Tuttava pussasi vauvaani suulle
Olenko liian hysteerinen äiti kun tuttava sylissään pitäessä moiskautti vauvani suulle suukon ja nyt vain mietin mitä siitä on voinut tarttua? Vauvalla on ikää 7 kk ja sekä alhaalla että ylhäällä on hampaat. En tunne tuttavan terveyshistoriaa ja tilanne tapahtui niin nopeasti etten ehtinyt estää.
Kommentit (62)
Komppaan no voi IIIIIIIK saatanaa.
Minun Italian puolen suku pussailee kaikkia suulle, mitä ihmeellistä siinä on? Ollaan rakastavaa ja välittävää sakkia, oltu aina, ja pidetty toistemme puolia!
Koita ajatella positiivisesti ja kääntää asia päässäsi niin päin että vauvasi on niin ihana ettei tuttavasi voinut vastustaa pusua, vauvathan vaan on niiiin ihania! Terveyshaittaa tuskin on jos tutava on normaalisti hygieniastaan huolehtiva ihminen niin pesee varmasti hampaansakin päivittäin.
t.sh
Voihan hysteriahelvetti sentään!
Juuri tämä selittää sen miksi juuri suomalaislapset ovat niin sairaita ja kalpeita ja allergisia kaikelle ja suurin piirtein kaatuvat kun eka pöpö tulee heitä vastaan: siksi koska te äidit pelkäätte että saavat pienenkin bakteerin lähelleen! Ihme kun ette kulje desinfiointiainepullo kädessä lapsen edessä kuin curlaamassa, lattiaa liikkuvan lapsen edestä puhtaaksi hinkaten, tai kaikki lapsen ruokailuvälineet ennen ja jälkeen ruokailun kiehumispisteessä olevassa vedessä keittäen?
Vältättekö lapsen kanssa myös talouksia joissa lemmikkejä? Jos lapsi ei saa kosketusta eläimiin pienenä niin hän allergisoituu niille myöhemmin, tiedoksi vaan.
Joo kaikilla lapsia pussaavilla on ihan varmasti hammasmätä, kurkkumätä, sikainfluenssa, lintuinfluenssa, kuppa, klamydia, herpes ja aids. Lisäksi käyttävät halpaa huulipunaa ja harjaavat hampaansa vain kahdesti päivässä. Ihan varmasti vauva kuolee huomenna puoleenpäivään mennessä kun ihmiset kulkevat pussaamassa ja tappamassa!
Minä kyllä näkisin tän asian niin, et pienempi paha ne reiät hampaissa on, kun se ettei lapsi ikinä saa sukkoja edes omilta vanhemmiltaan. Jumalauta mitä porukkaa.
Onko kyseessä kenties ensimmäinen lapsi? ;) Tehkää ny helekkari toinen ja äkkiä, niin ette kerkii ihan joka suukosta hysterisoida.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:50"]
Voihan hysteriahelvetti sentään!
Juuri tämä selittää sen miksi juuri suomalaislapset ovat niin sairaita ja kalpeita ja allergisia kaikelle ja suurin piirtein kaatuvat kun eka pöpö tulee heitä vastaan: siksi koska te äidit pelkäätte että saavat pienenkin bakteerin lähelleen! Ihme kun ette kulje desinfiointiainepullo kädessä lapsen edessä kuin curlaamassa, lattiaa liikkuvan lapsen edestä puhtaaksi hinkaten, tai kaikki lapsen ruokailuvälineet ennen ja jälkeen ruokailun kiehumispisteessä olevassa vedessä keittäen?
Vältättekö lapsen kanssa myös talouksia joissa lemmikkejä? Jos lapsi ei saa kosketusta eläimiin pienenä niin hän allergisoituu niille myöhemmin, tiedoksi vaan.
[/quote]
Meillä ei ole ikinä ollut kotieläintä, ei minkäänlaista. Hyvin harvoin pääsin lapsena kosketuksiin elämien kanssa, mutta ei minulla mitään allergioita ole.
Niitä suukkoja voi varmasti antaa muuallekin kuin suoraan suulle. Minä ainakin suukottelen vauvaani poskille, otsaan, kaulaan niskaan, vatsaan jne.
Voi elämän kevät. Itse en pussaa vieraita vauvoja ollenkaan, tuttuja vauvoja poskelle ja omia ihan suullekin. Lapset usein itse tulevat huulet pitkällä antamaan pusua, pitäisikö väistellä vai mitä?
Itse muistan että pienenä pussasin isovanhempien koiraakin aina kun aikuisten silmä vältti, tietysti kielsivät mutta kun se oli niin suloinen että eihän sitä voinut olla pussaamatta!
Ja hengissä olen vieläkin ilman mitään tauteja eikä ole edes reikiä hampaissa.
Ap tässä vielä. Kiitos kaikille vastauksista, kyseessä tosiaan oli ihminen joka on nähnytkin vauvani vain kerran aikaisemmin ja nyt hän meni antamaan suukon suoraan suulle. Me vanhemmat toki pusuttelemme vauvaa joka päivä ja paljon, tosin suuta vältellen koska näinhän nykyään ohjeistetaan jo neuvolassa. Siksi ei tuntunut hyvältä että vieras henkilö ottaa noin lähikontaktia pieneen.
Joo onhan hän teidän silmäterä ja ihana pieni ja awwwww, mutta camoon!! Missähän neuvolassa näin ohjeistetaan?
Hassua kuinka kulttuuuri on erilainen, katsoin juuri 147 jakso espanjalaista serranon perheä, ja sarjassa sukulaiset ja muutkin moiskauttelivat pusuja vauvan/taaperon suulle ilman mitään ihmetyksiä:D
Oli se varmaan aika outo tilanne mutta ei kai se nyt niin kamalaa ole :D
Ite en kyllä pussaile edes omaa vauvaani suulle, poskelle ja muualle toki.
Hyi helvetti! Olisi entinen tuttava!
Kun tietää mitä herpeksiä ja hepatiitteja ihmiset kantavat, kyllä ottaisi päähän, jos joku kuolaisi vauvan naamaa. Jotain rajaa.
Ja miettikää muuten yleisiä vessoja, narkkarit käy niissä piikittämässä, roiskivat eritteitänsä pitkin ja poikin. Putsatkaa ne pöntön reunat desinfioivalla pyyhkeellä ennen kun päästätte lapsenne niihin.
ahaa, joku bakteerikammonen eksynyt tänne. Hanki apua.
Joo on kyllä ihme hysteriaa, minun kummityttöni tuli antamaan moiskautti minulle pusun suoraan suulle, olisko pitänyt vaan kääntää äkkiä pää että "ei saa"? Kummityttöni muutenkin pitää minusta, hui kamalaa kun on oikein sylissäkin välillä, varmaan saa jonkun kauhean bakteerin...
En yhtään ihmettele nykylasten allergioita kaikelle, kun äidit varoo kaikkea ja desinfioi varmaan kaiken jatkuvasti lattiasta kattoon. Siksihän sitten ei ole vastustuskykyä millekään ja kun iskee pienikin pöpö niin heti lapsi sairastaa. Kun minä olin pieni, oli meillä pupu ja koira ja lemmikkejä oli talossa aina. Eipä ole ollut mitään allergiaa tai yliherkkyyttä koskaan millekään ja hampaatkin voineet hyvin, vaikka taisi niitä pusuja minullekin jotkut antaa.
En ymmärrä miten joku näkee jotain kummallista siinä että pusuja antavat muutkin joskus kuin vain aikuiset toisilleen? Ai niin, paitsi suomalaiset on niin läheiskammoista että pitää olla se metrin väli tai muuten vaivaannutaan...
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 23:36"]
ahaa, joku bakteerikammonen eksynyt tänne. Hanki apua.
[/quote]
Bakteerikammoinen tai ei, en silti antaisi taaperon konttailla yleisten vessojen lattioilla...
Hienosti osaan kirjoittaa... * moiskautti * piti jäädä pois. t: 38
Ps. Kyllä muualla päin maailmaa ihmiset pussaavat paljon poskille, ja suullekin lapsia eikä sitä kukaan kyllä oudoksu...
Johan nyt on taas keskustelu.. huh huh.. Mut että teitä hysteerisiä on noin paljon?!