Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kerran alkanut iskiasvaiva pysyvä? Miten helpotan oloani?

Vierailija
25.11.2013 |

Olen elämässäni tähän asti aina tehnyt fyysistä seisomatyötä, mutta kesällä alkoi täyspäiväinen istumatyö. Nyt on pari kuukautta alkanut selkeät iskiasoireet, ja pelkään, että olen tuhoon tuomittu, ja liikunta ei suju entiseen malliin. Miten voin edelleen pitää itseni hyvässä kunnossa ja parantaa oloani, ilman että joudun vaivoineni jatkuvasti lepäämään ja ottamaan sairaslomaa yms. Kipu selässä on välillä niin paha että itku meinaa päästä ja sekä seisominen että istuminen sattuu. Olen varannut ajan urheiluhierojalle, osaako tällainen hieroja auttaa, vai pitäisikö minun vielä kysyä lääkäriltä jonkinmoista räätälöityä "kuntoutusohjelmaa" ?? pliis auttakaa ne jotka osaavat neuvoa!!

-Kiitos-

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille vastauksista.. Tämä on ärsyttävä vaiva kun koskaan ennen en ole kärsinyt tästä ja tunnen itseni ihan vanhaksi ja raihnaiseksi vaikka olen nuori ihminen. mun on vaan niin vaikea uskoa et pelkästä toimistotyöstä tän vaivan sain! kun ajattelin että ei se oo mikään automaatio että se tulee saman tien jos istuu kahdeksasta neljään. mut omalle kohdalle tä nyt vaan pamahti. ärsyttää kun oikea jalka puutuu jalkapöydästä ja varpaista. perse pakottaa ja selkä jumittaa.

t. ap

Vierailija
2/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa helpottaa joskus vanhuksena, olen lukenut. Mutta muuten on kyllä ikuinen seuralainen, ei siinä hieronta auta. Itselläni on vaivannut jo 15 v. Välillä olen ollut huonommassa kunnossa ja pois töistä, yleensä kipu on vähäisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeanlainen hieronta auttaa. Tsemppiä! 

Vierailija
4/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 42. Minulla oli 5-10 v sitten iskiasvaivoja mutta nyt niitä ei ole noin viiteen vuoteen ollut ollenkaan. En oikein osaa sanoa mistä niiden katoaminen johtuu, elämäntapani eivät ole merkittävästi muuttuneet.

Vierailija
5/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Luin netistä, että paraneminen riippuu toki ongelman vakavuudesta. en vaan osaa määritellä oman kivun vakavuutta yms. eikai se itkeskely täälläkään auta. :) pitää mennä lääkäriin viimeistään silloin kun ei ylös pääse.

ap

Vierailija
6/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollut tämä seuralainen jo 13 vuotta. Raskauksien aikana olo menee ihan sietämättömäksi mitä enemmän viikkoja kertyy. Kuopus meni 10 päivää lasketusta ajasta yli ja mä olin silloin jo lähes liikuntakyvytön.

Iskiaksen takia en ole koskaan ollut saikulla, sillä mun kokemuksen mukaan juuri makoilu pahentaa vaivaa. Reipas ja rento kävely on tehokkain keino helpottaa kipua. Olen huomannut myös, että painon pitäminen kurissa ehkäisee vaivan pahenemista.

Vierailija
7/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, toinenkin selkävaivanen liikkeellä, kertositko tarkemmin millasia oireita sulle iskiaksesta tuli? Mulla kans inhottavaa kipuilua ja lääkärit tuntuu vaan vähättelevän oireita.. :(

Vierailija
8/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin iskiaksesta 7-8 vuotta. Sitten menin omt-fysioterapeutille ja hän niksautti alanikamat kohdilleen. Iskiasta ei ole ollut kuuteen vuoteen. Jo eka kerta auttoi, mutta kolmen kerran käynnin Jälkeen tulos oli lopullisesti hyvä. 

Minulla on. Uistakin selkäongelmia. Kaikessa vannon omt:n nimeen.

Vierailija
9/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sellaisia, että jalka petti alta. Sitä ennen tuntui siltä kuin joku tuikkaisi pakaraan puukolla. Välillä en päässyt sohvalta tai sängystä ylös, koska se vaan oli niin kivuliasta, ihan kuin olisi ollut koko alaselkä ja pakara(t) aivat tulessa. Mutta sitten, kun pääsi ylös ja liikkelle, oireet helpottivat. Istuminen, makoilu ja paikallaan seisoskelu tai takaperin käveleminen olivat kaikkein pahinta myrkkyä iskiakselle.

Kävin työpaikkalääkärillä ja työfysioterapeutilla pari kertaa. Sain ohjeina, että selkä- ja pakaralihaksia pitää saada vahvemmiksi.

Jumppa auttaa, liikkuminen ylipäänsä on hyväksi ja painon pitäminen normaalina.

t: #6

Vierailija
10/14 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 22:46"]

No mulla on ollut tämä seuralainen jo 13 vuotta. Raskauksien aikana olo menee ihan sietämättömäksi mitä enemmän viikkoja kertyy. Kuopus meni 10 päivää lasketusta ajasta yli ja mä olin silloin jo lähes liikuntakyvytön.

Iskiaksen takia en ole koskaan ollut saikulla, sillä mun kokemuksen mukaan juuri makoilu pahentaa vaivaa. Reipas ja rento kävely on tehokkain keino helpottaa kipua. Olen huomannut myös, että painon pitäminen kurissa ehkäisee vaivan pahenemista.

[/quote]

Olen joutunut olemaan saikulla, koska teen istumatyötä, ja pahimmassa vaiheessa istuminen on myrkkyä.  Kävelylenkkejä olen tietenkin tehnyt useita päivässä. Työssäni ei voi kävellä, se on istumista 8 h.

Vierailija
11/14 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää nyt hyvät ihmiset kiropraktikolle hoitamaan paikat kuntoon!!!

Vierailija
12/14 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:02"]

Mä kärsin iskiaksesta 7-8 vuotta. Sitten menin omt-fysioterapeutille ja hän niksautti alanikamat kohdilleen. Iskiasta ei ole ollut kuuteen vuoteen. Jo eka kerta auttoi, mutta kolmen kerran käynnin Jälkeen tulos oli lopullisesti hyvä. 

Minulla on. Uistakin selkäongelmia. Kaikessa vannon omt:n nimeen.

[/quote]

Jos sinulla olisi ollut alanikamat pois paikoiltaan, et olisi edes kävellyt.

Fysioterapeutti naksautti fasettilukot auki. Opetelkaa edes termit oikein, ennen kuin tulette antamaan neuvojanne.

Vai nikamat pois paikaltaan...:)

Vierailija
13/14 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäsenkorjaus on auttanu. Ei ole mitään vaarallista puoskarointia kuten ihmiset jotka ei ole koskaan kokeilleet väittävät.

Vierailija
14/14 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset pystyisi seisomaan töissä? meillä ainakin yksi työntekijä on huoneensa räätälöinyt niin että pystyy seisomaan välillä vaikka ollaankin ankeessa toimistossa... mielikuvitusta kehiin? työnantajakin voi olla suopea kokeiluille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi