Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisen äidin joululahjaostokset

Vierailija
26.11.2013 |

Säästetty joulua varten jo aikaa sitten:

Poika 8v Kuoma-kengät (tarpeeseen) ja AkuAnkan taskukirja

Tyttö 5v: Paita ja housut alennusmyynnistä, värityskirja, kylpyvaahtoa

Tyttö 3v: Pinkki haalari (löysin kirppikseltä tosi siistin), saippuakuplia (rakastaa niitä) ja pieni merenneito-kuvioinen hammasharja johon kaupassa ihastui.

Jokaiselle olen neulonut villasukat ja lapaset lempivärein. Lisäksi ystäviltä ja sukulaisilta tulossa jotain.

Vähävaraisten perheiden joulupuutoiveiksi esitin 8v:lle LegoChima-pakettia, 5v:lle prinsessabarbieta tai prinsessakirjaa, ja 3v:lle Barbie-nukkea jota on toivonut.

Olen säästänyt rahaa että saadaan ihan oikea joulukuusi ja hieman parempaa ruokaa jouluna, askartelemme itse koristeita ja haemme kirjastosta jouluista luettavaa. Poltamme kynttilöitä ja kuuntelemme joululevyjä.

Viime jouluna kotipalvelun ihminen soitti että meidät on valittu saamaan 70e arvoinen HyväJoulumieli-lahjakortti, olin sillä hetkellä laskemassa lasten kanssa kerättyjä pullokuitteja ja surin sitä etteivät rahat riittäneet joulukuuseen kun pyysivät kuusista 30e. Itku tuli, ostettiin kuusi ja herkkuja. Lämmöllä ajattelen ihmisiä jotka lahjoittavat rahaa ja lahjoja joulukeräyksiin. <3

Mikäli oma rahatilanteeni tulevaisuudessa sallii, aion itse "maksaa takaisin" joulumielikeräykseen ja osallistua antajan roolissa joulupuu-keräykseen.

Kommentit (361)

Vierailija
41/361 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alko kyllä muakin jo vähän ärsyttää..

Vierailija
42/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nyt kunnon kuusi tuo joulumielen :) Hyvä ap! Ihmettelisin jos ap olisi sanonut tyyliin : eniten säästin omaan joululahjaani joka on 100e maksava parfyymi. Mutta hei camoooooon joulukuusi!! se nyt on ihan ykkösjuttu lapsiperheessä, ainakin meillä se kuusi on se joka joulun tuo!

Hyvää joulua ap teille, oot ihana äiti kun itsekin teet lisää lahjoja! 

Yksi lisälahja voisi olla tyyliin hienot itsetehdyt lahjakortit lapsille, missä lupaat viedä kunnon retkelle metsään kaakaon kera ja sen jälkeen pulkkamäkeen. Ite oon joskus antanu lapsille lisälahjana "aarteenetsintä- päivän", jolloin meen piilottelemaan esim. tikkareita lähimetsään ja lapset niiin innoissaan niitä oma tekemieni karttojen kanssa etsivät :) (meilläkin siis tosi tiukkaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/361 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kuusirahalla saisi syömistä joo. Sillä saisi mitä tahansa, mikä maksaa saman verran kuin kuusi, MITÄ SITTEN? Jos kuusi on saatava niin kuusi on saatava. Te nykyaikaiset kasvattajat ette varmaan osaa kasvattaa lapsianne arvostamaan muutakun kuin materiaa. Mikäli lapsi arvostaa kuusta, niin miksi sitä iloa ei voi heille tuottaa? Jokaisen elämässä kuuluu olla jotain pientä luksusta, joillekin se voi jouluaikaan olla kuusi. AP, sai minut ihan liikuttumaan. Jotenkin hassua, luulin että parikymppistä kauppistyttöä ei helpolla saa liikutettua, mutta toisin kävin. Täällä selaan joulumieli ym lahjoituksia. Kiitos silmien avaamisesta! Joulu on tärkeää, se on se aika vuodesta kun muistellaan taas välittämistä ja antamisen iloa, joiden pitäisi kuulua ympärivuotiseen elämäämme, mutta näin ei valitettavasti ole. Kaikkea hyvää!

Vierailija
44/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no eiköhän se kuusi nimenomaan tuo suurimmalle osalle sen joulun. Lapsiperheissä varsinkin se on tosi kova juttu kun tuodaan ihka oikea puu sisälle. Ihanaa joulua ap:lle lapsineen!

Vierailija
45/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:21"]

Mieluumin tuhlataan kuuseen ja muuten kerjätään muilta?

Ei hitto olis tullut edes mun mieleen olla noin röyhkeä aikanaan...

Sori, en auta sua ja lapsiasi, menee mun pennit muualle.

[/quote]

En ole pyytänytkään apua tai rahojasi. Kerroin vain meidän joulunvietostamme. Mukavaa joulunodotusta sinulle, sijoita ihmeessä pennisi ihan mihin haluat. :)

Vierailija
46/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusi ja aito sellainen on lapsilleni ehdoton. Se mitä ilman ei ole oikea joulu. 

Minä lupasin lapsille tänä vuonna vain yhdet joululahjat. Sitten ne tietenkin toivovat 79€ hintaisia robottikoiria ja Furbyja. Kun lapsia on 4 niin ihan pikkusummista ei ole kyse. Näin köyhää joulua ei ole ennen ollut vaikka köyhiä ollaankin. Mistään keräyksistä en ole koskaan hakenut mitään joululahjoja. Mikä se on mistä voi toivoa tiettyä lahjaa? Tavaraa meillä on tarpeeksi ja liikaa joten en halua mitään mitä lapset eivät vartavasten toivo pyörimään nurkkiin. Tämän köyhän ratkaisu on ollut aina ostaa etukäteen tai lykätä laskuja joulun jälkeen, mutta lahjoitta eivät ole lapset koskaan jääneet.

Vierailija
47/361 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä ap! Lapsesi tulevat varmasti arvostamaan vaivannäköäsi ja muistamaan ihania lapsuusjouluja lämmöllä.

Sen sijaan todella säälittää näiden kuusimeuhkaajien jälkikasvu: ei ole varmaan helppoa kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi kun vanhemmilta ei löydy ripaustakaan empatiaa tai ymmärrystä. Ja jos nämä arvon rouvat joskus viitsivätkin jonkun rovon lahjoittaa köyhille, se on sitten käytettävä just niin kuin rouva sanoo, eihän nuo köyhät raukat itse mitään ymmärrä. Ja kaikkein tärkeintä joulussa on tietysti lahjat, niitä pitää olla ja paljon! Ja ei sitten mitään hyödyllisiä lahjoja (esim. kenkiä tai vaatteita) vaan kaikkea mahdollisimman turhaa ja tarpeetonta Kiinassa valmistettua, niin oppii lapsetkin mikä on se juttu joulussa.

Niin että paskaa joulua teille, ja surunvalittelut ipanoillenne.

Vierailija
48/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähettäisin mielelläni perheellesi joulupaketin. Olen ostanut Kuusipuu-lahjoja useina vuosina, lähettänyt paketteja tuntemattomille merimiehille ja postittanut lahjoja vähävaraisille lapsiperheille.  Barbiet ovat ihania, mutta olen liian vanha niiden keräilyyn... ;) t. Sähköpostiosoitetta pyytänyt  

Vierailija
49/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin Joulupuu-keräystä. :D t. Kuusipuu-kommentoija

Vierailija
50/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulun tuo se aito joulukuusi ja pieni joulukinkku ja ne kaupasta ostetut pienet laatikot. Ymmärrän kyllä siis aloittajaa, vaikka toisaalta ymmärrän myös että onhan se kuusen tappamista. Lapset tietysti odottavat lahjojakin. ja kortit joita saadaan laitetaan seinälle. Tosin ne vähenevät vuosi vuodelta kun sukulaiset vanhenevat. Joskus muistan appiukon ihmetelleen, katsoi niitä suu auki, kun meillä oli niin paljon. Nyt eivät jaksa laittaa enää meidän vanhempien sisarukset, kummit ja muut, samassa määrin. (itse olen tähän saaka jaksanut, saa nähdä jaksanko tänä jouluna)

Mutta eikö siitä tehdä jotain haketta joulun jälkeen, ne haetaan pois tuolta keräsypisteestä.

Vierailija
51/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut rajaa moneen keräykseen, mutta olisin todella tyrmistynyt, jos kuulisin jonkun ostaneen niillä kuusen.

Olen ajatellut, että ostaisivat sillä ruokaa tai lahjoja lapsille. Mutta ei, ei kelpaa muovikuusi, vaan pitää olla aito ja oikea.

Kun itse olimme todella tiukilla, hain kuusenoksia ja laitoin ne maljakkoon ja siinä oli kuusi.

Ei ole köyhä, jos on varaa laittaa puolet avustussummasta kuuseen.

Vierailija
52/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista joulun odotusta teidän perheelle, olet lämminhenkisen oloinen äiti<3 

Vierailija
53/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan VOI olla noin pee aa...?

Vierailija
54/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:55"]

Olen laittanut rajaa moneen keräykseen, mutta olisin todella tyrmistynyt, jos kuulisin jonkun ostaneen niillä kuusen.

Olen ajatellut, että ostaisivat sillä ruokaa tai lahjoja lapsille. Mutta ei, ei kelpaa muovikuusi, vaan pitää olla aito ja oikea.

Kun itse olimme todella tiukilla, hain kuusenoksia ja laitoin ne maljakkoon ja siinä oli kuusi.

[/quote] Minulle kuusi tuo joulun, lasten ilo kun he koristelevat sen ja se hetki kun kynttilät syttyvät kuuseen. Sitten katsotaan joulurauhan julistus ja joulu voi alkaa. ei ap.

Vierailija
55/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei Suomessa ole köyhiä.

Vierailija
56/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:48"]Joulukuusi ja aito sellainen on lapsilleni ehdoton. Se mitä ilman ei ole oikea joulu. 

Minä lupasin lapsille tänä vuonna vain yhdet joululahjat. Sitten ne tietenkin toivovat 79€ hintaisia robottikoiria ja Furbyja. Kun lapsia on 4 niin ihan pikkusummista ei ole kyse. Näin köyhää joulua ei ole ennen ollut vaikka köyhiä ollaankin. Mistään keräyksistä en ole koskaan hakenut mitään joululahjoja. Mikä se on mistä voi toivoa tiettyä lahjaa? Tavaraa meillä on tarpeeksi ja liikaa joten en halua mitään mitä lapset eivät vartavasten toivo pyörimään nurkkiin. Tämän köyhän ratkaisu on ollut aina ostaa etukäteen tai lykätä laskuja joulun jälkeen, mutta lahjoitta eivät ole lapset koskaan jääneet.

[/quote]

Myy ylimääräiset tavarat pois.

Itse olen käynyt tänä vuonna 3 krt kirppiksellä myymässä sekä yht 3 vkoa on ollut lasten vaatteita lastenvaatekirppiksellä.

Kaikki rahat käytetään joko tuleviin ostoksiin vaatteisiin, kenkiin tai sitten juuri joulu-tai synttärilahjoihin.

Meillä ei ole varaa säilyttää rahaa kiinni tavaroissa mitä emme tarvitse.

Vierailija
57/361 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää teille AP! Älä välitä täällä kurjista kommenteista. Upea äiti olet ja varmasti tulee teille ihana, tunnelmallinen joulu!

Vierailija
58/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 22:05"]

[/quote]

Ei Suomessa ole köyhiä.

[/quote]

No ei nähtävästi jos on varaa panna avustusrahasta puolet puuhun. Siis puuhun, mikä kestää sisällä viikon, toista.

Jos olisi oikeasti köyhä, niin tuollakin ostaisi ruokaa tai lahjat lapsille. Ei mutta ne lahjathan kerjätään ilmaiseksi joulupuukeräyksestä.

Näitä kun lukee, niin ei paljon haluta keräyksiin osallistua.

Vierailija
59/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinä ajattelet noin. Minä taas ajattelen, että turhempaa on ostaa lapsille leluja, jotka jo parin kuukauden jälkeen ovat pois muodista. Minusta köyhän on satsattava tunnelmaan, ei lahjoihin. Joulusta pitää tehdä taianomainen. Jollekin se tarkoittaa lahjoja, toiselle tunnelmaa.

Et voi ,äärätä, mihin avustuskohteesi käyttää rahaa. Pääasia on ilahduttaa lapsia.

Ap, meillä lapsena oli monia "köyhiä" jouluja, ja ilahduin aina kovasti karkeista/suklaasta/pähkinöistä paketissa. Lisäksi sain hiuslenksuja, sukkahousuja ja muuta pientä tarpeellista ja aina ilahduin kovasti. Omat lapseni innostuvat edelleen pikkusiskoni leipomista piparipusseista, sisko koristelee piparit ja pujottaa ne punaiseen nauhaan, jonka voi ripustaa koristeeksi kuuseen tai ikkunaan. Päällimmäisessä piparissa on lapsen nimi koristeltuna. Aina ollut suosituin lahja!

Vierailija
60/361 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Joulumieli raha käy vain K-ryhmän ruokakauppoihin ja sillä voi ostaa vain ruokaa!!! T. Yks joka on saanut sen kahdesti (kiitollisena)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan