Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö kylmämankelilla mitään? Miten se toimii?

Vierailija
26.11.2013 |

Kokeilin sukulaiselta saamaani kylmämankelia (ei tunnu lämpimältä - oisko sitten kylmämankeli?) eikä tulos oikein vakuuttanut - kyllähän tulos oli vähän parempi kuin mankeloimaton, mutta ei sileä kuitenkaan. Onko tarkoitus, että lakanaa junnaa koneessa minuuttitolkulla, vai mikä mankelin käyttäidea on? Tekeekö tuolla mitään - olisiko parempi hankkia jokuu uudenaikaisempi laite (laite vaikuttaa aika vanhalta)? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 19:44"]

Kokeilin sukulaiselta saamaani kylmämankelia (ei tunnu lämpimältä - oisko sitten kylmämankeli?) eikä tulos oikein vakuuttanut - kyllähän tulos oli vähän parempi kuin mankeloimaton, mutta ei sileä kuitenkaan. Onko tarkoitus, että lakanaa junnaa koneessa minuuttitolkulla, vai mikä mankelin käyttäidea on? Tekeekö tuolla mitään - olisiko parempi hankkia jokuu uudenaikaisempi laite (laite vaikuttaa aika vanhalta)? 

[/quote]Kostutitko riittävästi? Mä käytän mankelia tosi vähän, mutta pellavaliinoille se on hyvä. Annan pyöriä melko kauan ja joskus annan seistä mankelissa jopa yön yli.

Vierailija
2/5 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joitain vuosia sitten mankeloin lakanat, mutta en enää jaksa. Anoppi mankeloi vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh? Ensimmäistä kertaa kuulen tai kuvittelen, että on olemassa myös kuumamankeleita? Mutta eihän se lämpö mitään tee? Mulla ainakin kone syö lakanat aavistuksen kosteina, ei siis rutikuvina ja sileää tekee. Pyörii sen aikaa minkä pyörii, minuutin, pari, viisi. 8 kg koneellinen mikä lupaa kuivata 6 kg täyteen liinavaatetta ja kuivaus loppuun asti niin on ihan sopivaa tavaraa mankeliin. Pari tuntia jossain ilmavassa paikassa huilattuaan ei-täysin-nippuun viikattuna ovat valmiita kaappiin. Verhot ja pöytäliinatkin olen ajanut, joutuu vaan monissa kankaissa käymään höyryraudalla ne taittokohdat sitten läpi kun sitä prässisaumaa ei jaksa katsoa.

Vierailija
4/5 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niitä pitää ajaa mankelissa minuutteja - no ei ihmekään, ettei tullut kovin sileää. Kosteita lakanat kuitenkin olivat, mutta ei tullut edes kovin vahvoja taittokohtia. En kyllä niistä pidäkään. Ehkä mä jatkan entiseen tyyliin ja silitän lakanat, jos siltä tuntuu ja jos ei, niin kelpaavat sellaisenaan käyttöön pesun jälkeen. 

Kiitos vastauksistanne!

Ap

Vierailija
5/5 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:49"]

Eli niitä pitää ajaa mankelissa minuutteja - no ei ihmekään, ettei tullut kovin sileää. Kosteita lakanat kuitenkin olivat, mutta ei tullut edes kovin vahvoja taittokohtia. En kyllä niistä pidäkään. Ehkä mä jatkan entiseen tyyliin ja silitän lakanat, jos siltä tuntuu ja jos ei, niin kelpaavat sellaisenaan käyttöön pesun jälkeen. 

Kiitos vastauksistanne!

Ap

[/quote]

Ei ole todellista, SILITÄT lakanat...! Nyt vaan opettelet käyttämään sitä mankelia. Kosteana tulee hyvä, mutta mun tapa on laittaa kuiva lakana yönkin yli mankeliin, hyvin toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi