Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun miehessä näkee vain negatiivisia puolia

Vierailija
26.11.2013 |

Lähes 7 vuotta kestänyt parisuhteeni on loppumassa. Kihlaus on periaatteessa purettu ja olen etsimässä asuntoa. Mies ei ole samoilla linjoilla, mutta minä en näe muuta ratkaisua.

Jo ennen kuin kerroin miehelle kuinka vakava tilanne mielestäni on, tein perinteisen - ja + -listan, ja tulos oli masentava. Plussia oli muutamia, mutta miinuksia aivan hirveän pitkä lista. Ja osa niistä todella perustavanlaatuisia asioita, kuten miehen pakottava tarve tehdä yli 12-tuntisia työpäiviä (jotka eivät edes edistä elintasoamme niin kuin luulisi, mies on nimittäin kouluttamaton ja pienipalkkainen), miehen kyvyttömyys huolehtia itse itsestään niin fyysisesti kuin henkisestikin (ts. minä saan toimia "äitinä" joka ostaa vaatteet, laittaa ruuat, siivoaa...), ja se, ettei meillä yksinkertaisesti ole yhtään mitään puhuttavaa.

Mies yksinomaan ärsyttää minua. Hänen poissaollessaan alan helposti selittelemään asioita parhain päin, mutta lyhytkin keskustelu riittää siihen että hermostun. Olen pahoillani että sanon näin, mutta miehen mielipiteet ja ajatukset (joita ei useimmista asioista ei edes ole) ovat mielestäni tyhmiä, heikosti perusteltuja, usein rasistisia ja muutenkin paljastavat, että niiden lausuja ei tiedä mistään mitään. Eikä välitäkään tietää.

Niin että tähän tilanteeseen se nuoruuden upea rakkaustarina päätyi... En voi sanoa etten rakastaisi miestä, mutta hän vain ÄRSYTTÄÄ minua. Muiden seurassa pelkään, mitä tyhmää hän seuraavaksi menee sanomaan. Vaikka yritän olla reilu, en joskus pysty olemaan ilmaisematta halveksuntaa. Tiedän sen romuttavan miehen itsetuntoa, ja senkin takia näen, että minun on nyt aika lähteä, ennen kuin tilanne vielä pahenee. Vaikka minun on vaikea arvostaa miestä kokonaisuutena, en silti halua satuttaa häntä.

Onko teillä mitään vastaavia kokemuksia? Minun on edelleen todella vaikea myöntää itselleni, että tilanne ei luultavasti korjaannu. Poismuuttoakin pidän alitajuisesti väliaikaisena asiana, suhteen taukona. Mies raivostuttaa minua, mutta silti elämä ilman häntä pelottaa. Hän on kuitenkin hellä ja hyväntahtoinen. Ja jostain syystä rakastaa minua edelleen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies tekee hulluna töitä ja sinä napiset siitä yhtenä perustavanlaatuisena vikana miehessä, sillä matalapalkkaisella alalla työtä tekevänä sekään ei tuo tarpeeksi pätäkkää tuhlattavaksesi.

Ei kai se ihme ole, että miehen on vaikea huolehtia itsestään, jos kaikki valveillaoloaika menee töiden tekemiseen ja siitä palautumiseen. Kotiin päästyään pitkän päivän jälkeen saa kuulla sinulta pitkän listauksen siitä vikaa hänessä on. Ehkä hän pitää töiden paiskimista lomana sinun kanssasi vietettyyn aikaan verrattuna.

Vierailija
2/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:11"]

Siis mies tekee hulluna töitä ja sinä napiset siitä yhtenä perustavanlaatuisena vikana miehessä, sillä matalapalkkaisella alalla työtä tekevänä sekään ei tuo tarpeeksi pätäkkää tuhlattavaksesi.

Ei kai se ihme ole, että miehen on vaikea huolehtia itsestään, jos kaikki valveillaoloaika menee töiden tekemiseen ja siitä palautumiseen. Kotiin päästyään pitkän päivän jälkeen saa kuulla sinulta pitkän listauksen siitä vikaa hänessä on. Ehkä hän pitää töiden paiskimista lomana sinun kanssasi vietettyyn aikaan verrattuna.

[/quote]

Tuhlaan omia rahojani, kiitos kysymästä... Mies ei suorittanut edes amista loppuun, minä olen kohtuullisen hyvinpalkatun alan maisteri. Teen päivässä jopa 5-6 tuntia vähemmän töitä kuin mies (ja olen siis normaalissa kokopäivätyössä), ja tienaan lähes tuplasti enemmän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:15"]

[/quote]

Tuhlaan omia rahojani, kiitos kysymästä... Mies ei suorittanut edes amista loppuun, minä olen kohtuullisen hyvinpalkatun alan maisteri. Teen päivässä jopa 5-6 tuntia vähemmän töitä kuin mies (ja olen siis normaalissa kokopäivätyössä), ja tienaan lähes tuplasti enemmän.

Ap

[/quote]

Ihmisarvo mitataan palkalla. Olet parempi ihminen.

Vierailija
4/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On mielenkiintoista, miten kukaan ei koskaan pidä työnarkomaniaa huonona juttuna. Vaikka se voi aiheuttaa ihan yhtä paljon vaikeuksia elämässä kuin esim. alkoholismi. Kukaan ei saisi koskaan olla huolestunut tai loukkaantunut siitä, että elämänkumppani viettää kaiken valveillaoloajan töissä.

Vierailija
5/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:15"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ihmisarvo mitataan palkalla. Olet parempi ihminen.

[/quote]

Mies kelpaisi minulle vielä nykyistäkin pienemmillä tuloilla, jos meillä ei olisi muita ongelmia. Jos luet aloituksen uudestaan, huomaat ettet löydä sieltä yhtään viittausta rahaan.

Olisin mieluummin onnellinen kuin hyvätuloinen.

Ap

Vierailija
6/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit miehen tekevän toisin? Lyhyempää työpäivää ja huolehtivan edes itsestään?

Vierailija
7/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tellu psykologi

mitä teidän suhteessa pitäis muuttua jotta jäisit?

eipä silti ei ollu mulla rahkeita ryhtyä aikuisen vanhemman miehen äidiksi eikä se pystynyt millään tajuaman ettei sen odotukset olleet kohtuullisia

Vierailija
8/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:21"]

Mitä haluaisit miehen tekevän toisin? Lyhyempää työpäivää ja huolehtivan edes itsestään?

[/quote]

Noilla pääsisi jo hyvin alkuun. En halua ostaa toiselle aikuiselle ihmiselle enää yksiäkään kalsareita, sukkia tai t-paitoja. Enkä halua muistuttaa kynsien leikkaamisesta. En myöskään halua olla aina yksin kotona.

Näiden lisäksi olisi kiva, jos mies lakkaisi puhumasta typeryyksiä asioista, joista ei ole jaksanut edes ottaa selvää... Enkä halua kuulla enää yhtään rasistista kommenttia ikinä.

Ap

Vierailija
9/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies halua tehdä lyhyempää työpäivää? Harmittaako häntä kun sinä tienaat enemmän ja yrittää näin päästä samaan euromäärään?

Vierailija
10/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. ei ole huolissaan miehensä työnarkomaniasta tai muutenkaan miehestään. Hän on tyypillinen "minä, minä ja se mitä minä saan" tyyppi. Minulla on koulutus, minulla on palkka, minulla on rahaa. Minä haluan paremman miehen, ettei nolota kavereiden kanssa se mitä mies sanoo. Minä en halua auttaa miestä, vaikka mies tekee paljon töitä, koska se on minulta pois... jne

Vierailija
11/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:27"]

Miksei mies halua tehdä lyhyempää työpäivää? Harmittaako häntä kun sinä tienaat enemmän ja yrittää näin päästä samaan euromäärään?

[/quote]

Työnarkomaani. Teki jo amis-aikoinaan paljon töitä, siksi koulu lopulta kesken jäi.

Ap

Vierailija
12/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ap. Ei ole miehellekään hyväksi halveksuva ja lyttäävä nainen.

Vierailija
13/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:28"]

Ap. ei ole huolissaan miehensä työnarkomaniasta tai muutenkaan miehestään. Hän on tyypillinen "minä, minä ja se mitä minä saan" tyyppi. Minulla on koulutus, minulla on palkka, minulla on rahaa. Minä haluan paremman miehen, ettei nolota kavereiden kanssa se mitä mies sanoo. Minä en halua auttaa miestä, vaikka mies tekee paljon töitä, koska se on minulta pois... jne

[/quote]

Olet oikeassa, en halua "auttaa" miestä joka ikisessä asiassa. Hänkin voisi opetella miten pyykkikone toimii. Hän voisi käydä ihan itse hoitamassa vaateostoksensa. Hän voisi opetella kuuntelemaan muita ettei tulisi aina möläyttäneeksi jotain loukkaavaa tai muuten vain omituista tai tyhmää. Jos ei tiedä asioista mitään eikä jaksa ottaa selvääkään, niin sitten ei myöskään kannata puhua mitään. Ettei tulisi vahingossa puolustaneeksi esim. naisten ympärileikkauksia. Kyllä, näin kävi kerran, kun mies ei YHTÄÄN tajunnut mistä puhuttiin. Kai sitten olin vain minäminä-ihminen kun häpesin silmät päästäni.

Ap

Vierailija
14/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ainoa syy olla yhdessä on tottumus. Vai ottaisitko todella tämän miehen kumppaniksesi nyt, jos suhteenne olisi vasta alussa?

Vierailija
15/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:37"]

Kuulostaa siltä, että ainoa syy olla yhdessä on tottumus. Vai ottaisitko todella tämän miehen kumppaniksesi nyt, jos suhteenne olisi vasta alussa?

[/quote]

En ottaisi, mutta en haluaisi liian helpolla luopuakaan, niin kauan olemme olleet yhdessä.

Ap

Vierailija
16/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:27"]

[/quote]

Työnarkomaani. Teki jo amis-aikoinaan paljon töitä, siksi koulu lopulta kesken jäi.

Ap

[/quote] Miksi sitten olet ollut hänen kanssaan 7 v jos sama on jatkunut ja loppua ei näy?

Vierailija
17/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa negatiivisia kommentteja ap:ta kohtaan, joka on surullinen ja hämillään tilanteessaan. Ero varmaan on järkevintä tuossa tilanteessa, vähintään pitkä breikki. Mielestäni on pöyristyttävää jos naisen pitää ostaa miehelle kalsareita tai huomauttaa kynsien leikkuusta.

seurustelin aikanaan mukavan tytön kanssa joka kyllä huolehti itsestään ja oli hyvä seksikumppani, tykkäsi imeä munaa mitä arvostan tosi paljon jne. Oli hyväntahtoinen ja vastuuntuntoinen, mutta mielipiteiden puuttuminen ja tietynlainen tietämättömyys ja kiinnostuksen puute yleissivistykseen liittyvissä asoissa pakottivat minut lemppaamaan hänet.

Jos teillä ei ole lapsia vielä niin mieti mitä elämä tulisi perheellisenä olemaan. Sä olisit yksinhuoltaja joka huolehtii miehestä ja lapsista.

Ansaitset parempaa. Ja tosiaan, tässä ei ole kyse rahasta.

Vierailija
18/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:45"]

Onpa negatiivisia kommentteja ap:ta kohtaan, joka on surullinen ja hämillään tilanteessaan. Ero varmaan on järkevintä tuossa tilanteessa, vähintään pitkä breikki. Mielestäni on pöyristyttävää jos naisen pitää ostaa miehelle kalsareita tai huomauttaa kynsien leikkuusta.

seurustelin aikanaan mukavan tytön kanssa joka kyllä huolehti itsestään ja oli hyvä seksikumppani, tykkäsi imeä munaa mitä arvostan tosi paljon jne. Oli hyväntahtoinen ja vastuuntuntoinen, mutta mielipiteiden puuttuminen ja tietynlainen tietämättömyys ja kiinnostuksen puute yleissivistykseen liittyvissä asoissa pakottivat minut lemppaamaan hänet.

Jos teillä ei ole lapsia vielä niin mieti mitä elämä tulisi perheellisenä olemaan. Sä olisit yksinhuoltaja joka huolehtii miehestä ja lapsista.

Ansaitset parempaa. Ja tosiaan, tässä ei ole kyse rahasta.

[/quote]

Kiitos tästä. Yksi iso syy eroamiseen on juuri se, että olen miettinyt elämäämme jos saisimme lapsia. Se olisi katastrofi. Minulla on omakin urani, miehelle taas ei taida sopia mikään muu kuin kotona pysyvä vaimo. Jos nyt kukaan kotiäitikään suostuu huolehtimaan miehensä hygieniasta....

Mies oli kiltti, huomaavainen ja herkkä kun tutustuimme. On todella vaikea todeta, että hän on kehittynyt pelkästä työstään kiinnostuneeksi idiootiksi, joka ei välitä yhtään siitä, millaisen kuvan antaa itsestään muille.

Ap

Vierailija
19/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eroa toki nyt sitten niine urinesi ja muille annettavine kuvinesi kynsien leikkaamisstandardeinesi, jos mies ei tee mieleistäsi yhteistyötä niiden suhteen.

Vaihtoehto olisi kai se, että tavalla tai toisella sopeutuisit miehesi mielestäsi negatiivisiin ominaisuuksiin.

Vierailija
20/30 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:37"]

[/quote] 

En ottaisi, mutta en haluaisi liian helpolla luopuakaan, niin kauan olemme olleet yhdessä.

Ap

[/quote]

Tuo on omistusharha. Luulet panostaneesi suhteeseen paljon, koska siihen on käytetty paljon aikaa. Päästä moisesta irti.

Sinä et halua tuota suhdetta, en ala pohtimaan kuinka nuorena olette yhteen menneet (no nuorina, jos ammattikoulussa on ollut ja senkin jättänyt kesken) ja ihminen kasvaa.

Nyt olet jo sen ikäinen, että voit hyvin kokeilla miltä se uusiosinkkuus tuntuu ja sitten kun sellainen oikean oloinen mies löytyy niin voitte edetä suhteessa nopeastikin. 

Et voita mitään ylläpitämällä status quota. Anna jonkun toisen kouluttaa tuo mies. Se on ihan hyvä tyyppi, kyllä sä sen tiedät. Te ette vaan sovi yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi