Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko työn perässä?

Vierailija
23.09.2020 |

Oletko muuttanut tai muuttaisitko työn perässä? Mikä on elämäntilanteesi?
Olen ymmärtänyt, että monikaan ei ole valmis muuttamaan. Miksi ei? Itse olen muuttanut parikin kertaa jopa pätkätyön perässä vaikka kumppani jäänyt toiselle paikkakunnalle töihin. Nyt taas työttömänä ja olen valmis muuttamaan vielä jos tilanne vaatii. Olenko harvinainen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se tarkoittaisi eroa perheestä.

Vierailija
2/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos olisin sinkku, niin ehkä mutta työn perässä muuttaminen on niin epävarmaa nykyisin kun sen työn voi menettää koska tahansa.

Ei työnantajiin oikein voi luottaa. Yt:t tai lomautus voi tulla koska tahansa. Ja kiva sitten jäädä työttömänä vieraalle paikkakunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Viihdyn täällä, miehellä on täällä töitä, lapsilla 12v, 9v ja 5v on kaikki sosiaaliset suhteet täällä. Niin myös meillä vanhemmilla. Löytyy niitä muitakin töitä, en ole niin itsekäs, että kaikkien elämä menisi uusiksi jonkun tietyn minun haluamani työn takia.

4/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut työn perässä 3 eri kertaa ihan uudelle paikkakunnalle. Oli minulle hyvä ratkaisu.

Vierailija
5/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin työn perässä vaikka seurustelin vakavasti. Tykkäsin työstäni, mutta etäsuhde oli surkea. Sinkkuna olisin jäänyt sinne, mutta muutin takaisn pari vuotta myöhemmin. Lasten asuessa kotona en olisi lähtenyt työn perään minnekään.

Vierailija
6/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en haluu muuttaa työn perässä. :) Mie sain kesäkuussa valmistuneesta luhtikerrostalosta asunnon. Miksi pitäisi vaihtaa tuliterä asunto työn takia? :o Niin, ja tämä o keskustassa, nii ei tarvii autoa. Paikkakunta o rauhalline ja turvalline ja vanhemmat ja veljet asuu sadan kilometrin säteellä. :) M25

Vierailija
7/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Olen muuttanut työn perässä 3 eri kertaa ihan uudelle paikkakunnalle. Oli minulle hyvä ratkaisu.

Haluatko avata vielä tarkemmin miten tämä oli sinulle hyvä ratkaisu? Ap

Vierailija
8/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta voisin muuttaa töitä pakoon.

Vierailija
9/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenä olemme muuttaneet kaksi kertaa jomman kumman työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.  Miehen kanssa kahdestaan kerran. Lisäksi kumpikin olemme olleet reissutöissä (ei toki yhtäaikaa) ja asuneet arkipäivät 200-300 km päässä kotoa. Lapsia oli ikävä ja itkin iltaisin.  Mutta opintolainat oli maksettava ja työkokemusta hankittava.

Vierailija
10/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kunhan minimivaatimukset täyttyvät: paikkakunnalta pitää löytyy oman alan vakkarityöt sekä minulle että puolisolle, sekä ruotsinkieliset päiväkodit ja koulut lukion loppuun saakka lapsille. Seutu ei kuitenkaan saa olla täysin ruotsinkielinen, koska lasten pitää oppia myös hyvää suomea. Käytännössä pysyttelemme siis rannikolla.

Vierailija
11/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muutin muutama vuosi sitten 300km pohjoisemmaksi kun sain sieltä töitä. Täällä ollaan edelleen.

Vierailija
12/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe, ystävät ja ympäristö on työtä tärkeämpiä. Hajoaisin henkisesti, jos joutuisin täysin outoon ympäristöön ihan yksin. Ja mulla on sellainen ammatti, että kyllä joka kylästä töitä löytyy, insinööri meinaan. Ja nytkin työmatka 80km päivässä eikä ongelmia. Mieluummin ajan tuon matkan kuin muutan.

Vierailija
13/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa ja olen niin tehnytkin pariin otteeseen. Ainoa on, että Helsinkiin en enää lähde, enkä Haapajärvelle.

Mulla tosin helpompaa kun olen nuori sinkkumies

Vierailija
14/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut, tähän mennessä kolmesti. Kaksi kertaa Suomen sisällä, kerran kolmeksi vuodeksi toiseen Euroopan maahan. Kahden työsuhteen ajan elin vain etäsuhteessa, olen siis koko ajan ollut avoliitossa/etäsuhteessa saman miehen kanssa. Nykyään asutaan ja työskennellään ensimmäistä kertaa samalla paikkakunnalla, ollaan molemmat oltu myös kausittain pitkän työmatkan pendelöijiä.

Ei työn perässä muuttaminen ole koskaan ollut ongelma. Toki meillä ei ole lapsia ja kummallakin palkat olleet näissä sen verran hyvät, että on ollut mahdollista reissata/pitää kahta asuntoa. Ja omistusasunnon sai nopeasti myytyä kun edellisellä kerralla vaihdettiin paikkakuntaa.

Vierailija
15/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna muutin, kaupunkia vaihdoin neljästi ja maata kolmesti. Nyt perheellisenä en muuttaisi, liian monta liikkuvaa osaa. 

Vierailija
16/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä ja saisinko nopeasti edullisen ja hyvän asunnon. Periaatteessa mikään ei sido minua tänne.

17/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Haluatko avata vielä tarkemmin miten tämä oli sinulle hyvä ratkaisu? Ap

Pääsin eteenpäin ammatillisella urallani ja sain tunnettuutta, joka avasi uusia työmahdollisuuksia. Meidän alalla ei ole paljon työpaikkoja, tosin alalle ei koulutetakaan kuin muutamia vuosittain.

Vierailija
18/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. En voisi ikimaailmassa jättää miestä, lapsia, eläimiä ja rakasta kotia työn takia. Mieluummin olen työtön.

Vierailija
19/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olotila alkaA olla sellainen, että muuttaisin. Mikään ei pidättele paitsi rakas harrastukseni eli talviuinti ja ystävät siellä.

Vierailija
20/38 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaalleen voisin muuttaa maakuntiin. Mutta haluan oman talon ja siihen kyllä muuttotappiokunnassa jää sitten loukkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä