Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät blogien korulauseet:

Vierailija
26.11.2013 |

"Tällä hetkellä insipiroidun..."

"Tunnen suurta tyytyväisyyttä..."

"Nautin hiljaisuudesta ja käperryin..."

Aaarrgh!

Kommentit (720)

Vierailija
301/720 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:32"]

Mua ärsyttää postaukset tyyliin "olen koko syksyn/talven/kevään/kesän ollut niin kiireinen ja ollut siellä ja täällä ja tehnyt sitä ja tätä ja on ollut niin kiire, mutta nyt minulla oli aikaa viettää ihana koti-ilta, rauhoittua, ladata akkuja ja tunnelmoida". Ja sitten tästäkin pitää tehdä postaus ja ottaa kuvia kynttilöistä/tunnelmavaloista, teemukista/viinilasillisesta, sohvan viltistä jne. Jos on ollut niin kiireinen ja kaipaa rauhallista koti-iltaa, miksi siitäkin pitää tehdä suoritus, josta ei voi nauttia ilman valokuvia ja blogissa kertomista?

[/quote]

Kiire yleensäkin noissa blogeissa on vähän suhteellinen käsitys. "Täältä muuton keskeltä hirveästä kiireestä postaan nyt tällaisen kiirebloggauksen jossa haluan tuoda ilmi että kiireessäkin on mahdollista syödä terveellisesti. Kämppä on ihan hujan hajan, mutta suotakoon se nyt anteeksi tämän kerran kun on niin kiire. Tässä siis kuva kiirelounaasta kiireen tuoksinassa". Ja kuvassa on lounasannos joka on ehditty asetella taiteellisesti, laatuastioille eikä kertakäyttöastioille kuten muuton tuoksinassa voisi kuvitella tapahtuvan. Kämppä on viimeistä piirtoa myöten kuin sisustuslehdestä ja kiirelounaalle on myös ehditty taitella lautasliinat ja sytyttää kynttilä. Kiireiseen lounaaseen on mahdutettu myös valokuvaaminen ja postauksen kirjoittaminen ja julkaiseminen.

Vierailija
302/720 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloginarsismi & Bloggarinarsissit

Kukka-asetelma ~ Akka-kusetelma.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/720 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:05"]

Miehet tulee töistä kotiin laulaen ja tanssien, Vuittonin ruskea tai Chanelin musta ostoskassi kädessä.

[/quote]

Tottakai, koska nehän on ainoita HELPOSTI TUNNISTETTAVIA logomerkkejä jotka peräpitäjän suomijuntitkin tunnistaa, ja täytyyhän miesten nyt kilpavarustella bloggaavia nukke(avo)vaimojaan kuin autojaan ;)

Vierailija
304/720 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se pakohetki arjesta. Hetki itselle, jonka jälkeen jaksaa rakentaa perheelle sitä uutta ja ihanaa kotia, jonne on ihana tulla rauhoittumaan arjen kiireestä.

Huom! Pakoarjesta-postaus on kuvitettu salaatilla, jossa on ainakin rucolaa, pinjansiemeniä, vuohenjuustoa/halloumia. Patonkia ei ole enää soveliasta laittaa lautasen reunalle, koska siinä on ihan liikaa hiilareita.

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:32"]

Mua ärsyttää postaukset tyyliin "olen koko syksyn/talven/kevään/kesän ollut niin kiireinen ja ollut siellä ja täällä ja tehnyt sitä ja tätä ja on ollut niin kiire, mutta nyt minulla oli aikaa viettää ihana koti-ilta, rauhoittua, ladata akkuja ja tunnelmoida". Ja sitten tästäkin pitää tehdä postaus ja ottaa kuvia kynttilöistä/tunnelmavaloista, teemukista/viinilasillisesta, sohvan viltistä jne. Jos on ollut niin kiireinen ja kaipaa rauhallista koti-iltaa, miksi siitäkin pitää tehdä suoritus, josta ei voi nauttia ilman valokuvia ja blogissa kertomista?

[/quote]

Kiire yleensäkin noissa blogeissa on vähän suhteellinen käsitys. "Täältä muuton keskeltä hirveästä kiireestä postaan nyt tällaisen kiirebloggauksen jossa haluan tuoda ilmi että kiireessäkin on mahdollista syödä terveellisesti. Kämppä on ihan hujan hajan, mutta suotakoon se nyt anteeksi tämän kerran kun on niin kiire. Tässä siis kuva kiirelounaasta kiireen tuoksinassa". Ja kuvassa on lounasannos joka on ehditty asetella taiteellisesti, laatuastioille eikä kertakäyttöastioille kuten muuton tuoksinassa voisi kuvitella tapahtuvan. Kämppä on viimeistä piirtoa myöten kuin sisustuslehdestä ja kiirelounaalle on myös ehditty taitella lautasliinat ja sytyttää kynttilä. Kiireiseen lounaaseen on mahdutettu myös valokuvaaminen ja postauksen kirjoittaminen ja julkaiseminen.

[/quote]

Vierailija
305/720 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua katsoo pääsivulta niin se sanoo että tässä on 19 sivua, mutta kun tämän ketjun avaa niin tässä on vain 18 sivua, mikä näitä viestejä oikein syö?

Vierailija
306/720 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä annetaan aina niin sellaista kuvaa että ympärillä on AINA niin paljon (blogi)ystäviä ja kaikki (blogi)hymyilee kuvissa, ja joku sponsoroi (blogi)pikkunaposteltavat ja (blogi)skumpat.

Vierailija
307/720 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton ärsykki on kaikenlainen blogitauolla uhkailu. Saadaan yksi kommentti joka ei ole kritiikitöntä nuoleskelua ja komppailua vaan kehtaa ehkäpä kyseenalaistaa blogaajan tai olla eri mieltä, vedetään seuraavassa postauksessa itkua tuhertaen että "oon saanut niin paljon epäasiallisia kommentteja viime aikoina joten pidän blogitauon, hyvästi". Tai sitten ihan muuten vain ollaan draamakuningattaria ja kirjoitellaan että "blogin pitäminen stressaa niin paljon että taidan pitää blogitaukoa". Sitten parin päivän päästä ja kävijä- sekä kaipailukommenttipiikin jälkeen tullaan takaisin taas esittelemään ihanaa body shopilta yhteistyössä saatua natural-hivenainekosteusvoidetta kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ihan oikeasti, jokainen "blogitauko" kestää maksimissaan sen 2-6 päivää. Taukoa kommentoiville vastaillaan jotain ympäripyöreää "Ette te musta näin helpolla eroon pääse, hih! :)"-lässytystä. 

Sitten ne instagram-kuvaoksennukset. Jos haluan katsoa naamanvääntelykuvia sinusta ja kavereistasi sekä taidekuvia uudesta kahvikupista, seuraan kyllä sitten sinua instagramissa. 

Ja ylhäältä otetut kenkäkuvat, sellaiset joissa näkyy ne kengät ylhäältäpäin ja iso pala maata. Mikä helkkarin tarkoitus näillä on? Voisiko joku selventää? Itselleni tulee vain vaikutelma siitä, että valmistaudutaan oksentamaan.

Ja ne lässytykset ja imelät postaukset, jotka ovat olevinaan niin inspiroivia, eteerisiä ja hyväntuulisia, vaikka todellisuudessa voisivat olla ties mistä tusinanaistenlehdestä repäistyjä moneen kertaan kierrätettyjä itsehoitoartikkeleja. Tänään minä opin ymmärtämään itseäni ja sydäntäni! Elämää täytyy elää täysillä!! En ehkä ole täydellinen, mutta rakastan itseäni! kaiken maailman andthatswhoiam-kuvamakroilla maustettuna. Ja seuraavassa postauksessa ollaankin taas maan pinnalla. 

Vierailija
308/720 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikutan kassan kautta särmää kotiin.. Hih 

Vierailija
309/720 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:46"]

:D Lisää! Terkuin: eräs korulaiseisiinkin välillä sortuva bloggaaja, joka täällä kirjoittelee vilttiin kääriytyneenä ja teekuppi kaatuneena näppikselle...

[/quote]

Minäkin bloggaajana olen usein näihin sortunut mutta silti tykkään lukea :D lisää, hih!

Vierailija
310/720 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pännii blogien huono kieli, siis yhdyssanavirheet( tee hetki, hih) ja muut tosi alkeelliset virheet. Enkä edes ole yleensä mikään kielinatsi! 

Vierailija
311/720 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tykkää jostakin, ei sitä silti tarvitse vihata. Katso ketjun otsikko uudestaan!

Tunkekaa jo se iänikuinen ja loppuunnus* kateuskortti up yours.

Vierailija
312/720 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se taidelukiolaisuus tarkoittaa tässä yhteydessä? En nää Stellan blogissa mitään teinimäistä, vai olenko ymmärtänyt koko jutun väärin?

Vierailija
313/720 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin ihmettelen^

Vierailija
314/720 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"38 vuotta nuori" - näin esittelee itsensä eräs bloggaaja. Minusta 38 alkaa kyllä olla aika kaukana nuoresta. :D

Sitten nämä "kolmen äiti, yhden vaimo"-esittelyt, alkaaks olla vähän kulunut?

Vierailija
315/720 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuja poisteltu näemmä taasen. Kalikka kalahtanu ja bimbot älähtäny..

Vierailija
316/720 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:13"]

Mun ehdoton ärsykki on kaikenlainen blogitauolla uhkailu. Saadaan yksi kommentti joka ei ole kritiikitöntä nuoleskelua ja komppailua vaan kehtaa ehkäpä kyseenalaistaa blogaajan tai olla eri mieltä, vedetään seuraavassa postauksessa itkua tuhertaen että "oon saanut niin paljon epäasiallisia kommentteja viime aikoina joten pidän blogitauon, hyvästi".

[/quote]

Niinpä, ja miksi ne logorouvat niistä kommenteista loukkaantuu jos joku lukija ei pidä heidän uudesta merkkilaukusta? Mieshän sen on sitä paitsi yleensä ostanut, joten ei ole bloggaajan omista rahoista mitenkään pois että harmittaisi sen takia! :-D

Vierailija
317/720 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nuo dramaattiset "Tein maailmaa mullistavan päätöksen, ja lopetan blogini, hyvästi murut" tyyliset, kuin estradilta alas astumiset. Toivotaan että mahdollisimman moni tulee mankumaan takaisin, vai mitä tällä haetaan? 

Lopettamisessa vedotaan ajanpuutteeseen, kiireisiin kuten eläimen hankintaan, tai talon remonttiin, vaikka kyseessä olisi vain muutamien kaappien ovien vaihto :D

Silti jäädään toisten blogeihin (ja tänne!) kyräilemään että mitä ne muut tekee, saa, tai ostaa joten sitä aikaa kuitenkin riittää. ;) Kohta niiden on kuitenkin pakko jotain kanavaa pitkin päästä esittelemään netissä muille uusia rakkauslaukkuostoksia ja vastaavaa kun ne muiden näkemättä jääneet merkkiostokset polttaa kaapissa!

Vierailija
318/720 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä ihmiset, jotka blogeista noin ärsyyntyvät. On todella olemassa positiivisesti ajattelevia ja maailman kauniina näkeviä ihmisiä. Ja ei, en ole eläissäni blogia kirjoittanut ja harvoin niitä luenkin Hyvää mieltä olen kuitenkin lukemistani saanut, ja vinkkejä.

Vierailija
319/720 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 10:46"]

On todella olemassa positiivisesti ajattelevia ja maailman kauniina näkeviä ihmisiä.[/quote]

Pidät ostoslistamaisia suomalaisia blogeja tuollaisina?

Minusta vaikuttaa siltä että näkevät kauneutta korkeintaan omissa himotuslistoissaan ja merkkituoteostoksissaan.....

[/quote]

Siis edelleen, blogeja on erilaisia. Aloita vaikka näistä, jos et millään usko. Takaan, ettet löydä himoituslistoja.

http://www.lily.fi/blogit/kaikki-mita-rakastin
http://www.stellaharasek.com/

Vierailija
320/720 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 10:46"]

Säälittäviä ihmiset, jotka blogeista noin ärsyyntyvät. On todella olemassa positiivisesti ajattelevia ja maailman kauniina näkeviä ihmisiä. Ja ei, en ole eläissäni blogia kirjoittanut ja harvoin niitä luenkin Hyvää mieltä olen kuitenkin lukemistani saanut, ja vinkkejä.

[/quote]

Samaa mieltä. En ymmärrä miksi kukaan lukisi blogeja joista ei mitään saa irti. Itse luen muutamaa laadukasta blogia, joiden kirjoittajien ajatusmaailma liippaa läheltä omaani. Stellaa, Eevaa. Doritin blogista käyn katsomassa kuvat.