seksielämä synnytyksen jälkeen
Koska teillä on palautunut seksielämä normaaliksi synnytyksen jälkeen?
Meillä syntyi kolmas lapsi puoli vuotta sitten ja nyt seksiä ei ole kuin kerran kahdessa viikossa, jos sitäkään...
Tuntuu ettei jaksa, pelkää että lapset heräävät kesken kaiken ja halut ovat hukassa.
Pari- kolme kertaa viikossa on meillä ollut ennen aika vakio.
Kaipaan seksiä mieheni kanssa vaikka haluja ei ole. Muilta osin suhteemme on ihan kunnossa.
Kommentit (50)
Meillä vähän sama ja osittain kai syynä väsymys, mutta syytän myös Cerazette-pillereitä, minua ei haluta enää ollenkaan, jolloin kaikki aloitteet tulee vain mieheltä. Seksi on hyvää, kun sitä on, mutta ei vain ajatus innosta yhtään etukäteen. Ennen en ollut tällainen.
Kehottaisin juttelemaan miehesi kanssa. Hänestä olisi varmaan kiva kuulla, että kaipaat häntä, vaikka aika ei olekaan otollinen kanimeiningille. Älä kuuntele täälä näitä pervoja.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:46"]
Jos römpsä on synnytyksen jäljiltä veltto kuin saappaanvarsi, luonnollisempaa ja nautinnollisempaa on suu- ja peppuseksi. Suihinotto on myös hiljaisempaa, niin lapset ei herää :)
[/quote]
Miten nainen nauttii suuseksistä antavana osapuolena? tai peppuseksistä? ei todellakaan...
No seuraavalla kerralla on naisen huki:)
Sehän on tutkimusten mukaan sen verran kiihottavaa useimmille naisille, että he saavat vähintään ns. sekundäärisen orgasmin.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:34"]
Sehän on tutkimusten mukaan sen verran kiihottavaa useimmille naisille, että he saavat vähintään ns. sekundäärisen orgasmin.
[/quote]
Ei ole ollut seksiä lapsen syntymän jälkeen. Menee yläkouluun ensi syksynä.
Eipä nyt ollut kyse siitä että oltaisiin lasten kanssa samassa huoneessa, meillä on kolme lasta niinkuin kerroin ja kaksi niistä jo ihan kävelykykyisiä ja saattavat esim tulla vessaan ym. Vauva nukkuu siellä meidän makkarissa josta syystä emme voi siellä olla vaan muissä huoneissa, joihin lapset herätessään voivat vapaasti tulla ovia avaamatta.
Kiitos kaikille, jotka ovat asiallisesti kommentoineet, ilmeisesti tämä ongelma ei kuitenkaan ole kauhean yleinen tai sitten siitä ei edes näin palstalla haluta kertoa... Ehkä tämä tästä palautuu normaaliksi, kunhan aikaa menee ja saadaan oma makkari takaisin, imetys loppumaan ja univelat nukuttua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 07:35"]
Eipä nyt ollut kyse siitä että oltaisiin lasten kanssa samassa huoneessa, meillä on kolme lasta niinkuin kerroin ja kaksi niistä jo ihan kävelykykyisiä ja saattavat esim tulla vessaan ym. Vauva nukkuu siellä meidän makkarissa josta syystä emme voi siellä olla vaan muissä huoneissa, joihin lapset herätessään voivat vapaasti tulla ovia avaamatta.
Kiitos kaikille, jotka ovat asiallisesti kommentoineet, ilmeisesti tämä ongelma ei kuitenkaan ole kauhean yleinen tai sitten siitä ei edes näin palstalla haluta kertoa... Ehkä tämä tästä palautuu normaaliksi, kunhan aikaa menee ja saadaan oma makkari takaisin, imetys loppumaan ja univelat nukuttua.
Ap
[/quote]
100-200 vuotta sitten samassa pirtissä ja sen kammareissa nukkui perheen kaikki 15-20 henkeä, ja mikään ei ollut yksityistä. Kaikki tiesivät kuka kuksi kenenkin kanssa. Nyt pitää varoa teoreettista riskiä siitä, että unen pöpperöinen pieni ihmisen alku näkisi miten on itse saanut vanhempien rakkaudesta toisiinsa itse alkunsa. Ai kun kamalaa. Tuota varoessa kannattaa tuhota parisuhde kaikella sillä etäisyydellä ja kylmyydellä johon seksittömyys lapsiperheen usein ajaa.
Olisiko lapselle tärkeintä että vanhemmat ovat rentoja ja tyytyväisiä?
100-200 vuotta sitten myös lyötiin lapsia rangaistuksena, lapset tekivät töitä aikuisten ohella ja elämä oli aika paljon erilaista muutenkin. Olipas onnettoman typerä kommentti. Idiootti.
Öööö... No mun mielestä ei ole minkään ikäiselle lapselle tarpeellista nähdä tuollaista. Mutta tyylinsä kullakin, kuksikaa te vaan lastenne nähden, helppoa kun voi vaikka ihan päiväsaikaankin tarpeen tullen puuhailla. Mitäpä niistä lapsista, saavatpahan seksivalistuksen samalla?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:34"]
[/quote]
Niille tutkittaville on maksettu että ne on sanonut noin.
Meillä vauva nyt 5kk ja seksielämä palautumassa pikkuhiljaa. Olen laihtunut melkein omiin mittoihini, joten tunnen itseni seksikkäämmäksi, kuin silloin kun oli vieläl paljon raskauskiloja. Mieskin varmasti haluaa minua enemmän nyt. Ennen seksiä oli kerran päivässä, nyt 1-2 kertaa viikossa, eli harventunut on, mutta ei loppunut kokonaan, mikä on positiivista. Ja suunta selvästi ylöspäin! Koen, että laihtuminen on ollut tärkeää seksielämän virkistäjänä.
Mulla on vasta yksi vuotias lapsi, meillä ei ollut seksielämää ollenkaan muutamaan ensimmäiseen kuukauteen. Siihen vaikutti enimmäkseen mun omat kriisini, ei niinkään miehen. Toinen juttu oli imetys, se ihan selvästi laski seksihalut nolliin, kun imetys loppui niin palasi halutkin.
Ihan entiselleen ei kyllä ole palannut edelleenkään. Mutta toivo elää!
Miksi kaikki olettaa, että aina pitäisi olla hirveä libido ja halut? Inhimilliseen elämään kuuluu vähän kaikkien halujen ja mieltymysten vaihtelut, ei siinä ole mitään normaalista poikkeavaa. Hei haloo, herätkää tavallisen arjen todellisuuteen!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 08:55"]
Meillä vauva nyt 5kk ja seksielämä palautumassa pikkuhiljaa. Olen laihtunut melkein omiin mittoihini, joten tunnen itseni seksikkäämmäksi, kuin silloin kun oli vieläl paljon raskauskiloja. Mieskin varmasti haluaa minua enemmän nyt. Ennen seksiä oli kerran päivässä, nyt 1-2 kertaa viikossa, eli harventunut on, mutta ei loppunut kokonaan, mikä on positiivista. Ja suunta selvästi ylöspäin! Koen, että laihtuminen on ollut tärkeää seksielämän virkistäjänä.
[/quote]
Sama juttu! Olen laihtunut jopa paljon laihemmaksi kuin ennen raskautta, mikä nostaa itsevarmuutta. Ajanpuute ja väsymys on ainoa ongelma.
Kaupallistunut seksi vie meitä useimpia kuin pässiä narusta loputtomiin illusatorisiin kuvitelmiin, kuinka aina pitäisi haluta ja kuinka ihanaa ja teknistä sen seksin nyt sitten pitäisi olla. Siis yksi elämän - kieltämättä tärkeä - osa-alue on saanut suhteettoman painoarvon ihmisten välisessä kanssakäymisessä: onhan sitä nyt elämässä toki muutakin merkittävää kuin uuman alapuoliset asiat!
On se ainakin meillä ollut ihan selkeää, siis seksielämän hiipuminen synnytyksen jälkeen. Itse asiassa, se mitä olen kavereiden kanssa puhunut, mua yllättää todella se miten suuri osa täällä tuntuu väittävän että seksiä harrastetaan normaaliin tahtiin heti synnytyksen jälkeisellä viikolla. Kavereistani suurin osa on huomannut hiipumisen seksielämässä ja ollaan kavereidenkin kanssa puhuttu siitä. Monia tuntuu vaivaavan se, kun itse taas oon sillä asenteella että se kuuluu elämään. En usko että synnytyksen ja vauva-ajan seksihalut olisi luonnostaan kovin korkalla, tosin poikkeuksiakin varmasti on. Pelkästä velvollisuudentunteesta en seksiä harrasta, olen sen verran aktiivinen sängyssä että mies varmasti huomaa jos mua ei touhu kiinnosta ja mies ei halua että teen sitä vastentahtoisesti
.
Omalta osaltani voin sanoa että hormonit, valvominen, vauva-aika, väsymys ynnä muu on niin pinnalla että illalla kun lapset nukkuu on seksi usein viimeisenä mielessä. Tiedostamme molemmat miehen kanssa sen. Meillä on useampia lapsia, ja aina se on palautunut "normaaliin" jossain vaiheessa. Nyt olen taas raskaana ja me tiedetään molemmat se että synnytyksen jälkeen seksielämä ei pitkään aikaan ole entisensä. Me pystytään puhumaan siitä asiasta ja jutellaankin siitä paljon. Mun mies tietää että elämässä on eri vaiheita eikä jokaisessa niistä nussita kun kaniinit. Se vaihe alkaa sit taas vauva-ajan jälkeen. Ehkä meillä vaan on poikkeuksellisen samat ajatuset elämästä, kun kumpikin meistä pitää täysin ymmärrettävänä sitä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:46"]
Jos römpsä on synnytyksen jäljiltä veltto kuin saappaanvarsi, luonnollisempaa ja nautinnollisempaa on suu- ja peppuseksi. Suihinotto on myös hiljaisempaa, niin lapset ei herää :)
[/quote]
Nielaisu kuuluu ehkä eniten, mutta muuten siisti homma!