lasten kanssa heti aamusta.

Sano se niinkuin se olisi maailman luonnollisin asia.
Jos mies alkaa vänkäämään raskaasta työviikosta niin sanot vaan iloisesti että no nyt on miehen vuoro levähtää viikonloppuna kotona lasten kanssa kun sinä olet levähtänyt illat lasten kanssa miehen ollessa reissussa. Eli kumpikin saa kotona lepoa.  Sitten vain vaihdat puheenaihetta. Tietysti jos mahdollista niin varmista ettei mies hommaa esim. mummoja hoitamaan lapset tuolloin ilmiottamalla mummoille jo etukäteen asiasta.

Vierailija
20/25 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa lasten ja myös sun kannalta.  En itse suostuisi moisen kanssa elämää jakamaan. Ja jos ei ole eka kerta niin tuskin vikakaan.

Kannattaa ihan sanoa sille että ei kuule käy enää. Jos kinaa vastaan niin sitten vain varaileen itselles seuraavaks vkl esim ruotsinristeilyä tms ja ehkä alkaa miettimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan