Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuksista huolehtiminen kuuluu lapsille, ei yhteiskunnalle

Vierailija
24.09.2020 |

Maailmalla ehdottomasti yleisimmässä perhekeskeisessä hyvinvointijärjestelmässä lapset muodostavat vanhempiensa sosiaali- ja vanhuuden turvan. Lapset ovat välttämättömiä yhteiskunnan toiminnalle.

Meidän, maailmalla harvinainen, yhteiskuntakeskeinen hyvinvointijärjestelmämme on vääristänyt perheen ja lasten merkityksen yhteiskunnassa. Ajattelemme, että emme tarvitse enää lapsia, koska yhteiskunta vastaa meidän sosiaali- ja vanhuuden turvastamme.

Todellisuudessa lapsemme maksavat meidänkin eläkkeemme ja vanhuuden hoivan. Kuten me maksamme nyt vanhempiemme eläkkeet ja vanhusten hoivapalvelut. Ei yhteiskunnalla ole niihin, mitään omaa rahaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kouluttaminen kuuluu vanhemmille, ei yhteiskunnalle.

Lapsien hoitaminen kuuluu äideille, ei yhteiskunnalle (esim päiväkerhot ja - koulu)

Sairaista huolehtiminen kuuluu perheelle, ei lääkäreille tai yhteiskunnalle.

Jatketaanko?

Niin ja verot pitäis maksaa itselle, että saa kaiken hoidettua. Kouluttautua kaikkien alojen asiantuntijaksi ensin ja sitten hoitaa koko suku synnytyksestä hautaan ja terveydestä ja koulutuksesta auton korjaukseen.

Minä itte.

https://shop.edita.fi/tuote/syke-7-terveystieto

Niin, koulutuksessa taitaa olla suuria puutteita?

Vierailija
42/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalle tulee huomattavasti edullisemmaksi vapauttaa nämä lapset työmarkkinoiden käyttöön ja antaa vanhusten huolto ammattilaisille.

Ja meillähän riittää pohjattomasti hoitotyön ammattilaisia ja hoitopaikkoja, kun se on niin edullista.

On kyllä varaa makuuttaa turisteja hoidettavana 3 vrk kerrallaan, vaikka ihan hyvin voivat olla muuallakin. Vertailun vuoksi oli pakko sanoa. Itse kirurgi/lääkäri esitteli asiaa päivällä alueuutisissa:-(

Ne resurssit vois tosiaan käyttää nyt niihin täyspäisiinkin ihmisiin, jotka koronan takia eivät pääse liikkeelle edes omassa kodissaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kotihoidossa omaiset keskittyy soittamaan hoitajille kuinka nämä voisivat siivota viikottain jääkaapin ja muuta yhtä oleellista. Tai tulevat käymään eivätkä itse voi auttaa vanhempiaan esim roskien viennissä, kun se kotihoito käy! Asiakkaat sanojensa mukaan ”maksavat palvelusta” ja odottavat hoitajan tekevän puolesta kun itse eivät viitsi. Yleensä toimet on aivan muuta kuin hoitajan tehtäviä, eläimenhoitoa/lumenluontia/ruuan valmistusta/siivousta/verhojen vaihtoa jne. Näitä on PALJON. Kyllä viimeisen 10v aikana niin asiakkaiden kuin omaistenkin asenne on muuttunut, ollaan ”maksava asiakas” asenteella eikä sillä, että verorahoilla on tarkoitus taata välttämätön hoiva ja huolenpito, ei seuraneiteily ja kotipiiat.

Oma lukunsa on myös ne kahvittelevat omaiset jotka jättää tiskinsä hoitajille. Juu ei, yhdenkään terveen ihmisen tiskeihin ei kosketa.

Kuulostaa siltä, ettet sovi alalle.

Kyllä ihan asiaa kertoo, mutta tosiaan, siivous ei kuulu heille eikä se vanhus tietenkään voi sanoa et sun vieraat sais itse siivota sotkunsa. Melkoinen täysihoitola voi olla siellä, jos tarkemmin ajattelee. "Vierailla".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän