Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miestä - ehkäisy asiaa

Vierailija
26.11.2013 |

Reilu vuosi sitten meillä ei pidetty ehkäisystä huolta (kumia piti käyttää, mutta kumma juttu se aina jäi...) hyvin pian menkat oli myöhässä, suhde kuitenkin alkoi samoihin aikoihin rakoilemaan muista syistä, joten positiivisen testin jälkeen sanoin että menkat alkoi. Tiesin miehen haluavan todella paljon oman lapsen, joten en halunnut kertoa raskaudesta ja antaa sen vaikuttaa miten meidän käy parina!  Olin jo suhteen alussa kertonut, että en  tee lisää lapsia (minulla 1 miehellä 0), eikä tämän pitänyt olla ongelma ja ymmärsi miksi olen niin ehdoton (lapsen isän kanssa elämä ei ole ollut yhtä ruusuilla tanssimista + raskaus ja synnytys ei mennyt ihan putkeen...) Erohan siinä tuli heti sen jälkeen kun ilmoitin menkkojen alkaneen ja mies lähti, jonka jälkeen sai vasta tietää raskaudesta. Tiedän että valehtelin ja se oli väärin, mutta oltiin yhtä mieltä että keskeytys on oikea ratkaisu ja siihen päädyttiinki! Kamppailin omien ajatukseni kanssa halusin toisen lapsen, mutta pelko saneli sitä ja kumma kyllä mies oli jopa enemmän keskeytyksen kannalla vaikkakin lopullisen ratkaisun tein itse - pelon takia. Vuoden jälkeen palattiin yhteen ja taas alkoi sama pelleily mies ei pidä huolta ehkäisystä vaikka tietää että en syö pillereitä ja ollaan sovittu että meillä käytetään kumia. Nosti itse keskustelun aiheesta ja ilmoitti seksi tuntuu ahdistavalta kun ei olla parina valmiita lapseen ja samamaan hengen vetoon ilmoitti kyllä itse olevansa. Kumia ei kuuleman sittenkään halua käyttää, kun sen kanssa seksi ei tunnu miltään... ok ymmärrän! Kysyin että mitähän ehdottaa ja sain vastaukseksi että voisi laittaa pihat soluun (en asiasta tiedä mitään mutta sain vastauksen että se ei olisi lopullinen juttu) tai voisin alkaa syömään pillereitä. Ilmoitin että pillerit ei käy, mutta laastarin renkaan tai kierukan voin ottaa jos se vaikka olisi helpompi hoitaa niin. Mies kuitenkin ilmoitti että selvittää kuinka tuo solmuun laittaminen tapahtuu eli tyrmäsi tarjoukseni.

mielipiteitä miten tämä tilanne pitäisi tulkita? Edes yhden keskytyksen jälkeen ei voi ottaa tosissaan ehkäisyä vaikka itse keskeytyksen kannalla oli myös ja kertoi olevansa ahdistunut kun meillä ei ole ehkäisyä, mutta ei olla parina valmiita lapseen... Tuntuu käsittämättömältä kuinka sitä kumia ei voi käyttää edes siihe asti että saadaan toinen ehkäisy!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:04"]Hohhoijjaa, taas näitä... "Mulle ei käy pillerit, eikä mies tykkää kortsuista, ei siis tavritse käyttää ehkäisyä ollenkaan"

Tajuatko, että sä olet itse vastuussa itsestäsi, lisääntymisestäsi ja omasta vartalostasi? Tuo "mutta kun mies sitä ja mies tätä" ei tuo muutosta asiaan. Sinä päätät ja olet vastuussa omista valinnoistasi.

[/quote]

Ja riitaa pitää tietoisesti haastaa?

Vierailija
2/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kumpikin steriloitavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa olisi, jos se mies laittaa pihat solmuun, sun ei sitten tarvii stressata enempää. Ellei ole pettäjä tyyppiä.,,, niin ne taudit....

Vierailija
4/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos voisin! Olen liian nuori ja lapsia vasta yksi. Jalat pistän kuitenkin nyt ristiin siihen asti, että tähän tulee joku selitys/ratkaisu.

Vierailija
5/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:19"]

Helpointa olisi, jos se mies laittaa pihat solmuun, sun ei sitten tarvii stressata enempää. Ellei ole pettäjä tyyppiä.,,, niin ne taudit....

[/quote]

Olisi ehkä joo, mutta miksi se ehkäisy on nyt niin haastellista! Lupaiduin jopa nielemään tai saa heittää päälle kunhan ei sotke sisään (tiedän että ei välttämättä ratkaise) mutta siihen sain vastauksen ei malta ottaa ajoissa pois! 

Vierailija
6/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomiahan on miehen varma ehkäisy ja sinähän et halua toista lasta, joten?

Vierailija
7/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitin siihen asti kunnes asialla on tehty jotain muuta ;)

Vierailija
8/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:23"]

siis tarkoitin siihen asti kunnes asialla on tehty jotain muuta ;)

[/quote]

Mitä muuta? Siis mitä sä nyt oikein haluatkaan?

Vierailija
9/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua miettiä tuleeko vauva vai ei vaan heti sen ehkäisyn kuntoon! en tahdo pelätä onko menkat myöhässä! Stressaan varmasti niin paljon että nehän on myöhässä jokatapauksessa.

Vierailija
10/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nosti itse keskustelun aiheesta ja ilmoitti seksi tuntuu ahdistavalta kun ei olla parina valmiita lapseen ja samamaan hengen vetoon ilmoitti kyllä itse olevansa."

Te parina = sinä ;)

Vierailija
11/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, vasektomiahan on loistava ehkäisy, jota paljon useamman miehen kannattaisi harkita.

Vierailija
12/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mitä vatkaamista. Käskisin äijän vetää tumppuun.

Vierailija
13/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ny herranjumala aikuiset ihmiset toista kertaa hommatko itseänne samaan tilanteeseen... Tuossa aika pian käy niin

Vierailija
14/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskilläkö panette?

Vierailija
15/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:30"]

"Nosti itse keskustelun aiheesta ja ilmoitti seksi tuntuu ahdistavalta kun ei olla parina valmiita lapseen ja samamaan hengen vetoon ilmoitti kyllä itse olevansa."

Te parina = sinä ;)

[/quote]

Sama asia pisti silmään.

Vierailija
16/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laitata kierukkaa? On ehkäisy ja saat sen pois tarvittaessa.

Vierailija
17/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin, että vasektomian purku ei aina onnistu? Muutenkin mies vaikuttaa niin leväperäiseltä, että en luottaii hänen hoitavan asiaa. Käy laitattamassa kierukka, jos se kerran sulle sopii. Mikset laittanut jo alunperinkin?

Vierailija
18/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaakin, mutta se ei miehen mielestä ole hyvä ratkaisu. Niinkun ei laastari tai rengaskaan....

Vierailija
19/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 22:08"]

Eikös se ole niin, että vasektomian purku ei aina onnistu? Muutenkin mies vaikuttaa niin leväperäiseltä, että en luottaii hänen hoitavan asiaa. Käy laitattamassa kierukka, jos se kerran sulle sopii. Mikset laittanut jo alunperinkin?

[/quote

Siinäpä se! Vaikka hoitaisi niin viekö se liikaa aikaa ja ehtii pahin jo tapahtua...

Vierailija
20/33 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?