Miehen äkillinen vatsakipu, mitä tehdä?
Mies ei ole kipeä just koskaan. Nyt, yhtäkkiä, kun sen piti lähteä töihin, menikin lattialle makaamaan. Kuulemma alkoi ihan hirveä vatsakipu, ei ole koskaan ollut kovempaa kipua hänellä vatsassa.
Ei voi olla umpisuoli, koska on vasemmalla puolella. Navan alla se kipu, kuulemma jatkuva. Hiukan ennen kivun alkamista kävi kuulemma vessassa ja uloste tuli voimalla, voisiko johtua siitä?
Katosin joltain lääkärisivulta akuutti vatsa-oireista jutun, ei oikein mikään niistä iske. Mies ei suostu lähtemään lääkäriin.
Mulla on itsellä silloin tällöin ollut kovia vatsakipuja, äkillisiä. En ole pitänyt niitä minään, koska mulla ollut joskus sellasia lapsesta asti. Olen ajatellut, että suoli vaan kiukuttelee, mulla taipumusta ummetukseen. Mutta tuo miehen kipu huolettaa, kun ei hänellä ole ollut.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 12:32"]
Naimisissa, mutta kirjoilla äidin luona? Onnea vaan teille ;-)
[/quote]
Nih. Sitä minäkin ihmettelin, kun tänä syksynä paljastui, ettei olekaan muuttanut kirjoja tänne. Ja kummallisinta on, ettei mies juurikaan ole äitinsä kanssa tekemisissä, ei juuri edes soittele tälle.
Sappikiviä voi myös olla. Miehellä oli kans tollasia äkillisiä kovia vatsakipuja mutta ei suostunut lääkäriin menemään kun "ne menee ohi aina"... No leikkauksessahan ne sappikivet sitten lopulta poistettiin kun se kipu ei enää lopulta mennytkään ohi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Voi hyvänen aika, tän aloituksen täytyy olla provo, jos ei ole, niin menköön tämä aloituksen tekijä peilin eteen ja katsokoonsieltä näkyvää typerystä. Sieltä se näkyy, katos vaan! Ja sit kannattaa kasvaa aikuiseksi. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, jos on, niin ne huostaanotettakoon, heti!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 12:32"]
No, tuo mies on ollut terve aiemmin. En nyt vaan jaksa uskoa, että sille olisi yhtäkkiä joku vakava tauti kehittynyt. Se vaan syö huonosti. Mutta jos on vatsa kipeä vielä illalla tai jos tuo tulee uudelleen, sitten lääkäriin.
[/quote]
Tuommoinen mies oo koskaan ollut terve. Pääsä viiraa ja pahasti. Samoin rouva voisi tarkistaa mielenterveytensä, siis ukko ei ole siirtänyt kirjojaan. Voi hyvänen aika, mistä näitä oikein sikiää?
Umppari: hyppää pieni hyppy tasajalkaa ylös. Viiltävä kipu tuntuu alhaalla oikealla. Sappikivut: palleassa, oikeapainotteisesti. Tulevat aaltomaisina. Samoin virtsakivet, mutta kipu alavatsalla. Äkillinen vatsakipu voi olla suolitukos, joka hengenvaarallinen.
No se kipu vissiin lieveni. Mies lähti töihin ja vinkui sipsejä, mutta otin pussin pois...
Voi se silti olla umppari, ystävälläni se oli vastakkaisella puolella kuin normaalisti ja aiheutti leikkauksessa hämmennystä. En siis lähtisi testaamaan, meneekö itsestään ohi vai puhkeaako.