Kohta 3kk työttömyyttä takana ja alkaa pää levitä :/
Vika viikko varsinkin ollut omituinen, olen ihan konkreettisesti miettinyt, että alanko sekoamaan vai mikä on. Uni ollut useimpina öinä huonoa sitten kun lopulta nukahdan, näen aivan sekopäisiä painajaisia tyyliin kasvot täynnä 1cm syvyisiä reikiä ja minusta pidetään kiinni jotta joku tuntematon hlö saa revittyä korvalehteni irti koukusta joka siis korvassa kiinni yms.
Mieliala on tod matala ja itkuinen, kyseenalaistan koko olemassaolo-oikeuteni jne.
Mies lähtee aamuisin töihin ja lapset kouluun, minä olen ihan mökkiytynyt ja sekin häiritsee että se vaivaa minua vaikka tosiassa en edes jaksaisi hirveästi jos yhtään ulkoilla tai olla sosiaalinen. Vaatii aikamoisia ponnistelua lähteä mihinkään "ihmisten ilmoille" ja meikata ja miettiä mitä pukis päällensä, aikalailla evvk sekin vaikkei sitten loppupeleissä olekaan koska meikkaan jos tarvis ym.
Mutta en minä paljoa liiku, la miehen kanssa iso kauppareissu ja muuten sitten la tai su ehkä jotain ulkoilua lasten kanssa tai koko perheenä jonnekin.
Arkipäivät valuu kotona kökkiessä ja kotitöitä tehden ja telkkaria katsellen, ei huvita muu, en jaksa.
Ja nyt mies lähdössä vuosittaiselle työpaikan pikkujoulu/virkistysreissulle ulkomaille, en kerro minne mutta ei ole Pohjoismaista mikään vaan kauempana, nauttii siellä olosta 2,5vrk.
Kiva hälle, mutta minä...
Huokaus.
Kommentit (27)
Mitä jouluvalmisteluja olet tehnyt? tuntuu että iihinkin tartteis vaan kuluttaa, sis rahaa, eikä se oikein nyt iske, sattuneesta syystä.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 09:49"]
Minusta tämä on kivaa. Olen tehnyt kaikkea mitä en muuten ole ehtinyt - ja varsinkin jouluvalmistelut on mahtavia! En aio töihin enää mennäkään.
[/quote]
En ole tuo aiempi, mutta minä myös työttömänä nyt 3kk ja olen askarrellut joulukortteja. :) Niin ja tehnyt joululahjoja itse. Voihan paljonkin jouluvalmisteluja tehdä vähällä rahalla, kuuluuhan siihen myös mm. joulukoristeiden ripustaminen.
Itellä tuo mökkiytymisahistus oli ekat 4 viikkoa läsnä.
Nyt kun oon ollu 2kk työtön ei enää ahdista. Tiedän etten ainakaan ennen vuoden vaihdetta töitä saa kun ei paikkoja nyt ole (paitsi jouluapulaispaikkoja joihin en mene kun niissä ei tunteja ole tarpeeksi ja haluun vakipaikan).
Eli ainakin kuukausi viel edessä työttömyyttä todennäkösesti ja oon alkanut nyt nauttimaan tästä... tajusin että mulle ei ehdi kertymään todennäkösesti juurikaan kesälomaa ens vuodelle joten otan tän työttömyyden sit "lomana", vaikka töitä kyttäänkin. Ulkoilen koirieni kanssa, nään ystäviäni usein, nautin siitä että kerrankin on semirentoa päiväaikataulu... Tykkään kauheasti kotipuuhailusta, siivoilusta, askartelusta, neulomisesta :) kannattaa ettiä joku pienimuotonen harrastus siis. ja ehdottomasti kannattaa käydä päivittäin ihmisten ilmoilla, jos ei kaupassa tmv. niin muuten vaan. Pitää mieltä virkeänä ;)
Mulla oli samoja tunteita kotona työttömänä ollessa. En halunnut edes tavata ketään. Pääsin työvoimapoliittiseen koulutukseen ja nyt olen taas kuin eri ihminen, kun on päivisin tekemistä. Haen silti koko ajan työpaikkaa, mutta niin hakee moni muukin. Pitäisin pienenä ihmeenä, jos työn saisin. Ehkä sitten joskus, kun firmat taas rekrytoi.
Mä olin vain 3kk työttömänä, mutta mieli pysyi virkeänä liikunnan avulla. Näin jälkikäteen se oli ihana breikki oravanpyörästä, silloin sitä ei tietenkään osannut arvostaa. Jos mökkiytyy eikä lähde kotoota minnekään niin varmasti masentuu.
Tietyt rutiinit auttaa, tsemppiä!!
Olen tehnyt vaikka mitä! Siis alkaen siitä, että olen lajitellut kaikki joulutavarat, korjaillut risat, tehnyt itse koristeita. Ja nyt on tosiaan aikaa tehdä kortit ja kaikki muukin itse. Tänään teen piparkakkutaloja lapsen koulun myyjäisiin. Aion tehdä kaikki lahjatkin itse.
Ja tarveaineethan saa ihan vaikka metsästä, tilkut vanhoista vaatteista ja korttien koristeet vanhoista joulupapereista jne.
Olen myös myynyt paljon vanhaa roinaa nurkista ja esimerkiksi lasten harrastukset rahoitettiin suoraan heidän vanhoista vaatteista tulleilla rahoilla - sain kirpparilla elokuussa melkein 500!
7
Mutta sittenhän ei saa työttömyyskorvausta, jos tekee vapaaehtoistöitä, koska se katsotaan työnteoksi! Ihan vaikka jos kolaat lumet naapurin pihasta, niin se katsotaan työnteoksi jos joku tukia maksava taho saa siitä vihiä!