Iltalehti: Influenssa ollut tappavampi kuin korona. Influenssarokotetta ei riitä kaikille ensi talvena. Tungosta luvassa. Aiotko ottaa?
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/2e9e4a1f-c3a4-4b6e-b70d-fa09e11a5b75
Aikuisten rokotetta tulee Suomeen vain 1,7 miljoonaa annosta ja lasten rokotetta vain 116 000 annosta. Influenssa tappaa Suomessa vuosittain 700 - 2 000 ihmistä.
Aiotko jäädä ilman?
Kommentit (49)
Yleensä en ota influenssarokotetta, mutta viime keväänä otin ja tänä syksynä otan, koska en halua saada influenssaa ja sitä kautta epäilyä koronasta. Onpahan yksi sairastumistapa vähemmän ja yksi asia poissuljettu jos sairastuu.
Tänä vuonna en aio ottaa. Yleensä olen joka vuosi ottanut, mutta koska nyt en aio saada koronavirusta, en voi saada muitakaan viruksia. En ukso, että koronavirus häviää ennenkuin influenssakausi loppuu, joten samalla eristäytymisellä vältyn molemmilta viruksilta.
Voin jäädä ilman, koska en kuulu riskiryhmään. Ottakoot ne, jotka eniten tarvitsevat.
Influenssa on niin raju virus, että tauti voi iskeä rokotuksesta huolimatta. Mutta silloin se on paljon lievempi, mutta toki edelleen ihan eri planeetalta kuin rajuinkin flunssa.
MIETTIKÄÄS MITÄ TEILLE ROKOTTEESTA HUOLIMATTA SAIRASTUNEILLE OLISI VOINUT KÄYDÄ ILMAN ROKOTETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ole ikinä influenssarokotetta ottanut enkä tule ottamaan. En aio myöskään koronarokotetta ottaa, jos moinen turhuus markkinoille joskus tulee.
En ota, eikä perhe liioin. Kerran olen influenssan sairastanut (25v sitten). Oli kova tauti, mutta en luota influenssarokotteisiin yhtään. Täyttä hakuammuntaa osuuko oikeaan minäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Aion ottaa. Kerran olen influenssa sairastanut ja meinasin kuolla. Toista kertaa ei huvita kokeilla että kuolenko vai en.
Suurin osa influenssarokotteen ottavista kuuluu niihin, jotka ovat joutuneet sairastamaan oikean influenssan. Kukapa haluaa sitä enää uudestaan!
Höpöhöpö taas. THL ostaa joka vuosi aivan liikaa rokotteita ja niitä päätyy roskiin. Yksityisellä sektorilla sellaisesta tuhlailusta tulisi nopeasti potkut.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/thl-n-asiantuntija-ainakin-500-kuol…
Vierailija kirjoitti:
Saako niistä rokotteista jotain sivutauteja,,,,,,,,,,,,ehkä? Niitähän tulee joka vuos lisää ja lisää, niin onko se 100% ettei mitään tule sit joskus niistä? VASTAUS ROKOTTEISTA VOI AINA TULLA ENEMMÄN JA VÄHEMMÄN SIVUTAUTEJA.
tiedän että kohta joku sanoo piikittäneensä itteä 18 v alkaen ja nyt eläkeläinen ja koskaan ei oo mittään ollu, joopa joo propagandisti
Rokotteiden vastustajien tuotokset näyttää olevan hyvin samaa tasoa kaikki, hädin tuskin osataan kirjoittaa. Mutta hyvä, riittääpähän rokote paremmin meille muille.
Rokotebisness on sairas ja minua etoo se mitä myr kkyjä niihin pannaan ja kuinka monta miljoonaa ihmistä niillä on myr kytetty niin että suojan ovat rokotefirmat ottaneet oikeustoimia vastaan. On turha siis jälkikäteen valittaa tavarasta jonka käytöksestä omassa kropassa ei kukaan osaa ennustaa. Oon myös lukenu suomalaisten kokemuksia influenssarokotteesta, siitä alan ammattilaiset sanovat näin: vuosittainen rokottautuminen influenssarokotteella on ihmiskoe.
Kohta moderaattori sulkee tämänkin keskustelun. Hys hys.
Ottakaa vain niitä rokotteita, lähettäkää sitten kiitoskirje niiden kehittäjälle ja ehdottakaa seuraavaksi nobelin palkinnon saajaksi. Hyi olkoon, miksi abortoituja sikiön osia, apinan ja sian verta on pakko tunkea koko kansan DNAhan ja suoraa verenkiertoon? Ihmeellisiä troppeja nuo rokotteet, ei mitään vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Olen raskaana joten otin rokotteen eilen ensimmäistä kertaa.
influenssa vai muun rokotteen? ei kai influenssa rokotetta vielä saa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako niistä rokotteista jotain sivutauteja,,,,,,,,,,,,ehkä? Niitähän tulee joka vuos lisää ja lisää, niin onko se 100% ettei mitään tule sit joskus niistä? VASTAUS ROKOTTEISTA VOI AINA TULLA ENEMMÄN JA VÄHEMMÄN SIVUTAUTEJA.
tiedän että kohta joku sanoo piikittäneensä itteä 18 v alkaen ja nyt eläkeläinen ja koskaan ei oo mittään ollu, joopa joo propagandisti
Rokotteiden vastustajien tuotokset näyttää olevan hyvin samaa tasoa kaikki, hädin tuskin osataan kirjoittaa. Mutta hyvä, riittääpähän rokote paremmin meille muille.
rokote intoilijat antaa argumentteja ettei osaa kirjoitaa niin onko se järkevä argumentti vai idioottimaista?
Siis mun puolesta jos joku haluaa ottaa niin paljon kuin haluaa rokotteita niin saa puolestani ottaa, sais kyllä ite maksaa ne mutta minulle ei tarvi tulla tuputtamaan, säälin sairaanhoitajia jotka on pakotettuja ottamaan rokotteet mutta jokainen vastaa itse omista ammatinvalinnoista. Kaikkien pakkorokottaminen pitäisi lopettaa.
Nyt siis puhuttiin influenssa rokotteista vain
En ole koskaan ottanut enkä ota. Jos influenssa minut kaataa niin sitten kaataa. Voin ylläpitää hyvää immuniteettia puhtaalla ruokavaliolla, tarpeen mukaan lisäravinteilla/vitamiineilla, ulkoilulla ja liikunnalla, ilolla, halaamalla rakkaitani ja tällaisilla ihan perusjutuilla mitkä nostavat energiaa. Mitäpä luulette tapahtuneet tässä puolen vuoden aikana monien vanhusten, mutta myös ihan tavallisten ihmisten immuniteetille kun ovat olleet niin eristyksissä pitkään...
Nämä kaikki koronaan kuolleet ovat muuten ottaneet influenssakorotuksen ja siksi osalle tauti ollut todella paha tai tappava.
Vierailija kirjoitti:
Perheeni saa kyseisen rokotuksen ilmaiseksi. Mulla jostain syystä käy niin että sairastan influenssan rokotteesta huolimatta. Olen parina viime talvena saanut sen nelivalenttisen ja edellisvuonna sairastin influenssaa paljon pidempään kuin rokottamaton mieheni. Miehellä kesti 4pv kaikkineen tuo tauti, itselläni 10 pv. Miehellä oli 2 pv korkeaa kuumetta, minulle ei noussut kuume päällä 37.3 kertaakaan, mutta olin huomattavasti uupuneempi ja muutoin sairaampi kuin mieheni.
Eipä tainnut olla influenssaa noin lyhyt ja lievä tauti... Influenssarokote suojaa influenssoilta, ei muilta viruksilta. Eli jos sairastut yli kaksi viikkoa rokotteen jälkeen, kyseessä ei ole influenssa.
Influenssan kyllä oppii tunnistamaan, kun siihen ensimmäistä kertaa sairastuu. On sen laatuinen tauti, että sitä ei unohda.
Tätä olen koko ajan yrittänyt teille aivopestyille kertoa. Te olette massiivisen Covid-19 psykologisen operaation myötä aivopestyjä ja ehdollistettuja pelkääviä uhreja. En suosittele ottamaan mitään rokotetta.
En ota vaikka ilmaiseksi saisi. Mun rokote on raaka valkosipuli pävittäin, hunaja, oliiviöljy ja parsakaali + vitamiinit tukemaan ruokaa.
Kävitkö siis testattavana? Muutenhan et voi tietää oliko tuo influenssaviruksen, vai esimerkikisi rino-, adeno- tai jonkin koronaviruksen aiheuttama. Pelkkien oireiden perusteella sitä ei voi päätellä edes lääkäri.
Ymmärräthän, että otoksesi tässä empiirisessä tutkimuksessa on kaksi henkilöä, en vetäisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, kun mikään tieteellinen tutkimus ei noita päätelmiäsi tue.